En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

Ååå, tårene triller [emoji3590][emoji3590][emoji3590] For en helt aldeles nydelig liten gutt dere har fått [emoji7][emoji24][emoji3590] Men FOR en jobb du har gjort! Fy søren! Takk og lov for at alt gikk bra til slutt. Håper det ikke tar altfor lang tid til du kommer deg til hektene igjen og at dere har mange som kan hjelpe dere. Tenker på deg! Stor klem [emoji3590]
 
Åh, han er virkelig helt nydelig. Gratulerer igjen kjære du! :Heartred Det hørtes ut som en tøff fødsel, håper det går greit med deg nå og at du får hvilt og kost deg med sønnen din. :Heartred
 
For en skjønn liten Henrik ❤️ Gratulerer så mye :)
 
Tirsdag 06.11.18 Henrik 4 dager gammel! Vi dro fra St.Olavs til fødestua på Tynset på søndagen! Og vi er fortsatt på barsel her! Her er det så rolig og fint, og vi er her for oss selv! Oppfølgingen er helt fantastisk!![emoji173]️[emoji173]️

Tusen takk for alle gratulasjoner![emoji173]️[emoji173]️ Helt utrolig hvor lite tid man har til annet enn bare baby, så telefonen min har såvidt blitt kikket på de siste dagene!

Å bli mamma er helt utrolig overveldende!! Helt fantastisk, rørende, slitsomt, frustrerende, og så himla verdt det!

Formen min fysisk etter keisersnittet har vært veldig bra!! Jeg har hatt lite smerter, og var oppe av senga og gikk rundt 5 timer etter vi kom opp på barsel etter overvåkingen jeg lå på! Vi kom på barsel midt på natta! Mannen og Henrik fikk heldigvis komme til meg på overvåkingen etter en time![emoji173]️ var godt å få Henrik på brystet igjen så fort!
Psykisk har jeg slitt endel med at det ble hastekeisersnitt! Jeg gledet meg jo veldig til fødselen! Eneste jeg evt var redd for var hastesnitt (utenom turen inn)! Jeg ville så gjerne få han ut på egenhånd siden vi måtte ha hjelp til å lage han[emoji85] og tanken på det at rommet skulle fylles med folk og at vi kanskje kunne komme til å miste han på «målstreken» var skrekken! Og så var det nettopp det som skjedde, med unntak av det siste såklart[emoji173]️ men jeg har fått snakket masse om det, så jeg håper det går seg til etterhvert!

Henrik var 3530 g og 51 cm når han kom til verden! Vi har slitt endel med ammingen! Henrik er meget utålmodig, og gir nærmest opp før han har prøvd på å få ut litt melk! Ikke får han riktig tak heller! Så vi har måtte håndmelka og gitt i kopp, pumpa og gitt med kopp/sprøyte/flaske og puppa med skjold! Han har vært veldig urolig etter hver mating, og har måtte fått noen ml med MME for å sovne! Melka har først kommer skikkelig idag! Når vi veide han idag så hadde han gått ned 12 %! Så er ikke rart han har stort sett skreket konstant i våken tilstand de siste dagene! Mammahjertet har blødd, og jeg har skreket med han! Men idag har vi hatt en såå god dag! Han har spist godt fra puppen (fortsatt med skjold, men det får bare være) og jeg har fått pumpet ekstra! Han har vært rolig i våken tilstand, og sovnet av seg selv etter mating! Han har gått litt oppover igjen i vekt! Det har varmet mammahjertet og jeg har endelig følt på litt mestring med det å være nybakt mor![emoji173]️[emoji173]️ Så nå håper vi trenden har snudd! Vi har ikke snakket om hjemreise enda! Vi kan nemlig være her så lenge vi vil[emoji5] men jeg vil gjerne ha en slik bra dag til! Får vi det imorra, så tenker jeg vi drar hjem på torsdag[emoji173]️ skal bli veldig godt det også[emoji173]️
 
Last edited:
Åh, så deilig at dere kan være så lenge dere vil. Jeg mener det er kjempeviktig å ha den muligheten når man ikke føler seg helt trygg på feks amming. Jeg slet også mye med ammingen i starten, og de ville ikke at jeg skulle dra før jeg var helt trygg. Og det er jeg SÅ glad for! Så bare bli til du er trygg og føler deg klar [emoji3590] Godt å høre at du har kommet deg kjapt etter keisersnittet og at du har fått prata en del om det. Det må ha vært veldig dramatisk, og det er jo absolutt ikke det man ønsker. Enda godt at Henrik kom ut frisk og fin til slutt [emoji3590] Å bli mamma ER overveldende, så ikke føl du må noe som helst. Din førstepri er Henrik. Det kan være ganske kaos i starten, men åh, så bra det blir til slutt [emoji3590] God klem!
 
Håper det blir flere gode dager fremover nå. :Heartred Slitsomt i starten, og så er det slitsomt i perioder videre også, men det er så verdt det. Den kjærligheten. :Heartred
 
Koselig med oppdatering fra deg og den lille familien din ❤️

De første ukene er ganske intense ja. Bare å ta en time om gangen, sove og slappe av når man kan, amme masse og selvsagt kose masse med den lille ❤️ Tiden går vanvittig fort, så hold deg fast ;)

Misunner deg oppholdet på barsel med så mye hjelp du bare vil. Ta i mot til du er trygg!
Her ble vi bedt om å reise hjem på dag 3 selv om ammingen fortsatt var vanskelig og melka ikke hadde kommet slikkelig. Undres innimellom om vi hadde fått det til lengre enn 4 mnd om vi hadde fått en bedre start....
Fint på bygda ;)

Litt synd at du måtte oppleve hks når det var noe du hadde fryktet på forhånd :(
Godt du har fått snakket en del om det allerede da. Håper jo at du ikke skal tenke at fødsel er skummelt om du skal gjøre det igjen en gang i fremtiden. Meeen litt tidlig å tenke på neste fødsel uansett :p

Kos deg ❤️
 
Gratulerer så mye!! Endelig har du blitt mamma!! :Heartred:Heartred:Heartred
Jeg har ikke rukket å være her på BV de siste dagene. Men ser at du har vært gjennom en tøff fødsel. Heldigvis gikk det bra! Og ut kom verdens beste premie! Jeg skvatt litt da jeg så at du også har valgt å kalle sønnen din Henrik :happy: Vi har hatt mye til felles gjennom denne prosessen, he he!
Det med ammingen er litt styr når det ikke funker. Det har gått relativt greit her. Men tårene har kommet fort ved den minste motstand, så jeg forstår godt at du har følt en del på det. Nyt tiden på barsel og bli så lenge du føler for det. Selv dro jeg hjem etter tre dager fordi vi ville sannsynligvis havne på flermannsrom etter det, og det var vi ikke så gira på. Men rent mentalt var jeg ikke klar, angret som bare det da jeg kom hjem. Nyt tiden framover med vesle Henrik! :Heartblue Åsså håper jeg at keisersnittet ikke gir deg alt for store plager :Heartred:Heartred:Heartred
 
Torsdag 08.11

Vi har kommer hjem og er endelig en liten familie i vårt eget hjem[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Hurra for hjemreise! :D
 
Hurra for hjemreise, kos dere masse :Heartred:Heartred:Heartred
 
Åh, det er stort, det [emoji3590][emoji24]
 
Åhhh, så herlig å endelig være hjemme!! :happy:nyyyyyt tiden fremover nå :Heartred
Håper det går seg til med ammingen. Jeg hadde også en veldig trøblete start, og var på nippet til å kaste inn håndkledet der jeg satt, natt etter natt og pumpet og ammet om en annen. Nå er jeg så uendelig glad for at jeg holdt ut - det blir bedre!
 
Henrik 17 dager[emoji173]️

Ja, beklager at jeg ikke har svart noen! Tiden med baby flyr jammen av sted altså!!

Her går ting litt opp og ned for å være helt ærlig, og jeg har vel ikke helt fått den starten jeg ønsket meg! Det var godt å være lenge på barsel, og det var godt å komme hjem![emoji173]️ men ammingen satte fort stopper for kosen! Helgen etter vi kom hjem ble jeg syk, men feber og frysninger! Og jeg får aldri feber, så jeg var skikkelig dårlig!! Etter råd fra barsel så var det bare å begynne å pumpe, for å tømme høyre bryst som var helt stein hardt! Dagen etter ble vi lagt inn på barsel igjen, og var der en ny natt! Det rakk aldri å sette seg helt betennelse pga pumpingen, heldigvis! Og jeg begynte å bli bedre[emoji5] etter dette har jeg fått store sår på høyre bryt etter pumpingen, så amming på den siden er grusomt! Dette til tross for at jeg bruker skjold! Skjoldene gjør at Henrik ikke klarer å tømme brystene helt, så jeg ligger hele tiden på grensen til å utvikle brystbetennelse! De gir han også mye luft i magen, så han skriker og skriker! Vekta har ikke økt stabilt, så nå i helgen har vi hatt regime med med å vekke han hver tredje time for mat døgnet rundt! Slitsomt når han akkurat hadde sovna før vi måtte begynne på nytt! Dette kunne vi heldigvis slutte med etter veiing idag!

Så nå er jeg veldig i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre! Jeg vil amme, men amming er overhode ikke kos! Jeg gruer meg til hver runde! Vi øver og øver uten skjold, men vi er helt på stedet hvil og uansett hva jeg gjør så går det ikke! Og jeg ender opp med enn illsint baby!

Uff, dette ble negativt! Men jeg har verdens nydeligste lille gutt også![emoji173]️[emoji173]️ med sterke meninger, som elsker kos på mamman og pappan sin![emoji173]️

Jeg skulle bare ønske at ammingen ikke ødela gleden av barseltiden[emoji173]️
 
Back
Topp