En fersken spire og? - Mangojenta

Nå begynner hun å bli kokko igjen vet du :hilarious: gurimalla, vi prøver jo ikke en gang?! Men det er rart hvordan man plutselig får et håp om en rosa strek når en først leter etter den:wtf: og nå har jeg så klart brukt flere dager på å lese om andre som har fått to såå tette og hvor koselig det er:bag:

Murrer fortsatt, er veldig varm i ansiktet og på puppene, og syntes jeg kan skimte noe på enda en test.. men det tels jo ikke om man ikke får den på bilde:dead: MEN jeg leste nettopp på hvor lang tid et egg bruker før det faktisk fester seg og det kan skje til og med 7 dpo, og sikkert enda senere i noen tilfeller. Har jo tenkt at jeg er 10 dpo men ser jo nå på ff at jeg kun er 9 for jeg hadde lagt inn feil:nailbiting: så da kan jeg meddele at jeg fikk et svakt øyeblikk og kjøpte enda en pakke med tester på butikken, og tamponger. Bare sånn i tilfelle:hilarious: så ryker vel en i kveld eller i morgen. Bare å følge med, for dette er sikkert mer og mer underholdene for dere, for hver dag som går:angelic: godt jeg ikke er alene om å være testetøs selv etter å ha fått ett barn!
 
Siste update fra 9 dpo:dead: Tok en test nå på kvelden. Ingenting er endret fra tidligere i dag. Nå begynner jeg virkelig å lure. Er vel en skikkelig tulle tante som kommer på besøk :hilarious: :arghh: Er ekstremt tørst da, og murrer fortsatt i mage og korsrygg. Kan jo legge til at når jeg først får ordentlig mensenmurring så pleier hun å komme med et brak.. Jaja, natti natt. Tester nok i morgen tidlig:bag:
 
10 dpo
Ingenting i dag heller :wtf:
Er jo fortsatt en liten stund til ikm så skjønner ikke hva de syke murringene jeg hadde her om dagen var. Var skikkelig kvalm når jeg la meg i går kveld også. Hmm. Var det en kjemisk mon tro. Kan jo være for tidlig, men tror nok ikke det.

MEN! På den andre siden så kjenner jeg jo hvor klar jeg føler meg for å starte på nytt allerede, så jeg kommer nok ikke til å starte på noen prevensjon uansett. Og mannen har gitt grønt lys på at «skjer det så skjer det», men «vi skal ikke prøve». Og jeg har sakt jeg aldri kommer til å lure eller tvinge noen til å lage en baby, men i og med at han har gitt grønt lys så skader det jo ikke å følge med på syklusen i det minste. Så slipper jeg sånn tullesyklus som dette. Sånn jeg forsto det så er det prøvekjøret han ikke orker etter disse to lange årene, men at hvis det faktisk kommer en lillesøster eller en lillebror så hadde han blitt glad:Heartpink:Heartblue

Og jeg har en venninne som prøver aktivt i pp3 akkurat nå som deler mye med meg, så tenkte at det hadde jo vært super gøy å overraske etter noen måneder hvis vi begge skulle blitt gravide rundt samme tid! Har så lyst å plutselig dukke opp hos venner og familie med en liten babymage:angelic:

Men nå skal jeg gå og være mamma til den lille nydelige jenta jeg allerede har! Ha en fin fredag. Titter nok plutselig innom igjen hvis det skjer noe mer.
 
11 dpo
Mulig jeg ikke skal slutte å teste heeelt enda :nailbiting: har murret så utrolig i magen i går og i dag at jeg løper på do hele tiden for å sjekke om tanta har kommet. Til og med lagt klar en ob:hilarious:

Så bestemte meg for å ta EN test til, men der er det «noe». Sier IKKE at det er babystrek:bag: men kan jo like godt holde på spenningen til tanta kommer..:dead:

894C176F-F59D-430D-BBA1-5628713A2FF7.jpeg
2C72572F-8133-4141-9B83-EF5D63D12CAD.jpeg
 
Ser såvidt noe her, så det kan jo utvikle seg til mer strek tenker jeg :)
Og hvis ikke - jeg har etter samtlige fødsler hatt veldig atypiske sykluser med tanke på symptomer rundt EL og frem til menstrasjon. Amming uansett hvor hyppig/sjelden senker østrogennivået i kroppen som igjen kan påvirke syklus og utflod :)
 
17 dpo :arghh: Ikke mye skjer her, går og venter på tr og tror hun skal komme hver dag. Murrer og murrer, men ikke annet enn klar utflod... vil bare bli ferdig med denne syklusen nå:hilarious: vet jo det kan ta litt tid etter fødsel før alt kommer helt på plass, men nå har vi sluttet helt å amme da lille jenta ga uttrykk for at det var sånn det ble, og jeg har jo hatt mensen og alt på riktig tid sist?

