Første barn drømmen (Gravid)

PP2 - 2 DPO

Skulle tro at man knipset også var det eggløsning igjen, tiden gikk så fort! Skal forsøke å unngå å gjenta samme feil og teste tidlig. Skal ta første test 13 DPO, dagen før jeg skal på Kaizers konsert også. Synes denne "two week wait" oppleves som et helt år, men har planlagt å holde meg relativt opptatt framover og da flyr vel tiden likevel. (forhåpentligvis) :D

PP2 - CD 17 - 5 DPO

Kjenner jeg gruer meg å test om 9 eller 10 dager, mest på grunn av at man ønsker å slippe å føle på den skuffelsen om det ikke klaffer og man må prøve igjen. Jeg visste at ønsket om to streker og barn er stort, men hadde ingen anelse at ønsket om barn skulle bli så mye tydeligere og større når man først er i gang med prøving.

PP2 - CD 20 - 8 DPO

6-7 dager til test og tiden går plutselig fort igjen. Bestilte tester igår, og pakken kommer rundt når jeg er 11 DPO eller 12 DPO. Helt innenfor tid, tenker å ikke teste uansett før minst 13 DPO, men aller helst 15 DPO (håper jeg er tålmodig nok til å klare det!). Krysser fingrene at jeg ser to streker denne syklusen! :smiley-angelic001

Dette er nok bare i forbindelse med progestoron, men brystene mine er forferdelig ømme og vonde siste to dagene. Lyst å håpe at det er godt tegn, men tviler at det har noe å si.

PP2 - CD 22 - 10 DPO

Idag har jeg følt meg rar "der nede", og føles som antydning til mensen-lignende murringer :confused: Hvis jeg ikke får plutselig mensen tidlig allerede de neste to dagene tror jeg at jeg svir av en test på tirsdag (når jeg er 12 dpo), har tross alt bestilt babyplan tidligtest stav. Ønsker å få unnagjort det.

PP2 - CD 24 - 12 DPO

Jeg sliter å sove i natt, og klokka er 4 om morgenen, jeg tenkte at jeg kan like gjerne ta test fordi jeg drev og overtenkte ang graviditet etter småkvalme og sure oppstøt. Ventet egentlig på pakke i posten med graviditetstester fra babyplan, men jeg hadde en clearblue digital som lå liggende som jeg i utg skulle spare til jeg får litt mer antydning til strek en dag. Jeg var skråsikker at jeg skulle få mensen bare for noen dager siden...

Sitter og skjelver enda.. Klarer ikke å beskrive lykken jeg føler og hvor surrealistisk det føltes å se "gravid". Det er bare 12 DPO så alt kan skje. Håper spiren klamrer seg fast :smiley-bounce016

396622167_3129215074051972_8317525139973455911_n.jpg

Da kom babyplan testene i posten og tok selvfølgelig test av disse også på ettermiddagsurin.

Håper spiren klamrer seg fast, det er veldig veldig tidlig å si noe og mensen skulle ikke før enten torsdag eller fredag. Krysser fingrene at dette ikke ender som kjemisk. :smiley-angelic001

Men jeg unner meg å glede meg likevel, er så glad over at dette skjedde så fort :Heartred:Heartred Det kan hende at neste jul feirer vi med en liten nurk :love7

(3+3)
386886169_867628434828020_7071647619393171283_n.jpg

Last edited:
Tok test nå 14 DPO og linjene er like som de på bildet 12 DPO, altså ser ikke stigning.. Ser ikke at de er svakere heller. Tenker det verste

Tok test nå 14 DPO og linjene er like som de på bildet 12 DPO, altså ser ikke stigning.. Ser ikke at de er svakere heller. Tenker det verste
Det kan være så mye som gjør at de ikke er sterkere. Tester skal jo egentlig ikke brukes til å se økning, fargestoff er forskjellig og urinen er forskjellig. Jeg har også hatt noen dager hvor morgenen ikke var den beste å teste på, og en hel dag hvor jeg kun hadde lys urin.
Bare sender gode tanker og håper det går bra :Heartred

Det kan være så mye som gjør at de ikke er sterkere. Tester skal jo egentlig ikke brukes til å se økning, fargestoff er forskjellig og urinen er forskjellig. Jeg har også hatt noen dager hvor morgenen ikke var den beste å teste på, og en hel dag hvor jeg kun hadde lys urin.
Bare sender gode tanker og håper det går bra :Heartred
Tusen takk, trengte dette. Etter mye googling virket det som mangel av stigning på linjene kan indikere kjemisk. Håper frykten tar feil, både jeg og samboer har rukket å glede oss masse selvom vi er klar over at det er tidlig å si noe enda.

