B
Bellabanan
Guest
Henrik 17 dager[emoji173]️
Ja, beklager at jeg ikke har svart noen! Tiden med baby flyr jammen av sted altså!!
Her går ting litt opp og ned for å være helt ærlig, og jeg har vel ikke helt fått den starten jeg ønsket meg! Det var godt å være lenge på barsel, og det var godt å komme hjem![emoji173]️ men ammingen satte fort stopper for kosen! Helgen etter vi kom hjem ble jeg syk, men feber og frysninger! Og jeg får aldri feber, så jeg var skikkelig dårlig!! Etter råd fra barsel så var det bare å begynne å pumpe, for å tømme høyre bryst som var helt stein hardt! Dagen etter ble vi lagt inn på barsel igjen, og var der en ny natt! Det rakk aldri å sette seg helt betennelse pga pumpingen, heldigvis! Og jeg begynte å bli bedre[emoji5] etter dette har jeg fått store sår på høyre bryt etter pumpingen, så amming på den siden er grusomt! Dette til tross for at jeg bruker skjold! Skjoldene gjør at Henrik ikke klarer å tømme brystene helt, så jeg ligger hele tiden på grensen til å utvikle brystbetennelse! De gir han også mye luft i magen, så han skriker og skriker! Vekta har ikke økt stabilt, så nå i helgen har vi hatt regime med med å vekke han hver tredje time for mat døgnet rundt! Slitsomt når han akkurat hadde sovna før vi måtte begynne på nytt! Dette kunne vi heldigvis slutte med etter veiing idag!
Så nå er jeg veldig i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre! Jeg vil amme, men amming er overhode ikke kos! Jeg gruer meg til hver runde! Vi øver og øver uten skjold, men vi er helt på stedet hvil og uansett hva jeg gjør så går det ikke! Og jeg ender opp med enn illsint baby!
Uff, dette ble negativt! Men jeg har verdens nydeligste lille gutt også![emoji173]️[emoji173]️ med sterke meninger, som elsker kos på mamman og pappan sin![emoji173]️
Jeg skulle bare ønske at ammingen ikke ødela gleden av barseltiden[emoji173]️
Det med amming er ikke bare bare fant jeg også ut! Det gikk kjempegreit de første dagene, men så gikk alt rett vest.. Skjold, kremer, blo og tårer, pluss en liten baby som aldri ble mett og bare gråt.. Så jeg måtte starte med flaske og det var en drøm rett og slett, for babyen, men jeg gråt mine tårer for jeg ville amme. Men slik ble det ikke Håper det går seg til for dere, det er så kos med den ammingen! men om det blir flaske så er det kos også