Første barn drømmen (Gravid)

PP3 - CD21 - 7 DPO

Tror ikke jeg innbiller meg dette;

Det føles som om det kanskje noe som brygger på gang. Har vært opptatt hele dag med julemarked, venninnemøte og på farta.... Men flere ganger i løpet av i dag har jeg kjent noe veldig antydning i livmoren jeg ikke er vandt til (og da kjente jeg det bare i ny og ne, og ikke scannet etter symptomer med vilje i løpet av dagen).
Ikke helt mensenfølelse, men annen type murringer - litt som i PP2 når jeg fikk positiv test. Samt i den tiden har jeg hatt på grensen til sureoppstøt, og det har jeg hatt bittelitt av i dag også.

Jeg har faktisk en liten magefølelse at det er noe som skjer, og at det er ikke mensen (det er tross alt for tidlig hvis det er mensmurringer, jeg får mensen rundt 14-15 dager etter eggløsning - veldig stabile sykluser). Håper jeg er heldig og at det stemmer, men prøver å ikke ha for store forhåpeninger og tillate at det er greit om det ikke går denne gangen heller.

Men må innrømme at det føles veldig sånn ut at det går rette veien, hvertfall om jeg skal stole på magefølelsen. :wideyed:

PP3 - CD22 - 8 DPO

Intuisjonen min/magefølelsen min er skummel av og til. Det er bare 8 DPO, og alt kan skje. Jeg heier på deg lille spire, du er så høyt ønsket og håper du blir med hele veien. :Heartred

371532876_353186963971127_3604932144604696765_n.jpg

Det jeg tenker å gjøre annerledes nå enn det jeg gjorde sist gang er å la være å teste noe særlig, minst hver tredje dag enn hver dag som sist. Men helst ikke teste mer egentlig. Jeg er egentlig veldig redd for å miste igjen, og selvom jeg er glad føler jeg at dette må jeg ta med stor klype salt.

Men må si, det er helt vilt at vi fikk det til igjen så fort.

3+1

Da har jeg pakket digitale g.testen og overassket kjæresten etter jobb i kveld, sa det var førjulsgave. Han åpnet pakken og han hadde det smilet, var helt stille og så nesten lykketårer presse. Fikk største klemmen og første han sa "Jeg skal bli pappa!!" det var så herlig reaksjon :Heartred:Heartred Han så fram til jeg ble gravid igjen. Var ærlig at jeg har mine tvil og bekymringer på grunn av at jeg mistet forrige gang, men han er optimistisk og mener det går bra. Litt godt at han kan betrygge meg innimellom. :love2

Hvis jeg er så heldig og fortsatt er gravid til jul, så har jeg allerede klekt ut en plan når det kommer til å frastå alkohol.
Skal lyve at jeg er på antibiotikakur rett og slett, og for hva så skal jeg spille ydmyk, flau og si forsiktig at det er i forbindelse med urinveisinfeksjon. Håper det er bra nok for å ikke ha noen til å mistenke noe :smiley-ashamed004 .

Skal kanskje allerede starte den historien par dager før jul at jeg har vært en tur hos legen, og bare smått si at jeg er på antibiotikakur og ellers følt meg slapp eller i den duren. For å få opp troverdigheten slik at det kommer ikke så plutselig at "jeg går på antibiotika" når det blir spm om å få vin eller akevitt. Vi får se, tror det er det beste måten jeg kan lyve på meg om hvorfor jeg ikke kan drikke.

Forbereder meg selv å lyve også om svigermor spør meg direkte om jeg er gravid, har en følelse at hun er hvertfall nysgjerrig. Hun har spurt meg litt mistenkelig mye om hvordan formen min er mange ganger siste to månedene - noe hun pleide ikke å spørre om før... med mindre det var i forbindelse med sykdom. Det er forståelig da! hun er så snill, varm og god med barn, og tror hun gleder seg egentlig til besteforeldre tilværelsen når den dagen blir aktuelt. Meeen... Vil helst være rundt 12 uker før nyheten smeller :cool:

3+2

Angsten for kjemisk eller SA har begynt å kvele meg i kveld. Jeg er så glad over at det klaffet pp etter første tidlig SA, men nå begynte de mørke bekyrmingstankene å dukke opp.. Veien til uke 5-6 føles plutselig lang. Vil gjerne gjennom kjemiske grensa og på tidlig ultralyd, og går det greit da kan jeg kanskje slappe av. :sorry:

Kjenner at jeg ikke tør å ta g.test for å se stigning fordi uroen var så vond og tiden føltes så lang fram til tidlig SA. Usikker om jeg skal tillate meg å glede meg mer enda, og heller ta dette som klype salt. Heller glemme graviditeten og ta det til side, og leve som om ingenting har skjedd og la tiden gå.