Uansett, mannen blir mer og mer positiv til to tette. Han klarer ikke helt å si "nå kjører vi", men vi snakker om det nesten daglig og han blir mer gira for hver dag tror jeg og det tenker jeg er veldig greit! Litt tidlig å aktivt prøve, men at vi ikke bruker prevensjon og "skjer det så skjer det":shy: Vi er allerede inne på navn som kan passe til jenta vår sitt, så tenker vi er rimelig enige om en til:wideyed::angelic:

Måtte endre navnet på dagboken, syntes det var på sin plass :hilarious::happy::bag:

Ellers går dagene så fort forbi og lille snupp vokser så utrolig fort. Nå er en ny størrelse funnet frem og det er så gøy å se henne utvikle seg for hver dag:Heartpink smiler og skravler, og prøver å le! Gleder meg til å våkne med henne hver eneste dag, så føler virkelig at det var verdt ventetiden!

Til slutt. Kan det hende jeg har hatt EL mye senere enn jeg tror? Jeg testet jo aldri?! Jaja, det får jeg vel vite snart. Til slutt må jo tanta komme uansett:bag:
 
Last edited:
God onsdag! Her suser dagene avgårde og tanta var på kort visitt denne runden i motsetning til sist :hilarious:

Merker jeg syntes det er så vanskelig å forholde meg til dette med to tette osv. For psykisk føler jeg meg super klar og syntes for vår familie at det er flere fordeler enn ulemper. Men så er det jo skummelt å tenke tilbake på det utrolig dårlige svangerskapet jeg hadde sist og se for seg det samme med en baby. Vet det kan bli helt annerledes men tenker det er lurt å forvente det så kan man heller bli positivt overrasket:shy: Virker dog som mannen også begynner å se flere og flere fordeler med to tette kanelboller:Heartpink men som sagt vet jeg han vil unngå prøve styr, men skal ikke se bort ifra at han river meg med til sengs rundt el:bag::angelic:

Lille snupp vokser såå fort! Det er uaktuelt å ligge nede hele dagen:hilarious: her skal hun sitte oppe både på fanget, i senga og i badebalja:wideyed: hun har også vært veldig ivrig på å stå (vi holder selvfølgelig godt så det ikke blir mye belastning). Hun prøver hardt hver dag å snu seg og ikke minst le! Det ser ut som begge deler kan skje hvert øyeblikk. 12 uker på fredag:wideyed::woot::hilarious::arghh:

Ha en fin uke videre! Hvordan går det med dere andre prøvere/nybakte mammaer?
 
God onsdag! Her suser dagene avgårde og tanta var på kort visitt denne runden i motsetning til sist :hilarious:

Merker jeg syntes det er så vanskelig å forholde meg til dette med to tette osv. For psykisk føler jeg meg super klar og syntes for vår familie at det er flere fordeler enn ulemper. Men så er det jo skummelt å tenke tilbake på det utrolig dårlige svangerskapet jeg hadde sist og se for seg det samme med en baby. Vet det kan bli helt annerledes men tenker det er lurt å forvente det så kan man heller bli positivt overrasket:shy: Virker dog som mannen også begynner å se flere og flere fordeler med to tette kanelboller:Heartpink men som sagt vet jeg han vil unngå prøve styr, men skal ikke se bort ifra at han river meg med til sengs rundt el:bag::angelic:

Lille snupp vokser såå fort! Det er uaktuelt å ligge nede hele dagen:hilarious: her skal hun sitte oppe både på fanget, i senga og i badebalja:wideyed: hun har også vært veldig ivrig på å stå (vi holder selvfølgelig godt så det ikke blir mye belastning). Hun prøver hardt hver dag å snu seg og ikke minst le! Det ser ut som begge deler kan skje hvert øyeblikk. 12 uker på fredag:wideyed::woot::hilarious::arghh:

