En fersken spire og? - Mangojenta

Ja, kommer jo ingen vei av å prøve å holde igjen det som ikke lenger er. Da er det bedre å sette delmål og fokusere på de, som du sa i går:)

Kjente at det med koffein var hardere enn jeg trodde de ukene jeg var gravid, så vi må nyte det nå mens vi kan ja. Forhåpentligvis er det lenge til neste gang vi får muligheten til det:p

Håper denne pp er vinneren for oss begge! Selv om det er trist at vi begge mistet, så er det utrolig koselig å kunne følge hverandre videre på reisen syntes jeg:Heartpink Har alltid likt å følge dagboken din og skravle med deg!
Ja, det å sette seg mål kan virkelig hjelpe på. Viktig å se framover og prøve å tenke positivt om neste pp. :)

Hehe ja koffein er det eneste jeg er avhengig av. Er jo i både kaffe og sjokolade så den er tøff. Så prøver å nyte det nå ;)

Ja håper så klart for oss begge to. :) så koselig at du vil følge med dagboken min også. :)
Er på pp3 selv og nesten samme cd som deg også (cd4), Så vi ligger nesten likt denne pp.
Når er forventet el og ikm?
 
Ja, det å sette seg mål kan virkelig hjelpe på. Viktig å se framover og prøve å tenke positivt om neste pp. :)

Hehe ja koffein er det eneste jeg er avhengig av. Er jo i både kaffe og sjokolade så den er tøff. Så prøver å nyte det nå ;)

Ja håper så klart for oss begge to. :) så koselig at du vil følge med dagboken min også. :)
Er på pp3 selv og nesten samme cd som deg også (cd4), Så vi ligger nesten likt denne pp.
Når er forventet el og ikm?
Oii spennende at vi ligger så likt nå! Etter en medisinsk abort så er det vanskelig å si når kroppen henter seg inn, men har hørt at man ofte har eggløsning rett etter hcg er på 0 eller under 5, så følger med på tester osv, og vurderer å ta en blodprøve eller to for å se om den synker som den skal. Men etter hva appene mine sier så er EL 13. mai og IKM 28. mai. Har også hørt at flere får EL 2-3 dager sent, så håper at det er tilfelle. Værste hadde vært om hcg ikke synker som den skal.. da kan det ta sin tid. Men virker som kroppen jobber med å hente seg inn, for jeg er veldig sliten. Så håper at EL kommer i hvert fall samme uken som den skal:p

Er forresten masse koffein i svart brus, cola/pepsi max:( en kopp kaffe om dagen kan jeg nøye meg med, men å kutte helt ned på pepsi er værre
 
Oii spennende at vi ligger så likt nå! Etter en medisinsk abort så er det vanskelig å si når kroppen henter seg inn, men har hørt at man ofte har eggløsning rett etter hcg er på 0 eller under 5, så følger med på tester osv, og vurderer å ta en blodprøve eller to for å se om den synker som den skal. Men etter hva appene mine sier så er EL 13. mai og IKM 28. mai. Har også hørt at flere får EL 2-3 dager sent, så håper at det er tilfelle. Værste hadde vært om hcg ikke synker som den skal.. da kan det ta sin tid. Men virker som kroppen jobber med å hente seg inn, for jeg er veldig sliten. Så håper at EL kommer i hvert fall samme uken som den skal:p

Er forresten masse koffein i svart brus, cola/pepsi max:( en kopp kaffe om dagen kan jeg nøye meg med, men å kutte helt ned på pepsi er værre
Ja vanskelig å si når kroppen har klart å ordne opp..
Jeg måtte ikke ta noen piller, kroppen starta å ordne opp selv, så jeg regner med ting blir litt annerledes da.
Jeg hadde så lavt hcg når jeg startet å blø så jeg regner med jeg er på null allerede i helga..
Forventet el 8 mai og ikm 24 mai her.
Men om det klaffer for oss begge så blir jo forventet termin i starten av februar :)
Har du fortsatt sterke tester, eller..?