Jeg synes du skal glede deg og nyte at du er gravid! Akkurat nå er du gravid og det er ingenting som tyder på at dette skal bli en kjemisk. Verken bekymringer eller testing kan kontrollere hva som kommer til å skje framover, og du blir nok like trist om noe fælt skjer selv om du bekymrer deg hele veien til TUL. Men jeg forstår jo at det er naturlig å bekymre seg. For meg hjelper det å si til meg selv at «dette har jeg ikke kontroll over/dette er utenfor min kontroll». Da kan jeg slippe taket litt bekymringene og kontrollbehovet og nyte turen :happy:

Gratulerer med positiv test!!
Og for en fantastisk måte kjæresten din reagerte på! Det må være godt å ha noen som kan være så positive som du kan lene deg på når du blir bekymret for at ting kan gå galt :Heartpink

Og gratulerer så mye med positiv test! Denne har jeg trua på! :Heartbigred
Tusen takk, setter pris på dine gode ord. Det hjalp mye! heldigvis er jeg ellers ikke bekymret kjenner jeg. Men spesielt sent om kveldene når man er alene med tankene så kommer det opp. Som du sier det er veldig lite å gjøre og ha kontroll over, og det er bedre å slippe bekymringer og la det gå som det går. :love2 Jeg var en dust og tok test i dag, men heldigvis var det en fin stigning fra 8 DPO til 10 DPO.
Tror jeg gjør det fordi det gir meg en form for kontroll, men det er egentlig unødvendig å drive å teste slik og ikke gjør det nødvendigvis bedre for hodet og foranrer ingenting. Jeg skal ha for så vidt forsøk å frastå testing sier vi :hilarious:

Gratulerer med positiv test!!
Og for en fantastisk måte kjæresten din reagerte på! Det må være godt å ha noen som kan være så positive som du kan lene deg på når du blir bekymret for at ting kan gå galt :Heartpink

Tusen hjertelig takk!! Føler meg veldig heldig at det gikk så fort.
Er så glad at kjæresten min er emosjonelt tilgjengelig, optimistisk holdning og veldig god støtte spesielt når ting føles ikke lett av og til :Heartred

Utover det så er det å ha dagbok her er gull verdt, det gir mulighet å få utløp mtp på tanker og bekymringer. Det varmer når jeg får gode ord fra andre :joyful: :hug013

Gratulerer så mye med positiv test :Heartred jeg er skikkelig glad på dine vegne!! Jeg har trua på at dette er en terminspire:Heartred
Tusen takk! håper så gjerne at det er en terminspire nå. Driver og manifestere det ved å lage en positiv spilleliste på spotify for å komme meg gjennom første trimester :hilarious:

3+5

Våknet kl 1 om morgenen ved uhell og fikk ikke sove videre enda. Tok en test siden det er rundt 2 dager mellomrom og burde se økende stigning. Jeg vil komme meg gjennom kjemiske grensen og se at det er noe stigning etter 2 eller 3 dager. Jeg unngår å teste hver dag.

test1.jpg

Det ser så langt lovende ut. Dette ga meg litt fred i sjela kjenner jeg :D !!! Så deilig.
Neste test på torsdag, om tre dager - da er det 15 DPO. Engang på slutten av uka brenner jeg en digital test. Har kun sett 1-2 på digital, men aldri 2-3 eller 3+, dette skal jeg få til. :) Vet at det kan være unødvendig å teste digitalt så mye, men jeg elsker å se "gravid" på de testene :hilarious::Heartred.

