Enkefalos hopper i det igjen!

6+0
Ny uke! Og jeg føler at denne uka er første uka man liksom kan kalle seg litt ordentlig gravid. Uke 5 er på en måte fortsatt en sånn veldig tidlig uke. Uke 6 derimot - da begynner vi å snakke :knegg::love7 Første dag uten test. Deilig, selv om det er sykt tilfredsstillende å se de to strekene dukke opp så fort :p

Jeg skal innrømme en ting da. Jeg kunne ønske han målte embryoet litt mer nøyaktig. Jeg klarer ikke helt å slippe tanken på at det (i alle fall ut ifra de tabellene jeg har sett) skulle ha målt rundt 3 mm, mens han målte det til 1,6 mm. Jeg prøver å fortelle meg selv at det er vanskelig å få til nøyaktig måling så tidlig. Jeg så jo selv hvor blurry bildet var. Jeg slet i alle fall med å se hva som var hva :p Men ja. Jeg blir litt oppgitt over meg selv. Skal prøve å slutte å tenke på det :rolleyes:

Litt blod på Crinonestaven i går, men ingenting verken før eller etter. Jeg tror jeg bare må innstille meg på at dette svangerskapet inneholder mer spotting enn sist gang. Jeg skjønner nå hvor heldig jeg var sist. Da så jeg litt blod bare én gang. Men. Heldigvis hyppige ultralyder som kan gjøre meg trygg ❤️
Det er så smått i starten at det er nesten umulig å måle de bitte små rekene på den tida. Hjertet slår, og det er det sikreste tegnet på at alt er etter boka :) prøv å nyte og falle til ro med det ❤ (selv om det er lett å si, men vanskelig å få til)
 
Gratulerer så mye med vel gjennomført UL, og perfekt lite embryo med hjertebank. Helt perfekt alt sammen. Dette er terminspire, og lillebrøster er på vei. Ny familie til jul i år ja. :Heartbigred
 
Ja tenk den da, jul 2019. enkefalos og mannen er tobarnsforeldre, storebror skjønner litt av julen og lillebrøster er fersk og liten. Dåpsalder (nå kom jeg i farten ikke på om dere døper eller ei, men den alderen i alle fall) når det helt ferske begynner å gå seg til og den lille er liten, men likevel ikke sånn helt fersk, for en herlig tid

Julen 2019 ser jeg med hjerter som bobler rundt akkurat nå. :love7:love7
Åh, ja, så deilig det er å drømme så langt fram ❤️❤️❤️ Det hadde vært helt magisk å få oppleve det der!
 
Ikke sant! Jeg gleder meg så veldig til jul og å ha en rimelig fersk baby på armen da! Gjett om hele familien skal stille til ugly- sweater- bilde, a! :greet008:rendeer:hello
Vi fikk høre hjertelyden på UL uke 8+0, i hvert fall, så den lyden har jeg bært med meg i hjertet frem til nå! Har vært godt å tenke på! :love7
Ja, fy søren, det er bare å glede seg til jula, dere også :love7 Det er så godt når man endelig kan gå jula i vente med en baby i armene ❤️ Gleder meg til å se ugly Christmas sweater-bilde av dere :knegg:
 
Det er så smått i starten at det er nesten umulig å måle de bitte små rekene på den tida. Hjertet slår, og det er det sikreste tegnet på at alt er etter boka :) prøv å nyte og falle til ro med det ❤ (selv om det er lett å si, men vanskelig å få til)
Ja, du har nok helt rett. Hjertet slo - det er det viktigste ❤️❤️ Skal prøøøve å nyte, men tror nok neste UL i uke 8 blir litt mer avgjørende for å virkelig begynne å finne roen.
 
