Enkefalos hopper i det igjen!

Endeliiiiog kommer jeg meg inn i dagboken din via appen igjen!!! Den vil ikke laste opp tidligere innlegg, men forstår det sånn at det ble bra timet aksjer så da krysser jeg det som krysses kan [emoji7][emoji173]️
 
Endeliiiiog kommer jeg meg inn i dagboken din via appen igjen!!! Den vil ikke laste opp tidligere innlegg, men forstår det sånn at det ble bra timet aksjer så da krysser jeg det som krysses kan [emoji7][emoji173]️
Ja, jeg slet med å få med meg mannen først og var sikker på at løpet var kjørt fordi tempen hoppet litt. Men så gikk tempen litt ned igjen, vi fikk inn et par aksjer, og så hoppet den skikkelig, så FF satte EL to dager senere (= perfekt timing). Det er i alle fall godt å ikke kaste bort en PP :D

Appen er helt på trynet for tida [emoji849] Noen ganger får jeg åpnet tråder litt, og så må jeg velge "webvisning" hvis det er noen innlegg som ikke kommer opp eller for å se bilder (bilder ser jeg ikke i det hele tatt i appen lenger.. [emoji35]). At de aldri kan klare å få til en app som funker på dette forumet [emoji849]
 
8 DPO - PP 3

Har vært på hyttetur uten tester i helga, så jeg testet ikke i morges (som jeg jo pleier å gjøre). Men så ble jeg skikkelig skikkelig kvalm da vi kjørte hjem i ettermiddag, og bekkenet har krangla skikkelig, så da måtte jeg bare ta en kveldstest (brukte også det at jeg kan være flere dpo, som unnskyldning [emoji23]). Den var selvfølgelig blendahvit. Fortsatt tidlig, jeg vet, så vi får bare se de neste dagene. Da var det nok neppe HCG som ga meg disse symptomene i alle fall, og jeg vet jo egentlig at jeg kan ha sånne symptomer i dpo uten å være gravid. Bare tullete å begynne å få forhåpninger pga det [emoji85]
 
Forresten, en liten oppdatering om de evinnelige bekkenvondtene.. Jeg var på en måte fornøyd med osteopaten jeg gikk til. Det virket jo som hun hadde mye kunnskap om temaet. Men jeg syntes kanskje det ble litt meningsløst å reise helt inn til Oslo bare for å få nye øvelser hver eneste gang, ingen behandling. Og jeg merket jo egentlig ingen voldsom bedring og fikk også vondt av disse øvelsene. Siste gang jeg var hos henne, var rett før jobbstart i mai, og så kokte bare alt med bekkenet bort pga jobbstart.

Men på fredag var jeg endelig hos en ny fysioterapeut (og hun holder til bare 5 min gange hjemmefra! [emoji122]). Dette blir den tredje i rekka [emoji14] Og enn så lenge liker jeg tilnærmingen hennes veldig godt. Hun har mer fokus på de smertene som jo faktisk er mest lammende, nemlig smertene i setet som skyter ned i bena - ikke symfysen som hun andre hadde hangup på (hun ga meg øvelser for symfysen som gjorde vondt i setet..). Så nå er det tilbake på scratch. Hun sier, som var det jeg fryktet, at man ikke kan pushe seg til et bedre bekken. Mange andre ledd som skal trenes opp igjen, må man tåle noe smerte for å bli bedre, men ikke bekkenet. Så nå har jeg fått streng beskjed om å roe ned tempoet igjen de neste to-tre månedene og ta så mye hensyn til bekkenet som jeg kan - både på jobb og i hverdagen. Med en gang jeg begynner å merke tegnene på at det skal bli vondt, skal jeg gi meg med det jeg driver på med og hvile. Ellers blir det som et gnagsår som man drar av plasteret på gang på gang på gang.

Ok, jeg synes det høres bra ut på papiret. Men HVORDAN skal jeg få til dette i praksis da? [emoji31] Prøv å si til en halvannetåring at "nå må du klare deg litt selv i en halvtimes tid, for nå på mamma hvile bekkenet sitt" [emoji23][emoji85] Og jeg som allerede er DRITlei å ta hensyn til det bekkenet. Og jeg får ikke lov til å støvsuge!! Jeg kommer til å bli gæren, for mannen min er så dårlig på støvsuging [emoji85]

Neida.. Fysioterapeuten var jo i grunn realistisk altså. Hun forstod at det ikke alltid gikk an. Men jeg skulle prøve så godt jeg bare kan i alle fall. Og så har jeg fått et par enkle øvelser av henne. Men hun var veldig på at det viktigste var å skru om tankesettet mitt. Verdsette mer de gangene det faktisk ikke gjør vondt og ikke gå og spenne meg hele tiden. Slappe av. Ikke stresse med øvelser og kniping osv.

