Fødebagen

Vet ikke om det er slik, men jeg vil gjerne ha han med oppi karet, så får han det så er det greit for han også :) Hver sin mening hehe :D
Trodde disse badekarene var ganske små. Hvis det er lite så hadde jeg aldri orket typen min skvulpende rundt oppi der :D

Trodde disse badekarene var ganske små. Hvis det er lite så hadde jeg aldri orket typen min skvulpende rundt oppi der :D

Jeg vet ikke hvor store eller små de er, men da jeg nevnte for JM at han bare skulle få være med oppi så sa nå ikke hu noe på det og hun jobber på avdelingen jeg skal føde :p kan hende hu trudde jeg tulla da... Men jeg vil gjerne ha han oppi med meg, så får det bare være trangt :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet ikke hvor store eller små de er, men da jeg nevnte for JM at han bare skulle få være med oppi så sa nå ikke hu noe på det og hun jobber på avdelingen jeg skal føde :p kan hende hu trudde jeg tulla da... Men jeg vil gjerne ha han oppi med meg, så får det bare være trangt :p

Badekarene der jeg skal er store nok for begge ihvertfall ;) regner med det er ca samme på de fleste sykehus!? :)

Så kult at han vil være med oppi!! :-) Tror ikke jeg hadde fått med min oppi et kar med blod osv:-p Skal du ta imot selv eller skal han?

Så kult at han vil være med oppi!! :-) Tror ikke jeg hadde fått med min oppi et kar med blod osv:-p Skal du ta imot selv eller skal han?

Tror han syns det er litt ekkelt å tenke på alt blodet osv, men det syns igrunn jeg også, samtidig så tenker vi begge to at det er vel kanskje ikke akkurat det vi tenker på når vi sitter der :p det vet jeg ikke! Det har jeg faktisk ikke tenkt på st jeg kan gjøre før du skrev det nå, har fått vite at jeg i alle fall får barnet på brystet med engang :) får skrive opp litt i boka mi og høre med JM på torsdag :)

Tror han syns det er litt ekkelt å tenke på alt blodet osv, men det syns igrunn jeg også, samtidig så tenker vi begge to at det er vel kanskje ikke akkurat det vi tenker på når vi sitter der :p det vet jeg ikke! Det har jeg faktisk ikke tenkt på st jeg kan gjøre før du skrev det nå, har fått vite at jeg i alle fall får barnet på brystet med engang :) får skrive opp litt i boka mi og høre med JM på torsdag :)

Når det er vannfødsel tror jeg det er mange som tar imot barnet selv, og løfter det opp:-) Jordmoren står jo utenfor badekaret:-p

Når det er vannfødsel tror jeg det er mange som tar imot barnet selv, og løfter det opp:-) Jordmoren står jo utenfor badekaret:-p

Hehe ja det kan hende :) hadde jo vært litt av en opplevelse å løfte barnet opp på brystet selv som førstegangs! :o kan jo hende det skjer automatisk/på instinkt også hehe :p spennende !

Av det jeg har sett sitter som oftest både mann og jm på kanten, og jm tar imot. Men det kan man sikkert samtale om.

For min del er det uaktuelt å klaske en grisete nyfødt baby rett på brystet, så vil helst ikke være i vann. Vet det høres grusomt ut å si slikt om de nydelige nyfødte, men jeg har virkelig store problemer med slike ting og vil heller at han blir tørket først enn at vårt første møte skal bli traumatisk og ukomfortabelt for oss.

Av det jeg har sett sitter som oftest både mann og jm på kanten, og jm tar imot. Men det kan man sikkert samtale om.

For min del er det uaktuelt å klaske en grisete nyfødt baby rett på brystet, så vil helst ikke være i vann. Vet det høres grusomt ut å si slikt om de nydelige nyfødte, men jeg har virkelig store problemer med slike ting og vil heller at han blir tørket først enn at vårt første møte skal bli traumatisk og ukomfortabelt for oss.

Kan forstå det, hadde litt samme tankegang før, men nå tenker jeg at i og med at jeg skal føde i vann, så kommer jo baby ut i vann og på vei opp av vannet og på mitt bryst vil jeg da tro noe av dette renner av :p hehe :p det er virkelig godt vi har så mange muligheter til å gjøre det på :)

Det varierer nok litt ja:-) Skjønner tanken om alt gufset fra baby, men tror nok det blir "skyldt" bort idet barnet kommer ut i vannet før du te

Det varierer nok litt ja:-) Skjønner tanken om alt gufset fra baby, men tror nok det blir "skyldt" bort idet barnet kommer ut i vannet før du rekker å få barnet opp..:-) skulle det stå!!:-)

Her kastet de han rett på bryste mitt og begynte å tørke han der. Men jeg var så sliten at jeg egentlig hverken tenkte over at han var møkkete eller at det var en baby der. Han lå der bare til de fikk tørket han og far hadde klippet navle strengen så tok de han bort veide, målte og pakket han inn med både bleie og teppe. Så jeg bare gav alt over til pappa. Jeg følte meg egentlig bare sliten. Når babyen var pent lagt i babyseng morkaka var ute så hjalp min mann meg inn i dusjen på en slik dusj stol og skylte meg. Det var rimelig mye verre enn en møkkete baby for blod og guffe rant ut og jeg ble helt kvalm. Fikk på sånn sexy bleie og satt i en rulle stol.