Gratulerer så mye med vel gjennomført UL, og perfekt lite embryo med hjertebank. Helt perfekt alt sammen. Dette er terminspire, og lillebrøster er på vei. Ny familie til jul i år ja. :Heartbigred
Tuuusen takk, Lykkeliten ❤️ Ja, tenk det. Det hadde vært heelt utrolig om det går hele veien på "første forsøk" denne gangen :love7
 
6+0
Ny uke! Og jeg føler at denne uka er første uka man liksom kan kalle seg litt ordentlig gravid. Uke 5 er på en måte fortsatt en sånn veldig tidlig uke. Uke 6 derimot - da begynner vi å snakke :knegg::love7 Første dag uten test. Deilig, selv om det er sykt tilfredsstillende å se de to strekene dukke opp så fort :p

Jeg skal innrømme en ting da. Jeg kunne ønske han målte embryoet litt mer nøyaktig. Jeg klarer ikke helt å slippe tanken på at det (i alle fall ut ifra de tabellene jeg har sett) skulle ha målt rundt 3 mm, mens han målte det til 1,6 mm. Jeg prøver å fortelle meg selv at det er vanskelig å få til nøyaktig måling så tidlig. Jeg så jo selv hvor blurry bildet var. Jeg slet i alle fall med å se hva som var hva :p Men ja. Jeg blir litt oppgitt over meg selv. Skal prøve å slutte å tenke på det :rolleyes:

Litt blod på Crinonestaven i går, men ingenting verken før eller etter. Jeg tror jeg bare må innstille meg på at dette svangerskapet inneholder mer spotting enn sist gang. Jeg skjønner nå hvor heldig jeg var sist. Da så jeg litt blod bare én gang. Men. Heldigvis hyppige ultralyder som kan gjøre meg trygg ❤️

Min ble målt til mindre enn jeg trodde 6+0 og gikk jo fint her ❤️
 
Hurra for spireliten med bankende hjerte og ny uke❤️❤️❤️
 
6+2

Ikke så mye nytt å melde her. Synes det er helt insane at det ikke har gått mer enn tre dager siden ultralyd. Jeg er like utålmodig som om det skulle gått én måned! :bag: Men nå er det heldigvis straks helg, og så håper jeg neste uke fyker avsted.

Det er stadig litt brune Crinonerester. Jeg må visst bare venne meg til det :sorry: Av og til tar jeg forsiktig ut litt rester før jeg setter ny dose, og her om dagen fikk jeg litt blod på fingeren etter å ha vært (ved et uhell) borti livmortappen. Det virker som det kommer fra slimhinnene, for det er ikke mye og aldri i truseinnlegget eller do annet enn den første gangen jeg så blod. Men det gjør definitivt at jeg ikke slapper av så godt som sist svangerskap. Jeg må nok gjennom en UL eller flere før jeg blir mer trygg.

Bekkenet krangler uten tvil mer enn normalt. Jeg var hos fysioterapeuten min for første gang siden jeg ble gravid, i går, og hun fikk meg til å innse at det bare er å roe ned og ta fullt hensyn allerede nå. Jeg tenkte liksom i mitt naive sinn at det neppe begynner så tidlig, men hun har jo rett når hun sier at man blir bombardert av hormoner med en gang, og bekkenet begynner på sin "vei" mot bekkenløsning allerede. Jeg merker at det er de skytende smertene som kommer oftere enn før, og de er skikkelig ubehagelige. Må bare fortsette å gjøre øvelser og hvile så mye jeg kan. (Lettere sagt enn gjort.. :rolleyes:)

Det murrer også fremdeles en del. I går og i dag har jeg hatt noen skikkelig ubehagelige ilinger i nedre del av magen. Får bare håpe det er spira som lager seg god plass nedi der ❤️ Kvalmen kommer og går litt. Noen dager av og til er den ganske tilstede, men stort sett ikke egentlig. Håper det varer!
 