Så vi får se da. Jeg håper virkelig hun har rett i at dette kan funke. Hun virka heldigvis positiv [emoji3590]
 
Oppdaterer du om tester noe annet sted? 10 dpo i dag?

Har ikke vært innom dagboken din på en stund. Så nå håper jeg jo at de sene aksjene ikke var så sene, og at du ikke trenger hjelp av gyn i oktober. :D

Og så håper jeg at ny fysio og ny tilnærming og så mye hvile du klarer vil funke for bekkenet ditt. :Heartred
 
Oppdaterer du om tester noe annet sted? 10 dpo i dag?

Har ikke vært innom dagboken din på en stund. Så nå håper jeg jo at de sene aksjene ikke var så sene, og at du ikke trenger hjelp av gyn i oktober. :D

Og så håper jeg at ny fysio og ny tilnærming og så mye hvile du klarer vil funke for bekkenet ditt. [emoji813]red
Tester du daglig nå?
Jeg er bare blitt utrolig sløv med oppdateringer, oppdaterer ikke noe annet sted heller [emoji14] [emoji85] Har testet daglig, men det har ikke vært noe særlig spenning. Fikk en skikkelig tydelig skyggestrek etter fristen på en Babyplan tidligtest 9 DPO, men fikk presset ut noen dråper til en Babyplan til og en Makesure, og de var blenda. Og da den første var tørket, så var streken så godt som borte uansett [emoji849] Nå spotter jeg, så da regner jeg med at tanta kommer i dag eller i morgen. Da spørs det om FF kanskje ikke har helt rett i EL-dagen sin allikevel og at vi derfor ikke traff med aksjene uansett.
 
12 DPO - PP 3/CD 1 - PP 4

Da kom endelig tanta. Har spottet i et par dager, så jeg har skjønt at løpet har vært kjørt, så det er helt greit at hun endelig kom. Da er det bare å gå inn i ventemodus og se når eggløsning har tenkt å dukke opp denne gangen. 40 dagerssyklus denne gangen også. 40 dager i PP 1 og 35 dager i PP 2. Nå venter jeg aller mest spent på gyntimen, men jeg håper virkelig at EL kommer før den tid [emoji28]
 
12 DPO - PP 3/CD 1 - PP 4

Da kom endelig tanta. Har spottet i et par dager, så jeg har skjønt at løpet har vært kjørt, så det er helt greit at hun endelig kom. Da er det bare å gå inn i ventemodus og se når eggløsning har tenkt å dukke opp denne gangen. 40 dagerssyklus denne gangen også. 40 dager i PP 1 og 35 dager i PP 2. Nå venter jeg aller mest spent på gyntimen, men jeg håper virkelig at EL kommer før den tid [emoji28]

Dustetante [emoji29] Og kjedelig med lange sykluser! Når hadde du time hos gyn igjen? Jeg har gullfiskhukommelse [emoji23]
 
Dustetante [emoji29] Og kjedelig med lange sykluser! Når hadde du time hos gyn igjen? Jeg har gullfiskhukommelse [emoji23]
Ja, tanta kjenner som vanlig ikke sin besøkelsestid [emoji849] Time 30. oktober. Det er fortsatt såå lenge til [emoji57]
 
CD 2 - PP 4

Da er definitivt tanta kommet. Kan jo faktisk hende den EL-dagen stemte after all siden jeg ikke begynte med frisk blødning før i går kveld. Selv om det ikke gikk denne gangen, er det liksom godt å tenke på at ppen sannsynligvis ikke gikk til spille i alle fall [emoji14]

I dag opplevde jeg for første gang på veldig lenge at det stakk skikkelig med en graviditetsannonsering. Det er lenge siden det har opprørt meg, men nå merker jeg det litt igjen. Ble egentlig litt overrasket, men jeg merker jeg er skikkelig redd for å havne i prøvergjørma igjen. At det skal ta år denne gangen også. Selv om jeg vet det er litt luksus å prøve på nr 2 vs nr 1, så tror jeg jeg kan bli ganske bitter hvis det skal bli vanskelig denne gangen også [emoji85] Jeg skal ikke ta sorgen på forskudd altså, og vi har jo egentlig bare nettopp begynt. Ting bare settes i perspektiv når andre får det til på første forsøk et halvt år etter fødsel fortsatt ammende liksom.. [emoji849][emoji85]
 
Hvor lang tid tenker dere det er aktuelt med hjemmeprøving før dere evt. tiner en blasto? :rolleyes:
 