3+6

Siden jeg og samboer skal overnatte og bo hos svigers i jula, der 95% av frokost og lunsj inneholder spekemat, salami- fårepølser og myke oster og samt alkohol på julaften så valgte vi å fortelle nyheten til både svigermor, svigerfar og svigersøster istedenfor å måtte gå på eggeskall i jula.
Vi tok med bestemor og bestefar koppene som var fint pakket inn og ga det til dem som førjulsgave. Da de åpnet det var de både overrassket og veldig veldig rørt, og vi gråt sammen og ga hverandre klem. Det var veldig fint øyeblikk som jeg kommer til å huske. :Heartred

Jeg var også ærlig om at jeg har mistet en gang, og at jeg er veldig tidlig på vei og at alt kan skje enda - men statistikken er i utgangspunktet på vår side så vi får krysse fingrene at det går bra.

Fra fine øyeblikk til litt mørkere;
Jeg må innrømme at det går veldig opp og ned i løpet av en dag. Opplever tiden her som veldig triggende fordi det var ca denne tiden stigningen på g.testene var litt mistenkelig forrige gang. Gråter litt av og på nå fordi angsten for å miste er uutholdelig, og samt jeg har absolutt INGEN symptomer som jeg merker spesielt og jeg er usikker om det er dårlig tegn.

Hvis jeg mister denne gangen er jeg usikker om jeg er motstandsdyktig og psykisk sterk nok til å fortsette prøvingen. Jeg må rett og slett prøve å ta det som det komme, og håpe på at man ser en stigning på g.tester om to dager.

Last edited:
3+6

Siden jeg og samboer skal overnatte og bo hos svigers i jula, der 95% av frokost og lunsj inneholder spekemat, salami- fårepølser og myke oster og samt alkohol på julaften så valgte vi å fortelle nyheten til både svigermor, svigerfar og svigersøster istedenfor å måtte gå på eggeskall i jula.
Vi tok med bestemor og bestefar koppene som var fint pakket inn og ga det til dem som førjulsgave. Da de åpnet det var de både overrassket og veldig veldig rørt, og vi gråt sammen og ga hverandre klem. Det var veldig fint øyeblikk som jeg kommer til å huske. :Heartred

Jeg var også ærlig om at jeg har mistet en gang, og at jeg er veldig tidlig på vei og at alt kan skje enda - men statistikken er i utgangspunktet på vår side så vi får krysse fingrene at det går bra.

Fra fine øyeblikk til litt mørkere;
Jeg må innrømme at det går veldig opp og ned i løpet av en dag. Opplever tiden her som veldig triggende fordi det var ca denne tiden stigningen på g.testene var litt mistenkelig forrige gang. Gråter litt av og på nå fordi angsten for å miste er uutholdelig, og samt jeg har absolutt INGEN symptomer som jeg merker spesielt og jeg er usikker om det er dårlig tegn.

Hvis jeg mister denne gangen er jeg usikker om jeg er motstandsdyktig og psykisk sterk nok til å fortsette prøvingen. Jeg må rett og slett prøve å ta det som det komme, og håpe på at man ser en stigning på g.tester om to dager.
Det er nok lurt at du fortalte det til svigers.
Du skal ikke miste denne gangen :Heartred

Testtrangen er for stor for at jeg klarer å love meg selv å vente til torsdag :laughing001

Det her begynner å se bra ut, sammenlignet 12 DPO mens testen var fersk (fra forrige bilde) og 13 DPO nå.. Det ser lovende ut!! Det ligner IKKE hvordan det var når jeg hadde kjemisk! Håper det fortsetter. Var så nervøs for at det skulle bli blenda eller lysere. Gleder meg å komme over kjemiske grensa og bestille TUL :love7

385536936_1930811503980653_5927285047976086335_n.jpg

4+0

Nå publiserer jeg ofte i dagboken, rett og slett fordi dette er så viktig for meg å komme over - den kjemiske grensen. Heldigvis får jeg så langt bekreftelser at dette går rette veien.

Fikk liten gave på IKM dagen, digital viser ikke 1-2 lenger, men...
377150898_883868566614309_1742433123736045208_n.jpg

DA er det bare rundt 1 uke igjen, så er det uke 5 :cool05

Back
Topp