Er dere gift?

Dette skjønner jeg ikke. Ikke alle ønsker å gifte seg eller være gifte, og det kan være mange ulike grunner til det.


Du er vel ikke gift du?
 
Neida, det er helt sant :)
Men virker som det var litt bitterhet i enkelte svar.
Kan være at det du leser som bitterhet er en del som har blitt maset på om de ikke skal gifte seg,og derfor er litt i forsvarsposisjon . Jeg har ikke en familie som bryr seg om sånt og som ikke maser om verken barnebarn eller ekteskap, men mange har jo det. Kan jo være en del her som har gjort sine valg og som opplever mye mas fra folk rundt seg.
 
Jeg er ikke gift nei,og det ønsker jeg heller ikke å bli av mange grunner. Jeg er ikke hemmelig misunnelig på de som er gifte. ;-) Samboeren kunne nok tenkt seg å gifte seg, men det blir ikke.

Riktig.. :)
 
Vi er ikke gift og venter vårt andre barn. Jeg syns ikke grunnen til at man gifter seg skal være pga at vi har barn sammen eller økonomisk osv..

Lever kanskje i min egen «rosa romantikk boble». Jeg håper en dag mannen frir for at han elsker meg og vil dele livet sitt med meg og ikke noen andre. Kan hende det aldri skjer vi får se:angel8 frem til det har vi heller ordnet samboerkontrakt, forsikret hverandre osv
 
Vi er ikke gift og venter vårt andre barn. Jeg syns ikke grunnen til at man gifter seg skal være pga at vi har barn sammen eller økonomisk osv..

Lever kanskje i min egen «rosa romantikk boble». Jeg håper en dag mannen frir for at han elsker meg og vil dele livet sitt med meg og ikke noen andre. Kan hende det aldri skjer vi får se:angel8 frem til det har vi heller ordnet samboerkontrakt, forsikret hverandre osv
Vi giftet oss uten tanke på barn, for det var rett for oss. Vi fant den vi ville være med og bestemte oss for å kunngjøre det til verden. ❤️
 
Vi giftet oss uten tanke på barn, for det var rett for oss. Vi fant den vi ville være med og bestemte oss for å kunngjøre det til verden. ❤️

Herlig:Heartbigred vi lever i en lite «romantisk» verden nå, og jeg tror det er gullverdt å holde på det man kan:)
 
Vi er forlovet, men ekteskap er egentlig ikke viktig for noen av oss har vi innsett i større og større grad, vi har andre ting vi ønsker å prioritere tid og økonomi til enkelt og greit :)
 
Nei vi er ikke gift. Ikke sikkert vi blir det heller. Elsker hverandre og er like bra sammen fordiom. Vi har vært sammen i 1 1/2 år.

Var heller ikke gift med mine to barn sin far heller, vi var sammen i 8-9 år.
 
Vi er gift, 7 års bryllupsdag i dag faktisk :joyful:
Vi giftet oss før vi fikk barn, men det var fordi vi ville det for oss selv. Hadde ikke snakket om barn engang da vi giftet oss.
 
Først vil jeg si at jeg respekterer andres valg uansett hva de er. Når det er sagt så ønsket jeg å være gift først. Det har litt med tro å gjøre, og den følelsen av å være trygg. Et ekteskap kan selvfølgelig ryke, men den forpliktelsen synes jeg betyr noe likevel. Men mange rundt meg har barn og er verken gift eller forlovet. Og det er helt og holdent opp til dem❤️ :)
Ja, det er sant. Men jeg må er det blir riktig fordi da har pappaen sterkere rettigheter ved ett eventuelt brudd. Han føres automatisk opp som får ved fødsel. Familien har samme etternavn. Fars rettigheter er svekket om man ikke er gift. Det mener jeg er feil
 
Back
Topp