FEBRUAR 2018

Krysser fingrene for tvillinger på oss begge jeg [emoji16][emoji16][emoji85] hadde vært litt artig! Tenk at JEG skulle ønske meg tvillinger liksom... mannen er jo som sagt heeelt sikker på at det er tvillinger. Jeg tror det bare er en ;)

:-) Blir jo utrolig spennende med tidlig ultralyd da! Når skal du ha tidlig ul?

Sliter litt med appen i dag så får ikke skrevet svar, men jeg er også enormt glad for alle forum damene når man går gjennom dette[emoji173]️ Dere har roet nervene mine flere ganger allerede!

Er forresten billigetester strimlene fortsatt bra, eller hvor kjøper dere helst tester?

Riksen er vel det sykehuset som har flest ivf-behandlinger i året, så vi får bare regne med at de har funnet en metode som fungerer. Det var mest stas å se embryoet plassert på rett sted, og kan godt hende det er mer en ekstra service til oss enn helt nødvendig for et godt resultat [emoji4]

Ja, håper at det bare er en ekstraservice. Gøy er det i hvert fall! Det er sant at Riksen har flest IVF-behandlinger i året, så hvis de hadde dårligere suksessrate enn de andre som brukte ultralyd ved innsett, hadde de vel forhåpentligvis endret praksis.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg, men tipper jeg tester før da iallefall. Har ikke kjøpt inn noen tester enda[emoji85]
Gratulerer så mye med positiv test[emoji7][emoji173]️ Må være helt fantastisk. Har du barn fra før?
Hvilken dag satte du forresten inn? Jeg satte inn 4-delt 2-dagers, så er så spent[emoji51]

Jeg hadde aaaaldri klart å holde meg[emoji23][emoji23][emoji23]

Tusen takk for det[emoji173]️ dette er første barnet, prøvd i snart 4 år! Hadde første ICSI-forsøk i feb-17, så dette er 6. innsett på et år! Nok nå[emoji5]

Jeg satte inn et 8-delt 3-dagers egg, og fikk 5 blasto på frys! Men håper jeg slipper å bruke dem før søsken[emoji173]️

Hvor kjøper dere forresten testene deres? Noen som har bestill på billigetester.no?

Jeg kjøper derfra![emoji5] liker 10 mlu strimlene best! De rosa med hvit skrift[emoji5]

Jeg hadde aaaaldri klart å holde meg[emoji23][emoji23][emoji23]

Tusen takk for det[emoji173]️ dette er første barnet, prøvd i snart 4 år! Hadde første ICSI-forsøk i feb-17, så dette er 6. innsett på et år! Nok nå[emoji5]

Jeg satte inn et 8-delt 3-dagers egg, og fikk 5 blasto på frys! Men håper jeg slipper å bruke dem før søsken[emoji173]️

Nei, det er jammen ikke lett...tenker omtrent ikke på annet lengre[emoji23] Hvor tidlig begynte du å teste? Genialt med 5 på frys. Så godt å slippe uttak på en stund[emoji1305]

Vi er også på 4. året med prøving, men ble ikke henvist til IVF før for et år siden. Hadde første forsøk i september -17, men ble avbrutt da alle eggene stoppet å utvikle seg. Det viste seg likevel at 2 kviknet til og utviklet seg til blastocyster som ble lagt på frys. Dessverre gikk det ikke så bra i opptiningen.
Venter spent denne uka hvor mange egg vi får på frys denne runden[emoji5]

Nei, det er jammen ikke lett...tenker omtrent ikke på annet lengre[emoji23] Hvor tidlig begynte du å teste? Genialt med 5 på frys. Så godt å slippe uttak på en stund[emoji1305]

Vi er også på 4. året med prøving, men ble ikke henvist til IVF før for et år siden. Hadde første forsøk i september -17, men ble avbrutt da alle eggene stoppet å utvikle seg. Det viste seg likevel at 2 kviknet til og utviklet seg til blastocyster som ble lagt på frys. Dessverre gikk det ikke så bra i opptiningen.
Venter spent denne uka hvor mange egg vi får på frys denne runden[emoji5]

Siden dette var ferskforsøk så begynte jeg å teste 6 dpo (3 dager etter innsett), for å teste ut Ovitrellen! Jeg fikk positiv babystrek 9 dpo, 6 dager etter innsett! Så ganske tidlig[emoji5][emoji5] håper du får noen på frys!!

