En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

IJeg begynte med tidlig tester fra 8 dpo, aldri prøvd med ‘vanlige’ så tidlig men da har du jo iallefall den staven :D Det er jo sikkert lurt å vente hehe, men jeg har ikke tålmodighet til det :angelic:
Ja men kanskje jeg bør spare tidligstaven til 10 eller 12 dpo da :nailbiting: Har lest om folk son har sammenlignet tidlig test og vanlig test fra babyplan som sier de viser det samme (på kvinneguiden), så er et potensiale for å vise tidlig på de testene også :bookworm:

Ja men kanskje jeg bør spare tidligstaven til 10 eller 12 dpo da :nailbiting: Har lest om folk son har sammenlignet tidlig test og vanlig test fra babyplan som sier de viser det samme (på kvinneguiden), så er et potensiale for å vise tidlig på de testene også :bookworm:
Eg veit ikkje heilt om eg vil anbefale å teste så tidlig om du kjenner du har tålmodighet til å vente. Når ein baby er så ønsket så kan negative tester være veldig sårt og vondt, iallefall 6 dagar på rad. Og i tillegg så er det ein del skygge ute å går, som gir veldig håp opp for mange, som igjen skape bekymring osv. Så mitt beste råd må være å vente til 10-12dpo. 10 er i grenseland, venter du til 12dpo vil du med høg sannsynlighet få eit tydelig positivt svar om du er gravid, og då kan du teste videre 13, 14, 15 og se hcg stige. Eller om den er heilt blenda kvit så sparte du deg for mange negative tester osv. Dette må du kjenne på sjølv såklart, nokre takler det heilt fint, andre not so much❤️
Masse lykke til uansett, eg blei gravid med nr 4 rett etter SA og hu er 1år nå :love017

Eg veit ikkje heilt om eg vil anbefale å teste så tidlig om du kjenner du har tålmodighet til å vente. Når ein baby er så ønsket så kan negative tester være veldig sårt og vondt, iallefall 6 dagar på rad. Og i tillegg så er det ein del skygge ute å går, som gir veldig håp opp for mange, som igjen skape bekymring osv. Så mitt beste råd må være å vente til 10-12dpo. 10 er i grenseland, venter du til 12dpo vil du med høg sannsynlighet få eit tydelig positivt svar om du er gravid, og då kan du teste videre 13, 14, 15 og se hcg stige. Eller om den er heilt blenda kvit så sparte du deg for mange negative tester osv. Dette må du kjenne på sjølv såklart, nokre takler det heilt fint, andre not so much❤️
Masse lykke til uansett, eg blei gravid med nr 4 rett etter SA og hu er 1år nå :love017
Tusen takk for gode og velmenende råd, det var veldig snilt av deg :smiley-angelic003 Planen var jo først å vente til 12 dpo pga egen psyke etter en SA, men så var det så spennende å følge med på andre sine tester her inne at jeg fikk lyst selv :angelic: Jeg får se an tålmodigheten litt underveis tenker jeg :Heartpink Ja hører det er flere som sier de ble gravid rett etter SA så det er håp :love7

PP1 - 7 DPO
En uke har gått allerede siden EL :Heartpink
Mange tanker om når jeg skal begynne å teste, og synes det er spennende og gøy, men føler ikke jeg stresser med det. Jeg går vekk ifra planen min om både 8 og 12 dpo, og så tar jeg det litt fortløpende denne uken, kjenner etter hva jeg har lyst til :happy: Jeg har jo ikke allverdens tro på at det skal gå nå, etter såååå mange år uten å få barn. Blir noen tanker om at jeg ikke er ment til å bli mor, at jeg ikke er skikket til det, derfor gjør skjebnen sånn at jeg ikke blir gravid. Men livet er jo bra sånn som det er også, jeg har en fantastisk familie, bonusgutter på ca 20 år nå, og en hel drøss med flotte og snille tantebarn så jeg føler heller ikke at livet er tomt og ensomt :Heartpink

Som idag skal min kjære nevø konfirmeres, da skal vi kose oss sammen og spise masse kaker :joyful:

Last edited:
PP1 - 7 DPO
Mange tanker om når jeg skal begynne å teste, og synes det er spennende og gøy, men føler ikke jeg stresser med det. Jeg går vekk ifra planen min om både 8 og 12 dpo, og så tar jeg det litt fortløpende denne uken, kjenner etter hva jeg har lyst til :happy: Jeg har jo ikke allverdens tro på at det skal gå nå, etter såååå mange år uten å få barn. Blir noen tanker om at jeg ikke er ment til å bli mor, at jeg ikke er skikket til det, derfor gjør skjebnen sånn at jeg ikke blir gravid. Men livet er jo bra sånn som det er også, jeg har en fantastisk familie, bonusgutter på ca 20 år nå, og en hel drøss med flotte og snille tantebarn så jeg føler heller ikke at livet er tomt og ensomt :Heartpink

