Enkefalos hopper i det igjen!

CD 13 - PP 4

Baaah, prøving med PCOS er sååå kjedelig [emoji849] Tar jo evigheter før det blir noe spennende.. Har ikke begynt med EL-testingen enda, for nå er jeg lei av å bruke unødvendig mange tester hver PP. Men vi får se om jeg begynner i morgen. Tør liksom ikke være helt avslappa og cool på det heller [emoji14]

Var hos fysio igjen i går, og hun er veldig klar på at jeg må sykmeldes en måned. Hun sier at hvis jeg ikke tar dette på alvor nå, kan jeg risikere at det blir kronisk og at jeg kanskje må tenke på å finne meg et annet yrke [emoji33] Snakk om å få overtalt meg 100% [emoji23] Skal til legen på fredag og snakke om sykmelding, og verdens beste fysio har sendt et skriv til legen og forklart situasjonen. Og hvis hun allikevel er vanskelig, skal hun ringe og snakke med legen. Snakk om å stille opp for pasientene sine! [emoji3590] Det var hun her jeg skulle kommet til allerede i uke 20 i svangerskapet mitt.. [emoji57] Så da blir det spennende å se hva som skjer på fredag.
 
CD 13 - PP 4

Baaah, prøving med PCOS er sååå kjedelig [emoji849] Tar jo evigheter før det blir noe spennende.. Har ikke begynt med EL-testingen enda, for nå er jeg lei av å bruke unødvendig mange tester hver PP. Men vi får se om jeg begynner i morgen. Tør liksom ikke være helt avslappa og cool på det heller [emoji14]

Var hos fysio igjen i går, og hun er veldig klar på at jeg må sykmeldes en måned. Hun sier at hvis jeg ikke tar dette på alvor nå, kan jeg risikere at det blir kronisk og at jeg kanskje må tenke på å finne meg et annet yrke [emoji33] Snakk om å få overtalt meg 100% [emoji23] Skal til legen på fredag og snakke om sykmelding, og verdens beste fysio har sendt et skriv til legen og forklart situasjonen. Og hvis hun allikevel er vanskelig, skal hun ringe og snakke med legen. Snakk om å stille opp for pasientene sine! [emoji3590] Det var hun her jeg skulle kommet til allerede i uke 20 i svangerskapet mitt.. [emoji57] Så da blir det spennende å se hva som skjer på fredag.
Så bra med en fysio som tar dette så alvorlig da! Klapp klapp for henne :D sånne skulle det vært flere av rundt omkring, men de finnes dessverre i fåtall. Lytt til kroppen og fysio, ingen som takker deg når du står der med ødelagt kropp likevel!
 
Veldig bra med en fysio som tar dette på alvor, altså. :happy:

Ikke noe godt å ha der slik nei. Håper legen skjønner problematikken. Lykke til på fredag :happy:
 
Så bra med en fysio som tar dette så alvorlig da! Klapp klapp for henne :D sånne skulle det vært flere av rundt omkring, men de finnes dessverre i fåtall. Lytt til kroppen og fysio, ingen som takker deg når du står der med ødelagt kropp likevel!

Ja, det er helt enormt deilig å omsider ha kommet til en fysio som kjennes rett. Det var jaggu på tide! Nei, ødelagt kropp vil jeg virkelig ikke ha, så her er det bare å gire ned..
 
Veldig bra med en fysio som tar dette på alvor, altså. :happy:

Ikke noe godt å ha der slik nei. Håper legen skjønner problematikken. Lykke til på fredag :happy:
Tusen takk! Ja, det er uendelig godt å ha en fysio som virkelig er på mitt lag nå [emoji3590]
 
CD 17 - PP 4

Timen på fredag gikk kjempefint :) Jeg hadde planlagt DEN tiraden om hvorfor det var viktig at jeg måtte bli sykmeldt, men den trengte jeg ikke, for legen leste bare skrivet fra fysioterapeuten min, og så var det greit [emoji23][emoji122] Hun sykmeldte meg for to uker i første omgang da, for å sykmelde lenger enn to uker av gangen pleide hun visst ikke med mindre det var noe veldig prekært. Men det virket som hun forstod at det kunne være jeg trengte lenger sykmelding, for idet jeg gikk, så sa hun at jeg måtte huske at det var viktig å være tålmodig når det gjelder denne typen problemer. Og hun satte opp time til kontroll og videre vurdering med en gang. For en lettelse! Har jeg virkelig endelig funnet et helseteam som er på mitt lag alle sammen? [emoji23] Nå merker jeg i alle fall at det skal bli utrolig godt å få slappet skikkelig av og forhåpentligvis kjenne bedring.

