Er dere gift?

Etter å ha lest gjennom tråden føler jeg det er mange misunnelige kvins som sku ønske de var gift før barn... :p

Hvor får du det fra? Vi forlovet oss før barn og begynte å planlegge smått bryllup, så ble vi gravide og da endret prioriteringene seg totalt. Helt uten bitterhet, syns egentlig det er godt å slippe sånn i ettertid. Vi vil heller bruke penger på hus, bil og fremtid for oss selv og barna våre enn en fyllefest for familie og venner sånn sett på den siden av det og. Samme hvor billig man gjør en bryllupsfest er det ikke gratis. Ser vi at det lønner seg å gifte seg av uante grunnet fremover tar vi med oss de planlagte forloverne våre en tur på rådhuset og spiser middag sammen etterpå, ferdig. Det handler faktisk nada om bitterhet, men at prioriteringer endrer seg. Jeg er neppe den eneste som har hatt den åpenbaringen :p
 
Faren blir ikke automatisk ført opp for far hvis man ikke er gift.
Det er rett. Men far kan alltid kreve å bli oppført som fartil,med rettigheter og plikter deretter. De som bor sammen når barnet er født har begge foreldreansvar for barnet
Hvor får du det fra? Vi forlovet oss før barn og begynte å planlegge smått bryllup, så ble vi gravide og da endret prioriteringene seg totalt. Helt uten bitterhet, syns egentlig det er godt å slippe sånn i ettertid. Vi vil heller bruke penger på hus, bil og fremtid for oss selv og barna våre enn en fyllefest for familie og venner sånn sett på den siden av det og. Samme hvor billig man gjør en bryllupsfest er det ikke gratis. Ser vi at det lønner seg å gifte seg av uante grunnet fremover tar vi med oss de planlagte forloverne våre en tur på rådhuset og spiser middag sammen etterpå, ferdig. Det handler faktisk nada om bitterhet, men at prioriteringer endrer seg. Jeg er neppe den eneste som har hatt den åpenbaringen :p
Jeg vet om flere som egentlig kunne tenkt å gifte seg,men som ønsker et større bryllup hvis de først skal gifte seg. Da vil de ha kjolen og festen og gjestene. Men det koster,og da vil de heller vente til de får det bryllupet som de ønsker seg. :) Det er ikke bare å være gift alle ønsker, men også å bli gift på en måte de synes passer. Andre ønsker bare å være gift,men ikke "å gifte seg" for å si det sånn så de ordner ofte bare det uten seremoni osv. Folk er jo så ulike og prioriterer så ulikt.
 
Ja, det er sant. Men jeg må er det blir riktig fordi da har pappaen sterkere rettigheter ved ett eventuelt brudd. Han føres automatisk opp som får ved fødsel. Familien har samme etternavn. Fars rettigheter er svekket om man ikke er gift. Det mener jeg er feil
Jeg vet helt ærlig ikke hva slags rettigheter man har eller ikke har, vi giftet oss fordi vi elsker hverandre. Nå skal det sies at jeg beholdt navnet mitt fordi jeg ikke kan fordra etternavnet hans (har med familien hans å gjøre) så her blir det to etternavn i såfall:hilarious:folk må nesten få gjøre det de føler er riktig. Jeg er kristen og føler at det var riktig for meg.
 
Det er rett. Men far kan alltid kreve å bli oppført som fartil,med rettigheter og plikter deretter. De som bor sammen når barnet er født har begge foreldreansvar for barnet

Jeg vet om flere som egentlig kunne tenkt å gifte seg,men som ønsker et større bryllup hvis de først skal gifte seg. Da vil de ha kjolen og festen og gjestene. Men det koster,og da vil de heller vente til de får det bryllupet som de ønsker seg. :) Det er ikke bare å være gift alle ønsker, men også å bli gift på en måte de synes passer. Andre ønsker bare å være gift,men ikke "å gifte seg" for å si det sånn så de ordner ofte bare det uten seremoni osv. Folk er jo så ulike og prioriterer så ulikt.

Ja, det er jo og en ting såklart! Men tror neppe det er så mange som egentlig sitter og er bitre fordi de ikke giftet seg før de fikk barn, fordi man prioriterer ulikt. Og vi oppdaget egentlig når barnet kom at denne staselige dagen med hvit kjole og fest og pynta lokale ikke er noe for oss, vi vil helst slippe, og prioriterer det vekk rett og slett. Glad vi ikke rakk å bruke en krone av sparepengene våre på noe av det heller, nå som vi sitter midt oppi huskjøp/hussalg og heller prioriterer en fremtid på den måten :)
 
Ja, det er jo og en ting såklart! Men tror neppe det er så mange som egentlig sitter og er bitre fordi de ikke giftet seg før de fikk barn, fordi man prioriterer ulikt. Og vi oppdaget egentlig når barnet kom at denne staselige dagen med hvit kjole og fest og pynta lokale ikke er noe for oss, vi vil helst slippe, og prioriterer det vekk rett og slett. Glad vi ikke rakk å bruke en krone av sparepengene våre på noe av det heller, nå som vi sitter midt oppi huskjøp/hussalg og heller prioriterer en fremtid på den måten :)
Det er nettopp det. De er ikke bitre, de har gjort et valg. Mange prioriterer at pengene heller skal gå til andre ting, andre har ikke penger til det bryllupet de ønsker seg her og nå og utsetter det til de kan feire slik de ønsker. :) tror nok de fleste som ønsker å være gifte er det. Det kan nok tenkes noen par der de er veldig uenige om det og ikke blir enige, og da er det vel kansjeb noe bitterhet eller skuffelse hos den ene,men tror de fleste er noenlunde enige om dette med ekteskap er så viktig.
 
Tror de fleste kunne vært gift om de ønsket det, jeg har i allefall en mann som har ventet i 6 år på at vi skal gifte oss. Jeg synes det er sløsing av penger og ser virkelig ikke vitsen med å gifte seg for å ha ett papir. Men ja jeg har blitt enig med min mann at vi gifter oss nå om ett år, for han ønsker det. Jeg kan ikke bli mer bindt enn jeg er nå, har tre barn. Så nei tror nok ikke noen er bitre pga at man ikke er gift, er ikke spesielt vanskelig å bli gift om man ønsker det. Men slike holdninger som Ts har er gamledagse og hører ikke til i 2019
Bryllup trenger ikke å være dyrt altså. Vi hadde kun nærmeste familie, og kjole, ringer, dresser og middagen kom på rundt 12,000 kr til sammen. Ble tinghuset da ingen av oss er religiøse. Men har du ikke lyst er det ikke et must liksom :)
 
Far føres automatisk opp som far om dere har bodd sammen i mange år også, han har ikke noen mindre rettigheter for barna selv om vi ikke er gift :) Samme etternavn er ikke noe man automatisk får når man gifter seg, jeg kommer ikke til å ta mannen sitt etternavn om vi gifter oss. Min identitet blir ikke utslettet selv om jeg har funnet en mann å dele livet med. Synes det er veldig gammeldags at kvinnen skifter navn når de blir gift :)
Her snakket vi om at han skulle endre etternavn, men det er kanskje 40 stk som heter det i Norge så det ville jeg bevare, samtidig som jeg ville vi skulle hete det samme :)
 
Bryllup trenger ikke å være dyrt altså. Vi hadde kun nærmeste familie, og kjole, ringer, dresser og middagen kom på rundt 12,000 kr til sammen. Ble tinghuset da ingen av oss er religiøse. Men har du ikke lyst er det ikke et must liksom :)

Synes 12000 er mye penger vi kan bruke på masse annet jeg. Som å pusse opp huset, reise, osv :)
 
Ja, jeg er gift. Men siden jeg er gift med det kommende barnets mor så mistenker jeg at det er flere her som ikke synes det blir noe mer rett av den grunn :rolleyes:

Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange her på forumet som er homofober, så akkurat det tror jeg går bra :)
Og denne tråden er vel egentlig laget for å provosere tror jeg ^^
 
LUV it !:nicethread

Trolletråd kun ute får å fyre opp en saftig diskusjon- får flashback til 2010 ( hmmm kanskje det er en av dere faste medlemmer som kjeder dere og vil lage action??:hilarious:

Nei er ikke gift, lever i synd :angry4

Har vært samboere i 12 år og har 2 gutter, samboer måtte signere farskapsattest på sykehuset men syns ikke jeg er ego av den grunn.

Orker ikke tenke på det der på bryllupsoppstyret -, har diskutert å fixe det på tinghuset men har slått ifra oss så lenge.
 
Jeg mener at å være gift før man får barn er det ideelle og dermed det «rette».

Akkurat som at det er ideelt å spise sunt, trene, legge seg tidlig og sove 8 timer hver natt. Osv.

Det betyr IKKE at jeg dømmer de som ikke gjør det! Livet er ikke alltid så rett fram.

Jeg vokste opp med foreldre som ikke var sammen og hatet hverandre og bestemte meg som liten for at jeg ikke skulle få barn før jeg hadde funnet en bra mann som jeg skulle gifte meg med først. En jeg elsket og som elsket meg og som jeg hadde det bra sammen med.

Heldigvis traff jeg en slik mann. ❤️ :) Vi var sammen i 9 fine år før vi giftet oss, giftet oss da jeg var gravid med første. Mannen min visste veldig godt at jeg ville at vi skulle være gift før vi fikk barn.

Hvorfor? Såre enkelt: jeg mener at man kun bør få barn med noen man er så glad i og har det så bra med at man kunne tenke seg å leve resten av livet sammen. Bli gamle sammen, besteforeldre sammen.

Så skjer ikke alltid det i virkeligheten og det har jeg full forståelse for.
 
Last edited:
Vi giftet oss da barna var små. Vi brukte 100.000 kr på bryllupet.
Vi hadde 80 gjester. Blomster, bordpynt, bryllupskake, 4 rettes, brudekjole, klær til barna, dress til mannen, fotograf og mye annet. Vi giftes oss i utlandet, og hadde et stort bryllup.

Vi sparte opp alle pengene før vi giftet oss.
Et minne for livet ❤️

Angrer ikke et sekund på at vi valgte det slik.
Det er en gang i livet hverfall jeg vil ha et slikt bryllup.
 
Ville gifte oss før vi bodde sammen og fikk barn, så det gjorde vi. Er kristne og mener det er det rette :). Respekterer andre for deres valg da, selv om jeg mener det ikke er rett.

Så fint du respekterer andres valg. Det er veldig få som gifter seg før de i det hele tatt bor sammen.
 
Jeg mener at å være gift før man får barn er det ideelle og dermed det «rette».

Akkurat som at det er ideelt å spise sunt, trene, legge seg tidlig og sove 8 timer hver natt. Osv.

Det betyr IKKE at jeg dømmer de som ikke gjør det! Livet er ikke alltid så rett fram.

Jeg vokste opp med foreldre som ikke var sammen og hatet hverandre og bestemte meg som liten for at jeg ikke skulle få barn før jeg hadde funnet en bra mann som jeg skulle gifte meg med først.

Vi var sammen i 9 fine år før vi giftet oss, giftet oss da jeg var gravid med første. Mannen min visste veldig godt at jeg ville at vi skulle være gift før vi fikk barn.

Hvorfor? Såre enkelt: jeg mener at man kun bør få barn med noen man er så glad i og har det så bra med at man kunne tenke seg å leve resten av livet sammen. Bli gamle sammen, besteforeldre sammen.

Så skjer ikke alltid det i virkeligheten og det har jeg full forståelse for.

Men man er da like glad i hverandre selv om vi ikke har papir på det. Jeg skal være samme min mann resten av mitt liv, vi elsker hverandre, og derfor fikk vi også barn.
Veldig fint at dere utrykket deres følelser med å gifte dere, men det å leve resten av livet sammen kan man uansett gift eller ei. Man jobber ikke mer for forholdet selv om man har papir på det :)
 
Jeg mener at å være gift før man får barn er det ideelle og dermed det «rette».

Akkurat som at det er ideelt å spise sunt, trene, legge seg tidlig og sove 8 timer hver natt. Osv.

Det betyr IKKE at jeg dømmer de som ikke gjør det! Livet er ikke alltid så rett fram.

Jeg vokste opp med foreldre som ikke var sammen og hatet hverandre og bestemte meg som liten for at jeg ikke skulle få barn før jeg hadde funnet en bra mann som jeg skulle gifte meg med først.

Vi var sammen i 9 fine år før vi giftet oss, giftet oss da jeg var gravid med første. Mannen min visste veldig godt at jeg ville at vi skulle være gift før vi fikk barn.

Hvorfor? Såre enkelt: jeg mener at man kun bør få barn med noen man er så glad i og har det så bra med at man kunne tenke seg å leve resten av livet sammen. Bli gamle sammen, besteforeldre sammen.

Så skjer ikke alltid det i virkeligheten og det har jeg full forståelse for.

Ser absolutt logikken :) Mine foreldre giftet seg først, skakkjørte fem unger før det hele endte i en stygg skilsmisse. :hilarious: Så for meg blir det ikke så avgjørende... Viktigst er at man jobber for forholdet hele veien.
 
Mange har ulike meninger når det gjelder å gifte seg. Det er fra gammelt av at en måtte gifte seg om en ble gravid eller før man fikk barn, så barnet skulle være født inn i ekteskapet.
Slik var det med mine foreldre.

Men i 2019 så lever folk slik de ønsker å leve. Fordi de kan bestemme selv. Noen gifter seg, noen er samboere, noen har mine og dine barn, og andre er skilt.
Heldigvis sier jeg!
Hva som er riktig og galt er det ingen fasit på. Det som er riktig for enkelte er feil for andre igjen.
Heldigvis er det en selv som skal leve sitt eget liv og ikke andre. Og heldigvis kan en bestemme selv hvordan en ønsker å leve uten andres meninger.

Jeg har tro på å leve slik en selv ønsker
 
Jeg må si. Dette er en underholdende tråd :hilarious::hilarious:
Sier med stolthet at jeg er lausunge! :joyful::joyful:
Og evig takknemlig for at mine foreldre aldri giftet seg. :shy: Det bruddet hadde t.o.m sjokkert The Kardashians :smug::smug: Tenk om de hadde vært gift oppi det hele :wideyed::wideyed:
 
Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange her på forumet som er homofober, så akkurat det tror jeg går bra :)
Og denne tråden er vel egentlig laget for å provosere tror jeg ^^
Det var i all hovedsak ment som humor :) med unntak av én tidligere tråd har jeg heldigvis ikke sett homofobi her inne (og i den tråden var det et overveldende flertall som var uenige i de aktuelle utsagnene) :)
 
Vi et gift. Giftet oss i 2012 og nr 1 ble født i 2013. Vi hadde snakket om å gifte oss lenge og var prøvere når i gifta oss. Altså helt tilfeldig hva som kom først egentlig. Har da ingen betydning om man er godt først eller ikke, de barna er like høyt elsket uansett.
 
Det kan godt være det eneste rette for deg. :)

Vi fikk vår første etter å ha vært sammen i ca ett og et halvt år. Ble altså gravid etter ca 7-8 mnd sammen.

Gifta oss da vi hadde vært sammen i åtte år og nå har vi vært sammen i 11 og venter nummer to. Synes ikke det er noe forskjell på den gangen for 10 år siden og nå altså. :)
 
Back
Topp