Fødebagen

Jeg husker ikke at hun var klisset og "griset" jeg.. Hehe.. Var bare så overlykkelig og i min helt egen boble at jeg ikke la merke til det.. Men ante at hun kanskje ikke så så "fin" ut når mannen min bare sa heh .. og så litt rar ut i ansiktet da jeg sa "skal du ikke kysse henne, eslkling!!?" hehehe Stakkars mann! Vi er litt rare i og etter fødsel .. Sier vel ting som vi kanskje ikke akkurat hadde sagt om vi var helt klare i hodet .. :)

Jeg husker ikke at hun var klisset og "griset" jeg.. Hehe.. Var bare så overlykkelig og i min helt egen boble at jeg ikke la merke til det.. Men ante at hun kanskje ikke så så "fin" ut når mannen min bare sa heh .. og så litt rar ut i ansiktet da jeg sa "skal du ikke kysse henne, eslkling!!?" hehehe Stakkars mann! Vi er litt rare i og etter fødsel .. Sier vel ting som vi kanskje ikke akkurat hadde sagt om vi var helt klare i hodet .. :)

hahahahahaha! Han bare: Joooda, men eh.. skal hun se sånn ut?

Merkelig det der. De går fra å være sånn gråaktig i huden og med svarte øyne til å få vanlig, rosa hud og lysere øyne på bare et par timer!

Ikke så rart de er litt skrukkete og rare. De har jo ligget i vann i 9 mnd! :P

jeg kan heller ikke huske att det var mye gris på småen her når han ble født,hadde jo litt blod på seg men det tørka de bort når han lå på magen min..
jeg husker bare han var grønn,blå i huden og mannen sa litt forsjiktig; skal han se sånn ut:)haha
Og jeg sjønner hva han mener med det,for lille var redd og armer og bein var over alt og gråt som bare det:) lille gode gutten våres som vi hadde venta så lenge på:)Fikk fort vanlig hudfarge og vi kunne studere den lille skapningen som var kommet:)

Jeg eier ingen joggebukse og har liksom ikke så lyst til å kjøpe meg en heller.. Lurer på om det finnes andre komfortable bukseplagg der ute man kan bruke på barsel/etter fødselen.
Har forsøkt å lete etter kule jumpsuits, men så langt har jeg bare sett de som er ment som pent antrekk.
Hva med gravidtights? Eller er de for vonde? Lang genser/skjorte eller kjole over må jo være utmerket?
Pysjamaser?
Og hvorfor i all verden får man ikke gå med slåbrok? Det er jo så praktisk?
Hva skal dere bruke - om dere ikke skal gå i joggebukse?

Jeg eier ingen joggebukse og har liksom ikke så lyst til å kjøpe meg en heller.. Lurer på om det finnes andre komfortable bukseplagg der ute man kan bruke på barsel/etter fødselen.
Har forsøkt å lete etter kule jumpsuits, men så langt har jeg bare sett de som er ment som pent antrekk.
Hva med gravidtights? Eller er de for vonde? Lang genser/skjorte eller kjole over må jo være utmerket?
Pysjamaser?
Hva skal dere bruke - om dere ikke skal gå i joggebukse?
Jeg tenkte å bruke tights, med lange overdrevet over:-) Syntes man føler seg litt mere "fresh" enn i en svær joggis:-p Skal ha med det også, når jeg er alene på rommet:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenkte å bruke tights, med lange overdeler over:-) Syntes man føler seg litt mere "fresh" enn i en svær joggis:-p Skal ha med det også, når jeg er alene på rommet:-)

Jeg tenkte kanskje å ta med treningstights!, de er jo det jeg vagger rundt i hver dag nå? Å vanlig hold in strømpebukse ( for å stramme på plass magen) med kardigan til hjemreisa?.. Aner ikke om det er vondt da? Sist hadde jeg joggedress å følte meg veldig ufresh i det vertfall..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Pysjamaser?
Hva skal dere bruke - om dere ikskal gå i joggebukse?

Hva med haremsbukser :)? De er jo veldig deilige og myke i stoffet, lette å ta på seg med strikk i livet også (iaf den jeg har) ellers så skal jeg faktisk rett og slett ta med meg fleecemorgenkåpen min og tøfler har jeg funnet ut :p pysjbukse med knurring eller løs strikk er vel og sikkert godt :)
Ellers har jeg joggebukser, men skal kjøpe inn en latterlig myk bukse, og genser.. :p
Og hvorfor får du ikke gå med morgenkåpe/slåbråk??? JM sa det var antakelig veldig greit ! Hvertfall for meg da som har planer om å føde i vann.. Ellers fikk jeg høre at det var veldig veldig greit at mannen har på seg badebukse eller i det minste en bokser i karet når jeg skal føde hahaha :p

Finnes veldig mange fine jogge/sweatshirt bukser! Det er faktisk siste mote nå, så de finnes i hver en eneste butikk nå i vår. Jeg går definitivt for dette alternativet! Ballerina eller andre finsko til gjør det fresht, men også helt ok med en hood og Converse til .. Veldig anvendelig må jeg si..

Hva med haremsbukser :)? De er jo veldig deilige og myke i stoffet, lette å ta på seg med strikk i livet også (iaf den jeg har) ellers så skal jeg faktisk rett og slett ta med meg fleecemorgenkåpen min og tøfler har jeg funnet ut :p pysjbukse med knurring eller løs strikk er vel og sikkert godt :)
Ellers har jeg joggebukser, men skal kjøpe inn en latterlig myk bukse, og genser.. :p
Og hvorfor får du ikke gå med morgenkåpe/slåbråk??? JM sa det var antakelig veldig greit !

