Fødebagen

Har tenkt på det, men så er jo mye av det jeg vil pakke ting som jeg bruker nå...tror jeg begynner i slutten av denne mnd med å hente frem en bag og legge et par ting i ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fint med sånne lister, men begynner å lure på hva jeg virkelig kommer til å trenge. Det er jo allment kjent at førstegangsfødende pakker altfor mye. Belager meg på at mannen kan stikke hjemom dersom jeg får akutt behov for noe jeg mangler. Skal jo uansett bare være på hotellet i to dager.

Men må pakke klær, fikk beskjed om at jeg ikke akkurat kan gå i morgenkåpe når alle måltidene spises i restauranten :)

Har meldt meg inn i Babygleder i dag, mest fordi jeg har så syyykt lyst på stelleveska man får ;) Og den må nok pakkes før påske, aldri i verden om jeg drar 50 mil av gårde en måned før termindato uten å være en smule forberedt.

Har tenkt på det, men så er jo mye av det jeg vil pakke ting som jeg bruker nå...tror jeg begynner i slutten av denne mnd med å hente frem en bag og legge et par ting i ;)

Sign :)
Må huske å pakke med badeshorts til sambo da det ønskes vannfødsel her :) får lage ei lita liste, pakker garantert for mye :p

Jeg har ikke begynt å pakke, men har tenkt på den ja :-) Hva pakker dere i? Bag, sekk, koffert? :-)

Jeg har ikke begynt å pakke, men har tenkt på den ja :-) Hva pakker dere i? Bag, sekk, koffert? :-)
Skal pakke i bag, leste at det var dumt å pakke i koffert, for en vet aldri hvor god plass man får på føden og barselhotellet og da blir det vanskelig å komme til klærne hvis en må dra frem kofferten hele tiden og legge den på sengen hver gang... ;)

Jeg kjenner at jeg ble litt stressa når jeg så denne tråden første gangen. Meeennnn, den fikk meg i allefall til å få ut fingern, å få handla inn det jeg vet jeg må ha i den, selv om den ikke pakka enda:-)

Sign :)
Må huske å pakke med badeshorts til sambo da det ønskes vannfødsel her :) får lage ei lita liste, pakker garantert for mye :p

Er det vanlig å ha med mennene oppi!??

Jeg har 10 uker igjen, så stresser ikke.. Men må snart bjynne å tenke på hva som skal oppi i alle fall

Handlet ullbody, lue og sparkebukser i går til å ha på mini<3 på sykehuset. Når vi var på omvisning nevnte jordmoren at babyene hadde lett for å fryse de første døgnene. Å at en del foreldre var noe uforsiktige med å la babyene ligge lite kledd. Så tar med varme klær og baby teppe;)

Sent from my iPad using BV Forum

Hmm. Må kanskje begynne å vurdere det... Sist gang var jeg sjeleglad for slippersene jeg hadde. Orket ikke sokker. Jeg var så varm! Svettet som en gærning i alle tre dagene jeg lå på barselshotellet. Kanskje grunnen til at jeg gikk ned 13 kilo på tre dager :P

Løse og lette klær. Store skjorter som jeg kan amme i. SVÆRE og svært usexy truser. ;) AmmeBh. Smokk til babyen. Helseteppe. Lue.

Ellers så skal jeg være alene på natterstid og mannen kommer på dagtid så da kan han ta med alt som jeg trenger etterhvert :) Som flergangsfødende får jeg jo bare ligge to døgn uansett :)

Vet jeg må kjøpe inn noen ting, skulle tatt meg selv i nakkeskinnet og begynt med bagen. Er ikke videre begeistret for kjøpesentre om dagen og det blir nok ikke bedre nå som kroppen blir tyngre for hver dag :p

Har ikke begynt å "pakke" enda, men kommer til å så smått begynne rundt ved påsketider. Da er det bare 2 1/2 uke til til termin:)

Må få somlet meg til å bestille en god amme bh og en deilig myk joggedress til meg selv, som jeg kan bo i på sykehuset også:)
Kommer til å legge noen sett med klær til baby i bagen også, så må få vasket og gjort det klart snart også❤️

Handlet ullbody, lue og sparkebukser i går til å ha på mini<3 på sykehuset. Når vi var på omvisning nevnte jordmoren at babyene hadde lett for å fryse de første døgnene. Å at en del foreldre var noe uforsiktige med å la babyene ligge lite kledd. Så tar med varme klær og baby teppe;)

Sent from my iPad using BV Forum
Da jeg fødte i februar 2012, så fikk vi beskjed om at den kort-arma bodyen de hadde på sykehuset var mer enn nok:-p

Kommer sikkert til å pakke alt for mye :) sist gang ble jeg liggende i nesten en uke etter ks, så mannen måtte av sted og handle litt mer klær til meg.

Men kommer iallefall til å pakke egne klær til babyen, da jeg ikke kan forsra de klærne de har på barsel.

Kommer sikkert til å pakke alt for mye :) sist gang ble jeg liggende i nesten en uke etter ks, så mannen måtte av sted og handle litt mer klær til meg.

Men kommer iallefall til å pakke egne klær til babyen, da jeg ikke kan forsra de klærne de har på barsel.
Veldig enig med deg ang egne klær til babyen. Jeg kommer også til å pakke med eget tøy til henne :love017

Tror jeg skal pakke et skift eller to til sambo også :) må hvertfall pakke ett skift + badebukse, jommen om han skal få ligge oppi vannet med meg :p
Ellers pakker jeg sikkert en hel haug for mye babytøy, så det er godt det er så smått :p har satt fram bag jeg skal pakke i, men har ikke begynt enda :)

Tror jeg skal pakke et skift eller to til sambo også :) må hvertfall pakke ett skift + badebukse, jommen om han skal få ligge oppi vannet med meg :p
Ellers pakker jeg sikkert en hel haug for mye babytøy, så det er godt det er så smått :p har satt fram bag jeg skal pakke i, men har ikke begynt enda :)

Er det virkelig slik at mennene er med oppi badekaret!?? Er ikke det litt creepy!?

Jeg pakker ikke noe til mannen nei, her pakker jeg til meg selv og baby..
*Joggebukse og tskjorter samt en cardigan/hoodie
*klær til hjemreise (litt finere enn joggings)
*slippers til å dusje i
*tøfler e.l til å gå rundt i, evt ballerina sko
*truser/boxer (de nettingtrusene på sykehuset er faktisk kjempegode!)
*reisestr i såpe/shampoo/hudkrem o.l
*mykt toalettpapir
*sparkedress/bukse til mini
*svøpeteppe
*lue til mini
*body og strømpebukse x2
Resten av det som trengs får jeg nok på sykehuset.. Dessuten satser jeg på å reise hjem tidlig denne gang ..

Back
Topp