Er jeg gravid?

Vi er ganske sikre på at jeg hadde eggløsning 14 eller 15 august.
Jeg har vært hos henne jeg var hos nå også i de andre svangerskapene så vil si hun er ganske flink. Det kan hende at hun ikke var så nøye...Jeg heller forstår ikke helt med hva hun mente bak der:bored:Det var plommesekk men hun kunne ikke se embryo.
Ja, tror jeg skal reise til fastlegen å sjekke hcg..Samtidig så kan jo den stige uansett, så blir nok ikke noe tryggere på det før jeg har vært på ultralyd neste uke.

Jeg har vært hos henne jeg var hos nå også i de andre svangerskapene så vil si hun er ganske flink. Det kan hende at hun ikke var så nøye...Jeg heller forstår ikke helt med hva hun mente bak der:bored:Det var plommesekk men hun kunne ikke se embryo.
Ja, tror jeg skal reise til fastlegen å sjekke hcg..Samtidig så kan jo den stige uansett, så blir nok ikke noe tryggere på det før jeg har vært på ultralyd neste uke.
Tror hun mente at det lå bak plummesekken..aner ikke jeg

Jeg skjønner. Jeg opplevde at embryo forsvant, men da sank jo også hcg og jeg hadde hatt veldig dårlig hcg stigning hele veien. Pluss at det embryo som først var sett var altfor lite ifht hvor langt jeg var (IVF).

Du får jo mer svar av UL neste uke enn hcg kan gi deg nå, enig i det. Du får prøve å bare forholde deg til det du vet nå. Om det er 5+6 eller 6+0 spiller ingen rolle. Så langt ser det jo bra ut! Så får vi håpe embryo dukker opp på neste UL med hjerteslag ❤️

Så trist å høre.. :Heartred Rart hvordan kroppen fungerer..
Hcg stigningen min har vært veldig bra hittil, så vi krysser fingrene!
Håper vi ser embryo med bankende hjerte på neste UL:Heartred

plomme sekken er Støre en embryo så tidlig, se mulig den var i veien :) Jeg har UL av mine fra uke 5 og det er så vidt du ser dem, du ser den store plomme sekken

Det blir ultralyd i morgen isteden! Blør fortsatt litt, men det kommer med utflod og er ganske lite.
Hva kan jeg forvente hvis det utvikler seg som det skal?
I morgen skal jeg være 6+2..
Er så bekymret for at det ikke er noe liv der når vi endelig har fått det til etter 3 år og en EXU i mars:Heartred :(

Det blir ultralyd i morgen isteden! Blør fortsatt litt, men det kommer med utflod og er ganske lite.
Hva kan jeg forvente hvis det utvikler seg som det skal?
I morgen skal jeg være 6+2..
Er så bekymret for at det ikke er noe liv der når vi endelig har fått det til etter 3 år og en EXU i mars:Heartred :(

6+2 så er det ofte hjertelyd, iallefall om man er helt sikker på når EL var, når egget ble blastocyst, når det festet seg etc. på de private klinikken venter de med ul til uke 7+0 fordi det ofte er så store forskjeller.

Det kan enten vises hjerteslag, eller akkurat ikke (for tidlig). Som sagt over et det så små marginer, sånn mtp dager, en dag kan ha alt å si her. Du vil kunne se plommesekk, og et lite foster mye mulig :)

Jeg ble jo målt til 5+5 på mandag, så jeg burde jo være 6+2 i morgen.
Det skjønner jeg og vet det, men er bare så bekymret..:( Betaler heller å gå privat enn å gå til ett sykehus som ikke vet hva dem driver med..De har ødelagt to svangerskap som kunne endt bra, ihvertfall det i 2019. Samt EXU jeg hadde i mars, de mente at jeg IKKE var gravid tross blodprøver som var stigende + blødninger i to uker. Reiser på ett annet sykehus og der ser dem at det ligger i egglederen og at jeg blør og allerede da har 60ml blod i buken og blir hasteoperert...bare en time før var jeg på det andre sykehuset som mente at jeg ikke var gravid.
Så jeg har mistet tilliten til det sykehuset...
Har en del vondt i magen også, det har jeg hatt hele veien da og vet ikke om det kommer av at det vokser bare...

