Fødebagen

Jeg ønsket ikke vesla opp på meg før jeg var ferdig med syingen og det hele. og mannen fikk sjokk da han så hvor "fæl" hun var. Så hun som hun hadde vært med i boksing:p
Så godt vi hadde mamma med som gråt over det vakre barnebarnet hun hadde fått:)
Jeg ble sydd veldig lenge så vesla fikk den første kroppskontakten med pappaen ( han satt i bar overkropp ), så mormor og tilslutt meg.
 
Driver og skriver liste nå, og har kopiert en del jeg har funnet i forum og på nett. Må si jeg blir litt overrasket over hva enkelte skriver på listen sin, men vi har alle våre egne regimer. Her blir det ihvertfall ikke pakket noen rettetang. Heller ikke både datamaskin, nettbrett, mp3-spiller, høytalere, sovelydmaskin og slike ting. Telefon, og muligens nettbrett, tror det får holde for 2 dager.

Er også litt i tvil ift kremer, sminke og alt slikt "dill", men er kanskje bedre å være føre var?
 
Driver og skriver liste nå, og har kopiert en del jeg har funnet i forum og på nett. Må si jeg blir litt overrasket over hva enkelte skriver på listen sin, men vi har alle våre egne regimer. Her blir det ihvertfall ikke pakket noen rettetang. Heller ikke både datamaskin, nettbrett, mp3-spiller, høytalere, sovelydmaskin og slike ting. Telefon, og muligens nettbrett, tror det får holde for 2 dager.

Er også litt i tvil ift kremer, sminke og alt slikt "dill", men er kanskje bedre å være føre var?

Jeg var kronisk tørr i huden og på leppene etter fødsel. Sikkert fordi jeg svettet så mye.

Var godt med håndkrem, lypsyl og ansiktskrem. Litt sminke blir med da jeg tenker å ta meg noen lufteturer hvis været tillater det. Mange fine parker og stier rundt sykehuset. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Driver og skriver liste nå, og har kopiert en del jeg har funnet i forum og på nett. Må si jeg blir litt overrasket over hva enkelte skriver på listen sin, men vi har alle våre egne regimer. Her blir det ihvertfall ikke pakket noen rettetang. Heller ikke både datamaskin, nettbrett, mp3-spiller, høytalere, sovelydmaskin og slike ting. Telefon, og muligens nettbrett, tror det får holde for 2 dager.

Er også litt i tvil ift kremer, sminke og alt slikt "dill", men er kanskje bedre å være føre var?

Litt sminke kan være godt om en føler seg veldig fæl og det stormer på med besøk men er nå mest for selv følelsen:) krem er fint fordi en blir så tørr av sykehusluften :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sant :) jeg har hele tiden tenkt at joggebukser og så stort som mulig jeg :) hold in truse, hvor får man tak i det:p

Kaphal har fine og rimelige :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg har skrevet ned daglidagse toalett artikler og sminkepungen. Greit å ha:) freshe seg opp litt når en skal hjem feks.

Telefon, ipad og kamera av el-duppeditter :p


----------------------------------


Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva slags klær tar dere med til baby egentlig, og hvor mye? Har kanskje blitt spurt om før, men :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva slags klær tar dere med til baby egentlig, og hvor mye? Har kanskje blitt spurt om før, men :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Mamma har strikket hentesett, og i tillegg tar jeg med to bodyer og to bukser + en lue, og teppe. Mulig det er mye, men.... Og så har fødeavdelingen bodyer vi kan få om nødvendig. Vet ikke hvor mye barn søler de første dagene, jeg?
 
Mamma har strikket hentesett, og i tillegg tar jeg med to bodyer og to bukser + en lue, og teppe. Mulig det er mye, men.... Og så har fødeavdelingen bodyer vi kan få om nødvendig. Vet ikke hvor mye barn søler de første dagene, jeg?

Aaner ikke, syns det er så vanskelig :eek: hvor lenge pleier man å være på sykehuset da? Ei venninne som fødte nå i mars var jo der mye mer enn to dager.. Går jo an at sambo reiser og henter mer klær da.. Jeg tenkte kanskje 2 bodyer, 1 pysj, lue og et par bukser... Hm..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Aaner ikke, syns det er så vanskelig :eek: hvor lenge pleier man å være på sykehuset da? Ei venninne som fødte nå i mars var jo der mye mer enn to dager.. Går jo an at sambo reiser og henter mer klær da.. Jeg tenkte kanskje 2 bodyer, 1 pysj, lue og et par bukser... Hm..


Sent from my iPhone using BV Forum
Vi skal/får bare være på sykehuset i to dager. Og jeg tenker også at jeg ikke orker å pakke masse "i tilfelle"-greier.
 
Er så altfor flink til å pakke disse "i tilfelle" tingene, så får gjøre en innsats og prøve å la være nå :p hehe :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal/får bare være på sykehuset i to dager. Og jeg tenker også at jeg ikke orker å pakke masse "i tilfelle"-greier.

Jeg også trodde man ble sendt hjem etter to dager, men man blir ikke sendt hjem før alt er bra med deg, barnet, og ammingen er på plass :) Sist var jeg på sykehuset i 6 dager pga jeg mistet så mye blod.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg også trodde man ble sendt hjem etter to dager, men man blir ikke sendt hjem før alt er bra med deg, barnet, og ammingen er på plass :) Sist var jeg på sykehuset i 6 dager pga jeg mistet så mye blod.


Sent from my iPhone using BV Forum

Så hvis amming f.eks ikke går seg til før etter 5 dager så får du være der liksom? :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er jo forskjell på førstegangs og flergangsfødende mtp liggedøgn, men de ser jo den individuelles behover.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Aaner ikke, syns det er så vanskelig :eek: hvor lenge pleier man å være på sykehuset da? Ei venninne som fødte nå i mars var jo der mye mer enn to dager.. Går jo an at sambo reiser og henter mer klær da.. Jeg tenkte kanskje 2 bodyer, 1 pysj, lue og et par bukser... Hm..


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tok med 4 bodyer sist, 2 pysj, 4 stømpebukse/bukse/taits 2 par sokker, en jogge dress og hente sett og det var passe sist :)
Men tok med feil str, så mamma dro og hentet større str for guttungen var så stor at handikap inn i noe 56 og resten 60/62 tror ikke det blir noe problem nå :) snuppa er gjennomsnittlig


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så hvis amming f.eks ikke går seg til før etter 5 dager så får du være der liksom? :p


Sent from my iPhone using BV Forum
De veide ungen i tide og utide og var veldig på det at hun skulle få i seg nok mat før de sendte oss hjem. Før måltid og etter måltid. De ser jo an behovet er man frisk som en fisk og alt går bra sender de deg jo hjem, går ting litt trått får du bli der. Jeg fødte i april sist (hektisk tid på fødeavdelinga) så var litt overrasket egentlig at de ville ha meg så lenge :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp