Første ultralyd

Bestilte først til uke 8+0 men klarte ikke vente så lenge, så fremskyndet til fredag neste uke .. da er jeg 7+3. Er bare nysgjerrig og venninner sa de opplevde det som verdt pengene å få noe svar. Har også hatt to små blødninger så da ble jeg ekstra nervøs. Kommer til å få hjertestopp når vi skal inn der

Kommer an på hvor tidlig? I første trimester ser man som regel mer innvendig, men jo lenger man har kommet, desto mer kan man også se utvendig. Ved tidlig UL sist (uke 12/13) svangerskap begynte jordmor utvendig med beskjed om at hun ville bytte til innvendig dersom hun ikke så nok. Det ble ikke nødvendig da hun fikk tydelige bilder og så alt hun trengte utvendig.

Jeg skal på første ul på onsdag, og da er jeg 7+4 :happy:

Da er vi hjemme fra ul. Dessverre kun en tom fostersekk, skal ta hcg prøve kl 13 og ny om 2 dager. Forstersekken va så stor som den skulle være 6+3, men hun kunne ikke se noe fosteranlegg. Skal også på ny ul om en uke. Håper det ordner seg selv om magefølelsen ikke er god:arghh:

Da er vi hjemme fra ul. Dessverre kun en tom fostersekk, skal ta hcg prøve kl 13 og ny om 2 dager. Forstersekken va så stor som den skulle være 6+3, men hun kunne ikke se noe fosteranlegg. Skal også på ny ul om en uke. Håper det ordner seg selv om magefølelsen ikke er god:arghh:
Håper det beste! <3

Krysser fingrene for deg :Heartred Heldigvis er det håp når det er så tidlig!

:Heartred :Heartred

Krysser fingrene for deg :Heartred

Tar alle tidlig ultralyd eller er det noen her som venter til den vanlige tidlige ultralyden? Kjenner meg såpass avslappa til det hele at jeg vurderer å vente.

Åh, det er leit med sånne beskjeder. Har også prøvd det der en gang. Valgte å ta det bort, da jeg bestilte ultralyden pga magefølelse om
at noe var galt.

Tar alle tidlig ultralyd eller er det noen her som venter til den vanlige tidlige ultralyden? Kjenner meg såpass avslappa til det hele at jeg vurderer å vente.
Jeg valgte å gjøre det rett og slett fordi jeg aldri har vært gravid før, og trodde liksom ikke helt på at det var «noe der» før vi fikk se det. Synes også det var litt lenge å vente til potensielt uke 14, har første legetime midt i ferieperioden og ser for meg at henvisning fort går litt treigere da(?)

Men i dag fikk vi altså se og høre et bankende hjerte med frekvens 150! :Heartpink Veldig stas, men også veldig rart.

Jeg venter. Har aldri tatt tidlig. Hvis du er avslappet til det hele, så kan du like gjerne vente. Ikke noe stress. Men skaff henvisning til TOUL kjapt, da. Merker en del sykehus er treige.

Last edited:
Jeg venter. Har aldri tatt tidlig. Hvis du er avslappet til det hele, så kan du like gjerne vente. Ikke noe stress. Men dkaff henvisning til TOUL kjapt, da. Merker en del sykehus er treige.
Ja, skal til fastlegen denne uka innimellom feriereisingen, så da blir det vel henvisning. Så får jeg leve en stund til med at jeg ennå ikke helt tror på det, som ei anna her skrev

Har ikke bestilt til tidlig ul, men vurderer det…

Back
Topp