Som idag skal min kjøre nevø konfirmeres, da skal vi kose oss sammen og spise masse kaker :joyful:
Jeg sier hver pp til meg selv at denne gangen skal jeg vente til den og den dagen med å teste. Ender som regel opp med å teste 8 dpo uansett :hilarious: Det eneste det ender opp med er at jeg blir skikkelig skuffa over blenda tester mange dager på rad.. Denne gangen kjenner jeg heller på litt frykt for å teste, så spent på når første test ryker denne gang :)

PP1 - 7 DPO

Som idag skal min kjære nevø konfirmeres, da skal vi kose oss sammen og spise masse kaker :joyful:

Åå kjenner meg veldig igjen i det du sier om at man begynner å tenke at skjebnen ikke spiller på lag, til tross for at vi ikke har prøvd like lenge som dere. Jeg tror man prøver å finne en grunn til hvorfor det ikke går, og at man fort finner skyld i seg selv, men jeg er helt sikker på at du hadde vært en fantastisk mor for det barnet hadde vært veldig ønsket. Og uante mengder kjærlighet er det beste man kan gi til småtassene :Heartpink Jeg skal ha litt ekstra troen denne gangen for dere, og krysser alt jeg har av fingre og tær.

Åå kjenner meg veldig igjen i det du sier om at man begynner å tenke at skjebnen ikke spiller på lag, til tross for at vi ikke har prøvd like lenge som dere. Jeg tror man prøver å finne en grunn til hvorfor det ikke går, og at man fort finner skyld i seg selv, men jeg er helt sikker på at du hadde vært en fantastisk mor for det barnet hadde vært veldig ønsket. Og uante mengder kjærlighet er det beste man kan gi til småtassene :Heartpink Jeg skal ha litt ekstra troen denne gangen for dere, og krysser alt jeg har av fingre og tær.
Ja det er vel noe i oss som prøver å leite etter forklaringer eller sammenheng i alt, men det er ikke alltid konstruktiv :shifty:

Ja du har nok rett, jeg og tror jeg vil bli (holdt på å skrive ville ha blitt :nailbiting:) en god mor med ubetinget kjærlighet for en liten skatt :happy::Heartpink Tusen takk for gode ord og ekstra lykkeønsker :smiley-angelic003

PP1 - 9 DPO - første test
Og DER røk første graviditetstest :hilarious:

Jeg drømte at jeg hadde begynt å teste, og det var BARE styr med de testene, svarene forandret seg, testene gikk i oppløsning, og resultatet var ikke bare en eller to streker, det var en gåte som måtte tolkes :bored: Til og med min svigermor, min mann, og en fremmed mann kom inn på toalettet mens jeg testet, og jeg jagde de ut igjen :smiley-angry019 Så våknet jeg, en halvtime før alarmen… Og tenkte jaha, nå er det bare å ta en test altså. Den var selvsagt blenda hvit :facepalm: Selv om jeg vet at mange tester negativt 9dpo, og så positivt 11-12, så ønsker jeg ikke å ha for mye håp. Følte jeg slo meg greit til ro med denne negative idag. Tar en ny test om noen dager, tror ikke jeg ble gravid denne gang, men da er det tryggere å ha den timen hos fertilitetsklinikken, og så får vi jo en gøy PP til før den tid :happy::Heartpink

Last edited:
10 DPO - ny blenda test
Testen i dag morges var også blenda, men ble ikke skuffet egentlig eller gikk i kjelleren. Tror det at vi har time hos fertilitetssenteret i slutten av mai gjør at jeg ikke stresser så mye med dette og synes det heller er gøy å prøve og teste :happy::Heartpink Men jeg vet at mannen har helst lyst til å få det til på den naturlige måten, selvfølgelig er jeg enig men jeg er villig til å gå gjennom IVF for å bli gravid igjen og forhåpentligvis fullføre et svangerskap :Heartpink

IMG_3769.jpeg

Last edited:
DPO 12
Har fri idag og skulle sove ut, men våknet likevel kl 05.00, stod opp for å gå på toalettet og ta en test men der var det jo tomt for tester! Jeg hadde visst kjøpt en pakke med 5 tester istedetfor 10 stk, trodde sikkert det var nok :laughing001 Jaja, jeg har iallefall lært veldig mye for neste PP :angelic::Heartpink

DPO 12
Har fri idag og skulle sove ut, men våknet likevel kl 05.00, stod opp for å gå på toalettet og ta en test men der var det jo tomt for tester! Jeg hadde visst kjøpt en pakke med 5 tester istedetfor 10 stk, trodde sikkert det var nok :laughing001 Jaja, jeg har iallefall lært veldig mye for neste PP :angelic::Heartpink
Ånei, så kjipt :bag:

DPO 12
Æsj, så irriterende :hilarious::dead:

DPO 12

Den er skikkelig kjip:shifty::sorry::Heartred

DPO 12
Åneii! Jeg klarte meg akkurat med 10pk, var redd for at det kom til å bli for lite. Har du en butikk i nærheten som selger Make Sure? De har 10pk til rett over 100kr. Jeg fikk mannen til å plukke med seg en pakke rett før EL, just in case, men trengte den heldigvis ikke!

