Fødselspenger og permisjon, hva har dere krav på?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Forumansvarlig Tamara, 11 Apr 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. 87'modell Forumet er livet

Det tenker de nok ikke over. ;)
    Men ja, du kan spørre på "Mitt NAV," eller på Facebook. :)

• Liker Liker x 2
  2. molly39 Betatt av forumet Oktoberfruene 2018

No er det jo kommet nye regler etter første juli. Vi venter tvillinger og det er kommet nå flere uker til t tvillingforeldre. Det jeg lurte på kan mor ta disse som en del av fellespotten eller mister vi de visst ikke får tar de ut. Han kommer ikke til å ta ut alle sammen ihvertfall pga jobb situasjon.

3. Juliii Gift med forumet Vi som prøver :)

trenger ennå ikke å søke om dette, men greit å vite hvordan man skal gjøre dette når den tiden kommer :):)

Men et spørsmål har ikke den pappapermen endret seg ofte med tiden ?? når det gjelder lengre eller kortere periode ?? :rolleyes::rolleyes:
    og vi som er via nav, hvordan blir permen fordelt da ?? lik som generelt alle får ?? :rolleyes:

ble mange spørsmål så håper ikke det ble forvirrende:confused:

:smiley-bounce016:smiley-bounce016

4. Bkno8529562 Flørter med forumet

Jeg har vært 70% sykemeldt siden april. Er det fortsatt og vet ikke hvor lenge jeg vil være det. Hva skjer med meg i forhold til det at man må være i arbeid 6 av de 10 siste mnd. Gjelder det meg? Har jo jobbet 30% men gjelder det bare hvis man er i fullt arbeid?

5. Finn Flørter med forumet

Du får kanskje sykepenger? Sykepenger er likestilt med arbeid, og gir opptjening til foreldrepenger.

Det gjør 30% stillingen din også - kravet er at man skal ha vært i arbeid, eller aktivitet likestilt med arbeid, ikke at man skal ha vært ansatt 100%

6. Gundalillblåsokk Forelsket i forumet It's gonna be May 2019

Når det gjelder fordeling av perm, er de seks ukene etter fødsel nødt til å brukes kun av mor?

Går det feks an at mor er hjemme hele uken men får foreldrepenger for man-torsdag og ulønnet perm på fredag. Og at far da er hjemme med foreldrepenger fredag?

Eller MÅ det vente til de seks ukene er gått?

7. Vbt Elsker forumet Marsboerne 20 18 Himmelbarn

Mor må ha de første 6ukene 100%, far kan ikke ta ut da med mindre man har flerlingeuker. Eller mor blir sykmeldt.
    Dvs mor kan unngå å ta det ut, men da mister man ukene.

8. Gundalillblåsokk Forelsket i forumet It's gonna be May 2019

Ok, takk for svar!

9. Mummy Andre møte med forumet

Hvis mor tar 100 % Og hun får far sine uker er det 49 uker til sammen?

10. Annemor93 Glad i forumet Desemberlykke 2018

Hvordan blir det med permisjon og permisjonsuker når far er arbeidsledig? :confused004

Del denne siden