Hei fine jenter
Det var dessverre ikke vår tur denne gangen.. Utrolig vondt. Jeg hadde en litt dårlig følelse dagen før TUL, men var likevel veldig håpefull den morgenen vi var på vei. Dessverre viste det seg at det var en MA og at vårt lille frø hadde avsluttet reisen sin allerede en uke før ultralyden. Det er den værste beskjeden jeg har fått i mitt liv. Vi hadde jo ikke kommet så langt, eller rukket å se et hjerte som banket. Men dette lille frøet var så ønsket av både oss og alle rundt.
Vi brukte mandagen på å være med de vi er glad i, og med hverandre. Mange tårer og vondt i hjertet. Mandag kveld ringte jeg til gynekologisk poliklinikk for å høre, da jeg fortsatt følte meg veldig gravid og hadde enda sterkere test den dagen, så de ga meg en UL time tirsdag 13.30. Tirsdag morgen ble jeg ringt fra gyn pol med spørsmål om jeg kunne komme inn tidligere, og jeg tenkte at jo fortere jeg får det overstått jo bedre. Vi visste jo at det ikke kom til å komme et nytt svar, men ville likevel være 100% sikker før jeg skulle spise pillene jeg hadde fått, da jeg visste at det er en vond og tung prosess.
Jeg hadde virkelig troen denne gangen. Men, sånn ble det ikke.. I går måtte jeg ta tablettene, som gjør akkurat det motsatte av det vi jobber så for, og det var rett og slett jævlig. Vondt psykisk og fysisk. Helt grusomt.
Det gjør ennå vondt i hjertet, men jeg er glad det skjedde så tidlig. Og vi gir selvfølgelig ikke opp drømmen om et barn. Helt ærlig så gjorde bare de siste månedene, at ønsket ble enda større. For vi fikk oppleve kjærligheten man føler til det lille frøet som så vidt har blitt starten på et lite menneske.
Så jeg har bestilt EL tester, kjøpt et par måneder med FF oppgradering, lagt klar temp måleren og jobber meg oppover mot å prøve igjen etterhvert. Det er å klart slitsomt for psyken å begynne rett på igjen, men helt ærlig så er det eneste måten jeg kommer meg opp og finner motivasjon til å ha det bra igjen
Nå går jeg egentlig bare og venter på at en uke eller to skal gå og at testene skal bli hvite og at vanlig syklus kommer i gang. Vet det er mange som blir anbefalt å vente til mensen før man prøver igjen. Men har lest flere studier av leger fra forskjellige steder i verden som sier at egget fester seg ikke hvis ikke livmoren er klar. Så hvis jeg får eggløsning om et par uker, så prøver vi. Hvis ikke, så fortsetter vi så fort syklusen er i gang!
Dette ble et langt innlegg, men jeg har som sakt ingen planer om å avslutte denne dagboken før vi er i mål! Forhåpentligvis kan det hjelpe noen som er i samme situasjon. Takk for at du leser og følger med på reisen vår