En ny graviditet

Var ikke lett å være på jobb, tar ut egenmelding to dager nå og håper på at det blir bedre. Fikk ny time til ul. 17 mars.Så da kan alle være med, håper vi får bekreftet liv.
Går nok bra skal du se! :) like spent selv den 12 mars :) krysser fingre for oss :) ja kvalme er ekstremts slitsomt med jobb...så her er er man sykemeldt...for begever jeg meg for mye....så brekker jeg meg og er klar for dobesøk..hittils ikke kastet opp, men nære på!
 
Dagene går i å kaste opp å ligge på sofaen. Har gått ned 3 kg og buksene er veldig løse på meg nå.

Var på første svangerskapskontroll i dag:
Levert inn urin prøve, i verdens største plast beholder. Hadde ikke noe mindre liggende. Og sikkert eneste urinen jeg ville klare å produsere i dag.
Blodprøver 3 glass tatt.
Blodtrykket var faktisk veldig bra, er glad for det.
Ble 50% sykemeldt. Håper det vil hjelpe på litt.
Mannen min skulle få tilbud om kurs for å ta i mot et barn ved hjemmefødsel. Vi bor langt vekke fra sykehus og etter min historie så er det stor fare for vi føder alene uten helse hjelp. Ble slik sist. Da var det jeg som måtte ta i mot barnet selv.

Veldig greit å være på kontroll i dag, tror ikke de var fornøyd med at jeg hadde gått ned noen kg allerede. Men håper de kommer fort på igjen. Synes selv jeg ser syk ut nå.
 
Er så dårlig om dagen, er mer kvalm og mer oppkast. Veldig vansker med å spise. Vekten går fortsatt nedover. Har i grunn ikke så mye mer å gå ned nå synes jeg. Håper virkelig det blir lettere snart. Om ikke så lenge er jeg 8 uker. Jeg er så glad det går framover.
 
Har fokusert mye på kvalme i det siste, men har andre symptomer også skal nevne dem om litt så jeg ikke glemmer det ut. Men kvalmen er den samme oppkast evt kvalme hele dagene. I tillegg har jeg fått en slags følelse av en tung klump som trykker i halsen. Det er veldig ubehagelig og syns ikke det er kjekt å puste eller spise noe. Det er akkurat som jeg har spist noe som har satt seg fast i halsen. Ikke behagelig.

Ellers er jeg veldig trøtt om dagen, har hatt ømme bryst i en uke og mørkere brystvorter. Er begynt å bli litt mer svimmel igjen slik som det var i starten.
 
Drømte i natt at jeg begynte å blø veldig mye og at det var spontanabort. Var da glad når jeg sto opp uten blod og kvalmen så bare det. Dagen i dag har vært veldig slitsom det går i kvalme og kaste opp, ligger slapp på sofaen. Guttungen var på tilvenning på skolen i dag, fikk telefon han hadde ramlet to meter ned fra et lekestativ, regner med at han har fått hjernerystelse, legen ville vi skulle komme til en kontroll.

Men må nå si det var lettere når jeg gikk gravid med han og var kun meg selv å tenke på. Litt mye å gjøre når begge ligger dårlig. Mannen sover etter nattevakt. jaja sånn er vel liver når det er barn i bildet.
 
Da har vi vært på tidlig ul. Vi fikk se et lite frø med armer og ben, med et stort hode og inni den kroppen banket det er hjerte. Det var bare kjekt å se. DSC_1333.JPG
 
Jeg trodde virkelig at kvalmen skulle avta snart, men den blir bare verre og verre. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg enkelte dager. Nå prøver jeg å få i meg litt vannis slik at jeg får væske i kroppen. Ellers er jeg bare veldig lei av å kaste opp.
 
Lenge siden jeg har skrevet ser jeg, men en liten oppdatering på tilstanden etter jeg skrev sist. Ble innlagt i 2 uker for å få væskebehandling og kvalmestillende. Fant endelig en kvalmestillende som virket helt greit på meg, selv om jeg fortsatt er kvalmen så er det mindre oppkast. Etter jeg ble skrevet ut måtte jeg på legekontoret for å ta urinprøve, registrere vekt, og få væsketilførsel. Så plutselig begynte jeg å småblød en dag. Det økte på de neste dagene og på dag 4 så rant blodet ned over låra. Jeg tok derfor kontakt med lege, som henviste meg til sykehuset. Alt var då greit med babyen den var blitt 7 cm lang. Blødningene sa legen jeg ville kunne ha hele svangerskapet uten at noe ville være gale. På onsdag som var begynte jeg på antibiotika mot uvi, men tror jeg har reagert på medisinen ettersom jeg har kastet mer opp etter dette. Helgen har vært helt forferdelig med mye oppkast og tull.

Ellers har jeg kjøpt meg en slik angel sound noe som både guttungen og mannen synes var kjekt. Hører fortsatt det litt for svakt, men det vil bli bedre etter hvert.

Til tross for mye vektnedgang, synes jeg at magen begynner å titte fram. I dag skal jeg til legen for å få væske og på svangerskapskontroll nr 2. En fin start på påskeuka. Ellers i påsken skal vi prøve å få flyttet en del ting bort til det nye huset, oppussingen begynner å ta form. Mannen min har virkelig stått på for å gjøre det fint fort. Han er veldig redd for vi skal miste igjen så han tar seg av alt sier han, jeg får ikke jobbe eller bære noe. Føler meg litt hjelpesløs men men, han har nok rett.
 
