Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Masse lykke til Null symptomer trenger ikke bety noe heldigvis, men forstår veldig godt redselen din. Sitter nok litt ekstra i oss som har opplevd å miste også Krysser alt jeg har for en sprellende bamsemums med fine hjerteslag!8+0
kl 12:10 i morgen er det tid for tul. Jeg gruer meg mye, da det blir utrolig vondt hvis det ikke er hjerteslag igjen. Har lite symptomer og føler meg ikke gravid, som hjelper ikke med frykten for MA. Men det blir greit å få det overstått.
Håper alt gikk bra i dag8+0
kl 12:10 i morgen er det tid for tul. Jeg gruer meg mye, da det blir utrolig vondt hvis det ikke er hjerteslag igjen. Har lite symptomer og føler meg ikke gravid, som hjelper ikke med frykten for MA. Men det blir greit å få det overstått.
Takk, skal prøve å bruke dagen idag på å roe ned. Håper jeg bare er 'heldig' som har snille/fraværende symptomer, men personlig ville nesten preferert å 'føle meg gravid' for nervene sin skyld.Masse lykke til Null symptomer trenger ikke bety noe heldigvis, men forstår veldig godt redselen din. Sitter nok litt ekstra i oss som har opplevd å miste også Krysser alt jeg har for en sprellende bamsemums med fine hjerteslag!
Gjenstår å se, tul i morgen formiddag. Krysser fingrene, og takkHåper alt gikk bra i dag
Å, jeg leste feil, trodde det var i dag. Da ønsker jeg masse lykke til i morgen! Sender mange gode tanker!Takk, skal prøve å bruke dagen idag på å roe ned. Håper jeg bare er 'heldig' som har snille/fraværende symptomer, men personlig ville nesten preferert å 'føle meg gravid' for nervene sin skyld.
Gjenstår å se, tul i morgen formiddag. Krysser fingrene, og takk
Fantastisk! Så glad på dine vegne! Se den perfekte lille bamsemumsen der da!8+1 (satt fram 8+5)
Ble satt fram fire dager og alt ser fint ut!! skal fortsette å bruke min beregning fordi det kan endre seg senere.
Var så forberedt på dårlige nyheter, men det gikk helt supert. Så lettet!!
Vis vedlegget 435731
Så godt å høre
Takk!! Er i en stor lykkerus jeg trodde ikke fantes. Så takknemlig. Var nok bare heldig i forhold til fraværende/snille symptomer. Føler jeg kan senke skuldrene nå.Fantastisk! Så glad på dine vegne! Se den perfekte lille bamsemumsen der da!
Hurra!!! Se den fine lille spira der da sååå glad på dine vegne!8+1 (satt fram 8+5)
Ble satt fram fire dager og alt ser fint ut!! skal fortsette å bruke min beregning fordi det kan endre seg senere.
Var så forberedt på dårlige nyheter, men det gikk helt supert. Så lettet!!
Vis vedlegget 435731
Åå takk!! Fikk en helt ny ro som jeg håper varer. Håper tiden går fort til uke 12 Har god magefølelse at det er terminspiren.Hurra!!! Se den fine lille spira der da sååå glad på dine vegne!
Hurra for 9 uker!! Blir spennende med privat ultralyd og otul snart9+0
Ny uke, nye gleder om tretten dager skal jeg på privat ultralyd og nipt. Fikk også otul 25 juni! Det ser jeg frem til.
Dere som har mistet tidligere ved MA og senere gravid og det går eller har gått bra; når begynte man å ta mer innover seg selv at man er gravid og slappe av?
Ultralyden jeg dro på ga meg mye ro, men det tok ikke mange dager før frykten for å miste kom tilbake. Leste på at sjansen for å miste ved å se hjerteslag den tiden jeg dro på tul, lå på 1.5% som er ganske liten sannsynelighet. Men kom borti mange forumer og reddit der de så bankende hjerte i uke 8-9 og oppdaget MA ved neste ultralyd.
Tror det blir å ta litt lenger tid enn det jeg trodde å nyte og tro at det går veien. Synes det er noe skummelt å slappe av, litt som om jeg skulle 'jinxe det'.
Hurra for 9 uker!9+0
Ny uke, nye gleder om tretten dager skal jeg på privat ultralyd og nipt. Fikk også otul 25 juni! Det ser jeg frem til.
Dere som har mistet tidligere ved MA og senere gravid og det går eller har gått bra; når begynte man å ta mer innover seg selv at man er gravid og slappe av?
Ultralyden jeg dro på ga meg mye ro, men det tok ikke mange dager før frykten for å miste kom tilbake. Leste på at sjansen for å miste ved å se hjerteslag den tiden jeg dro på tul, lå på 1.5% som er ganske liten sannsynelighet. Men kom borti mange forumer og reddit der de så bankende hjerte i uke 8-9 og oppdaget MA ved neste ultralyd.
Tror det blir å ta litt lenger tid enn det jeg trodde å nyte og tro at det går veien. Synes det er noe skummelt å slappe av, litt som om jeg skulle 'jinxe det'.