Ha en fin uke videre! Hvordan går det med dere andre prøvere/nybakte mammaer?
Kudos for å allerede ha ønske om nytt svangerskap så kort tid etter det tunge forrige! Men det sier jo sitt om hvor stor belønningen i sluttenden er, tenker jeg :) Selv har jeg jo hatt et helt vanlig svangerskap så langt, med moderate "plager". Men det har liksom vært nok til å skremme meg fra et nytt allerede, så i de verste periodene har jeg allerede sagt til mannen at han får bli fornøyd med denne ene babyen, for det blir ikke fler! Haha :p
Men skjønner jo at det kan endre seg, og ingen svangerskap er like som du sier. Blir spennende å følge med her videre hvertfall, jeg syns det virker som det vil bli to tette for dere ;)
Ps! Beklager mye ren tekst, har ikke tilgang på emojiene her for øyeblikket, så får bare brukt bokstaver og tegn/symboler <3
 
Kudos for å allerede ha ønske om nytt svangerskap så kort tid etter det tunge forrige! Men det sier jo sitt om hvor stor belønningen i sluttenden er, tenker jeg :) Selv har jeg jo hatt et helt vanlig svangerskap så langt, med moderate "plager". Men det har liksom vært nok til å skremme meg fra et nytt allerede, så i de verste periodene har jeg allerede sagt til mannen at han får bli fornøyd med denne ene babyen, for det blir ikke fler! Haha :p
Men skjønner jo at det kan endre seg, og ingen svangerskap er like som du sier. Blir spennende å følge med her videre hvertfall, jeg syns det virker som det vil bli to tette for dere ;)
Ps! Beklager mye ren tekst, har ikke tilgang på emojiene her for øyeblikket, så får bare brukt bokstaver og tegn/symboler <3
Hehe ja det er nok veldig forskjellig fra person til person! Har ekstremt stor forståelse for de som ikke ønsker tette eller fler enn en. Men har hatt en oppvekst full av ting et barn ikke burde ha, så har vel alltid ønsket å lage min egen lille «flokk» :Heartpink Alle venninnene mine har visst lenge før meg at jeg kom til å bli mamma tidlig da jeg alltid har hatt ekstremt stort behov for å «ta vare på» og vært litt husmor hele veien:hilarious: og når jeg da møtte mannen som har 6 søsken og ser hvor stor glede de har av hverandre nå i voksen alder, ble bare ønsket om en flokk enda større. Oppå det er mamma livet mer enn jeg noen gang kunne ønsket. Trodde det ville være helt annerledes. Så summen av disse faktorene får jo eggstokkene til å ringe som bjeller på julaften:bag::hilarious:

Akkurat svangerskapet tror jeg at jeg «dessverre» glemte litt fortere enn jeg burde, for når jeg tenker ordentlig tilbake så måtte jeg dønn seriøst bare komme meg igjennom en og en dag i 8 mnd. Eneste målet var bare å komme seg til kvelden på best mulig vis og fungere så godt som mulig. Men så tenker man jo at «denne gangen vet jeg hva jeg går til» og at det «kan» bli annerledes:dead: Jeg tenker og det er bedre å bli ferdig med det så fort som mulig hahah. Orker ikke tanken på å angre om 5 år på at det ble for stort mellomrom, vet jo ikke om det vil ta 2 år med denne også. og som du sier, premien er jo fantastisk:Heartpink
 
Hehe ja det er nok veldig forskjellig fra person til person! Har ekstremt stor forståelse for de som ikke ønsker tette eller fler enn en. Men har hatt en oppvekst full av ting et barn ikke burde ha, så har vel alltid ønsket å lage min egen lille «flokk» :Heartpink Alle venninnene mine har visst lenge før meg at jeg kom til å bli mamma tidlig da jeg alltid har hatt ekstremt stort behov for å «ta vare på» og vært litt husmor hele veien:hilarious: og når jeg da møtte mannen som har 6 søsken og ser hvor stor glede de har av hverandre nå i voksen alder, ble bare ønsket om en flokk enda større. Oppå det er mamma livet mer enn jeg noen gang kunne ønsket. Trodde det ville være helt annerledes. Så summen av disse faktorene får jo eggstokkene til å ringe som bjeller på julaften:bag::hilarious:

