Jeg hadde en golden for godt over 12år siden.. og da hun var halvannet og fjortiss... så hoppet hun opp og beit meg i ræva hver gang jeg snudde ryggen til. Når jeg snudde meg regelrett lo hun av meg.. glisa med hele fleisen.. spratt frem og tilbake og var megapøbel. :-P. Det var aldern, hun krevde mer trening... osv.
Hun var ganske lydig, men da hun havnet i puberteten ramlet all lærdom av, også kom hun tilbake til "normalen" og tok imot lærdom igjen da perioden gikk over.
Men klart det må jobbes med mens det pågår og, men ikke alle aldre all lærdom blir tatt imot like raskt :).
Det er vanskelig for oss andre som ikke var der å vurdere situasjonen. Men det viktigste jeg har lært... et bitt er nødvendigvis ikke bare et bitt!!
Mann min fikk et stort kutt i fingern da han gikk i mellom to tisper som fløy på hverandre. I stedet for å dra de i halen.. gikk han og delte de ved munnen... kremt... De så ikke at han kom engang.. og spratt til siden da de så at han brått var truffet.
Det var ikke akuratt voffsene sin skyld.
Hun var ganske lydig, men da hun havnet i puberteten ramlet all lærdom av, også kom hun tilbake til "normalen" og tok imot lærdom igjen da perioden gikk over.
Men klart det må jobbes med mens det pågår og, men ikke alle aldre all lærdom blir tatt imot like raskt :).
Det er vanskelig for oss andre som ikke var der å vurdere situasjonen. Men det viktigste jeg har lært... et bitt er nødvendigvis ikke bare et bitt!!
Mann min fikk et stort kutt i fingern da han gikk i mellom to tisper som fløy på hverandre. I stedet for å dra de i halen.. gikk han og delte de ved munnen... kremt... De så ikke at han kom engang.. og spratt til siden da de så at han brått var truffet.
Det var ikke akuratt voffsene sin skyld.
Men aggressive hunder som biter eller hunder som biter av redsel uten å gi andre tegn først er jeg svært enig om avlivning på. Fordi man aldri kan vite hvordan det vil gå. Men bitt under lek av en unghund... en på halvannet er egentlig en "baby" enda... og kan ikke vurderes på samme linje som andre bitt. Mener jeg ihvertfall :)