En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

CD10 - when to hump and when not to hump?

Fremdeles lave verdier på BP tester. Blir litt planlegging denne uken siden jeg får EL og han skal avlegge sædprøve på onsdag for fertilitetssjekk. Det blir ingen humping før onsdag iallefall sånn at han får spart opp til den prøven, så får jeg se om det er for sent å legge inn aksjer på fredag og videre i helgen, men tror det skal være en ok plan. Men det blir fryktelig travelt med jobb, humping og middagsbesøk på fredag, lurer på om vi må ta avspasering for å få tid til alt :hilarious:

Leser litt om at man bør ta EL tester mellom kl 10-18, på 2-4 timers urin og på samme tidspunkt hver dag, og gjerne en om morgenen og en om ettermiddag. Jeg som jobber ofte 10-12 timer må ta med meg EL tester på jobb skal jeg få det til å gå opp. Noen som har erfaringer med dette her? Clearblue digital EL test sier bare hver morgen er ok. Jeg fikk ikke utslag med Clearblue sist EL periode så tenker å teste den på nytt denne gangen.

IMG_3869.jpeg
IMG_3868.jpeg

CD10 (og en halv :hilarious:)

Tok en ny EL test kl 18.00 for å se hvordan testen slår ut på kveldstid; Fremdeles lavt nivå. Da hopper jeg over testen imorgen (tirsdag) og tester nivå på onsdag istedetfor. Har fått pakke med babyplan termometer så nå kan jeg begynne å logge temp :thumleft

Bare 1,5 dag igjen til time til fertilitetsutredning, jeg er så sinnsykt spent :woot:
IMG_3881.jpeg

CD 11 - temping har startet :woot:

Jeg fikk Babyplan termometer i posten igår så idag tidlig kunne jeg begynne å tempe! Blir spennende å se fremover og bli mer kjent med kroppen :Heartpink Fremdeles lave utslag på EL testene, men det passer egentlig helt fint siden mannens edlere væske er øremerket sædprøve imorgen for fertilitetsutredning - herregud så spent jeg er på veien videre!!! :sign19:sign17

Edit kl 18:50: masse EL slim etter toalettbesøk nå :woot:
IMG_3882.jpeg

IMG_3883.jpeg

Last edited:
CD 11 - temping har startet :woot:

Jeg fikk Babyplan termometer i posten igår så idag tidlig kunne jeg begynne å tempe! Blir spennende å se fremover og bli mer kjent med kroppen :Heartpink Fremdeles lave utslag på EL testene, men det passer egentlig helt fint siden mannens edlere væske er øremerket sædprøve imorgen for fertilitetsutredning - herregud så spent jeg er på veien videre!!! :sign19:sign17
Vis vedlegget 460726
Vis vedlegget 460727
Spennende med temping, da! Lykke til med prøven :)

CD 12 - Fertilitetsutredning :excited001

Jeg har tydeligvis vært veldig spent på timen idag, våket kl 02.30 inatt og fikk ikke sove mer :wacky: Men alt gikk bra på Fertilitetssenteret, og vi blir satt opp på IVF kort protokoll. Skal få ny innkalling av sykepleiere når de er klar for oppstart, aaaaaaner ikke når det blir så det blir normal prøving i mellomtiden :Heartred
Litt vanskelig å ikke ha en tidshorisont å forholde seg til, men kanskje det ikke er så dumt heller, jeg er jo veldig utålmodig :smiley-angelic002

Jeg glemte helt å tempe idag og jeg, får prøve på nytt igjen å komme inn i rutiner :schocked028

På UL sa de at EL var rett rundt hjørnet iallefall :hello2

Oppdatering1: Vi fikk svar på undersøkelsene: ingen funn på noe galt hos meg eller min mann, han var superfornøyd med god tilbakemelding fra laboratoriedama på ladningen sin så han svever på skyer her :hilarious:

Oppdatering 2: Jeg fikk innkalling til opplæring i juli med planlagt oppstart i august med kort protokoll :happy: I første omgang var jeg glad for innkallingen men bittelitt skuffet over at vi ikke starter opp før etter sommeren. Jeg føler jeg ikke har tid å miste siden jeg er 38 år og redd for at det skal bli for sent (sånn som mange andre her inne også føler på :Heartpink) Men når jeg fikk summet meg litt så er det greit sånn også, da får jeg en siste (forhåpentligvis) sommer i «frihet» (dvs barnløs :hilarious:) og i god form, upåvirket av hormoner og graviditet, samt og jeg og min mann får totalt 4 naturlige prøveperioder i april, mai, juni & juli siden SA. Og vi er jo veldig glad i de naturlige PP også :smiley-ashamed005:hug003

Last edited:
CD 12 - nå skjer det ting på EL testene :woot:

Litt forskjellige resultater om jeg legger de inn i «premom» eller i «other» i premom appen, men det skjer noe her nå iallefall! Vi skal legge inn aksjer imorgen (torsdag), forhåpentligvis fredag og lørdag. Har ikke fått lagt inn aksjer tidligere/idag siden mannen sparte opp og avla sædprøve idag.

IMG_3899.jpeg
IMG_3900.jpeg

PP2 - CD 14 - Høyt LH nivå på morgenen:smiley-bounce012
Mulig EL er idag grunnet høyt LH nivå på morningen, skal teste på nytt i 17-18 tiden ikveld og sjekke. Det ble aksjelegging igår kveld og må få det til ikveld igjen også. Får vennepar på middag så håper de ikke går altfor sent :hilarious: Note to self: ta EL periode med i planleggingen av sosiale happenings ved neste runde :smiley-ashamed005
IMG_3914.jpeg
IMG_3915.jpeg

Oooh, hurra for positive el-tester:cool05kose dere med middagsselskap og happy humpings senere ikveld:talk017:cool14

1DPO - Temperaturstigning

Da var denne PP over og vi kan slappe litt mer av og ikke «time» kosestundene :smiley-ashamed005
Temperaturen øker og det er jo det den skal gjøre etter EL etter hva jeg har lest, men jeg er ikke flink til å ta temperatur på samme tidspunkt, i ukedagene blir det ca kl 05, men i helg kl 08. Det får bare gå, orker ikke å ha klokken på 05 i helgene :hilarious:

Vi fikk lagt aksjer to ganger denne PP (etter litt strev og presteringspress på full mage og trøtt hode :bag:) så ikke hinsides mye men vi får se hvordan det gikk om 10-12 dager… 2 naturlige PP igjen før IVF :happy:
IMG_3920.jpeg

3DPO eller 5DPO? That is the question :pompus:

Jeg fant ut at temp-målingen min på lørdag må ha vært feil, skulle være 36,05 ikke 36,50, så nå ser grafen mer fornuftig ut (tror jeg :bookworm:), og måler nå 3DPO. Og det kan muligens stemme med eggløsning på søndag og ikke på fredag tross positive LH tester på fredags morgen. Jeg er ganske sikker på at jeg ble gravid på CD 16 og ikke CD14 sist jeg ble gravid, og hvis det er samme opplegg nå så tilsvarer det søndag og ikke fredag. I følge chat gpt er det mulig at egget slapp lørdag eller søndag når ELtestene er positive på fredagen :Heartpink Vi la bare inn aksjer torsdag og natt til lørdag, så her burde vi kanskje tatt en runde i høyet på søndag også, men for sent å gjøre noe med nå :banghead:

Jeg har vært litt bekymret for at årsaken til at jeg ikke har blitt gravid før er fordi jeg kanskje ikke har hatt EL eller lavt progesteron nivå, så vurderer å få målt progesteron i blodprøve på mandag, det blir da type 8-9 DPO kanskje og burde være innenfor. Skal ringe legekontoret på fredag og høre om jeg kan få tatt en prøve, jeg tror jeg har verdens snilleste og mest omsorgsfulle lege så tror han ordner det for meg :happy: Tenker på da jeg kom inn på legekontoret etter SA, jeg så at han var oppriktig lei seg for meg, og han sa han håpet inderlig å få meg inn på svangerskapskontroller snart igjen :Heartred Det er så mye bedre når legene er omsorgsfulle enn så klinisk ved SA som jeg har hørt mange er dessverrre :sorry:
IMG_3944.jpeg

Hvis du legger inn positiv ELtest i FF kan den ta det i betraktning også. Jeg tror søndag er sannsynlig :)

OPK er EL-test :Heartred

Back
Topp