Tårene presser på. Men skal prøve å holde motet oppe. Selvom det er ikke stigning, ser det ikke svakere ut.

Last edited:
13 DPO var ettermidagsurin og hadde en del væske i meg før testen og kanskje derfor virker så vidt lysere enn 12 DPO.

Likevel er 14 DPO ikke tydelig mørkere siden 12 akkurat. Kun tiden vil vise. Ufff, skulle ønske jeg kunne latt være å teste etter 12 DPO. Ville så gjerne se en fin stigning.

IMG_9938.jpeg

Status så langt i kveld...
Jeg har roet meg betraktelig i forhold til hvordan jeg var om morgenen og formiddagen. TR skulle kommet rundt idag, eller i morgen og det er null tegn til det. Tok en test kl 13 idag som var mørkere enn den jeg tok kl 7 idag. Har googlet en god del og gjort research og Forelsketoghåpfull hadde rett ang at disse testene er ikke beste å måle HCG på, men heller bekrefte om man er gravid/ikke gravid. Det var betryggende. Har også benyttet av spontanabort kalkulator, og det sies at det er 75% sjanse at det går bra, så oddsene er på min side sånn sett.

Uansett det er lite man kan kontrollere under svangerskap, og man får ta dagene som det kommer. Alt ordner seg til slutt på en eller annen vis. :happy:

Idag har jeg også bestilt privat tidlig ultralyd time når jeg er rundt 8 uker på vei. :love7

15 DPO

Mensen? borte. Test? Fin farge på streken.
Har litt småvonde/ubehagelig murringer som kan ligne mensen, men ikke like sterkt. Trodde først at det var mensen som kommer likevel, men etter flere sjekk i dag virker det som det er rett og slett livmoren som kanskje brygger på noe. :hilarious:

Føler jeg holder litt pusten til det går over til noen dager inn i uke 5 for å være helt sikker på at det ikke er kjemisk graviditet. Etter det blir det å ringe og ordne legetime tenker jeg :)

Uke 4+4(?)

Er helt fersk med prøving/graviditet og alt med det enda, men ut ifra kalkulatorer og diverse er jeg rundt uke 4+4 virker det som :) Så langt går det helt fint, jeg har ømme bryster og MYE trett/sliten utover det er det ingen kvalme. Kjente murringer idag en liten kort periode og er ganske positiv på at det er livmoren som arbeider og ikke mensen.

Igår var jeg ganske nedfor å gråt litt fordi ene testen jeg tok så litt svakere ut enn siste og fryktet det verste. Fikk masse støtte og betryggende ord, og søstra mi var veldig positiv at det går bra så lenge jeg ikke blødde. I retrospekt vet jeg at dagen før og om natta hadde jeg i meg mye drikke og samt spiste ganske sen kveldsmat. Den er ikke betraktelig svak heller, og gir mening at det er trolig litt ''utvanna'' versjon.

Må komme fram til å godta at graviditet og prøving er en lang prosess (i allefall føles slik) og man har omtrent ikke kontroll over hvordan det går. Jeg må bare nyte det inntil motsatt er bevisst, men googling, teste meg ihjel og lese på alle mulige hjerteskjærende scenarioer kommer ikke til å hjelpe noe som helst. Helt uhensiktsmessig å tro det verste og være bekymret, for det kan man ikke gjøre noe med.

Men det er et tegn at jeg bryr meg og er allerede knyttet til spiren. Jeg tenker uansett hva som skjer, om det går dårlig - så er sluttresultatet med barn i armene vil gjøre alt verdt det. Jeg velger å tro at dette går fint, og jeg er veldig heldig som fikk en spire i PP2 :Heartred

4+6

Har klart å unngå å teste en stund.. Men jeg sprakk. Jeg angrer over at jeg tok en test idag, og den er ikke spesielt sterkere, noe svakere. Det er åpenbart strek der så det telles som gravid, men jeg er ikke optimistisk og tenker på det verste. Vil bare at enten mensen kommer eller at streken blir mørkere. Skal i teorien være 5 uker i morgen, og TUL om 3 uker - og det er lenge til . Jeg vil så gjerne at dette skal gå bra, og tro at ''strek er strek''..