Når det gjelder prøving, så er EL-testene som forventet fortsatt svake. Det er helt greit, for mannen er bortreist til i morgen. Nå håper jeg egentlig EL drøyer enda litt til slik at jeg slipper å evt ha TR når jeg skal til gyn [emoji28] Tempingen er som vanlig vanskelig å få inn i rutinen igjen, men skal prøve å skjerpe meg. Jeg kom ikke på tempingen før rett etter at jeg hadde stått opp i dag, så jeg spratt ned i senga igjen så fort jeg kunne og fikk tempa [emoji23] Den var før EL-lav, så regner med den stemmer [emoji14]
 
Så flott at du blir hørt og fulgt opp skikkelig! Det er jo sånn systemet egentlig skal fungere :)

Veldig spent på gyntimen din i slutten av mnd også. Det er jo ikke usannsynlig at du får noe som kan få fart på prøvingen ;)

God søndag ❤️
 
Så flott at du blir hørt og fulgt opp skikkelig! Det er jo sånn systemet egentlig skal fungere :)

Veldig spent på gyntimen din i slutten av mnd også. Det er jo ikke usannsynlig at du får noe som kan få fart på prøvingen ;)

God søndag ❤️
Jeg må bare kaste meg på Avocado sin kommentar, og si det er bra å få slappet av og ta vare på helsen!
 
Så flott at du blir hørt og fulgt opp skikkelig! Det er jo sånn systemet egentlig skal fungere :)

Veldig spent på gyntimen din i slutten av mnd også. Det er jo ikke usannsynlig at du får noe som kan få fart på prøvingen ;)

God søndag [emoji3590]
Jeg må bare kaste meg på Avocado sin kommentar, og si det er bra å få slappet av og ta vare på helsen!
Så bra at du får så ordentlig oppfølging!! [emoji3590]
Tusen takk, jenter :) Ja, nå er det godt å få gira ned og forhåpentligvis bli bedre. Det var uendelig godt å levere ungen i barnehagen i dag tidlig, og så bare reise hjem og legge seg på sofaen og hvile etter en hektisk helg nesten alene med han. Det tar veldig på på bekkenet når jeg har hovedansvaret for han. Begynner jo å bli tung [emoji51]
 
CD 20 - PP 4

Still waiting.. Og det kan jo tydeligvis fint drøye ti dagers tid til, så jeg får vel bare smøre meg med den sedvanlige tålmodigheten ;) Tenk om man kunne hatt EL på CD 14'a [emoji14] Håper virkelig min kjære gyn gir meg letrozol!! 2 uker igjen til timen [emoji1696]

Bekkenet trives så langt med roligere dager, så jeg håper virkelig dette er nøkkelen for at jeg skal bli helt bra. Tør egentlig ikke tenke i de baner enda, men.. ;)

I dag har jeg mimret og lest litt i den aller første prøverdagboka mi her inne. Det var rart å lese om frustrasjon og sorg allerede etter pp 4 den gangen (det skal sies at jeg da hadde hatt en SA i uke 12 da, så det var kanskje ikke så rart). Og hvordan jeg skrev at "kanskje vi er heldige og får 2014-spira vår allikevel". Og så ble det 2017 liksom?! Hjelpes, så glad jeg er for at jeg ikke visste om det den gangen [emoji51][emoji28]
 
Håper el finner veien fortere enn svint! [emoji8]
Og bra at bekkenet spiller litt mer på lag! Så kjempekjedelig at du skal plages med det enda [emoji17] Vet de hva som gjør det?