Akkurat svangerskapet tror jeg at jeg «dessverre» glemte litt fortere enn jeg burde, for når jeg tenker ordentlig tilbake så måtte jeg dønn seriøst bare komme meg igjennom en og en dag i 8 mnd. Eneste målet var bare å komme seg til kvelden på best mulig vis og fungere så godt som mulig. Men så tenker man jo at «denne gangen vet jeg hva jeg går til» og at det «kan» bli annerledes:dead: Jeg tenker og det er bedre å bli ferdig med det så fort som mulig hahah. Orker ikke tanken på å angre om 5 år på at det ble for stort mellomrom, vet jo ikke om det vil ta 2 år med denne også. og som du sier, premien er jo fantastisk:Heartpink
Akkurat det her kan jeg svare på kjenner jeg. Jeg fikk en jente i juni 2021, gikk med hyperemesis hele svangerskapet og måtte bare overleve en og en dag. Rett etter fødsel tenkte jeg med en gang at dette skal jeg gjøre igjen! Jeg hadde en drømmefødsel, en drømmetid etterpå og en drømmepermisjon. Det gjorde opp for hele svangerskapet, kontra å feks få fødselsdepresjon eller en kolikkbaby eller noe i den duren etterpå. Jeg fikk en så fin belønning i enden at jeg også ville ha to tette. Nå skjedde jo dette uten særlig planlegging og en vakker dag da baby var 7 mnd så var jeg plutselig gravid. Det ble nok et svangerskap med hyperemesis og jeg er nå rundt 6 mnd på vei. Jeg skal være heeeelt ærlig på at det har vært grusomt å være så dårlig samtidig som det andre barnet er hjemme og ikke i barnehage feks. Men nå nærmer jeg meg enden og er straks ferdig, det går over og jeg vet at jeg straks er i mål. Familien blir komplett og jeg er helt ferdig med å gå gravid, jeg skal aldri gå i gjennom en graviditet igjen. Det føles fint! Jeg tror helt ærlig ikke at det hadde vært så mye bedre å være så dårlig med en trass treåring feks, annet en at den da ville gått i barnehage og man fikk litt avlastning. Men samtidig, det er rundt 9 mnd av et helt liv, det klarer vi :Heartred
:Heartred
 

:Heartblue:Heartpink:HeartredOPPSTART AV PRØVING PÅ MANGOSPIRE VOL.2 AKA FERSKENSPIRE:Heartred:Heartpink:Heartblue

God tirsdag! Og wææ:wideyed: Da var det bestemt, og jeg kjenner på alle følelser som finnes i kroppen min. Selvfølgelig størst av alt, glede og spenning! For vi har nemlig bestemt oss for å aktivt prøve på nr 2!! Jeg er utrolig lykkelig over å forhåpentligvis kunne se frem mot to tette. Men det er så klart en liten sorg også rundt både det å måtte "dele" meg med en annen enn lille prinsessa mi, selv om jeg vet at dette vil nok kun bli vanskelig i svangerskapet, etter en ny baby kommer er det jo bare dobbel kjærlighet + dobbelt kaos:hilarious:

Vi har brukt noen uker på å diskutere frem og tilbake om vi vil hive oss i prøvingen igjen eller vente en stund. Vi begynte jo aldri med prevensjon etter fødsel og snakket vel egentlig om "skjer det så skjer det", men jeg merket jeg ble helt gal i hodet og skjønte at hvis jeg skulle klare å tenke på noe annet så måtte det bli enten eller. Vi har veid mye for og imot, og har kommet frem til at vi ønsker å komme i gang så fort som mulig, av flere grunner.

1. Jeg merker jeg gruer meg mer til en ny graviditet jo lengre tid som går.. rett og slett pga hyperemesis. Er jo en mulighet for at jeg ikke får det, og krysser alt for det, men tenker man må være forberedt på det. Jeg skal ha hele permisjonen med snuppa og da er muligheten for å tilpasse hverdagen der i stor grad. Jeg studerer jo også nå, men hvis det blir for ille kan jeg ta kun permisjon fra nyttår til ny bebis kommer. Hvis termin blir rundt sommeren da.