Hvor lang tid tenker dere det er aktuelt med hjemmeprøving før dere evt. tiner en blasto? :rolleyes:
Det har vi ikke pratet konkret om enda, men jeg ser for meg at vi kanskje gir Letrozol (hvis jeg får det av gyn i slutten av oktober) en sjanse et halvt års tid eller noe sånt. Men det kommer an på økonomien, for private fryseforsøk er jo ikke akkurat gratis [emoji51] Jeg har vel egentlig sett for meg at om det ikke klaffer på egen hånd på et års tid, så gir vi blastoene en sjanse. Kan hende jeg blir utålmodig før det også da [emoji28]
 
Det har vi ikke pratet konkret om enda, men jeg ser for meg at vi kanskje gir Letrozol (hvis jeg får det av gyn i slutten av oktober) en sjanse et halvt års tid eller noe sånt. Men det kommer an på økonomien, for private fryseforsøk er jo ikke akkurat gratis [emoji51] Jeg har vel egentlig sett for meg at om det ikke klaffer på egen hånd på et års tid, så gir vi blastoene en sjanse. Kan hende jeg blir utålmodig før det også da [emoji28]

Letrozol er verdt noen sjanser ja :) Håper det er alt som trengs og at blastene kan få ligge i fred.
Hadde helt glemt at dere var på privat klinikk. Da blir det jo ikke gratis akkurat nei, selv om det er MYE billigere enn ferskforsøk da.
 
Ja, tanta kjenner som vanlig ikke sin besøkelsestid [emoji849] Time 30. oktober. Det er fortsatt såå lenge til [emoji57]

Nei hun har forbedringspotensiale der gitt [emoji57] Åå, men tiden flyr, så snart er vi der [emoji173]️
 
CD 2 - PP 4

Da er definitivt tanta kommet. Kan jo faktisk hende den EL-dagen stemte after all siden jeg ikke begynte med frisk blødning før i går kveld. Selv om det ikke gikk denne gangen, er det liksom godt å tenke på at ppen sannsynligvis ikke gikk til spille i alle fall [emoji14]

I dag opplevde jeg for første gang på veldig lenge at det stakk skikkelig med en graviditetsannonsering. Det er lenge siden det har opprørt meg, men nå merker jeg det litt igjen. Ble egentlig litt overrasket, men jeg merker jeg er skikkelig redd for å havne i prøvergjørma igjen. At det skal ta år denne gangen også. Selv om jeg vet det er litt luksus å prøve på nr 2 vs nr 1, så tror jeg jeg kan bli ganske bitter hvis det skal bli vanskelig denne gangen også [emoji85] Jeg skal ikke ta sorgen på forskudd altså, og vi har jo egentlig bare nettopp begynt. Ting bare settes i perspektiv når andre får det til på første forsøk et halvt år etter fødsel fortsatt ammende liksom.. [emoji849][emoji85]

Som om jeg skulle skrevet det selv!! Selvom det er noe helt annet å prøve på nr 2, gjør det like forbaska vondt når det ikke går! Håper sånn på dine vegne at dere slipper å måtte vente så lenge [emoji173]️
 
Så dritt med tante på besøk! ❤️ Krysser fingrene for at tanta er snill og at hun ikke dukker opp neste mnd ❤️❤️
 
Så dritt med tante på besøk! ❤️ Krysser fingrene for at tanta er snill og at hun ikke dukker opp neste mnd ❤️❤️
 
Så kjedelig at det ikke gikk. Håper virkelig dere slipper at det blir år denne gangen, kun måneder. :Heartred
 
CD 2 - PP 4

Da er definitivt tanta kommet. Kan jo faktisk hende den EL-dagen stemte after all siden jeg ikke begynte med frisk blødning før i går kveld. Selv om det ikke gikk denne gangen, er det liksom godt å tenke på at ppen sannsynligvis ikke gikk til spille i alle fall [emoji14]

I dag opplevde jeg for første gang på veldig lenge at det stakk skikkelig med en graviditetsannonsering. Det er lenge siden det har opprørt meg, men nå merker jeg det litt igjen. Ble egentlig litt overrasket, men jeg merker jeg er skikkelig redd for å havne i prøvergjørma igjen. At det skal ta år denne gangen også. Selv om jeg vet det er litt luksus å prøve på nr 2 vs nr 1, så tror jeg jeg kan bli ganske bitter hvis det skal bli vanskelig denne gangen også [emoji85] Jeg skal ikke ta sorgen på forskudd altså, og vi har jo egentlig bare nettopp begynt. Ting bare settes i perspektiv når andre får det til på første forsøk et halvt år etter fødsel fortsatt ammende liksom.. [emoji849][emoji85]
Fikk de forsøk mens de ammet ?.... Forstår deg så godt! Det er vanskelig å ikke havne i den "fella"
 
Back
Topp