Og ja, haha, jeg har hatt flere runder i min gamle dagbok, ler litt for meg selv når vi sitter her idag, 4,5 år senere og (misforstå meg rett) «bare» et barn.. Planen var jo tidlig på året 2015, og en til på sommeren/høsten 2016, og sistemann 2018/2019 [emoji23] Jaja, vi får prøve på to tette nå [emoji23]
 
Så fantastisk med både fysio og lege som tar godt vare på deg! Jeg håper det gir positiv effekt, og at du drar nytte av det i en snarlig graviditet. :Heartred Jeg tror det er ganske vanlig å gi 2 ukers sykemeldinger først, så tror ikke du skal tenke at det handler om at legen er noe negativ til lengre sykemelding totalt. :)
 
Håper el finner veien fortere enn svint! [emoji8]
Og bra at bekkenet spiller litt mer på lag! Så kjempekjedelig at du skal plages med det enda [emoji17] Vet de hva som gjør det?

Og ja, haha, jeg har hatt flere runder i min gamle dagbok, ler litt for meg selv når vi sitter her idag, 4,5 år senere og (misforstå meg rett) «bare» et barn.. Planen var jo tidlig på året 2015, og en til på sommeren/høsten 2016, og sistemann 2018/2019 [emoji23] Jaja, vi får prøve på to tette nå [emoji23]

Ja, det er superirriterende at det fortsatt er et problem og at det fortsatt preger hverdagen min i stor grad [emoji35] Fysioterapeuten sier at det er helt tilfeldig hvem som får langvarige plager eller ikke, så man vet vel ikke helt hva som er årsaken til at jeg fortsatt plages. Men jeg tenker det kanskje kan være lurt å sjekke opp om det er aktuelt med røntgen eller mr eller noe i den duren hvis det nå ikke blir bra. Det har vært en skikkelig hektisk periode på jobb, og det kombinert med at jeg ikke har tatt hensyn til bekkenet på ganske lenge, er nok i alle fall årsaken til at det er ekstra vondt igjen nå.

Det er veldig rart å lese de gamle dagbøkene. Tenk så naive og uvitende vi var da [emoji23] Håper virkelig det ikke er altfor lenge til vi begge kan komme i mål - men deg først selvfølgelig!! [emoji3590]
 
Så fantastisk med både fysio og lege som tar godt vare på deg! Jeg håper det gir positiv effekt, og at du drar nytte av det i en snarlig graviditet. [emoji813]red Jeg tror det er ganske vanlig å gi 2 ukers sykemeldinger først, så tror ikke du skal tenke at det handler om at legen er noe negativ til lengre sykemelding totalt. :)
Ja, det er helt fantastisk å endelig ha et team som er på min side [emoji3590] Veldig uvant [emoji28] Ja, jeg forstod det også som at det var ganske standard å bare sykmelde i to uker av gangen, så er ganske trygg på at det skal gå fint å forlenge hvis det er behov for det. Men jeg merker jeg er litt avventende siden jeg har hatt så dårlig erfaring med leger og sykmelding før [emoji23]
 
CD 28 - PP 4

Endelig begynner det å skje ting! Skikkelig slimbonanza nå [emoji23] Så kan ikke skjønne at det ikke skal være noe på gang nå. For en innmari lang og seig syklus [emoji849] Takk og lov for at det er gyntime på tirsdag!!

Ellers begynner jeg å merke litt effekt av sykmeldingen nå. Det har liksom sluppet opp litt, og den konstante murringen i bekkenet er borte. Det skal fortsatt ikke mye til for at det gjør vondt, men det er veldig deilig at det ikke lenger er så konstant smertefullt. Skal til fysio på fredag igjen, så da vet jeg litt mer om hva hun tenker om eventuell videre sykmelding. Hun sa jeg skulle ha _mange_ gode dager før jeg skulle begynne å jobbe igjen, og det har jeg jo ikke hatt, så jeg tenker det blir to uker til. Vi får se om legen er enig ;)
 
