En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

CD1 - TR PÅ BESØK :wtf:

Ikke overraskende, og det er godt også å vite at kroppen er tilbake til normal og relativ regelmessig syklus igjen (13DPO) :happy: Så nå skal jeg bestille ny pakke med (tilstrekkelig antall) tester fra babyplan + termometer for neste PP :hilarious:

Og så begynner også IVF reisen min! :woot:
Først er det fertilitetsutredning om 1,5 uke, og for det må man ta blodprøver på dag 2 eller 3 i syklusen. Så da må jeg gjøre det allerede på mandag. Spennende å komme igang :Heartpink

Blir litt mindre oppdateringer fra meg før neste EL og ny IKM gruppe, kjenner jeg trenger en liten tidsavgrenset pause fra dette for å fokusere på jobb, trening og kosthold :happy:

I’ll be back :cool:
Masse lykke til med IVF reisen :Heartpink Heier på deg :happy:

Masse lykke til på IVF-reisen din- satser på at det er dét som skal til :binkybaby :love7:Heartred

Oi såpass!! :woot: Kan skjønne at du ble lurt, rart at dette her med reproduksjon skal være så «lunefullt», det som er den mest naturlige tingen i verden :bored: Da jeg var gravid spottet jeg bittelitt lysebrunt fra uke 6-9, det endte jo i SA, men leger, jordmor og alle googlesøk sa det var normalt, og vi så jo fine hjerteslag på UL. Husker jeg tenkte at naturen var søren meg rar hvis det skulle være normalt å spottet brunt under graviditet så vi damer skulle gå i 9 måneder og være bekymra :dead:

Gratulerer så mye med graviditeten! Hvor langt er du på vei?:happy093 :Heartpink

Veldig kjekt å høre at du liker dagboken min og at du følger med, vi trenger en liten heiagjeng alle sammen her :love7❤️
Ja, det stemmer nok at det er helt normalt selv om det kanskje føles feil ut. Nå vet vi jo at slimhinnene våres tåler mye mindre som gravid, så det kan være lett å spotte litt uten at det har noe med SA å gjøre. Likevel trist å høre at du aborterte så sent:sorry::Heartred

Takk, nå er jeg 25 uker på vei:love017

Ser at TR dukket opp i dag og at du tar en liten pause fra å poste. Det er det mange som gjør særlig i dagene frem mot EL. Masse lykke til med IVF-prøvingen:Heartred

Ikke overraskende, og det er godt også å vite at kroppen er tilbake til normal og relativ regelmessig syklus igjen (13DPO) :happy: Så nå skal jeg bestille ny pakke med (tilstrekkelig antall) tester fra babyplan + termometer for neste PP :hilarious:

Først er det fertilitetsutredning om 1,5 uke, og for det må man ta blodprøver på dag 2 eller 3 i syklusen. Så da må jeg gjøre det allerede på mandag. Spennende å komme igang :Heartpink

Blir litt mindre oppdateringer fra meg før neste EL og ny IKM gruppe, kjenner jeg trenger en liten tidsavgrenset pause «babyprosjekt» for å fokusere på jobb, trening og kosthold :happy:

Masse Lykke til, heier på deg :love017

Ja, det stemmer nok at det er helt normalt selv om det kanskje føles feil ut. Nå vet vi jo at slimhinnene våres tåler mye mindre som gravid, så det kan være lett å spotte litt uten at det har noe med SA å gjøre. Likevel trist å høre at du aborterte så sent:sorry::Heartred

Takk, nå er jeg 25 uker på vei:love017

Ser at TR dukket opp i dag og at du tar en liten pause fra å poste. Det er det mange som gjør særlig i dagene frem mot EL. Masse lykke til med IVF-prøvingen:Heartred
Takk for omtanken snille deg, det var og fremdeles er veldig trist ja :sorry: Og det er så veldig trist ja å lese om hva mange går gjennom her inne, ikke en enkel prosess for alle dette :Heartred Men det skal gå bra til slutt :happy: Og så er det jo utrolig kjekt å lese om de som det går bra med, som deg som har kommet til 25 uker - hurra! :woot::Heartred Det er jo rart, men man blir jo veldig glad når man ser positive test fra folk her som blir gravid, selv om vi ikke kjenner hverandre :joyful:

Blir litt mindre oppdateringer fra meg før neste EL og ny IKM gruppe, kjenner jeg trenger en liten tidsavgrenset pause «babyprosjekt» for å fokusere på jobb, trening og kosthold :happy:

Lykke til! Gleder meg til å følge deg videre :Heartpink

CD6 - TR takker for seg denne gang

Er fremdeles her inne og snikleser på forumet, men har kun babyverden appen på ipad hjemme og ikke på telefonen, så da blir det automatisk mindre tidsbruk her inne. Siste dag med TR idag så begynner vel EL testing om noen dager. Har vært veldig nedfor idag da sorgen etter SA fremdeles kommer over meg iblant, 5 uker siden idag. Hadde aldri trodd det skulle gå så hardt inn på meg. Men må bare la det komme og slippe det ut, så blir det en bedre dag imorgen :Heartpink

Føler også på en måte at jeg ikke har «rett på å sørge og være lei meg», det er jo «så vanlig med SA», 25 % av graviditet ender i SA, og det er så mange som har opplevd langt verre enn meg. Men likevel, 38 år, ingen barn fra før, og endelig en eneste naturlig graviditet, det føles som det ødelagte noe i meg. Som at skjebnen spilte meg et puss. Jeg er ikke like glad som jeg var før, og opplever ikke de samme oppturene som jeg gjorde før. Det er nok ikke permanent, men det vil nok gå opp og ned en stund fremover.

Meningen min er ikke å klage, men jeg hadde et behov for å få det ut og skrive det ned. Og det er gjerne begrenset hvor mye man føler man kan belaste familie og venner. Det er jo stort sett forventet i samfunnet at kvinnen kommer seg fort igjen etter en SA; «det var jo tross alt tidlig og er jo veldig vanlig».

Det som hjelper er å se litt fremover og tenne lys i håpet; jeg gleder meg til fertilitetsutrending neste uke og teller ned dagene, og så vet jeg at dagen imorgen blir mye bedre når jeg våkner :happy:

Føl det du føler! Man kan ikke noe for det, og det er selvfølgelig trist og vanskelig å gå gjennom selv om det er vanlig - akkurat som med andre ting. Det er viktig å snakke om det, så folk ikke tenker at man skal bare "get over it" og dytte det under teppet. Syns egentlig det hjalp meg å lese innlegget ditt, for jeg føler meg heller ikke flott akkurat nå, etter negativ test

Føl det du føler! Man kan ikke noe for det, og det er selvfølgelig trist og vanskelig å gå gjennom selv om det er vanlig - akkurat som med andre ting. Det er viktig å snakke om det, så folk ikke tenker at man skal bare "get over it" og dytte det under teppet. Syns egentlig det hjalp meg å lese innlegget ditt, for jeg føler meg heller ikke flott akkurat nå, etter negativ test
Ja de nedturene slår oss hardt iblant, lei meg på dine vegne :sorry: :Heartpink Tror vi leste og svarte på hverandres innlegg samtidig :smiley-angelic003 Ja, samfunnet trenger å bli litt mer opplyst om det, jeg visste jo ikke selv før jeg opplevde det selv, så er litt overrasket og forundret selv over min egen sterke reaksjon! :hilarious:

Ja de nedturene slår oss hardt iblant, lei meg på dine vegne :sorry: :Heartpink Tror vi leste og svarte på hverandres innlegg samtidig :smiley-angelic003 Ja, samfunnet trenger å bli litt mer opplyst om det, jeg visste jo ikke selv før jeg opplevde det selv, så er litt overrasket og forundret selv over min egen sterke reaksjon! :hilarious:
Hehe ja, for da jeg trykket send svar her, hadde du skrevet i min :hilarious::Heartred Jeg har snakket litt om det med andre hvis det har vært relevant i en samtale, har heldigvis aldri opplevd det selv, men mamma mistet i uke 12 da jeg var nærmere 4 år, så jeg husker veldig godt hvor traumatiserende det var for oss alle, tror hun aldri har kommet helt over det, og besøker graven til det som hadde blitt lillebroren min ennå. Husker at kusina mi fortalte at hun hadde mistet en gang, og da lyste nesten mamma opp på en måte, for jeg antar at nesten ingen har snakket med henne om at de selv har mistet. En venninne av meg mistet i uke 10, hun sa det var den verste smerten hun noen gang hadde opplevd fysisk :arghh: Håper virkelig jeg ikke opplever å miste, kommer til å føle meg enda mer heldig hvis jeg får en baby utav neste graviditet :smiley-angelic001