Vi tok utredning privat i okt/nov 16, og fikk rask oppstart egentlig! Begynte med sprøyter 27.januar 17, så ca to mnd etter henvisningen var sendt til St.Olavs! Sett i ettertid ser vi jo at vi ventet for lenge før vi starta utredning! Men vi giftet oss i aug-16, så vi ville ikke være i en prosess mens vi planla bryllup! Hadde jeg visst hvor lang tid dette kom til å ta, så hadde det blitt baby før bryllup! Men gjort er gjort! Vi hadde et eventyrbryllup, og ville ikke vært det foruten[emoji173]️[emoji173]️

Siden dette var ferskforsøk så begynte jeg å teste 6 dpo (3 dager etter innsett), for å teste ut Ovitrellen! Jeg fikk positiv babystrek 9 dpo, 6 dager etter innsett! Så ganske tidlig[emoji5][emoji5] håper du får noen på frys!!

Vi tok utredning privat i okt/nov 16, og fikk rask oppstart egentlig! Begynte med sprøyter 27.januar 17, så ca to mnd etter henvisningen var sendt til St.Olavs! Sett i ettertid ser vi jo at vi ventet for lenge før vi starta utredning! Men vi giftet oss i aug-16, så vi ville ikke være i en prosess mens vi planla bryllup! Hadde jeg visst hvor lang tid dette kom til å ta, så hadde det blitt baby før bryllup! Men gjort er gjort! Vi hadde et eventyrbryllup, og ville ikke vært det foruten[emoji173]️[emoji173]️

Har ikke vært inne på tanken om test så tidlig, men 6 dpo vil vel være i morgen for meg når jeg hadde uttak onsdag? Er ikke helt inne på disse forkortelsene enda[emoji85]
Fikk du ikke positiv test på Ovitrelle?

Koselig med bryllup da[emoji7] Vi er ikke gift enda, men kanskje en vakker dag. Det er ikke alltid ting blir sånn som man har forestilt seg, det har jeg fått erfare nå...så håper virkelig på positiv test snaaaaart[emoji1317]

Hvor kjøper dere forresten testene deres? Noen som har bestill på billigetester.no?

Jeg har bestilt på billige-tester mange ganger over flere år. Du får testene raskt, i løpet av et par dager. De hadde tidligere wondfo, som var en helt super test, men nå har de gått over til babyplan. Vanlig babyplan er ikke så sensitiv, så jeg ville ha satset på tidligtestene hvis du liker å starte testingen før IKM. :-)

Jeg har bestilt på billige-tester mange ganger over flere år. Du får testene raskt, i løpet av et par dager. De hadde tidligere wondfo, som var en helt super test, men nå har de gått over til babyplan. Vanlig babyplan er ikke så sensitiv, så jeg ville ha satset på tidligtestene hvis du liker å starte testingen før IKM. :-)

De har begynt å selge de blå wondo i grønn foliepose på babyplan.no[emoji1303][emoji1303]

IMG_3391.jpg

Har ikke vært inne på tanken om test så tidlig, men 6 dpo vil vel være i morgen for meg når jeg hadde uttak onsdag? Er ikke helt inne på disse forkortelsene enda[emoji85]
Fikk du ikke positiv test på Ovitrelle?

Koselig med bryllup da[emoji7] Vi er ikke gift enda, men kanskje en vakker dag. Det er ikke alltid ting blir sånn som man har forestilt seg, det har jeg fått erfare nå...så håper virkelig på positiv test snaaaaart[emoji1317]

Dvs at du er 6 dpo imorra ja[emoji5] jeg fikk positiv ovitrellestrek 6 og 7 dpo, blank 8 dpo og babystrek 9 dpo! Kom en svaaaak strek på 8 dpo etter den var tørka[emoji5] dpo står for days past ovulation, så blir egentlig litt feil å bruke for oss! Men vi regner uttaksdag som EL, og dagen etter 1 dpo[emoji5] lettere å regne med enn rugedager, for hvilke rugedag man tester positivt avhenger veldig av hvor mange dagers egg man setter inn[emoji5][emoji5]

Back
Topp