Hehe Pepsi ja. Jeg skal si meg lykkelig over at jeg ikke er avhengig av brus. Så føler med deg at det er vanskelig å kutte ned på.
 
Ja vanskelig å si når kroppen har klart å ordne opp..
Jeg måtte ikke ta noen piller, kroppen starta å ordne opp selv, så jeg regner med ting blir litt annerledes da.
Jeg hadde så lavt hcg når jeg startet å blø så jeg regner med jeg er på null allerede i helga..
Forventet el 8 mai og ikm 24 mai her.
Men om det klaffer for oss begge så blir jo forventet termin i starten av februar :)
Har du fortsatt sterke tester, eller..?

Hehe Pepsi ja. Jeg skal si meg lykkelig over at jeg ikke er avhengig av brus. Så føler med deg at det er vanskelig å kutte ned på.
Tok en test i går. Den er ikke mye svakere, men ikke lenger like sterk som kontrollstreken. Så håper på at den synker i løpet av få dager! Halveringstid på hcg skal være et døgn, så i forhold til hvor langt jeg var kommet skal det være svært mulig å rekke EL-uken hvis kroppen er på min side:p

En februar baby hadde ikke vært så galt:Heartpink Må si det fortsatt er sårt å tenke på at vi egentlig skulle hatt en jule baby, og ømme pupper er en sår påminnelse. Men som jeg sa til mannen, så lenge jeg er gravid over 12 uker innen desember så skal jeg være fornøyd. Orker ikke tanken på å ikke være gravid når desember kommer.. Men krysser fingrene for at graviditetsbevarende hormoner sitter godt i kroppen når EL kommer og at det klaffer ordentlig godt denne gangen!
 
Tok en test i går. Den er ikke mye svakere, men ikke lenger like sterk som kontrollstreken. Så håper på at den synker i løpet av få dager! Halveringstid på hcg skal være et døgn, så i forhold til hvor langt jeg var kommet skal det være svært mulig å rekke EL-uken hvis kroppen er på min side:p

En februar baby hadde ikke vært så galt:Heartpink Må si det fortsatt er sårt å tenke på at vi egentlig skulle hatt en jule baby, og ømme pupper er en sår påminnelse. Men som jeg sa til mannen, så lenge jeg er gravid over 12 uker innen desember så skal jeg være fornøyd. Orker ikke tanken på å ikke være gravid når desember kommer.. Men krysser fingrene for at graviditetsbevarende hormoner sitter godt i kroppen når EL kommer og at det klaffer ordentlig godt denne gangen!
Om den var svakere enn kontroll streken så tror jeg du trygt rekker å få ned hcg før forventet el. Virker som hcg går fortere ned enn opp ja. Gjorde det iallefall til meg.

Hehe ja og februar baby trenger ikke å være sure på oss i senere tid over at de har bursdag til jul. ;)
Åh ja :Heartred hadde vært godt å være skikkelig gravid til jul.
Tror nok at hormonene som sitter i kroppen til denne pp vil hjelpe på til å bli fort gravid igjen ja. :) og forhåpentligvis også hjelpe til å holde på graviditeten. :)
 
Om den var svakere enn kontroll streken så tror jeg du trygt rekker å få ned hcg før forventet el. Virker som hcg går fortere ned enn opp ja. Gjorde det iallefall til meg.

Hehe ja og februar baby trenger ikke å være sure på oss i senere tid over at de har bursdag til jul. ;)
Åh ja :Heartred hadde vært godt å være skikkelig gravid til jul.
Tror nok at hormonene som sitter i kroppen til denne pp vil hjelpe på til å bli fort gravid igjen ja. :) og forhåpentligvis også hjelpe til å holde på graviditeten. :)
Åh du kommer alltid med oppmuntrende ord:Heartpink Takk. Håper virkelig det stemmer og at spiren sitter denne gangen. Skal på kjæreste tur til Stavanger i DPO uka, så håper litt ekstra avslapping, god mat og tid sammen gjør at spiren finner seg godt til rette.
 