Jeg liker ikke harembukser, for jeg får gnagsår på låra.

Får ikke liv til å gå i bare pysj og morgenkåpe fordi vi skal spise i hotellrestauranten, så må ha vanlige klær. Men det var greit med joggebukse, dog.

Da forstår jeg at de ikke er aktuelle :)

Tja kan jo forstå det, men inne på rommet bør man vel få velge selv hva man ønsker å ha på seg så sant det i alle fall er noe :)? Jeg skal nå ha med min i fleece, den er så deilig å slappe av i :)

Da forstår jeg at de ikke er aktuelle :)

Tja kan jo forstå det, men inne på rommet bør man vel få velge selv hva man ønsker å ha på seg så sant det i alle fall er noe :)? Jeg skal nå ha med min i fleece, den er så deilig å slappe av i :)

Jeg skal sprade naken på rommet.. :P haha, nei da!

Men det blir en slappere stil der enn når vi skal ut å lufte oss ja. Puppene bør lufttørkes etter amming så der blir det ut med puppa. Det gjør jeg ikke ute feks :P

Jeg skal sprade naken på rommet.. :P haha, nei da!

Men det blir en slappere stil der enn når vi skal ut å lufte oss ja. Puppene bør lufttørkes etter amming så der blir det ut med puppa. Det gjør jeg ikke ute feks :P

Hahahaha :p kommer helt sikkert til å ha på meg kun en gigantisk myk truse, funnet noen fra Cubus som er sykt myke forresten, helt villt deilig bomull hahha :p jo det da, og den fleecemorgenkåpa mi. Og tøfler. Helst sånne dyne-tøfler.. That's it når vi er alene altså :p har hørt det samme så det blir vel å slenge de ut her au :p

Når babyn kommer ut i vannet blir den "vasket" på veien. Jeg fikk jenta min rett på brystet etterpå å opplevde ikke at hun var veldig klissete. Det var en hellig stund som jeg aldrig ønsket å være foruten, kliss eller ikke.
Vannet i badekaret ble ikke skittent før vannet gikk og babyn kom ut. I åpningsfasen av fødselen er vannet vanligvis helt fint og kan passe for mannen og. Jeg ønsket å ha mannen min litt på avstand når jeg fødte og ønsket ikke han oppi badet, gikk liksom litt inn i meg selv å klarte ikke for nære kontakt ;)

Når babyn kommer ut i vannet blir den "vasket" på veien. Jeg fikk jenta min rett på brystet etterpå å opplevde ikke at hun var veldig klissete. Det var en hellig stund som jeg aldrig ønsket å være foruten, kliss eller ikke.
Vannet i badekaret ble ikke skittent før vannet gikk og babyn kom ut. I åpningsfasen av fødselen er vannet vanligvis helt fint og kan passe for mannen og. Jeg ønsket å ha mannen min litt på avstand når jeg fødte og ønsket ikke han oppi badet, gikk liksom litt inn i meg selv å klarte ikke for nære kontakt ;)

Åh så ålreit å lese fra noen som har erfaring med det :)! Jeg kjenner at jeg vil ha han med meg oppi karet, og vi har snakket om blod og "gørr" så han sier det er nok noe han skal takle da, samtidig som at han kan jo gå ut når det er over, og få babyen på brystet sitt når jeg er på veg ut :)

Åh så ålreit å lese fra noen som har erfaring med det :)! Jeg kjenner at jeg vil ha han med meg oppi karet, og vi har snakket om blod og "gørr" så han sier det er nok noe han skal takle da, samtidig som at han kan jo gå ut når det er over, og få babyen på brystet sitt når jeg er på veg ut :)

Dette er jo litt "off topic" men jeg opplevde at det ble mindre blod og "gørr" en det jeg trodde. Fantastisk m vannfødsel, syns det var god smertelindring og. Lykke til å gled deg åt en utrolig opplevelse!

Dette er jo litt "off topic" men jeg opplevde at det ble mindre blod og "gørr" en det jeg trodde. Fantastisk m vannfødsel, syns det var god smertelindring og. Lykke til å gled deg åt en utrolig opplevelse!

Åh så bra :) er ganske sikker på at den delen skal gå greit heldigvis selv om jeg alltid har vært pingle når det kommer til blod, men har jo hatt mensen i et par år nå såå :p

Har fått så godt inntrykk av vannfødsel, og føler på meg at det er "enklere" da og mer flyt i det på en måte siden barnet da kommer fra vann og ut i vann! Kanskje jeg som er rar, men det er i alle fall en veldig god følelse å ha :)

Tusen takk, gleder meg allerede :D

Sist pakket jeg da riene startet. Gjør nok det denne gangen også :p

-Klær til babyen
-Smokk
-Teppe til babyen
-Vanlige klær til meg ( bruker ikke joggebukser ol)
-Ammbh, ammeinnlegg, purelan
-sminke
-Shampoo, balsam og rettetang, hårbørste
-hold-in truser
-lette sommersko
-kamera, tlf og lader

Du skriver vanlig klær til deg! Snakker du Olabukser og sånn da? Lyst og kunne ha på meg noe annet enn bare joggebukse !

Back
Topp