Herlig med ny uke da!!9+0
Skjønner! Men godt å komme seg til 20 uker allerede! Tror det hundre prosent når du sier at det ga ro å få ultralyd ofte. Ordnet med privat ultralyd og nipt 10 juni som er ikke alt for lenge og har fått ordinær tidlig ultralyd 25 juni. Tror det er bra nok for å kunne slappe av en stund dersom det går bra de neste gangene også Synes det er utrolig skummelt, har nå fortalt flere og inkludert sjefen min og kolleger. Håper det er terminspiren!!Hurra for 9 uker!! Blir spennende med privat ultralyd og otul snart
For å være helt ærlig så har det vært vanskelig å slappe ordentlig av før nå, er 20+2 i dag og var på OUL i går, og først nå etter å ha sett at alt er bra med han og at jeg har begynt å kjenne spark føler jeg at jeg kan stole på at ting går veien. Jeg hadde jo MA i uke 11 sist. MEN, med det sagt så er det jo mest vanlig at det går bra. Og det er heller ikke store sannsynligheten for at man skal oppleve det samme flere ganger på rad. Jeg har troa på denne spira di denne gangen skal det gå. Og for meg hjalp det veldig for sinnsroen å få ultralyd annenhver uke, kanskje det er noe du kan få også? Krysser fingre og tær for oss begge, dette er terminspira
Skjønner så godt det å være engstelig og behov for mange ultralyd! Gikk for nipt privat i norge kun pga da kan jeg gå for ultralyd i samme slengen. Etter det er det kort tid til ordinær tidlig ultralyd. Tror innerst inne at jeg klarer først å slappe av når man kjenner liv, og heldigvis er morkaken plasser bak, så det skal være mulighet å kjenne spark senereHurra for 9 uker!
Selv begynte jeg å kjenne liv, små boblende bevegelser i uke 15, så da følte jeg meg litt roligere. Fra uke 16 og fremover var det da disse bevegelsene som ga meg ro. Før det gikk det mer gradvis, men uke 12 og nipt og den ultralyden jeg fikk da var en stor milepæl (hadde da en MAi uke 12 før det, men som ble oppdaget i uke 10+0).
Men jeg hadde generelt mange ultralyd, i begynnelsen fordi jeg var engstelig, mot slutten fordi baby var litt liten og jeg fikk trivselskontroller og vekstkontroller, men jeg syntes det bare var fint. Håper spiren din sitter hele veien
Det er så ekkelt det med symptomer som kommer og går, forstår du ble fryktelig bekymret! Her har jeg ingen symptomer å få bekreftet, utenom uteblitt menstruasjon. Har heldigvis ultralyder kort tid mellom hverandre nå. Synes det er bare utrolig vondt å ikke vite hva som skjer der inne, og tanken på at hjerte slutter å slå.Herlig med ny uke da!!
For min del (mistet i høst) har det der gått veldig i bølger. Var først livredd og nervøs fram til tidlig privat ul, ca uke 7. Så slappet jeg av en ukes tid før bekymringene kom igjen, men så kom symptomene og da prøvde jeg å stole på det. Så forsvant de plutselig over natten, samtidig som jeg begynte å kaste opp. Fikk legen til å sjekke med ultralyd og en liten bamsemums lå og vinket til meg. Da holdt jeg roen i en uke igjen, så kom bekymringene, men heldigvis også magen. Men tror ikke jeg slappet ordentlig av før jeg begynte å kjenne bevegelser og fikk jevnlige kommentarer på magen. Da først tenkte jeg at dette kommer til å gå bra. Ca uke 17-18 denne gangen.
Mitt eneste råd er: Finn en strategi for å komme deg gjennom dagene. For meg har det hjulpet utrolig mye å fylle dagene med jobb, gjøremål, aktiviteter, avtaler. Så fremt formen tillater det da.
Krysser fingrene for deg og spiren, dette skal gå bra
100% forståelig at man holder det litt på avstand når du har gjennomgått det su har Ta den tiden du trenger, svangerskapet er langt, det blir tid til å nyte det også! Og da vil du kanskje glemme hvor redd du var. Sånn føles det hvertfall for meg nå. Bare tre uker siden sist jeg friket ut ordentlig, men det føles liksom bare helt fjernt nå når jeg kjenner spark jevnlig og har gjennomført oulSkjønner! Men godt å komme seg til 20 uker allerede! Tror det hundre prosent når du sier at det ga ro å få ultralyd ofte. Ordnet med privat ultralyd og nipt 10 juni som er ikke alt for lenge og har fått ordinær tidlig ultralyd 25 juni. Tror det er bra nok for å kunne slappe av en stund dersom det går bra de neste gangene også Synes det er utrolig skummelt, har nå fortalt flere og inkludert sjefen min og kolleger. Håper det er terminspiren!!
Skjønner så godt det å være engstelig og behov for mange ultralyd! Gikk for nipt privat i norge kun pga da kan jeg gå for ultralyd i samme slengen. Etter det er det kort tid til ordinær tidlig ultralyd. Tror innerst inne at jeg klarer først å slappe av når man kjenner liv, og heldigvis er morkaken plasser bak, så det skal være mulighet å kjenne spark senere
MA er skumle greier, unner ikke min verste fiende å oppleve noe slikt. Grøss!
Det er så ekkelt det med symptomer som kommer og går, forstår du ble fryktelig bekymret! Her har jeg ingen symptomer å få bekreftet, utenom uteblitt menstruasjon. Har heldigvis ultralyder kort tid mellom hverandre nå. Synes det er bare utrolig vondt å ikke vite hva som skjer der inne, og tanken på at hjerte slutter å slå.
Prøver å flytte fokus til andre ting, og la tiden gå. Så får vi se hvordan det går. Krysser fingrene.
Takk alle sammen for delt erfaring. Får dårlig samvittighet for å ikke slappe helt av og nyte det. Føles litt dårlig gjort å holde graviditeten på avstand for å skjerme meg selv på en måte. Håper det går bra, og at jeg endelig kan 'snakke' til lille i magen og glede meg.