Åh du kommer alltid med oppmuntrende ord:Heartpink Takk. Håper virkelig det stemmer og at spiren sitter denne gangen. Skal på kjæreste tur til Stavanger i DPO uka, så håper litt ekstra avslapping, god mat og tid sammen gjør at spiren finner seg godt til rette.
Jeg tror det er gode sjanser denne gangen. :)
Og så bra! Viktig å finne noe å distrahere seg med i dpo uka! Blir nok veldig bra for dere. :)
Kommer en bok ut den uka for meg som jeg skal bruke til å distrahere meg med. ;)
 
Jeg tror det er gode sjanser denne gangen. :)
Og så bra! Viktig å finne noe å distrahere seg med i dpo uka! Blir nok veldig bra for dere. :)
Kommer en bok ut den uka for meg som jeg skal bruke til å distrahere meg med. ;)
Ja tror det er viktig. Og selv om prøving fort kan bli litt rutine og "regler" på hva man skal og ikke skal, og når man skal det, så har jeg stor tro på at man må prøve å kose seg sammen også. Er jo faktisk en baby som skal lages, ikke et forskningsprosjekt:p Selv om det er spennende! hehe. Men ja, ha det greit sammen og rett og slett kose seg litt ekstra, for prøving er krevende nok som det er!
 
Hei fine jenter:Heartpink Det var dessverre ikke vår tur denne gangen.. Utrolig vondt. Jeg hadde en litt dårlig følelse dagen før TUL, men var likevel veldig håpefull den morgenen vi var på vei. Dessverre viste det seg at det var en MA og at vårt lille frø hadde avsluttet reisen sin allerede en uke før ultralyden. Det er den værste beskjeden jeg har fått i mitt liv. Vi hadde jo ikke kommet så langt, eller rukket å se et hjerte som banket. Men dette lille frøet var så ønsket av både oss og alle rundt.

Vi brukte mandagen på å være med de vi er glad i, og med hverandre. Mange tårer og vondt i hjertet. Mandag kveld ringte jeg til gynekologisk poliklinikk for å høre, da jeg fortsatt følte meg veldig gravid og hadde enda sterkere test den dagen, så de ga meg en UL time tirsdag 13.30. Tirsdag morgen ble jeg ringt fra gyn pol med spørsmål om jeg kunne komme inn tidligere, og jeg tenkte at jo fortere jeg får det overstått jo bedre. Vi visste jo at det ikke kom til å komme et nytt svar, men ville likevel være 100% sikker før jeg skulle spise pillene jeg hadde fått, da jeg visste at det er en vond og tung prosess.

Jeg hadde virkelig troen denne gangen. Men, sånn ble det ikke.. I går måtte jeg ta tablettene, som gjør akkurat det motsatte av det vi jobber så for, og det var rett og slett jævlig. Vondt psykisk og fysisk. Helt grusomt.

Det gjør ennå vondt i hjertet, men jeg er glad det skjedde så tidlig. Og vi gir selvfølgelig ikke opp drømmen om et barn. Helt ærlig så gjorde bare de siste månedene, at ønsket ble enda større. For vi fikk oppleve kjærligheten man føler til det lille frøet som så vidt har blitt starten på et lite menneske.

Så jeg har bestilt EL tester, kjøpt et par måneder med FF oppgradering, lagt klar temp måleren og jobber meg oppover mot å prøve igjen etterhvert. Det er å klart slitsomt for psyken å begynne rett på igjen, men helt ærlig så er det eneste måten jeg kommer meg opp og finner motivasjon til å ha det bra igjen:Heartpink

Nå går jeg egentlig bare og venter på at en uke eller to skal gå og at testene skal bli hvite og at vanlig syklus kommer i gang. Vet det er mange som blir anbefalt å vente til mensen før man prøver igjen. Men har lest flere studier av leger fra forskjellige steder i verden som sier at egget fester seg ikke hvis ikke livmoren er klar. Så hvis jeg får eggløsning om et par uker, så prøver vi. Hvis ikke, så fortsetter vi så fort syklusen er i gang!