Ånei, så kjipt :bag:
Æsj, så irriterende :hilarious::dead:
Den er skikkelig kjip:shifty::sorry::Heartred
Åneii! Jeg klarte meg akkurat med 10pk, var redd for at det kom til å bli for lite. Har du en butikk i nærheten som selger Make Sure? De har 10pk til rett over 100kr. Jeg fikk mannen til å plukke med seg en pakke rett før EL, just in case, men trengte den heldigvis ikke!
Ja har sett at de har på coop’en her så plukker vel med meg en på vei hjem idag! :laughing002
IKM om 2 dager, men tror vel det er mer KM :finger005 (finger til TR, ikke til dere altså :Heartpink)

Du er så søt på måten du skriver på, så jeg bare elsker å følge med på dagboken din:love017

Veldig fint å lese at du tar det så bra denne runden, for det kan være skikkelig tøft med det testekjøret. I denne graviditeten testet jeg ikke før 11 DPO fordi det var så berg- og dalbane med de negative testene mange dager på rad. Testet negativt, og fikk «mensen» dagen etter. Hadde nok testet positivt på 12-13 dpo, men da trodde jeg løpet var kjørt og tok ikke ny test før 6+2:laughing002 Det var en gledelig overraskelse for å si det sånn! Ble lurt trill rundt av den 7-dagers blødningen:hilarious:

Du er så søt på måten du skriver på, så jeg bare elsker å følge med på dagboken din:love017

Veldig fint å lese at du tar det så bra denne runden, for det kan være skikkelig tøft med det testekjøret. I denne graviditeten testet jeg ikke før 11 DPO fordi det var så berg- og dalbane med de negative testene mange dager på rad. Testet negativt, og fikk «mensen» dagen etter. Hadde nok testet positivt på 12-13 dpo, men da trodde jeg løpet var kjørt og tok ikke ny test før 6+2:laughing002 Det var en gledelig overraskelse for å si det sånn! Ble lurt trill rundt av den 7-dagers blødningen:hilarious:
Oi såpass!! :woot: Kan skjønne at du ble lurt, rart at dette her med reproduksjon skal være så «lunefullt», det som er den mest naturlige tingen i verden :bored: Da jeg var gravid spottet jeg bittelitt lysebrunt fra uke 6-9, det endte jo i SA, men leger, jordmor og alle googlesøk sa det var normalt, og vi så jo fine hjerteslag på UL. Husker jeg tenkte at naturen var søren meg rar hvis det skulle være normalt å spottet brunt under graviditet så vi damer skulle gå i 9 måneder og være bekymra :dead:

Gratulerer så mye med graviditeten! Hvor langt er du på vei?:happy093 :Heartpink

Veldig kjekt å høre at du liker dagboken min og at du følger med, vi trenger en liten heiagjeng alle sammen her :love7❤️

Last edited:
CD1 - TR PÅ BESØK :wtf:

Ikke overraskende, og det er godt også å vite at kroppen er tilbake til normal og relativ regelmessig syklus igjen (13DPO) :happy: Så nå skal jeg bestille ny pakke med (tilstrekkelig antall) tester fra babyplan + termometer for neste PP :hilarious:

Og så begynner også IVF reisen min! :woot:
Først er det fertilitetsutredning om 1,5 uke, og for det må man ta blodprøver på dag 2 eller 3 i syklusen. Så da må jeg gjøre det allerede på mandag. Spennende å komme igang :Heartpink

Blir litt mindre oppdateringer fra meg før neste EL og ny IKM gruppe, kjenner jeg trenger en liten tidsavgrenset pause «babyprosjekt» for å fokusere på jobb, trening og kosthold :happy:

I’ll be back :cool:

Last edited:
CD1 - TR PÅ BESØK :wtf:

Ikke overraskende, og det er godt også å vite at kroppen er tilbake til normal og relativ regelmessig syklus igjen (13DPO) :happy: Så nå skal jeg bestille ny pakke med (tilstrekkelig antall) tester fra babyplan + termometer for neste PP :hilarious:

Og så begynner også IVF reisen min! :woot:
Først er det fertilitetsutredning om 1,5 uke, og for det må man ta blodprøver på dag 2 eller 3 i syklusen. Så da må jeg gjøre det allerede på mandag. Spennende å komme igang :Heartpink

Blir litt mindre oppdateringer fra meg før neste EL og ny IKM gruppe, kjenner jeg trenger en liten pause fra dette å fokusere på jobb, trening og kosthold :happy:

I’ll be back :cool:
Masse lykke til med utredning og IVF-reisen! Håper det gjør nytten :Heartred

Back
Topp