Fødselstegn!

Er det noen som har merket forandring i puppene? :wideyed: Føler de har blitt "tyngre" og mer ømme liksom.
(har ikke melk, det kjører i gang under fødselen hos meg:D)

39+4 i dag , vært på min tredje dag med modningsakupunktur. Her i kommunen får man det gratis, og om det hjelper eller ikke er det i alle fall gode 20 min å få slappet litt av :happy:

Jordmor tok en sjekk, og konstaterte myk og kort livmorhals, og "godt åpen for 2 fingre". Det vil vel si 2-3 cm åpning antar jeg. Hun romsterte litt oppi der også. Sist gikk jeg to uker med samme åpning og modning, så tør ikke juble helt enda. :wacky:

Er forøvrig ikke lei sånn egentlig, liker å gå gravid og har mye jeg skulle strikket ferdig før han kommer :joyful: Samtidig er jeg sliten av falske alarmer og vonde kynnere, slitsomme netter og stresset med å nå frem (brukte 1t og 20 min sist, har nå en time til sykehuset).
Gleder meg veldig til å møte minsten, men har en slags sorg over å aldri mer skulle gå gravid. Gleder meg til å få familien komplett, men har også litt dårlig samvittighet for de to jeg allerede har :Heartblue

Med storesøster hadde jeg ingen tegn før slimproppen gikk - og vannet gikk den natta. Det var så spennende! ☺️ Hun ble født 36+6.

Nå har jeg masse rare tegn. Mye nedpress, kynnere som bare blir mer og mer ubehagelige. Mensmurringer. I natt våknet jeg av tak/menssmerter i ryggen som kom og gikk, men det var kun den timen på natta.. Er ellers bare sliten nå, og tripper rundt.

Misunner dere som har slike tegn:joyful:
Samtidig så skjønner jeg at det må være slitsomt i lengden..

Kjenner jeg blir en smule nervøs her. Har hatt jevnlige tak i magen gjennom dagen men også med avbrudd. Lengre perioder hvor det er hver 10 minutt, og nå er det typ 4-5 min :confused: Jeg klarer liksom å sitte i sofaen med sjokkis, brus og strikkepinner. Må bare strekke ryggen litt på det verste. Er førstegangs så innbiller meg at dette er for mildt til å være rier men kanskje ikke? :wideyed:

Kjenner jeg blir en smule nervøs her. Har hatt jevnlige tak i magen gjennom dagen men også med avbrudd. Lengre perioder hvor det er hver 10 minutt, og nå er det typ 4-5 min :confused: Jeg klarer liksom å sitte i sofaen med sjokkis, brus og strikkepinner. Må bare strekke ryggen litt på det verste. Er førstegangs så innbiller meg at dette er for mildt til å være rier men kanskje ikke? :wideyed:

Har du prøvd en sånn rie-app? Kan hjelpe på få oversikt over hyppighet og sånt. Ring føden hvis du er usikker, bedre med en bomtur en søvnløs natt og/eller fødsel på badet ;)

Mine rier har alltid startet veldig svake. Som nesten umerkelig kiling først. Har dratt til sykehuset når de begynte å gjøre vondt.

I følge min jordmor (har hatt det slik noen uker) er det bare å vente for å se an utviklingen, om det bygger seg opp etter hvert eller stagnerer..
Jeg blir like skuffet hver gang det stagnerer :D

I dag murrer det godt og mye kynnere, håper (igjen) at det vil bygge seg opp!

#spent!!

Puppene er mer ømme. Nå klarer jeg knapt gå 100 meter om gangen pga nedpress og smerter i bekken.. 38+0

Termin i går:) Slimproppen gikk i dag ,og har mensmurringer og stikninger (som jeg har hatt en uke allerede) Sååååå spennende:happy: Er andregangsfødende og hadde håpet jeg slapp overtid denne gangen, men neida..:spitoutdummy:

Termin i går:) Slimproppen gikk i dag ,og har mensmurringer og stikninger (som jeg har hatt en uke allerede) Sååååå spennende:happy: Er andregangsfødende og hadde håpet jeg slapp overtid denne gangen, men neida..:spitoutdummy:
Jeg har hatt mange falske alarmer med semiregelmessige kynnere, så jeg har lurt på om det faktisk skulle bli fødsel før termin denne gangen, men nå er det under 7 timer igjen til termin, så blir nok ikke det denne gangen heller...:-)

I går begynte jeg med litt murringer i magen og idag på ettermiddagen var de tilbake. Å nå har de komt og gått i timesvis. Innimellom er de så vonde at jeg må puste meg gjennom dem. Men ingen hard mage, bare mens lignende smerter nederst i magen.

Jeg har mange tegn, og har hatt det lenge :joyful: Min frykt er at det er som sist; at kroppen gjør seg helt klar, før den kjører på med fødsel med alt den har. Fordi det kan gå enda kortere tid med nr.2, så har jeg fortsatt den frykten at jeg ikke rekker til sykehuset. Håper litt at kroppen tar seg bedre tid denne gangen, så jeg faktisk får oppleve litt «dødtid» på sykehuset :) Litt kjekt å rekke å oppfatte hva som skjer, før det skjer :joyful:

Uten om kynnere, som jeg har hatt siden uke 15 så kjenner jeg absolutt ingenting til at fødselen nærmer seg! Litt stikking i magen og underlivet, men ikke noen andre tegn! Så ser for meg at jeg går max overtid :p

Er fyrstegongs og merker ingen verdens ting eg, anna enn at lille i magen har nokon skikkelige treningsøkter om dagen:woot: Er «berre» komt til 37+6, men hadde vore greit å fått nokon tegn:angelic: Har ikkje merka nokon kynnere heller trur eg.

Back
Topp