FEBRUAR 2018

Lutinus spørsmål!

Fortsetter man på lutinus etter testdato? Hvor lenge går man egentlig på svineriet?

Er det noen som synes det er vanskelig å sette inn? Av en eller annen grunn så føles det så trangt ut oppi det når jeg putter inn den applikatorpinnen. Også må jeg forbi en trang plass (livmorstappen kanskje?) og det gjør faktisk litt vondt[emoji33] og er ubehagelig!
Hovner livmorstappen opp når man er gravid?

På st.olavs skulle jeg egentlig tatt siste igår! Jeg tør ikke slutte! Tar cyclogest istedet for lutinus, men er jo samme greia!

Og ja, syntes også lutinusen var ubehagelig! Den gjorde det trangt og tørt nedi der!

Klarer liksom ikke helt å tro dette! Har ikke sett streker på 2 år!! [emoji7]
Vi har fått 2% sjans for å klare å bli gravide igjen[emoji33]

For en gave da:Heartred kan jeg spørre hvorfor de har gitt så liten prosent sjans? Mange som får beskjed om at de aldri kan få barn også som blir gravide så mirakler skjer uten tvil:happy::Heartbigred

Ferdig med uttak og formen er elendig. Svimmel, kvalm og vondt i magen og underlivet. Det var fem follikler og det ble i hvert fall fire egg ut, kanskje fem hvis vi er heldige. Fornøyd med at det ikke ble færre enn på kort protokoll når jeg har kjempet med den ekle sprayen i ukevis. De så noe fra den siste follikelen også, men uvisst om det var et egg, så de måtte sjekke det på laboratoriet og da får jeg ikke vite det før imorgen. Håper... De ringer imorgen formiddag og forteller hvor mange som er befruktet, så nå bare venter jeg på kvelden og håper at jeg kan sove 12 timer (skjer aldri...) og våkne av telefonen...

Har dere blødd masse under uttak? I mine tidligere uttak har jeg bare blødd litt, men denne gangen kjente jeg det rant store mengder ut og naiv som jeg var, trodde jeg at det var skyllevann eller noe slikt (latterlig forøvrig, siden legen ikke skylte). Da jeg reiste meg, var det kanskje en blodflekk på 5x5 cm på lakenet jeg hadde over meg og jeg syntes det var mye og kommenterte det. Det var før jeg så bort på gynekologstolen jeg hadde ligget i og oppdaget at det der var en dam av blod på kanskje 25x25 cm som sykepleieren skyndet seg å kaste en sånn grønn hette over så vi ikke skulle se det. Litt sent, siden jeg allerede hadde sett det, og dessuten var flekken mye større enn hetta. Er det normalt å blø så mye? Er helt sjokkert, jeg! Som om ikke det var nok, klarte jeg ikke å tisse da vi skulle dra derfra, selv om jeg måtte, så sykepleieren sa at dersom jeg ikke fikk det til i løpet av litt tid, måtte jeg kateteriseres. Takk og pris at jeg klarte det etter et par timer og slapp kateteriseringen. Har noen opplevd å ikke kunne tisse etterpå? Følte og føler meg hoven i underlivet, så kanskje det er grunnen? Det er visst sjelden, men forekommer av og til, sa sykepleieren.
Jeg blødde mye under det ene uttaket mitt. Når jeg skulle reise meg begynte det å blø igjen så måtte opp i stolen igjen sånn at de fikk stoppet blødningen igjen.

Venter du til testdag, eller kjører du gang før? :)
Jeg kan ikke skjønne at du har testdag to dager etter meg :shifty: 18dpo! Dét er det ihvertfall ikke sjans at jeg hadde klart!
Nei, tok en test for to dager siden og en i dag, skal ta en mandag og onsdag, og hvis de er positive så fortsetter jeg :cat:

Klarer liksom ikke helt å tro dette! Har ikke sett streker på 2 år!! [emoji7]
Vi har fått 2% sjans for å klare å bli gravide igjen[emoji33]

Skjønner godt at du sliter med å tro dette [emoji2] Men du er gravid og det er bare så gledelig [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Enten har du hatt veldig flaks og er blant de 2 % eller så har legene gjort en feilvurdering. Synes det er veldig rart at legene tør å gi sånne prognoser...