Nå har jeg ikke vært her på noen dager, men her har det skjedd saker og ting! :D

Først og fremst: Gratulerer med herlig blinkende hjerte på tul!❤️ Det må ha vært en deilig lettelse etter blødningen du hadde. Ser du skriver at du har litt rester nå og da, men så lenge det ikke er friskt blod kan du jo prøve å slappe av litt mer. Jeg er den første til å innrømme at det er alt annet enn lett, for jeg hadde vel 6 ultralyder fra tul til uke 13 i mitt svangerskap:shy: godt du har gardert deg med hver andre uke framover!
Håper bekkenet forresten kan gå seg til utover med litt behandling og ro, kjedelig om du skal måtte ha sånne smerter hele svangerskapet :(
 
6+3

Jeg bestemte meg for å ta gyn på ordet. Han sa jo at jeg bare skulle si ifra hvis jeg ikke klarte å vente to uker, og det merker jeg at jeg bare ikke klarer. Ultralyden på mandag roet meg dessverre ikke så mye som jeg hadde håpet. Så da fikk jeg fremskyndet den neste ultralyden til onsdag i neste uke. Da vil jeg være 7+1. Det var en STOR lettelse å bestemme seg for det og få den timen. Det virker uendelig lenge til den 11. (som var den opprinnelige timen), men 6. skal jeg takle bedre :P Da tenker jeg å høre om jeg kan ha UL annenhver uke fra da. Det er jo sikkert ikke så veldig mye mer man kommer til å se da enn sist, men bare det å kanskje få litt mer nøyaktige mål og faktisk (forhåpentligvis) se at det fortsatt er liv, vil hjelpe masse. Jeg kommer til å dra uten mannen siden han er bortreist den dagen, så det MÅ bare være bra nyheter :nailbiting:

Ah, jeg merker at jeg ble skikkelig mye lettere i humøret av å bytte den timen. Det skal bli VELDIG bra å få hilst på spirelille igjen ❤️ Jeg hadde helt glemt bort hvor tøffe disse første ukene er. Jeg mener å huske at det er tøffere denne gangen enn sist, for sist var det virkelig INGENTING som tilsa at det kunne gå galt. Det var så deilig. Så jeg føler det er helt innafor å få en UL litt fort nå. :rolleyes:
 
Nå har jeg ikke vært her på noen dager, men her har det skjedd saker og ting! :D

Først og fremst: Gratulerer med herlig blinkende hjerte på tul!❤️ Det må ha vært en deilig lettelse etter blødningen du hadde. Ser du skriver at du har litt rester nå og da, men så lenge det ikke er friskt blod kan du jo prøve å slappe av litt mer. Jeg er den første til å innrømme at det er alt annet enn lett, for jeg hadde vel 6 ultralyder fra tul til uke 13 i mitt svangerskap:shy: godt du har gardert deg med hver andre uke framover!
Håper bekkenet forresten kan gå seg til utover med litt behandling og ro, kjedelig om du skal måtte ha sånne smerter hele svangerskapet :(
Tusen takk ❤️ Ja, det var en stor lettelse å se hjertebank :D Jeg hadde virkelig forberedt meg på at det var for tidlig, så det var en fantastisk overraskelse.
Det er litt frisk blod innimellom, men bare når jeg tørker meg. Så det er ikke mye. Og så utrolig godt å høre om flere som hadde behov for hyppige ULer! :wacky: Hadde du ukentlig? Fikk du det offentlig eller bestilte du privat? Jeg fikk fremskyndet neste UL slik at det bare går 1 uke og 2 dager mellom. Jeg bare MÅ vite om alt er bra. Klarer ikke vente lenger. :p
Og tusen takk ❤️ Jeg håper også at det er noe forbigående :oops:
 
Ca 40 :) fin oppdatering :D synd med bekkenet. Prøv å hvile deg :angelic:
Ca 40 hadde vært perfekt :D Ja, prøv å hvile deg, du liksom :D Neida, men jeg prøver å hvile så mye jeg kan etter at minsten har lagt seg. Så får rot være rot :bag: I dag måtte jeg innom et kjøpesenter etter jobb, og det er bare drepen for bekkenet altså :wtf:
 
Back
Topp