Jeg tenker at de som har råd til å gå privat gjør det :Heartred Da føler man seg ihvertfall litt tryggere:)

Huff, skjønner du har dårlige erfaringer :Heartpink Så trist at du måtte oppleve det sånn! Skjønner veldig godt at du velger privat i morgen, det er jo potensielt farlig om det sitter feil.. Krysser fingrene for at det blir en klarhet i morgen, og at du ser et blinkende hjerte :Heartpink men, de så vel at det lå rett sist? Så du i alle fall ikke trenger å uroe deg for akkurat det og!

Det er kjedelig når man har så dårlige erfaringer..:(
Det jeg blir bekymret for er at privat jordmor så embryoet på mandag og målte det til 0.22 som tilsvarte 5+5.
Onsdag var jeg på sykehuset pga blødning og hun sier hun ikke ser embryoet..Kun plommesekk..Jeg synes det er litt merkelig..
Jeg blir snart gal:arghh:

Eller har hun private målt feil?

Vedlegg

• Screenshot_20240912_181615_Gallery.jpg
    Screenshot_20240912_181615_Gallery.jpg
    324,1 KB · Visninger: 67
Jeg ble jo målt til 5+5 på mandag, så jeg burde jo være 6+2 i morgen.
Det skjønner jeg og vet det, men er bare så bekymret..:( Betaler heller å gå privat enn å gå til ett sykehus som ikke vet hva dem driver med..De har ødelagt to svangerskap som kunne endt bra, ihvertfall det i 2019. Samt EXU jeg hadde i mars, de mente at jeg IKKE var gravid tross blodprøver som var stigende + blødninger i to uker. Reiser på ett annet sykehus og der ser dem at det ligger i egglederen og at jeg blør og allerede da har 60ml blod i buken og blir hasteoperert...bare en time før var jeg på det andre sykehuset som mente at jeg ikke var gravid.
Så jeg har mistet tilliten til det sykehuset...
Har en del vondt i magen også, det har jeg hatt hele veien da og vet ikke om det kommer av at det vokser bare...

Jeg tenker at de som har råd til å gå privat gjør det :Heartred Da føler man seg ihvertfall litt tryggere:)

Hvis du klarer så hadde du jo fått vesentlig mer informasjon om du hadde klart å vente til mandag, du har vel vært på UL man og ons denne uka også?

Skjønner veldig godt at du ikke klarer altså, det er bare at du kanskje ikke får noe mer info i morgen enn du fikk i går?

Det kan godt hende at det ikke er noe mer å se i morgen, men jeg synes blødningen er litt lik som sist gang. (Kan også bare være tilfeldig og uskyldig blødning)
Jeg har bare en eggleder igjen og vil finne ut dette raskest mulig. Om det ikke sitter feil og det ikke er noe liv laget, vil jeg gjerne få det ut sånn at vi kan prøve på nytt:)

Det kan godt hende at det ikke er noe mer å se i morgen, men jeg synes blødningen er litt lik som sist gang. (Kan også bare være tilfeldig og uskyldig blødning)
Jeg har bare en eggleder igjen og vil finne ut dette raskest mulig. Om det ikke sitter feil og det ikke er noe liv laget, vil jeg gjerne få det ut sånn at vi kan prøve på nytt:)

Skjønner deg veldig veldig godt. Jeg var hos Linda 5+3, tilbake 6+2 og da hadde det ikke skjedd noe utvikling så ble sendt til abort på Ullevål. Ved neste graviditet var jeg 6+2 og så hjerteslag som varte hele veien ut :)

Back
Topp