Takk for beroligende ord!! :Heartred Fy søren for en emosjonell reise vi ivf'ere må gjennom, det tar på!

Ja, det tar skikkelig på, helt enig! Forhåpentligvis glemmer vi all belastningen vi har vært gjennom når vi sitter der med et lite nurk i armene, for det skal vi til slutt!

Uff, kjemisk er jo den store frykten. Det må ha vært veldig tøft! [emoji813]red Når mistet du?
TR kom 4+6, negativ test et par dager i forkant. Var min første lille graviditet noen gang, før det hadde jeg aldri sett en positiv test før.. Men veldig klar for en ny positiv nå :)

Dere som tar prednisilon: hvorfor tar dere det?
Pga Anti-TPO som ikke er målbar hos meg, kommer bare opp >600..
Så har endel antistoffer, er nok for å gjøre kroppen min litt mer 'vennlig'..

For en gave da:Heartred kan jeg spørre hvorfor de har gitt så liten prosent sjans? Mange som får beskjed om at de aldri kan få barn også som blir gravide så mirakler skjer uten tvil:happy::Heartbigred

Jeg har dårlig eggkvalitet .... [emoji15]
Og det gjør jo også at det er litt skummelt å bli gravid med egne egg. Vi skulle egentlig til Spania for eggdonasjon i mai. Men valgte å ta siste forsøket i Porsgrunn for å gjøre oss «ferdige». Har aldri fått innsett før fordi eggene har hatt fragmenter.
Men nå, fikk vi plutselig 2 egg uten fragmenter som delte seg normalt!![emoji15][emoji15][emoji33] nesten så jeg tror på høyere makter[emoji85]

Vi hadde ICSI på eggene nå, og det gjorde at vi fikk mye bedre befrukting også. Før har vi hatt max 1 av 5 og 2 av 4. Nå hadde vi 3 av 4 egg [emoji16]

Skjønner godt at du sliter med å tro dette [emoji2] Men du er gravid og det er bare så gledelig [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Enten har du hatt veldig flaks og er blant de 2 % eller så har legene gjort en feilvurdering. Synes det er veldig rart at legene tør å gi sånne prognoser...

Ja [emoji85] håper og håper den sitter der også nå da [emoji1317][emoji1317]

Lutinus spørsmål!

Fortsetter man på lutinus etter testdato? Hvor lenge går man egentlig på svineriet?

Er det noen som synes det er vanskelig å sette inn? Av en eller annen grunn så føles det så trangt ut oppi det når jeg putter inn den applikatorpinnen. Også må jeg forbi en trang plass (livmorstappen kanskje?) og det gjør faktisk litt vondt[emoji33] og er ubehagelig!
Hovner livmorstappen opp når man er gravid?

Hele underlivet hovner egentlig litt opp når man er gravid. Sett den inn på skrå for å komme forbi livmorhalsen. Jeg setter den vekselvis på hver side. Hvis det er ubehagelig med applikatoren, ville jeg ha droppet å bruke den og bare satt den inn med fingrene. Sykepleieren der jeg gikk privat anbefalte det og jeg har gjort litt begge deler. Pass på å få den så langt inn du klarer hvis du bruker fingrene. På Rikshospitalet fortsetter man i 14-15 dager fra uttak (tror jeg det er), men det er forskjellig fra sted til sted. Jeg som har habituell abort-diagnose skal bruke til uke 10-12.

Jeg vil og ta test for å se om jeg er gravid :( er 10 dpo idag....men den blir bare positiv pga ovitrelle..
Men om jeg er gravid, da vil vel testen vær positiv hele tiden? Eller vil den fortsatt bli svakere når ovitrelle går utav kroppen ?

Det er vel 12 dager siden du satte Ovitrelle? Den egentlig være ute av kroppen etter 10 dager, men hos noen henger den likevel litt lengre i. Da jeg ble gravid forrige gang, var det svake streker hele tiden (testet fra 6-7 dpo) som gikk over til å bli litt sterkere. Det ble dessverre kjemisk, så strekene ble aldri ordentlig sterke, men blodprøver bekreftet graviditet. Jeg fikk mao ingen negativ test etter ovitrelle før graviditeten slo inn. Håper at du er gravid! :-)

Back
Topp