Første barn drømmen (Gravid)

Hvordan går det med deg?
Det går både og akkurat nå, takk som spør :Heartpink
Er 23+4 i dag og kjenner liv daglig, noe som gir meg glede. Har vært syk med feber og bihulebetennelse som ikke gir seg i nesten to uker. Skal til legen i dag for å få hjelp. Bekymringen min hadde avtatt tidligere, men er litt tilbake igjen på grunn av sykdom og grubler over om det påvirker lille i magen. Spesielt når sparkene er ikke like kraftig lenger, men de er der.

Utenom sykdom og elendighet; Graviditeten har vært veldig snill med meg og jeg nyter det :shy: Jeg har allerede så mye kjærlighet for barnet at jeg noen dager ikke vet hvordan jeg skal håndtere alle de gode følelsene. Med andre ord; nyter ventetiden veldig godt.

Enn med deg?

Det går både og akkurat nå, takk som spør :Heartpink
Er 23+4 i dag og kjenner liv daglig, noe som gir meg glede. Har vært syk med feber og bihulebetennelse som ikke gir seg i nesten to uker. Skal til legen i dag for å få hjelp. Bekymringen min hadde avtatt tidligere, men er litt tilbake igjen på grunn av sykdom og grubler over om det påvirker lille i magen. Spesielt når sparkene er ikke like kraftig lenger, men de er der.

Utenom sykdom og elendighet; Graviditeten har vært veldig snill med meg og jeg nyter det :shy: Jeg har allerede så mye kjærlighet for barnet at jeg noen dager ikke vet hvordan jeg skal håndtere alle de gode følelsene. Med andre ord; nyter ventetiden veldig godt.

Enn med deg?
SÅ godt å høre at baby har det bra, og masse god bedring til deg som er syk! :Heartred Kjenner igjen å være bekymret for lille i magen når man selv er syk, jeg startet ferien med skikkelig influensa og var veldig bekymret for lille. Men legen betrygget meg med at bebis takler det fint, selv all hostingen jeg følte jeg utsatte henne for, så stolte litt på det. Og alt er jo bare topp med henne fortsatt :Heartred Nyt resten av ventetid også, og ta godt vare på deg selv så går sykdommen forhåpentligvis kjappere over.

28+0 || tredje trimester (!)

Termin:
6. Januar og 87 dager igjen
Prosent fullført: 69,3%
Lille er like stor som: Butternutt gresskar
Form:
Grei graviditetsform, men formen i forhold til sykdom har det vært veldig dårlig. Etter 5 uker med sykdom er det deilig å ha formen tilbake og oppdatere litt i dagboken. Eneste merknad når det gjelder graviditetsformen er at jeg har tendens å oppleve korsryggsmerter. Dette skjer som regel etter å ha vært mer på fotene og evt bøyd meg mer enn vanlig. Heldigvis er ikke ubehaget/smerten spesielt ille og jeg passer på å ta det med ro når jeg merker det.
Tanker:
Det er herlig å være frisk igjen og nyte graviditeten. Jeg synes det fortsatt er fantastisk å kjenne bevegelser fra den lille jenta i magen, og det synes samboeren min også. Jeg er utrolig takknemlig for at vi snart skal bli en liten familie, med en samboer jeg elsker, som jeg samarbeider godt med i hverdagen når det gjelder fordeling av oppgaver, og som det generelt er lett å kommunisere med om det skulle være noe.

Jeg er både spent og nervøs for den nye tilværelsen som venter i januar, siden dette er noe jeg aldri har opplevd før. Noen dager gleder jeg meg, mens andre dager er jeg litt redd for det ukjente. Heldigvis føler jeg meg trygg på meg selv og har troen på at jeg kommer til å trives og finne trygghet i morsrollen.

Tiden går så fort – plutselig er man i tredje trimester! Det er rart å tenke på at vi ikke lenger bare blir to til neste år.

32+1

Termin:
6. Januar, 58 dager igjen
Prosent fullført: 79,5%
Lille er like stor som: Ananas
Form:
Formen er grei, og det går ganske bra! Jobben har også vært topp med tanke på tilrettelegging, spesielt når korsryggen er litt kjip fra tid til annen. Jeg kjenner meg tyngre og merker at jeg må ta ting roligere. Har hatt litt småvonde murringer og mensenlignende kramper i det siste, særlig etter mye aktivitet. Det bekymret meg litt først, men det virker heldigvis å være helt uskyldig.

Føler at jeg tilpasser meg bra til kroppens forandringer og tar utgangspunkt i hvordan formen min er her og nå. Så lenge jeg lytter til kroppen, går det ganske fint gjennom tredje trimester.

Tanker:
Tjohei det går unna! tiden altså. Føler at jeg svever på en rosa sky fordi jeg er så utrolig takknemlig for livet. Det har så smått gått opp for meg at det ikke er lenge til jeg får møte datteren vår, og det blir utrolig spennende! Vi har nesten alt på plass når det gjelder utstyr.

Men én ting er jeg bittelitt nervøs for, og det er fødselen. Jeg har aldri født før, og ut fra det jeg har sett på programmet Fødeavdelingen, ser det ikke akkurat lett ut å være i aktiv fødsel med de smertene som følger med.

Men jeg vet at det blir verdt det! Jeg gleder meg til å bli ferdig med graviditeten og ha jenta mi i armene. :love017

32+1

Termin:
6. Januar, 58 dager igjen
Prosent fullført: 79,5%
Lille er like stor som: Ananas
Form:
Formen er grei, og det går ganske bra! Jobben har også vært topp med tanke på tilrettelegging, spesielt når korsryggen er litt kjip fra tid til annen. Jeg kjenner meg tyngre og merker at jeg må ta ting roligere. Har hatt litt småvonde murringer og mensenlignende kramper i det siste, særlig etter mye aktivitet. Det bekymret meg litt først, men det virker heldigvis å være helt uskyldig.

Føler at jeg tilpasser meg bra til kroppens forandringer og tar utgangspunkt i hvordan formen min er her og nå. Så lenge jeg lytter til kroppen, går det ganske fint gjennom tredje trimester.

Tanker:
Tjohei det går unna! tiden altså. Føler at jeg svever på en rosa sky fordi jeg er så utrolig takknemlig for livet. Det har så smått gått opp for meg at det ikke er lenge til jeg får møte datteren vår, og det blir utrolig spennende! Vi har nesten alt på plass når det gjelder utstyr.

Men én ting er jeg bittelitt nervøs for, og det er fødselen. Jeg har aldri født før, og ut fra det jeg har sett på programmet Fødeavdelingen, ser det ikke akkurat lett ut å være i aktiv fødsel med de smertene som følger med.

Men jeg vet at det blir verdt det! Jeg gleder meg til å bli ferdig med graviditeten og ha jenta mi i armene. :love017
Så bra at du tilpasser deg kroppen, virker som det går ganske bra med deg :Heartred
Når det gjelder nervøsitet for fødsel, så er det jo helt naturlig å være det. Det kan virke både skremmende og skummelt, men prøv å tenke to ting, kanskje det roer noen nerver.
1) Kroppen din klarer dette. Kjenn etter hva kroppen trenger, så kommer du langt. Og:
2) De du møter på føden vet hva de driver med. Hvis ting skulle stoppe opp eller annet skjer under fødsel, så har de ansatte der full kontroll og du skal bare stole på prosessen :Heartred
Dette går så bra! Og plutselig har du henne i armene, og det er en helt vilt fantastisk følelse:Heartred

Back
Topp