Hehe ja, for da jeg trykket send svar her, hadde du skrevet i min :hilarious::Heartred Jeg har snakket litt om det med andre hvis det har vært relevant i en samtale, har heldigvis aldri opplevd det selv, men mamma mistet i uke 12 da jeg var nærmere 4 år, så jeg husker veldig godt hvor traumatiserende det var for oss alle, tror hun aldri har kommet helt over det, og besøker graven til det som hadde blitt lillebroren min ennå. Husker at kusina mi fortalte at hun hadde mistet en gang, og da lyste nesten mamma opp på en måte, for jeg antar at nesten ingen har snakket med henne om at de selv har mistet. En venninne av meg mistet i uke 10, hun sa det var den verste smerten hun noen gang hadde opplevd fysisk :arghh: Håper virkelig jeg ikke opplever å miste, kommer til å føle meg enda mer heldig hvis jeg får en baby utav neste graviditet :smiley-angelic001
Off, føler med din mor, fremdeles vondt etter så mange år :sorry::Heartpink Ja de sier så, at når man først begynner å snakke om det så står flere frem og sier at de også har mistet. Vi hadde «vikingbegravelse» for bøllefrøet vårt, min mann tok affære og ordnet et flott bål selv om det regnet, det passet oss godt :Heartred

Jeg håper alt går bra for deg og at du ikke opplever det, som du sier så kommer nok jeg og til å være enda mer takknemlig for neste spire :happy: Min søster sa til meg «åh herregud du kommer til å være SÅ engstelig du ved neste graviditet, men vi får bære deg på en gullstol vi». Med det mente hun at hele familien skulle ta vare på meg og støtte meg. Det synes jeg var veldig fint sagt :smiley-angelic003

Nei, @Smågoth, nå får vi legge fra oss denne drittdagen, få litt søvn og starte fresh dag imorgen. Ny PP på oss begge litt frem i tid :smiley-angelic003:Heartred

Skikkelig kult med vikingbegravelse!
Så fantastisk med en sånn familie :D :Heartred
Ja enig. Har nå strøket klær, og det er ikke kødd det folk sier at det er som terapi :hilarious:

CD 7 - bedre humør idag :smiley-ashamed005

Bedre humør idag etter en natts søvn (dog kortere enn behovet) og en ok dag på jobb idag, så livet føles bedre ut nå :happy: Det blir en koselig dag imorgen for å feire 17.mai med familie med flott vær, godt selskap og deilig mat. Slike dager hjelper på ventetiden :happy: På søndag er det også meldt fint vær så da blir det hagearbeid med hubby, det er så deilig å putle på sammen ute :Heartred
På mandag begynner jeg å teste etter EL, blir gøy det og! God helg og god 17.mai alle sammen :hello2

CD7 - allerede EL slim? :wideyed:

Hva søren, jeg er jo akkurat ferdig med menstruasjon og så kommer EL slim nå?! :schocked028 Får begynne testingen imorgen tidlig jeg da! Termometer kommer ikke i posten før på mandag :hilarious:

CD7 - allerede EL slim? :wideyed:

Hva søren, jeg er jo akkurat ferdig med menstruasjon og så kommer EL slim nå?! :schocked028 Får begynne testingen imorgen tidlig jeg da! Termometer kommer ikke i posten før på mandag :hilarious:
Jeg har av og til fått slim på cd 5 mens jeg fortsatt blør litt :smiley-ashamed004
Godt å høre at humøret er litt bedre Heier på deg videre! :Heartred
God 17.mai :D

Jeg har av og til fått slim på cd 5 mens jeg fortsatt blør litt :smiley-ashamed004
Godt å høre at humøret er litt bedre Heier på deg videre! :Heartred
God 17.mai :D
Godt å høre at det er flere, blir jo usikker på alt her for sånt har jeg jo ikke fulgt med på før :hilarious: God 17.mai til deg også - ingen alkohol på deg imorgen :woot::Heartpink

CD 8 - 17.mai og «måtte bare sjekke»:smiley-ashamed005

Siden jeg så EL slim igår så måtte jeg bare sjekke eggløsningstest idag, og det er nok en stund til den kommer ja :hilarious:

Prøvde å legge inn strips i «andre» og «easy@home» og fikk akkurat samme resultatet 0.05
IMG_3838.jpeg

Gratulerer med dagen - håper alle får en fin dag :Heartred

Back
Topp