Blør igjen, men det var jo noe jeg måtte regne med i dette svangerskapet. Synes det er irriterende å blø så mye. Ellers våknet jeg opp kl 5 i dag, var kvalm og måtte på do. Er fortsatt kvalm selv om jeg har tatt kvalmestillende. Har fått i meg en skive, nå ligger jeg på sofaen å slapper av. Guttungen ser påskemorgen, lurte på om jeg skulle overraske han med kafe besøk i dag, men må se det an hvor kvalmen jeg er senere. Ikke sikkert jeg orker å sitte i matlukter i dag.
 
Ikke nok med at jeg kaster opp hele dager fordi jeg ikke tåler antibiotikaen, men nå har jeg får feber og influensa i tillegg. Mat får jeg ikke ned. Legen sa at uke 14-15 kunne være den verste knekken for svangerskapskvalmen og. Dersom det varte lenger ville det nok vare til uke 20.

En ting er sikker jeg blir 14 uker i morgen og er dritt lei alt sammen allerede. Hvis ingenting har tenkt å slippe taket så griner jeg, er lei av denne graviditeten allerede.
 
Jeg avsluttet antibiotika kuren selv her en dagen, jeg orker ikke å la den ødelegge påsken min. Etter jeg sluttet med den stoppet oppkasten og feberen. Deilig. I går kveld tok jeg heller ikke kvalmestillende, var litt kvalmen, men var også trøtt. Tabletten ville ikke begynt å virke før jeg hadde lagt meg uansett. Jeg våknet i dag og var ikke kvalmen. Tok ikke noe medisin. Kanskje denne svangerskaps kvalmen er over nå, er lov å håpe. Jeg har dem nå med dersom jeg skulle bli kvalmen og trenge dem. Nå er målet å få opp matlysten igjen.

Jeg har fått litt vondt rundt hoftene. Vet ikke om det har noe med bekkenløsning og slikt å gjøre? Hadde ikke noe med bekkenet sist jeg gikk gravid, så jeg vet ikke hvordan det skal føles.
 
Det varte ikke lenge før kvalmen var tilbake, måtte ty til min normale dose i dag, jaja går vel over til slutt. Mannen min sa faktisk i dag at han så jeg hadde fått mage de siste dagene. Så nå får jeg endelig mage. Jippi
 
Lenge siden jeg har vært å skrevet nå, er for tiden uten internett, er mitt i flyttekaos som jeg er dritt lei av. Nå vil jeg bare bli ferdig med det gamle stedet vi bodde så jeg kan slappe av, men det blir litt vanskelig når jeg trenger hjelp fra mannen min og han jobber en del. Ellers vokser magen, nyter det. Ungen beveger på seg daglig i magen. Jeg må fortsatt ta kvalmestillende for å holde kvalmen vekke på dagen, men det holder at jeg tar om kvelden. Har kyttet ut om morgenen.

4 juni skal vi på ul. Gleder meg veldig, og er spent på å høre hvilke kjønn det blir.
 
Evigheter siden jeg har skrevet her nå. Har vært uten internett i over 2 mnd så det var deilig å få det tilbake. I lita jente som er aktiv hver kveld har det godt inni meg. Formen er veldig bra. Har halsbrann og leggkramper ellers litt vondt i ryggen ved mye aktivitet. Ut over det er alt fint. Ellers har jeg en fornemmelse om at jeg vil føde for tidlig. Håpe ikke det skjer, men har en rar følelse.
 
For en dag det er altfor varmt til å sitte ute, blir bare trøtt og får vondt i hode. Blir nok en inne dag i dag. Har i tillegg ikke vært i helt form, mye kynnere og litt små kvalm.
 
I det siste har jeg hatt mye magesmerter som har påvirket søvnen min, måtte holde meg hjemme fra jobb for å ikke gjøre det verre. I dag har det endelig roet seg litt og blitt litt bedre. Ellers synes jeg det er irriterende å være så veldig trøtt hele tiden.Tror jeg kunne ha sovet døgnet rundt om jeg hadde mulighet. I går hadde jeg faktisk mye energi laget mye av plommer fra hagen og klippet plenen. Var faktisk herlig å få gjort noe.
 
Idyllisk å være gravid? Nei det må jeg si meg uenig i.

Den siste tiden har jeg hatt masse kynnere bare jeg letter meg fra sofaen.
Har ryggsmerter.
Smerter på innsiden av lårene.
Stikkende følelse nedentil.
magesmerter som kommer og går
Hodepine som kommer og går
Leggkramper.
Tørre øye
kvalmen er komt tilbake.
Føler meg tung og har vanskeligheter med å gå.
Søvnproblemer, grunnet smerte og ubehag.

Eneste jeg syns er idyllisk er å kjenne og se sparkene til jentungen.
 
Har i det siste vært plaget med bekkenløsning. De to siste dagene har i grunn vært greie, ikke så mye smerter. Ellers har magen sunket og tanken på at fødsel nærmer seg blir sterkere for hver dag. Gleder meg veldig mye til å se lille jenta min nå. Er mye trøtt om dagen, så de blir en del små hviler i tillegg til nattesøvnen, men får bare høre etter hva kroppen vil.
 
Har sittet å strikket i kveld og sett på tv, mens jeg har kjent på babyen i magen. Det knirker i hoftene og kjennes ut som babyen jobber seg nedover. Rompa har endret liggestilling helle tiden. Merkelig å sitte å kjenne etter.
 
I dag har jeg hatt veldig vondt nede i magen, veldige mensenlignende smerter. Kan ikke si det har vært behagelig når jeg har vært på farten i dag. I tillegg dårlig med søvn. Drømte slimproppen gikk og det var ingen som gaddet å bry seg om det. Det var ikke kjekt å stå opp for å si det sånn. Nå er det snart helg. Skal prøve å få gjort noe husarbeid i morgen.
 
Back
Topp