Dette ble et langt innlegg, men jeg har som sakt ingen planer om å avslutte denne dagboken før vi er i mål! Forhåpentligvis kan det hjelpe noen som er i samme situasjon. Takk for at du leser og følger med på reisen vår:Heartpink
Så utrolig trist at dere mistet :Heartred Sender over en stor klem og håper virkelig at tiden mot ny positiv test går raskt, og at den klamrer seg fast helt til mål! Godt å se at du er så klar for å fortsette prøvingen. Plutselig sitter spiren skikkelig! :Heartred
 
Endelig begynte blødningen å ta seg opp!:D Trodde aldri jeg skulle juble for det, men etter jeg tok pillene som følge av MAen så har jeg bare spottet her og der. Vanligvis skal det komme en kraftig blødning etter 6-8 timer. Så har vært bekymret for om ikke alt kommer ut.

Og det gir mening hvorfor jeg har vært så sliten, for kroppen jobber steinhardt for å hente seg inn og tømme livmoren helt :Heartpink

håper alt går som det skal nå!
 
CD 4

GOD fredag! Åh elsker fredager:rolleyes: Og kjenner at vi begynner å komme litt til hektene igjen. Samboeren min skal tilbake til jobb på mandag, og kjenner jeg gruer meg. Han har under 2 mnd igjen før en lang sommerferie, men har vært veldig godt å ha han hjemme den siste PPen som moralsk støtte.

Husker ikke om jeg har sakt det før, jeg er jo egentlig student, men fra nyttår valgte jeg å avslutte studiene på grunn av private ting. Jeg måtte velge å ta vare på meg selv og helsa, over utdannelse. Og det angrer jeg ikke et sekund på. Mange vil sikkert syntes det er rart å begynne prøving midt i en sånn tid, men det har utrolig nok gjort underverker for helsen min å ha noe så lystbetont, spennende og så ønsket å jobbe mot.

Mitt lille prosjekt som forhåpentligvis ender i en liten skatt:Heartpink Jeg kommer ikke til å ta opp studiene de nærmeste årene. Og kommer i hvert fall ikke i noe jobb i nærmeste fremtid, grunnet corona. Så hvorfor ikke bruke disse månedene jeg er hjemme på å nyte livet og starte en familie?



Over til noe helt annet! TESTEN HAR BEGYNT Å SYNKE! Tok en (med dårlig mot) for 20 min siden. Og den er faktisk svakere enn i går:cool14 Gleder meg til den er blenda hvit igjen, for da er det bare å jobbe seg oppover! Har skjønt at det kan gå rimelig kort tid fra G-testen blir blank, til EL-testen peaker etter MA - så kommer til å begynne å teste mot EL allerede rundt mandag, for å være på den sikre siden.


sorry for dårlig kvalitet... men dere ser! GOD HELG:dance011:Heartpink:Heartpink:Heartpink
XdeMD7.jpg
 
CD 7
God mandag:rolleyes: Godt å være i gang med ny uke, og utrolig deilig å starte dagen med leiligheten for seg selv! Sto opp 10.00, tok en lang og deilig dusj, og nå sitter jeg og nyter en sunn frokost, iskaffe og (blæh) grapefrukt-juice. Jepp, første dag med juice! Godt å komme ordentlig i gang med denne PPen, da føles det som har vært, litt mer distansert.

