FEBRUAR 2018

Da har jeg fått telefon fra Riksen og av de fem eggene de fikk ut igår, var det to som bare var tomme skall (hvorfor skjer det?), ett var umodent og så var det to som som var modne og lot seg befrukte. Håper inderlig at begge to overlever til imorgen og ser fine ut, for da får vi sette inn begge. Av en eller annen grunn har jeg en voldsom tro på at vi vil lykkes hvis vi setter inn to. Kanskje er det fordi jeg fikk en merkelig følelse av at vi skulle få tvillinger rett etter at vi ble sammen (mange år siden nå). Vi får nå se etter hvert om det stemmer...

Det blir spennende å høre i morgen! Men begge skal overleve og i retur! :happy::Heartred

Andre her som bruker prednisonol og er konstant sulten??:p har ikke tenkt noe over det egentlig før idag. Uansett hvor mye jeg spiser så er jeg skrubb sulten en halv time -1 time etterpå.. vet ikke om det er prednisonol som gjør det da..

Er det rart at jeg tenker at for hver positive test jeg ser, så føler jeg at det blir mindre og mindre sannsynlig at jeg får en selv?[emoji85] haha! Akkurat som kvoten kan brukes opp[emoji23][emoji28]

Er det rart at jeg tenker at for hver positive test jeg ser, så føler jeg at det blir mindre og mindre sannsynlig at jeg får en selv?[emoji85] haha! Akkurat som kvoten kan brukes opp[emoji23][emoji28]
Jeg har også tenkt det :hilarious:
Men vi skal ha positive tester, hele gjengen!

Pga Anti-TPO som ikke er målbar hos meg, kommer bare opp >600..
Så har endel antistoffer, er nok for å gjøre kroppen min litt mer 'vennlig'..
Hva er anti-TPO ? Antistoffer? Jeg har Bekhterevs og lurer om det er derfor jeg ikke blir gravid. Så jeg er nysgjerrig på bruk av støttemedisin.

Hva er anti-TPO ? Antistoffer? Jeg har Bekhterevs og lurer om det er derfor jeg ikke blir gravid. Så jeg er nysgjerrig på bruk av støttemedisin.
Hvis du har Bekhterevs kan du ha en del ekstra antistoffer ja.. har de ikke sjekket det hos deg noen gang?

Dette var spennende! Vi har nok hatt befruktning på linje med dere. Har hatt tre uttak og på de to første fått ut fire egg og to ble befruktet, mens vi nå på det siste fikk ut fem og fikk to befruktet. Etter uttaket igår fikk vi beskjed om at de som ikke ble befruktet var ett umodent + to tomme skall, så med dette forsøket ville vi vel ikke ha fått noe bedre resultat uansett. På de to andre forsøkene har vi ikke fått vite noe om årsak.

Før vi gikk inn for vårt første forsøk privat, snakket legen vi var hos om at ICSI kunne være lurt slik at det (sitat) "ikke var en tulling av en sædcelle som befruktet egget". På neste samtale gikk han helt bort ifra det, og det var som om han aldri hadde sagt det. Når jeg presset han litt i forhold til om ICSI kunne være lurt, sa han at det var det ikke når mannen hadde normal kvalitet og ved ICSI risikerte man at eggene sprakk også. Det gjorde meg såpass skremt at jeg ikke maste mer om det...

Hvordan medisiner har du gått på?

Vi har gått offentlig og hadde samtale med
lege etter 2 uttak hvor legen ga oss 2% sjans og letrozol. Jeg spurte om vi ikke kunne få ett siste forsøk og det fikk vi. Og det var jo også grunnen fordi jeg jeg ville prøve ALT før vi «ga opp»

Så jeg «bestemte» behandlingsplanen min selv [emoji23] jeg kom med ønske om bytte av medisiner- menopur og Bemfola ISTEDENFOR kun menopur som tidligere forsøk og ICSI.

