Ferdig med uttak og formen er elendig. Svimmel, kvalm og vondt i magen og underlivet. Det var fem follikler og det ble i hvert fall fire egg ut, kanskje fem hvis vi er heldige. Fornøyd med at det ikke ble færre enn på kort protokoll når jeg har kjempet med den ekle sprayen i ukevis. De så noe fra den siste follikelen også, men uvisst om det var et egg, så de måtte sjekke det på laboratoriet og da får jeg ikke vite det før imorgen. Håper... De ringer imorgen formiddag og forteller hvor mange som er befruktet, så nå bare venter jeg på kvelden og håper at jeg kan sove 12 timer (skjer aldri...) og våkne av telefonen...
Har dere blødd masse under uttak? I mine tidligere uttak har jeg bare blødd litt, men denne gangen kjente jeg det rant store mengder ut og naiv som jeg var, trodde jeg at det var skyllevann eller noe slikt (latterlig forøvrig, siden legen ikke skylte). Da jeg reiste meg, var det kanskje en blodflekk på 5x5 cm på lakenet jeg hadde over meg og jeg syntes det var mye og kommenterte det. Det var før jeg så bort på gynekologstolen jeg hadde ligget i og oppdaget at det der var en dam av blod på kanskje 25x25 cm som sykepleieren skyndet seg å kaste en sånn grønn hette over så vi ikke skulle se det. Litt sent, siden jeg allerede hadde sett det, og dessuten var flekken mye større enn hetta. Er det normalt å blø så mye? Er helt sjokkert, jeg! Som om ikke det var nok, klarte jeg ikke å tisse da vi skulle dra derfra, selv om jeg måtte, så sykepleieren sa at dersom jeg ikke fikk det til i løpet av litt tid, måtte jeg kateteriseres. Takk og pris at jeg klarte det etter et par timer og slapp kateteriseringen. Har noen opplevd å ikke kunne tisse etterpå? Følte og føler meg hoven i underlivet, så kanskje det er grunnen? Det er visst sjelden, men forekommer av og til, sa sykepleieren.