Første ultralyd

Jeg skal på tidlig ultralyd 12. juli. Er da cirka 7+0. Har ikke tatt stilling til om jeg skal på flere før uke 12 … vet ikke hva som er vanlig, har aldri gjort dette før:oops:

Jeg skal på tidlig ultralyd 12. juli. Er da cirka 7+0. Har ikke tatt stilling til om jeg skal på flere før uke 12 … vet ikke hva som er vanlig, har aldri gjort dette før:oops:
Tror det varierer veldig! Selv vurderer jeg to stk før uke 12, men kun fordi jeg skal reise bort, og mistet i uke 9 forrige gang :love017 Første gang var jeg bare på ultralyd 8+4, mens nå vurderer jeg 7+0 i tillegg

Da har jeg bestilt første UL 24. juli. Da er jeg 7+1. Skulle gjerne tatt en uke tidligere, men vi er bortreist på ferie. Skal i tillegg ta UL i forbindelse med NIPT 11+1 :)

Får en på sykehuset i uke 8 pga tidligere historikk. Og må ta en i uke 10 pga NIPT, som jeg får tidligere enn vanlig også pga historikk. Håper å få sykehuset til å «spandere» den og, hvis ikke tar jeg den privat så klart. Har mista i uke 12 før (MA med dødt foster i 8+4, dagen etter første ul da) og oppdaget manglende fosteranlegg i 7+6 sist.

Her skal vi på ultralyd 17. juli. Da er jeg i uke 6 omtrent. Reiser en uke på ferie med svigermor og svigersøster med mann og barn. Så kan bli vanskelig å skjule det. Da er det fint å ha vært på ultralyd før vi reiser bort :Heartred

Hehe- jeg har faktisk bilde av eggfollikelen denne gangen, for sykehuslegen tok en ultralyd da jeg var innom han for en ekstra oppfølging før sommeren. Har blitt så sykt dårlig behandla på det sykehuset, men nå har jeg møtt denne ene legen som virkelig har engasjert seg i «saken» vår. Utrolig hvor mye det har å si for psyken og alt, det å føle seg sett og tatt på alvor. Hadde den ultralyden på cd12, da var follikelen 15mm.

Jeg var på ultralyd igår! Ble bekreftet at jeg var 5+4 :smiley-bounce012 Eneste grunnen til at det var så tidlig, var at gynekologen som har fulgt meg ville ta en titt før ferien sin :woot: Lille kreket var 2mm, og han mente han kunne se det lite hjerteflimmer der, men det var mest for et trent øye!! Ballongen inni det svarte er plommesekken, og embryoet er den lille tutten nederst :joyful:20230704_144629.jpg

Jeg var på ultralyd igår! Ble bekreftet at jeg var 5+4 :smiley-bounce012 Eneste grunnen til at det var så tidlig, var at gynekologen som har fulgt meg ville ta en titt før ferien sin :woot: Lille kreket var 2mm, og han mente han kunne se det lite hjerteflimmer der, men det var mest for et trent øye!! Ballongen inni det svarte er plommesekken, og embryoet er den lille tutten nederst :joyful:Vis vedlegget 409475
Så kult! Klarer man å måle hvor langt man har kommet så tidlig, altså? :D Gøy å se bildet.

Får en på sykehuset i uke 8 pga tidligere historikk. Og må ta en i uke 10 pga NIPT, som jeg får tidligere enn vanlig også pga historikk. Håper å få sykehuset til å «spandere» den og, hvis ikke tar jeg den privat så klart. Har mista i uke 12 før (MA med dødt foster i 8+4, dagen etter første ul da) og oppdaget manglende fosteranlegg i 7+6 sist.
Veldig likt som meg. Først MA som ble oppdaget uke 10/11, og så BO uke 7

Er så revet mellom å ønske ul til og med før uke 8, eller om det er bedre å vente. Er så sykt trist når man først ser liv, og så kanskje får beskjed om at det har gått til grunne. Men også ille å gå i mange uker og tro man er gravid men ha MA :dontknow Og siden første mist døde dagen etter TUL så beroliger ikke det livstegnet meg så lenge heller liksom…

Er så revet mellom å ønske ul til og med før uke 8, eller om det er bedre å vente. Er så sykt trist når man først ser liv, og så kanskje får beskjed om at det har gått til grunne. Men også ille å gå i mange uker og tro man er gravid men ha MA :dontknow Og siden første mist døde dagen etter TUL så beroliger ikke det livstegnet meg så lenge heller liksom…
Har erfaring med at ultralydmålinger av når det sluttet å være liv er helt på villspor, pga bittelille deformeres raskt. Jeg hadde ultralyd 11+5 med sprell levende lille. Ny ultralyd 12+1, da var lille helt stille og ble målt 10+2. To dager seinere da jeg møtte for utskraping, ble lille målt til 9+1. Men begge de siste målingene var jo helt misvisende, da vi hadde sett hjerteslag og masse bevegelse 11+5.

Jeg har doppler. Må høre et par sekunder på «lokomotivet» hver dag etter uke 9, ellers blir jeg gående og bekymre meg. Fra uke 12-ish pleier jeg å kjenne liv, så da blir alt mye lettere.

Hehe- jeg har faktisk bilde av eggfollikelen denne gangen, for sykehuslegen tok en ultralyd da jeg var innom han for en ekstra oppfølging før sommeren. Har blitt så sykt dårlig behandla på det sykehuset, men nå har jeg møtt denne ene legen som virkelig har engasjert seg i «saken» vår. Utrolig hvor mye det har å si for psyken og alt, det å føle seg sett og tatt på alvor. Hadde den ultralyden på cd12, da var follikelen 15mm.
Må bare spørre - er det Zarko? :)

Back
Topp