Så først etter vi kom på rommet igjen og jeg lå på senga og fikk babyen da, begynte jeg å se på babyen og tenkte at vi vi hadde fått en baby. Så jeg tenker at uansett hva en tenker på forhånd og forbereder seg på så blir ting anderledes og en tenker veldig rart når en er under fødsel, det er ikke så mye igjen av den naturlige måten en pleier å tenke på. Hormoner og kroppen tar over og en er egentlig ikke seg selv føre det har gått noen dager.

Da jeg fødte i februar 2012, så fikk vi beskjed om at den kort-arma bodyen de hadde på sykehuset var mer enn nok:-p

Hmm, fikk beskjed om at flere av babyene hadde blitt nedkjølt, så de anbefalte å ta med egne og varme klær... :p hvem vet, alltid flere råd ute å går:p

Sent from my iPad using BV Forum

Hmm, fikk beskjed om at flere av babyene hadde blitt nedkjølt, så de anbefalte å ta med egne og varme klær... :p hvem vet, alltid flere råd ute å går:p

Sent from my iPad using BV Forum
Ja, nå fulgte ikke vi akkuratt det rådet:-p Det er så forskjell på råd, og beskjeder altså;-)

Haha!

Det med klissete baby. Nesten stygt å si det, men ja, jeg kjente litt på de følelsene jeg også. Altså, alle vet at den kontakten der er superviktig for barnet. Så i den grad det er mulig for mor og barn så er jeg helt for at babyen skal ha hudkontakt med mor og gjerne i hennes hjerteområde. Babyen roer seg ned etter en veldig traumatisk opplevelse (hardt å bli født) ved å ligge på brystet og kjenne igjen hjerteslag og stemmen til mor. Det eneste sikre holdepunktet til en nyfødt baby på det skremmende tidspunktet.

Jeg hadde dem der og kosa med dem.. Men husker jeg tenkte at de det hadde vært fint om noen kom med en klut liksom :P

Her er også fødebagen pakket og klar,mangler og legge oppi sminken min.men ellers er alt kjøpt inn og pakket:)
Storebror sin bag er også pakket..

Jeg tenkte ikke over blod å søl i det hele tatt når de la babyen på brystet mitt, jeg kunne ikke ha brydd meg mindre! Jeg hadde tross alt blitt mor til et friskt og perfekt barn som hadde kjempet i flere timer for å komme ut å gjøre nettopp dette, ligge på mors bryst å føle nærhet! Håper det blir slik denne gangen også, det er uten tvil det beste jeg har opplevd, han kan vær så klissete han bare vil, bade kan vi gjør seinere, ærlig talt!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg tenkte ikke over blod å søl i det hele tatt når de la babyen på brystet mitt, jeg kunne ikke ha brydd meg mindre! Jeg hadde tross alt blitt mor til et friskt og perfekt barn som hadde kjempet i flere timer for å komme ut å gjøre nettopp dette, ligge på mors bryst å føle nærhet! Håper det blir slik denne gangen også, det er uten tvil det beste jeg har opplevd, han kan vær så klissete han bare vil, bade kan vi gjør seinere, ærlig talt!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg brydde meg heller ikke da jeg endelig fikk babyen på brystet. Kosing og sussing og tårer og full glede. Men etterhvert så stivnet ungen i klisset og "satt fast" på puppen min og fikk ikke opp ene øyet på grunn av det. Også hadde jeg.. ehm.. ja, hva nå enn klisset er, i hele ansiktet og var supertørr rundt munnen og sprakk opp. Jeg har veldig lettsprekkelige lepper så jeg begynte å blø.

Derfor ønsket jeg meg en klut så jeg i det minste kunne tørke vekk noe av gørra som hadde stivnet i ansiktet på babyen, samt tørke vekk det jeg hadde på leppene.

Men ikke for alt kliss i verden ville jeg gått glipp av den følelsen av å ha den nyfødte på brystet. De sekundene og minuttene var hellige. Og viktige! husker jeg synes veiing og sånn var SUPERDUST! Få ungen min tilbake!! :P

Back
Topp