Trenger litt hjelp av dere. Tok en Babyplan hcg test i går, og den var super svak, men så tok jeg en eller annen billigest fra eBay i dag og den er like sterk som kontroll streken:wideyed:o_O Jeg som jubla og var så fornøyd i går. Begge skal være på rundt 25 mlU... forstår virkelig ingenting. Hadde begge vært sterke, så hadde jeg jo bare tatt tiden til hjelp, men vil ikke at EL skal passere rett foran nesen på meg:p

Utenom det så er formen god, og jeg ser skikkelig frem til EL og DPO når enn det måtte komme:D
 
CD 7
God mandag:rolleyes: Godt å være i gang med ny uke, og utrolig deilig å starte dagen med leiligheten for seg selv! Sto opp 10.00, tok en lang og deilig dusj, og nå sitter jeg og nyter en sunn frokost, iskaffe og (blæh) grapefrukt-juice. Jepp, første dag med juice! Godt å komme ordentlig i gang med denne PPen, da føles det som har vært, litt mer distansert.

Trenger litt hjelp av dere. Tok en Babyplan hcg test i går, og den var super svak, men så tok jeg en eller annen billigest fra eBay i dag og den er like sterk som kontroll streken:wideyed:o_O Jeg som jubla og var så fornøyd i går. Begge skal være på rundt 25 mlU... forstår virkelig ingenting. Hadde begge vært sterke, så hadde jeg jo bare tatt tiden til hjelp, men vil ikke at EL skal passere rett foran nesen på meg:p

Utenom det så er formen god, og jeg ser skikkelig frem til EL og DPO når enn det måtte komme:D
Hmm skikkelig rart at det var så stor forskjell på testene. Var en av de på mer utvanna urin enn den andre? Jeg ville kanskje tatt en til i dag/kveld på 4 timers urin uten å drikke så mye et par timer før testen for å se hvordan den ser ut.. kan jo hende ebay testen egentlig var 10ml selv om det stod 25..?
Du tok vel ikke en EL-test ved en feiltakelse?
Jeg har starta å ta el-tester allerede for å være sikker på at jeg ikke går glipp av vinduet.
 
Hmm skikkelig rart at det var så stor forskjell på testene. Var en av de på mer utvanna urin enn den andre? Jeg ville kanskje tatt en til i dag/kveld på 4 timers urin uten å drikke så mye et par timer før testen for å se hvordan den ser ut.. kan jo hende ebay testen egentlig var 10ml selv om det stod 25..?
Du tok vel ikke en EL-test ved en feiltakelse?
Jeg har starta å ta el-tester allerede for å være sikker på at jeg ikke går glipp av vinduet.
Det var ikke så stor forskjell i urinen nei.. men kan godt hende at det faktisk er en på 10ml, men kan det være sååå stor forskjell på de av det? Hadde og lyst å starte å teste etter EL i dag, men vanskelig å vite hva som er hcg og hva som er EL. Får prøve meg på en til i kveld. Hvis den har sunket litt, prøver jeg en EL test i dag eller i morgen, hvis den er svak også så er det jo ingen problem å teste etter EL i stedet:)
 
Det var ikke så stor forskjell i urinen nei.. men kan godt hende at det faktisk er en på 10ml, men kan det være sååå stor forskjell på de av det? Hadde og lyst å starte å teste etter EL i dag, men vanskelig å vite hva som er hcg og hva som er EL. Får prøve meg på en til i kveld. Hvis den har sunket litt, prøver jeg en EL test i dag eller i morgen, hvis den er svak også så er det jo ingen problem å teste etter EL i stedet:)
Ja om man har veldig positiv g-test har man jo også positiv el-test (leka meg litt med de testene i forrige pp).
Ville definitivt testet igjen i kveld. Kanskje med både babyplan og ebay samtidig for å sammenligne?
 