Men jeg vet ikke. Jeg er så lei meg, var så lykkelig over å se 1-2 gravid og strek 12 DPO og alt føltes så greit, til å snu lenger ut i graviditeten. Jordmor på fredag, og får se hva hun sier. Er så mye opp i hodet mitt i dag og føler meg ikke helt bra med all grublingen. Jeg kjenner lite symptomer utenom bittelitt ømme bryster og at jeg er ekstremt sliten/trøtt om dagen men ikke noe mer enn det.

Går rundt med håp at det er bare jeg som er hysterisk og at det egentlig går så bra. Men samtidig tar sorgene på forskudd.

(nederste 20 DPO)
371538898_341967315085467_3827704860758681402_n.jpg

Last edited:
Åååh jeg kjenner igjen alt du føler og sender mange klemmer :Heartred Har du tenkt på om hcg prøvermed lege kunne vært en ide? Da slipper du å vente så lenge på en ultralyd.

Åååh jeg kjenner igjen alt du føler og sender mange klemmer :Heartred Har du tenkt på om hcg prøvermed lege kunne vært en ide? Da slipper du å vente så lenge på en ultralyd.
Ja har tenkt på å ta blodprøve hos lege men har unngått det siden det virket (med mye googling og folk med samme bekymring) at legekontoret ikke prioriterer det. Men vurderer å ringe i morgen likevel og forhøre om det er aktuelt. Forferdelig psykisk påkjenning de siste dagene.

Tror jeg skal gi opp håpet inntil motsatt er bevist, kanskje det hjelper å godta tap bedre hvis det er tilfellet.

Ja har tenkt på å ta blodprøve hos lege men har unngått det siden det virket (med mye googling og folk med samme bekymring) at legekontoret ikke prioriterer det. Men vurderer å ringe i morgen likevel og forhøre om det er aktuelt. Forferdelig psykisk påkjenning de siste dagene.

Tror jeg skal gi opp håpet inntil motsatt er bevist, kanskje det hjelper å godta tap bedre hvis det er tilfellet.
Når jeg har hatt sånn følelse har det vært godt for meg å ta de prøvene, da har jeg faktisk fått svar på hva som skjer. Om du legger frem til lege om den psykiske plagene det gir deg så er legene veldig lette til å si ja, jeg har den følelsen hvertfall.

Jeg kan håpe for deg imens :Heartred

Fikk digitale tester i posten og tok en test på konsentrert kveldsurin (drukket lite og holdt igjen en stund), og den viste å være 1-2 når det er i teorien 5 uker fra og med i morgen. Igjen; det ser ikke bra ut. Har googlet rundt og virker som en gjenganger; det er mest sannsynelig ikke liv laget.

Tror jeg skal vente med blodprøve, for det er nok ikke vits og man må bare vente på mensen. Tror det er snakk om tid nå, og håper det går fort fordi ventingen har vært uutholdelig.
Synes det er så utrolig kjedelig at det er langt over en uke siden jeg fikk positiv test, og kom til nesten uke 5, og viser seg at HCG går ned... Selvom jeg var engstelig fra start om kjemisk graviditet, var jeg langt mer optimisktisk og gledet meg mye og så for meg tiden framover. Spesielt når jeg er så nær uke 5 (som er fra kl 00..)

Positive siden er at vi fikk bekreftet at vi kan bli gravide, og håper at neste gang går det minst like fort å bli gravid som det gjorde denne runden. Men må innrømme at jeg var ikke forberedt på slik sorg, har rett og slett vært sengeliggende og latt tårene renne fordi dette er så fortvilende. Dette skulle være barnet vi drømte om, og allerede rukket å elske selvom det er kort tid. Visste ca når termin er og vi så for oss tiden sammen med barnet utover høsten og vinter.

Det ordner seg forhåpentligvis til slutt. :sorry:

Last edited:
Back
Topp