FEBRUAR 2018

Jeg hadde ikke slutta før på ferskforsøk! Der slutter du jo allerede to dager før test! På fryseforsøk er testdato 19 dpo, og man skal egentlig gå på cyclogest/progynova tom uke 10! På mitt første ferskforsøk så slutta jeg på Lutinus når jeg skulle, og blødningen kom på testdato!
vil lutinus mest sannsynlig utsette mensen da? tenker om jeg drar til legen og sier jeg må ha mer lutinus..? :sorry: det er totalt krise hvis jeg får mensen:hungover:

haha, hva har unn sagt til deg? lurer på hvordan de regner, for st.olavs regner insett som befruktning uansett alder på knøttet, og selv en stein skjønner jo at det blir jo feil :hilarious:

kan jeg f.eks gjøre det for å tirre mensen på plass? for hvis jeg får mens neste uke er løpet mitt for eksamen kjørt :sorry: så det blir liksom dobbelt-skuff om jeg får mensen fordi jeg må ta eksamen om 1 år

Har ikke spurt på unn, så aner ikke...har ikke tenkt så langt som til termindato egentlig[emoji85]

vil lutinus mest sannsynlig utsette mensen da? tenker om jeg drar til legen og sier jeg må ha mer lutinus..? :sorry: det er totalt krise hvis jeg får mensen:hungover:

Progesteron utsetter mensen ja!

Har ingenting å si! Mannen min hadde uka før uttak ifjor, og da fikk vi beskjed om at det kunne vært et problem om han hadde hatt febe tre MÅNEDER før uttak!!! Er så lang tid sæden bruker fra den «lages» til den «kommer ut»!

Flott! Var det jeg mente også :) Har sagt han får prøve å holde seg til Paracet, for jeg fikk han til å faktisk ta tempen nå, å han har ikke feber helt enda i alle fall[emoji23] Menn altså

Flott! Var det jeg mente også :) Har sagt han får prøve å holde seg til Paracet, for jeg fikk han til å faktisk ta tempen nå, å han har ikke feber helt enda i alle fall[emoji23] Menn altså

Hahaha, man-flu azz[emoji23][emoji23] de tåler jo ingenting[emoji23][emoji23][emoji23]

Jepps[emoji23] stakkarslige greier!

Nå var ovitrelle satt, og det føles digg å være ferdig med sprøyter, for denne gang i alle fall[emoji1374]

Herlig[emoji7] gratulerer med vel gjennomført stimulering, og nyyyt medisinfri dag imorra[emoji173]️[emoji173]️

Så rart.. Har ikke kjent noe bivirkninger av medisiner i dag, som om alt bare har forsvunnet:confused: håper de fortsatt fungerer, det må de vel gjøre:nailbiting:

Herlig[emoji7] gratulerer med vel gjennomført stimulering, og nyyyt medisinfri dag imorra[emoji173]️[emoji173]️

Takk[emoji173]️ Skal prøve å få slappet av litt! Vi skal kjøre om natta ned til Trondheim, så prøver sikkert å sove litt i morgen[emoji28]

Kloke testedamer, nå trenger jeg noen synspunkter. :) Jeg er 4 dpo idag, to dager etter innsett. Igår 3 dpo kjente jeg to stikk på samme sted i livmorområdet rett etter hverandre. Har kjent liknende stikk noen ganger tidligere ved implantasjon, men det har da vært kraftigere stikk og de har kommet litt lengre tid etter eggløsning/egguthenting enn 3 dpo. Igår kveld var puppene mine plutselig blitt ømme (det kan utmerket godt skyldes Lutinus) og jeg opplevde også noen andre symptomer jeg pleier å få som gravid (men kan selvsagt komme av andre ting også, Lutinus for eksempel er en veldig god kandidat...). Jeg avskrev alt som forårsaket av Lutinus, for 3 dpo er tross alt veldig tidlig for implantasjon, selv om jeg har lest at det kan forekomme mellom 2 og 10 dpo, mens mellom 5 og 7 dpo er det vanligste.

Så kommer det store "men´et": jeg holder jo på å teste ut ovitrelle, og igår fikk jeg en knapt synlig strek uten farge på testen. Tenkte at testen kom til å bli negativ idag eller imorgen, men så er den sterkere idag og den er rosa! Jeg er bare 4 dpo, så det må vel skyldes forskjellig mengde fargestoff mellom testene eller kanskje urinen var mer konsentrert idag?

Produserer et eller to festede embryoer tilstrekkelig mengde hcg etter ett døgn til at det vil øke styrken på teststreken når det allerede er hcg der pga Ovitrelle?

Har noen opplevd å få sterkere teststrek når hcg synker? Er onestep-tester.

Jeg trodde aldri jeg skulle begynne å legge ut "teste ut Ovitrelle"-bilder så tidlig, men når streken er sterkere idag, så må jeg bare. :) (lmn86: Jeg overtok like godt stafettpinnen, som du ville gi fra deg, for testespamming av tråden med en gang du gav deg. ;-) )

Synspunkter på hva dette er mottas med stor takk! :)

4196999B-3156-4CA3-9A4F-EC43199CBFE0.jpeg

Lagt til: Tror kanskje at jeg tisset en gang natt til igår og ikke natt til idag. Kan det evt. gjøre utslaget og gi sterkere test idag?