Jeg har hørt det er røffere med eggene og det sa også lab-dama til oss når vi snakket med henne og måtte overbevise om at det var det vi ønsket. Men jeg kan ikke si jeg angrer? Vi hadde ingen ting å tape, vi hadde aldri fått innsett før så vi tenkte bare: kjør på med det som prøves kan [emoji16]

Av erfaring ville jeg nok forsøkt det hadde jeg vært deg, man har ikke noe annet å tape enn egg og det gjør du/jeg uansett under forsøkene våre[emoji13]

Har du fått innsett hvert forsøk?

Hvis du har Bekhterevs kan du ha en del ekstra antistoffer ja.. har de ikke sjekket det hos deg noen gang?
Jeg er sjekket opp og ned på revmatologisk avdeling. De bør nok vite om jeg har noe slikt på alle prøvene de har tatt av meg. Kanskje jeg bør be ivf-avdelingen om å sjekke dette? Er samme sykehuset.

Andre her som bruker prednisonol og er konstant sulten??:p har ikke tenkt noe over det egentlig før idag. Uansett hvor mye jeg spiser så er jeg skrubb sulten en halv time -1 time etterpå.. vet ikke om det er prednisonol som gjør det da..
Helt normalt...
Det er stoffskiftetprøve

Da har jeg fått telefon fra Riksen og av de fem eggene de fikk ut igår, var det to som bare var tomme skall (hvorfor skjer det?), ett var umodent og så var det to som som var modne og lot seg befrukte. Håper inderlig at begge to overlever til imorgen og ser fine ut, for da får vi sette inn begge. Av en eller annen grunn har jeg en voldsom tro på at vi vil lykkes hvis vi setter inn to. Kanskje er det fordi jeg fikk en merkelig følelse av at vi skulle få tvillinger rett etter at vi ble sammen (mange år siden nå). Vi får nå se etter hvert om det stemmer...
Lykke til.
Håper det er to gullegg

Okei :joyful: progynovaen gjør at jeg er konstant sulten og lyst på noe godt:wacky:

Jeg blir splitter pine gal om jeg skal holde meg unna absolutt alt!!! Viktig å kose seg litt også[emoji5]

Det er en kjent bivirkning sv prednisolon, dessverre. Vanlig med mye vektoppgang ved høye doser. Jeg har pleid å prøve å spise like mye som vanlig, og så drikke mye vann og har klarte unngå noen særlig vektoppgang. Brukte da 20-10-20-10 mg to uker av hver dosering i totalt to måneder.

Hvordan medisiner har du gått på?

Vi har gått offentlig og hadde samtale med
lege etter 2 uttak hvor legen ga oss 2% sjans og letrozol. Jeg spurte om vi ikke kunne få ett siste forsøk og det fikk vi. Og det var jo også grunnen fordi jeg jeg ville prøve ALT før vi «ga opp»

Så jeg «bestemte» behandlingsplanen min selv [emoji23] jeg kom med ønske om bytte av medisiner- menopur og Bemfola ISTEDENFOR kun menopur som tidligere forsøk og ICSI.

Jeg har hørt det er røffere med eggene og det sa også lab-dama til oss når vi snakket med henne og måtte overbevise om at det var det vi ønsket. Men jeg kan ikke si jeg angrer? Vi hadde ingen ting å tape, vi hadde aldri fått innsett før så vi tenkte bare: kjør på med det som prøves kan [emoji16]

Av erfaring ville jeg nok forsøkt det hadde jeg vært deg, man har ikke noe annet å tape enn egg og det gjør du/jeg uansett under forsøkene våre[emoji13]

Har du fått innsett hvert forsøk?

Jeg har brukt Menopur 375 ved to forsøk og Menopur 450 nå. Så kombinasjon med Bemfola kan være bedre, altså? Mener jeg har lest noen som har skrevet det før (hvis det ikke var deg da).

Har du tatt Letrozol under forsøk? Tror jeg har lest om det også, men husker ikke hva. Var det i forhold til lave eggreserver, tro?

Heldigvis har vi hatt ett egg som har overlevd ved alle forsøkene, så det har alltid blitt innsett. Jeg har også tenkt på at det kanskje er bedre å prøve noe vi ikke har prøvd før og som kanskje kan virke bedre.

Back
Topp