Første ultralyd

Nei- han hadde jeg en av ultralydene med førstemann med. Det er Pawel W. Helt herlig fyr!
Ah! Har vært borti han også en gang med premature rier - de er litt i samme gate egentlig. Men så bra at du endelig har funnet en som følger deg opp slik du fortjener!

Ah! Har vært borti han også en gang med premature rier - de er litt i samme gate egentlig. Men så bra at du endelig har funnet en som følger deg opp slik du fortjener!
Det gjør veldig godt for psyken hvertfall :angelic:

• Omsorg
Reactions: HCS
Jeg har bestilt ultralyd neste uke! Det blir 7+3 hvis datoen for eggløsning stemmer. Appene sier termindato er 29.2, men fastlege skrev inn 01.03. Får satse på 1.3 siden det er skuddår neste år :happy118

Jeg har bestilt ultralyd neste uke! Det blir 7+3 hvis datoen for eggløsning stemmer. Appene sier termindato er 29.2, men fastlege skrev inn 01.03. Får satse på 1.3 siden det er skuddår neste år :happy118
Kanskje din fastlege brukte fysiske snurra og glemte at det et skuddår neste år? Det må manuelt korrigeres…

Kanskje din fastlege brukte fysiske snurra og glemte at det et skuddår neste år? Det må manuelt korrigeres…
Det kan godt være han ikke gjorde det! Han hadde det ganske travelt, første gang hos ny fastlege så kjenner han ikke. Blir spennende å få en termindato etter første ultralyd. Brukte Letrozol for første gang, så ifølge legen på Ullevål datostemplet han eggløsning til eksakt dato, men jeg er ikke helt sikker selv :)

Det kan godt være han ikke gjorde det! Han hadde det ganske travelt, første gang hos ny fastlege så kjenner han ikke. Blir spennende å få en termindato etter første ultralyd. Brukte Letrozol for første gang, så ifølge legen på Ullevål datostemplet han eggløsning til eksakt dato, men jeg er ikke helt sikker selv :)
Spiller liten rolle, ja. Terminen blir vel endret minst en gang nå som vi får to ultralyder. De ulike sykehusene er jo uenige om det er tidlig eller seinere ultralyd som skal danne grunnlagt for endelig termin,

Vært på privat ultralyd. Trodde jeg var 6+6, men ble satt en uke tilbake. Både så og hørte hjerte ❤️
Så gøy! Ikke at du ble satt tilbake, men at det blinket… Kan jeg spørre hvor stor blinkebønna var?

Last edited:
Har erfaring med at ultralydmålinger av når det sluttet å være liv er helt på villspor, pga bittelille deformeres raskt. Jeg hadde ultralyd 11+5 med sprell levende lille. Ny ultralyd 12+1, da var lille helt stille og ble målt 10+2. To dager seinere da jeg møtte for utskraping, ble lille målt til 9+1. Men begge de siste målingene var jo helt misvisende, da vi hadde sett hjerteslag og masse bevegelse 11+5.

Jeg har doppler. Må høre et par sekunder på «lokomotivet» hver dag etter uke 9, ellers blir jeg gående og bekymre meg. Fra uke 12-ish pleier jeg å kjenne liv, så da blir alt mye lettere.
Hvorfor hadde du ul igjen allerede 12+1 hvis alt så bra ut 11+5? Spør bare fordi jeg selv har mange bekymringer og skal på ul i morgen 11+6.

Hvorfor hadde du ul igjen allerede 12+1 hvis alt så bra ut 11+5? Spør bare fordi jeg selv har mange bekymringer og skal på ul i morgen 11+6.
Var på sykehuset 11+5 og skulle til nipt i utlandet rett etterpå. (Var i 2017, så ikke lov i Norge enda).

Tatt lang tid fra henvisning til dere har time? Henvist til tidlig ul idag.. men ser for meg at det sikkert kommer en dato som tilsier at det ikke er «tidlig ul» lenger o_O

Tatt lang tid fra henvisning til dere har time? Henvist til tidlig ul idag.. men ser for meg at det sikkert kommer en dato som tilsier at det ikke er «tidlig ul» lenger o_O
Ring og spør?

Jeg så at Ullevål bruker "maks ti virkedager" på å behandle henvisninger i hvert fall. Sjekket også henvisningene mine på Helsenorge.no, men der sto det bare helt generelt at fastlegen hadde henvist, ikke hva det var henvist til. Skal ringe Ullevål om jeg ikke hører noe innen de ti virkedagene.

Ring og spør?

Jeg så at Ullevål bruker "maks ti virkedager" på å behandle henvisninger i hvert fall. Sjekket også henvisningene mine på Helsenorge.no, men der sto det bare helt generelt at fastlegen hadde henvist, ikke hva det var henvist til. Skal ringe Ullevål om jeg ikke hører noe innen de ti virkedagene.
Da skal jeg ringe når vi kommer hjem fra ferie:)

Sykehuset vil jo egentlig ha det i uke 13+, for da kan de se mer. Men for oss som er gravide, er det jo vesentlig forskjell på selvbestemte rettigheter i uke 11 vs uke 13.

Bestilt time mandag 17. juli, da har vi akkurat rukket å komme hjem fra Hellas :p

Back
Topp