Et vanskelig valg... (hund som har bitt)

Vanskelig, jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Jeg har aldri hatt hund og har virkelig ikke greie på hundeatferd. Jeg har ikke lest igjennom tråden, så du har garantert fått forslaget; men det første jeg ville gjort var å ta hunden med til veterinær og få sjekket at det ikke er noe som plager den.

Det er vel også godt mulig at det er den nye familiesituasjonen som påvirker, men biting er jo ingen spøk uansett hva årsaken er. Skjønner det ikke er lett, dyra blir jo familiemedlemmer, de også.

heidu skrev:
Kjører man med barnet fremovervendt i en alder av 3 år blir man halshugd her inne,eller om man tar hull i ørene på en 3 åring....DA er man jo bare dum. Men..å beholde en hund som biter,i en barnefamille...da får man klapp på skuldra!

Det er jo latterlig!! En hund er en hund,de eier ikke evne til å resonere og vurdere situasjoner. Virker som dere tror det er mennesker det er snakk om..? At dere tørr å utsette deres og andre barn for dette!! budre skamme dere!!

helt enig med deg
mindblowing

mammatileijente skrev:

heidu skrev:
Kjører man med barnet fremovervendt i en alder av 3 år blir man halshugd her inne,eller om man tar hull i ørene på en 3 åring....DA er man jo bare dum. Men..å beholde en hund som biter,i en barnefamille...da får man klapp på skuldra!

Det er jo latterlig!! En hund er en hund,de eier ikke evne til å resonere og vurdere situasjoner. Virker som dere tror det er mennesker det er snakk om..? At dere tørr å utsette deres og andre barn for dette!! budre skamme dere!!

Ja, vi burde virkelig skamme oss! Herregud for en bastant uttalelse!

Du må jo lese hva dette dreier seg om.. det er en ikke aggressiv hund!

ikke aggressiv nei, men den biter....

linda80. skrev:
alt starter jo med ett bitt, selvom det er i lek.

gleder meg til (eller egentlig ikke) å lese om dere i avisen...
 jente skambitt av hund.
 "vi trodde det var lek, kommenterte eier"

mulig flere enn meg sitter å venter på denne overskriften i avisen.

linda80. skrev:

mammatileijente skrev:

heidu skrev:

Midtsøster her hadde en periode for noen mndr. siden der hun bet meg. Vil det si at hun kommer til å bli aggressiv?
Hunden er ikke gammel, og den må trenes. Værre er det ikke. Jenta mi lærte jo at man ikke skal bite folk. Hvorfor skulle ikke hunden som bet under lek klare å lære det? (vet dyr og mennesker ikke er samme sak, men man kan faktisk lære hunder å ikke bite altså).

Rautarramådd skrev:

linda80. skrev:

mammatileijente skrev:

heidu skrev:

Midtsøster her hadde en periode for noen mndr. siden der hun bet meg. Vil det si at hun kommer til å bli aggressiv?
Hunden er ikke gammel, og den må trenes. Værre er det ikke. Jenta mi lærte jo at man ikke skal bite folk. Hvorfor skulle ikke hunden som bet under lek klare å lære det? (vet dyr og mennesker ikke er samme sak, men man kan faktisk lære hunder å ikke bite altså).

Meneh.... Det skal vel LITT til at ei lita jente på under 2år skal klare å skammbite deg eller?? En hund er og blir ett rovdyr, UANSETT! Man hører jo faktisk om de som har verdens snilleste hund som brått biter styggt!!! De har faktisk ett annet jaktinstinkt enn det vi mennesker har! Jeg elsker hunder, men tørr ikke ha hund nå mens barna er små. For TENK om en av jentene mine skulle komme til å skremme hunden,eller gjøre den vondt slik at den biter stygt! Selvom det ikke alltid er hunden sin feil,så er det ufattelig trist om slikt skulle skje.

linda80. skrev:

mammatileijente skrev:

heidu skrev:

Nei. ikke nå..  Og trenger heller ikke å bite ved senere anledninger.. det er en unghund.. valpete.. puberteten.. den må læres! Om du ikke skjønner det.. så har du ingenting i denne tråden å gjøre spør du meg..

linda80. skrev:

linda80. skrev:
alt starter jo med ett bitt, selvom det er i lek.

gleder meg til (eller egentlig ikke) å lese om dere i avisen...
 jente skambitt av hund.
 "vi trodde det var lek, kommenterte eier"

mulig flere enn meg sitter å venter på denne overskriften i avisen.

Hva faen feiler det deg?

"Overkjørt av tog, trodde det var fortau"
Mulig flere enn meg som venter på denne overskriften...

LittleMonkey* skrev:

Hva faen feiler det deg?

"Overkjørt av tog, trodde det var fortau"
Mulig flere enn meg som venter på denne overskriften...

*fnis*

linda80. skrev:

mammatileijente skrev:

heidu skrev:

Alle valper biter, la oss utrydde hunderasen!

Uff!! Så trist at hun har bitt! Skjønner godt at det har vært vanskelig for dere!! Men det er dere som vet best hva som må gjøres tenker jeg, og jeg syntes dere har kommet frem til en bra løsning:) 
Personlig forsterker jo dette ennå mer det faktum at jeg aldri vil ha en hund, for man blir så klart glad i dem som familiemedlemmer! Men man vet jo aldri - jeg er jo ekstremt skeptisk til hunden til svigers, men det er også en helt annen hund som snart er døden nær pga alderen sin! Den hadde jeg vel tatt til dyrlegen for lenge siden hadde det vært opp til meg! Dere har jo en "ny" hund som har mye og lære, og det er jo helt hårreisende at så mange her faktisk hadde valgt avliving fremfor noe annet i dette tilfellet! Men selvfølgelig, folk har sikkert nulltoleranse på slikt! Jeg hadde nok strevd med å ta et slikt valg, men avliving i ditt tilfelle hadde jeg aldri gått med på!

Håper det bedrer seg og at du får til en god dressur på "henne" ;) hehe.  

jeg har hatt hund i alle år selv,men aldri har en hund bitt så hardt under lek at det har blitt merke.Skjønner at det er et tøft valg,men jeg hadde vurdert å avlive altså.For det første hadde jeg som eier ALDRI kunnet tilgi meg selv om den plutselig en dag virkelig bet noen skikkelig og om jeg hadde blitt bitt av en hund jeg viste hadde bitt før så hadde jeg blitt rasende.

Back
Topp