Last edited:
Jeg Og! Jeg sitter å søker på ting hele dagen! Klarer ikke la vær å tenke på noe annet. Tror jeg har søkt på alle mulige måter idag om menssmerte før positiv test, menssmerte 12dpo osv. Men blir helt gal av dette!!:eek:

Ja, man blir definitivt gal av dette. Eneste tanken som er i hodet dagen lang. :-) Heldigvis får vi vite til slutt hvordan det går, men det er utrolig nervepirrende og en kjempepåkjenning mens det står på. Er du 12 dpo? Isåfall er du i hvert fall ganske nært målet med å finne ut hvordan det har gått. :-) Jeg er bare 4 dpo, så har en god del dager igjen...

Lutinus har utsatt mensen hos meg med noen dager noen ganger og andre ganger ikke. Er litt ulikt virker det som.

Haha :-) Vi fikk også høre at det var feber tidlig i sædproduksjonsprosessen som var det verste da min mann ble syk. Du kan jo få han til å ta paracet "forebyggende" hvis han føler seg febersyk, fram til uttaket, så ikke feber plutselig ødelegger. Min mann tok paracet før han skulle legge seg for natten mens han følte seg syk i stimuleringsperioden, bare slik at han ikke skulle sove seg gjennom høy feber og ødelegge for forsøket...

Er i dag 4+2, men det er fortsatt veldig nervepirrende dager. I natt fikk jeg skikkelig menssmerter. Men det var ikke helt det samme, for smertene i livmoren kom og gikk med noen mintters intervall. Jeg fryktet selvfølgelig det verste! Men jeg har heldigvis ikke begynt å blø, og dagens test er lik gårsdagens. Håper det er livmora som holder på å utvide seg. Kjenner fortsatt litt murringer. Dette er å bli gal av!! :nailbiting:

Kloke testedamer, nå trenger jeg noen synspunkter. :) Jeg er 4 dpo idag, to dager etter innsett. Igår 3 dpo kjente jeg to stikk på samme sted i livmorområdet rett etter hverandre. Har kjent liknende stikk noen ganger tidligere ved implantasjon, men det har da vært kraftigere stikk og de har kommet litt lengre tid etter eggløsning/egguthenting enn 3 dpo. Igår kveld var puppene mine plutselig blitt ømme (det kan utmerket godt skyldes Lutinus) og jeg opplevde også noen andre symptomer jeg pleier å få som gravid (men kan selvsagt komme av andre ting også, Lutinus for eksempel er en veldig god kandidat...). Jeg avskrev alt som forårsaket av Lutinus, for 3 dpo er tross alt veldig tidlig for implantasjon, selv om jeg har lest at det kan forekomme mellom 2 og 10 dpo, mens mellom 5 og 7 dpo er det vanligste.

Så kommer det store "men´et": jeg holder jo på å teste ut ovitrelle, og igår fikk jeg en knapt synlig strek uten farge på testen. Tenkte at testen kom til å bli negativ idag eller imorgen, men så er den sterkere idag og den er rosa! Jeg er bare 4 dpo, så det må vel skyldes forskjellig mengde fargestoff mellom testene eller kanskje urinen var mer konsentrert idag?

Produserer et eller to festede embryoer tilstrekkelig mengde hcg etter ett døgn til at det vil øke styrken på teststreken når det allerede er hcg der pga Ovitrelle?

Har noen opplevd å få sterkere teststrek når hcg synker? Er onestep-tester.

Jeg trodde aldri jeg skulle begynne å legge ut "teste ut Ovitrelle"-bilder så tidlig, men når streken er sterkere idag, så må jeg bare. :) (lmn86: Jeg overtok like godt stafettpinnen, som du ville gi fra deg, for testespamming av tråden med en gang du gav deg. ;-) )

Synspunkter på hva dette er mottas med stor takk! :)

Vis vedlegget 245039

Lagt til: Tror kanskje at jeg tisset en gang natt til igår og ikke natt til idag. Kan det evt. gjøre utslaget og gi sterkere test idag?
Jeg tror implantasjon er umulig så tidelig. Egga skal dele seg nok og det tar 5-6 dager før det bryter ut av skallet, og det kan ikke feste seg før det :) Ovitrellen satt hos meg til dag 8 tror jeg.

Jeg tror implantasjon er umulig så tidelig. Egga skal dele seg nok og det tar 5-6 dager før det bryter ut av skallet, og det kan ikke feste seg før det :) Ovitrellen satt hos meg til dag 8 tror jeg.

Jeg har lest at det kan feste seg så tidlig som 2 dpo og så sent som 10 dpo, men jeg synes også at det er rart om det fester seg så tidlig. Forrige gang begynte jeg ikke å teste ut Ovitrellen før 6-7 dpo, tror jeg, og da hadde jeg en veldig svak strek, som så gradvis ble bittelitt sterkere (var kjemisk graviditet), så jeg vet liksom ikke hvordan streken etter Ovitrelle skal være 4 dpo. Kan jo hende at det var noe galt med gårsdagens test også, siden den ble så svak og dagens er sterkere?

Back
Topp