Første ultralyd

Tatt lang tid fra henvisning til dere har time? Henvist til tidlig ul idag.. men ser for meg at det sikkert kommer en dato som tilsier at det ikke er «tidlig ul» lenger o_O
Selv fikk jeg ikke time før i uke 13 selv om jordmor henviste meg til «tidligtidlig» ultralyd grunnet tidligere erfaringer. Heldigvis synes jm dette var for lenge til, så hun fikk ordnet slik at jeg får tatt hos en lege i uke 8 (neste uke) :) Hadde det ikke vært for det hadde jeg tatt privat, synes det er for lenge å vente til uke 13 når man frykter det verste

Har bestilt privat tidlig UL 26/7 6+4 da,føles eveigheter til…
Håper å få kommet inn til en lege(fastlegen har ferie) for å få henvisning til tidlig ul på sykehuset også,var det sist nå i uke 6/7 ca pga svangerskap utenfor livmor før der igjen..men ble jo en MA den siste gangen å så skal å bestille privat i uke 9 ca da siste så var det bankende hjerte ved tidlig ul,så i uke 10 blødning og en MA ble konstanterer og utvikling sluttet en gang i uke 8 så er super bekymret å føler det er greit å få sjekket flere ganger før den tidlige offentlige i uke 11-14 ish..

Bestilt ny ultralyd til 20. juli. Det blir akkurat to uker etter den første. Måtte holde meg selv alvorlig i tøylene for ikke å bestille 11. juli. Det hadde vært bare 5 dager etter forrige. Kommer til å bli dyrt det her. :wtf:

Hva betaler dere for tidlig ultralyd privat? Og er det innvendig når det er så tidlig?

Åj så rimelig, hvor er dette?
Det billigste jeg har funnet der jeg bor er 1350
Stavanger, Meretes ultra.
Ser at man kan få førstegangs svangerskapskontroll med ultralyd også. (1600kr). Men tenker at jeg venter på legetimen min for dette.

Store variasjoner i pris da. Sist hadde jeg en tidlig ultralyd men betalte ingenting da det ble henvist av lege for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Tenker jeg skal prøve å holde meg til OTUL, men det er jammen ikke lett :nailbiting:

1099kr har jeg gitt i Oslo før hvertfall. Håper å få noen ekstra ultralyder på sykehuset mtp historikken min og sånn. Skulle hvertfall få en i uke7-8, og må ta en i uke 10 før NIPT.

1099kr har jeg gitt i Oslo før hvertfall. Håper å få noen ekstra ultralyder på sykehuset mtp historikken min og sånn. Skulle hvertfall få en i uke7-8, og må ta en i uke 10 før NIPT.
Jeg fikk på sykehuset hver uke fra uke 7 til uke 16 forrige svangerskap pga høyrisiko. Meeeen da jeg ble flyttet fra gyn til fødeavd for oppfølging etter uke 16, sviktet systemet fullstendig, og det endte i katastrofe for både meg og mini. Tilsynssak og advokatmat nå. Så denne gangen vil jeg ikke ha noe med kk å gjøre i det hele tatt, og jeg er for dårlig til å orke å dra på kontroller et annet sykehus. Men spinnvilt dyrt å gjøre alt privat. Må begrense kontrollene til et minimum.

Jeg fikk på sykehuset hver uke fra uke 7 til uke 16 forrige svangerskap pga høyrisiko. Meeeen da jeg ble flyttet fra gyn til fødeavd for oppfølging etter uke 16, sviktet systemet fullstendig, og det endte i katastrofe for både meg og mini. Tilsynssak og advokatmat nå. Så denne gangen vil jeg ikke ha noe med kk å gjøre i det hele tatt, og jeg er for dårlig til å orke å dra på kontroller et annet sykehus. Men spinnvilt dyrt å gjøre alt privat. Må begrense kontrollene til et minimum.
Ja, jeg håper litt at han legen som endelig har tatt meg på alvor etter mye dårlig oppfølging på mitt lokale sykehus vil følge meg ganske tett. Virker heldigvis sånn. Fremdeles veldig i tvil om jeg klarer å føde der igjen, etter sist gang.

Ja, jeg håper litt at han legen som endelig har tatt meg på alvor etter mye dårlig oppfølging på mitt lokale sykehus vil følge meg ganske tett. Virker heldigvis sånn. Fremdeles veldig i tvil om jeg klarer å føde der igjen, etter sist gang.
Jeg ønsker ikke å føde der. Problemet er at jeg pga risikofødsel må være på et stort sykehus. Begrenset artig å reise alene til en annen by og sitte på nyfødt noen uker alene. Må tenke litt på valget mellom pest eller kolera.

Back
Topp