Lang syklus på gang ser jeg... litt trasig når det går flere uker ekstra bare i venting.. håper det blir klaff nå slik at du ikke skal tenke på sånt igjen :rolleyes:

Så glad jeg blir for at du er bedre!! :D
Fortsett med det du gjør, eller ikke gjør da ;)
Vil så gjerne se deg helt i orden igjen ❤️
 
Ja, det er superirriterende at det fortsatt er et problem og at det fortsatt preger hverdagen min i stor grad [emoji35] Fysioterapeuten sier at det er helt tilfeldig hvem som får langvarige plager eller ikke, så man vet vel ikke helt hva som er årsaken til at jeg fortsatt plages. Men jeg tenker det kanskje kan være lurt å sjekke opp om det er aktuelt med røntgen eller mr eller noe i den duren hvis det nå ikke blir bra. Det har vært en skikkelig hektisk periode på jobb, og det kombinert med at jeg ikke har tatt hensyn til bekkenet på ganske lenge, er nok i alle fall årsaken til at det er ekstra vondt igjen nå.

Det er veldig rart å lese de gamle dagbøkene. Tenk så naive og uvitende vi var da [emoji23] Håper virkelig det ikke er altfor lenge til vi begge kan komme i mål - men deg først selvfølgelig!! [emoji3590]

Jeg har tenkt på noe...ammer du fremdeles? Det er noen fysioterapeuter som sier det kan være vanskelig å fikse problemer når man fremdeles ammer... Håper to uker til med sykemelding gjør susen
 
Ja, det er superirriterende at det fortsatt er et problem og at det fortsatt preger hverdagen min i stor grad [emoji35] Fysioterapeuten sier at det er helt tilfeldig hvem som får langvarige plager eller ikke, så man vet vel ikke helt hva som er årsaken til at jeg fortsatt plages. Men jeg tenker det kanskje kan være lurt å sjekke opp om det er aktuelt med røntgen eller mr eller noe i den duren hvis det nå ikke blir bra. Det har vært en skikkelig hektisk periode på jobb, og det kombinert med at jeg ikke har tatt hensyn til bekkenet på ganske lenge, er nok i alle fall årsaken til at det er ekstra vondt igjen nå.

Det er veldig rart å lese de gamle dagbøkene. Tenk så naive og uvitende vi var da [emoji23] Håper virkelig det ikke er altfor lenge til vi begge kan komme i mål - men deg først selvfølgelig!! [emoji3590]

Ja huff! Jeg var av den heldige sorten da absolutt alt av plager forsvant så fort gutten var ute, så det er rart dette.. Sikkert lurt! Sjekk ut det som sjekkes kan, det er jo ikke godt å skulle ha det sånn [emoji31]

Haha huff ja, skikkelig naive! Skulle jo bli gravid på første forsøk [emoji23] Vi begge skal i mål, så fort som bare juling [emoji3590] Hvor lenge tenker dere å prøve selv før dere evt tar steget videre? Dere hadde en/flere(?) på frys? Hodet mitt henger ikke helt på [emoji23]
 
CD 29 - PP 4

Endelig!!! :D Jeg kan si mye dritt om denne kroppen her, men det er helt himmelsk at den faktisk gir (til nå) helt sikre tegn på at noe er på gang [emoji16] Sånn var den ikke ved sist prøving, så det er skikkelig luksus og endelig være "en av de" som kjenner at EL er på vei [emoji28] I alle fall enn så lenge [emoji51]

5b584835abfc8b47a115fb016654f5eb.jpg


Tempen hoppa bittelitt, men etter sist PP, lovte jeg meg selv at jeg ikke skulle stresse over det, for det betyr ikke at jeg er dpo enda [emoji28] Som dere ser er nemlig ikke aksjene noe å skryte av denne gangen heller, men jeg må rett og slett "spare" det til når det virkelig gjelder, både for å være sikrere på å få med meg mannen og fordi det ofte gjør vondt i bekkenet etterpå. [emoji849] Har en slu plan i kveld... [emoji6]

188a9dacec86b37cdf543a33006bfabd.jpg
 
Back
Topp