Ja om man har veldig positiv g-test har man jo også positiv el-test (leka meg litt med de testene i forrige pp).
Ville definitivt testet igjen i kveld. Kanskje med både babyplan og ebay samtidig for å sammenligne?
Ja tenker det er en god ide og teste med begge! Håpte jo det skulle synke jevnt hver dag så jeg heller kunne hoppe over til EL tester i stedet for å sløse g tester som er kjøpt inn til denne PPen:p

kjente uansett EL veldig godt sist pp, så håper jeg gjør det denne gangen og. Legger inn bilde av de, så kan vi jo tyde sammen:)

hvordan går det med deg?
 
Ja tenker det er en god ide og teste med begge! Håpte jo det skulle synke jevnt hver dag så jeg heller kunne hoppe over til EL tester i stedet for å sløse g tester som er kjøpt inn til denne PPen:p

kjente uansett EL veldig godt sist pp, så håper jeg gjør det denne gangen og. Legger inn bilde av de, så kan vi jo tyde sammen:)

hvordan går det med deg?
Er du og en som kjenner EL ja? Hehe. Kroppen er flink til å si ifra noen ganger. :)

Jah legg ut bilde! Jeg er Fryktelig nysgjerrig.

Går greit her. Spent på når EL blir denne gangen. Appen sider 8. En annen app sier 10. Ut fra gjennomsnittlig syklus mener jeg det kommer til å bli den 9.
Uansett skal første aksjelegging skje i kveld.
Har alle g-testene klare og gleder meg vilt til å starte å teste igjen. Men tida går så tregt og må tilbake på jobb onsdag noe jeg gruer meg til.
Vil bare spole fram til rundt den 20. Mai :hilarious:
 
Uff så leit at dere mistet :Heartpink Har lest om flere her inne som ble raskt gravide igjen med en terminspire en av de første pp etter, så krysser fingrene for at det gjelder dere og!

Kjenner også på at det skal bli vanskelig å kutte ut den pepsi maxen den dagen vi sitter der med 2 streker, men er absolutt verdt det! Hvem vet, kanskje man kan unngå å bli like avhengig igjen etter 9 mnd pause :p
 
Er du og en som kjenner EL ja? Hehe. Kroppen er flink til å si ifra noen ganger. :)

Jah legg ut bilde! Jeg er Fryktelig nysgjerrig.

Går greit her. Spent på når EL blir denne gangen. Appen sider 8. En annen app sier 10. Ut fra gjennomsnittlig syklus mener jeg det kommer til å bli den 9.
Uansett skal første aksjelegging skje i kveld.
Har alle g-testene klare og gleder meg vilt til å starte å teste igjen. Men tida går så tregt og må tilbake på jobb onsdag noe jeg gruer meg til.
Vil bare spole fram til rundt den 20. Mai :hilarious:

Skjønner veldig godt at du gleder deg til EL, men også at du gruer deg til jobb. Syntes det var såå digg å være i "karantene boble" med mannen under prøvingen sist pp. Da har man liksom tid til å bare være, og følge det kroppen sier:Heartpink

Ser ut til at testene er mer enige i kveld. Skjønner ikke så mye av dette lenger...:hilarious: Men men. Nå er jeg tom for One step tester, så tenker å prøve EL test i morgen. Hvis den er svak, så er det jo ikke vanskelig å følge progresjon mot EL:) Håper hcg'en går ned snart... lei av å være gravid, og ikke være det. Men gleder meg allerede vilt til det skal skje igjen! Og ingenting føles mer magisk enn akkurat de dagene rundt EL.

Skrev jo tidligere at jeg skal på kjærestetur med mannen til Stavanger i 17. mai helga, så har tenkt at i stedet for å være i DPO land da, så hadde det jo passet perfekt om EL ble forskjøvet 3 dager så vi kunne "unnfanget" babyen på wjærestetur:p Men blir egentlig bare glad så lenge EL kommer før 20 mai. Hvis det blir lengre, så blir jeg nok bekymret:wideyed:


Ikke super sterkt urin, men 4 timer siden sist med lite drikke..:D Håper at de ikke lurer meg, og at begge to er litt svakere enn i går!

qAr4zg.jpg
 
Back
Topp