2. Her kommer HVIS fra forrige. For det tok nemlig 2 år å bli gravid med T, og vi føler det er verdt å starte tidlig i tilfelle det samme skjer igjen. Så er alt annet en bonus. Var jo veldig glad for at vi startet på T når vi gjorde, nå i ettertid. Ikke minst har jeg en stor tendens for spontanaborter og MA så ting kan jo ta tid!

3. Vi er rett og slett ekstremt heldig som har MYE familie rundt oss som ønsker å ta del både nå og frem i tid. Med skilte foreldre på begge sider har snuppa 4 sett med engasjerte besteforeldre. Jeg beklager hvis det er sårt for noen, men kan love at det ikke er bare fryd og gammen:bag::hilarious:

4. Sist men ikke minst, ELSKER jeg baby-livet og familielivet. Jeg står opp og gleder meg til hver eneste dag! Det er sikkert mange som vil tenke "ja vi får se hvor kaos det blir nå" osv. men jeg gleder meg, og det er akkurat sånt kaos jeg vil ha!



Så akkurat nå er jeg på CD 11 (el skal komme lørdag ca) og første ordentlige aksje ble lagt i går!!!:woot: Kan ikke tro at jeg sier det en gang! TENK om jeg skal være så heldig å få ha 2 herlige nurk! Skrekken for svangerskapet, blir så absolutt overveiet av gleden over at familien vår skal vokse enda litt til! Å herregud så lykkelig jeg er og gleder meg ekstremt til alt (utenom kvalmen) rundt graviditeten:Heartbigred Blir spennende å se nå da, hva som skjer! Og ikke minst, hvem neste baby vil bli:dummy1::Heartpink :dummy::Heartblue
 
Å så spennende! Krysser fingrene for at ferskenspiren kommer raskt!
 
Sååå gøy :woot: Har på følelsen at dere får til ganske fort nå som dere går aktivt inn for det igjen! Men ønsker likevel masse lykke til :Heartpink:D
Det hadde jo vært veldig gøy! Er utrolig spent:shy: Har kun delt med 2 venninner at vi ønsker såpass tette, og hun ene tippet riktig på når jeg ble gravid med T sist, og har sakt hun tror jeg blir gravid før jul. Så kan bli spennende dette!
 
CD 13

God torsdag! Her suser syklusdagene avgårde og det nærmer seg EL. I dag tok jeg første EL test for både denne pp og neste baby :nailbiting: Jeg tenkte egentlig ikke å teste etter el de første pp'ene, men ble så revet med da jeg sanket inn g-tester på butikken i dag..:shy: Det begynner å synke inn at vi er i gang med en lillesøster eller lillebror og helt ærlig føles det veldig riktig!:Heartblue:Heartpink

2 aksjer lagt inn, og tenker minst ett igjen i morgen eller lørdag. Ser ut som EL kommer på lørdag både i følge ff og EL-testen. Merker og at alle aksjer nytes ekstra godt nå som alenetid med mannen ikke er hva det pleide:hilarious: Neida vi koser oss mye i hverdagen, men blir ikke like mye intimitet, så buisness som vi kaller det føles absolutt også som plesure:happy: Tror mannen også er fornøyd med at jeg "pluttselig" har så mye overskudd og lyst til sengekos:excited001

Er koselig å være prøver igjen, men prøver også å nyte tiden med bare oss 3 så godt som mulig før en ny spire plutselig sitter og kvalmen mest sansynlig inntreffer:banghead: Er det vanlig at man tenker "kommer til å takle det såååå mye bedre denne gangen":bag::hilarious:
E2571E35-B309-4585-96CA-30D7E0EBB855.jpeg
 
Last edited:
CD 14 og EL nærmer seg :happy093.. EDIT: ser jo nå at de to testene fra i går og i dag er mer eller mindre like :bag: Så blir kanskje litt feil å si at noe nærmer seg, men regner jo med det + har hatt litt murringer i dag og vært mer sliten i går og i dag.
39D435DE-3B29-4264-B843-9B4A510ECE88.jpeg
 
Last edited:
Skjønner ingenting… har toppen vært? Kjenner vanligvis tydelige el smerter så det får vi snart vite! :hilarious: Hvis ikke så er vel el litt forsinket? Tester igjen i kveld! Eller er det bare meg som surrer? Er alle 3 like kanskje :wideyed:
image.jpg
 
Back
Topp