En fersken spire og? - Mangojenta

Gratulerer så masse med lille jenta deres ❤ veldig koselig å lese dette etterlengtede innlegget! Nyt videre!
 
Okei da var det på tide med en liten update igjen!

Hverdagen begynner å falle på plass, lille snupp vokser for hver dag som går, studiet mitt er i gang og pappaen er i full jobb etter ferien, og jeg trives så godt i denne rollen! :Heartpink Må si det å studere på nett går overraskende bra enn så lenge, men har vært nøye fra start på gode rutiner med soving og mat for lille snupp så tror det har gjort at hun er veldig tilfreds og snill! Allerede 10 uker blir hun på fredag:wideyed: får se om det blir like lett når hun bikker et halvt år osv..

Ellers har jeg vært på rutinekontroll på sykehuset og der virket det som de har forstått at jeg trives godt med bebis, da de sa "da ses vi vel om ikke lenge" når vi dro... haha. Huff. Jeg er jo veldig sikker på en til, og mannen virker mer og mer ivrig også selv om han tenker litt mer klart og langsiktig. Noe jeg er glad for! Jeg tror nok 2 - maks 3 unger hadde passet oss midt i blinken i lengden. Men ønsker sårt to tette, og så kan heller nr. 3 komme litt etter hvert om det føles naturlig og riktig.

MEN, jeg har hele veien sagt at vi kan vente med nr 2 til snupp; 1. kan gå, 2. har begynt i barnehagen! Men så er jeg ikke så fryktelig glad i hormon prevensjon, og mannen liker ikke gummi:hilarious: Og vips så har jeg plutselig en super matlyst, tisser hele tiden, kvalm på kveldene osv... :bag: når jeg tenker meg om har jeg hatt litt såre nipler og fantomspark i magen for første gang siste dagene også! mannen tuller og tuller med at jeg er gravid, noe jeg tviler på. Før jeg ønsket å ta en test så hadde vi en seriøs samtale om at vi ønsker å vente med nr 2 litt, men at skjer det så skjer det, og da er frøet hjertelig velkommen, vi tar IKKE frivillig abort etter så mange år med prøving når vi har muligheten til å få 2 så tette, selv om det blir mye jobb. Vi skal dog ikke jors på å ha sex rundt EL osv, heller det motsatte.

Men nå er jeg da rundt 7-9 dpo, sitter og planlegger dåp osv. og så kjenner jeg en velkjent følelse. Det murrer!!!!! hvaaa:arghh::wideyed: Så jeg kjøpte en pakke med tester, sier til meg selv at jeg ikke skal bli skuffet om den er blank fordi det er for tidlig med en til enda, og ikke minst for tidlig for positiv test!!! Men her sitter jeg med test i hånda, streksyn (som aldri ble borte) og vil i hvert fall ikke spørre mannen. Han trenger ikke vite noe før en eventuell positiv test. Stakkars, han gikk igjennom nok alle de forrige månedene med prøving før den satt.

Tar selvfølgelig en ny i kveld eller i morgen, er jo veldig greit å vite om jeg er gravid eller ikke liksom:dead:
301668844_1163029030947142_1558696376140321091_n.jpg
 
Last edited:
Åhh, så spennende!!
Gledelig at livet smiler til dere, og dere er tilfreds enten det blir en babystrek eller ikke de neste dagene :love2
Har hørt mange si man ikke får el og kan bli gravid mens man ammer, men du ammer kanskje ikke? I såfall, var det upoblematisk å stoppe melkeproduksjonen osv? Er nemlig usikker på om jeg skal amme selv pga ekstreeemt følsomme nipler utenom graviditet også, så derfor jeg spør litt om dette:shy:
 
Åhh, så spennende!!
Gledelig at livet smiler til dere, og dere er tilfreds enten det blir en babystrek eller ikke de neste dagene :love2
Har hørt mange si man ikke får el og kan bli gravid mens man ammer, men du ammer kanskje ikke? I såfall, var det upoblematisk å stoppe melkeproduksjonen osv? Er nemlig usikker på om jeg skal amme selv pga ekstreeemt følsomme nipler utenom graviditet også, så derfor jeg spør litt om dette:shy:
Jeg delammer:shy: man må amme minst hver 3. time, også på natt for å unngå el, og likevel kan den komme. Men har hatt mensen og tydelig el så er nokveldig fruktbar:hilarious: vet litt om det, men mest om delamming. Kanskje det kunne være noe? Eller vil du slutte helt? Har vurdert å slutte selv, men klarer ikke å la være helt fordi jeg syntes det er så kos, men har ikke i nærheten nok melk lengre. Men hvis du ikke vil amme i det hele tatt så tror jeg det skal gå seg til veldig raskt, hvis ikke kan du jo prøve å delamme i starten for å se hva du tenker og øke produksjonen etterhvert hvis du ønsker å slutte med tillegg.
 
Last edited:
Jeg delammer:shy: man må amme minst hver 3. time, også på natt for å unngå el, og likevel kan den komme. Men har hatt mensen og tydelig el så er nokveldig fruktbar:hilarious: vet litt om det, men mest om delamming. Kanskje det kunne være noe? Eller vil du slutte helt? Har vurdert å slutte selv, men klarer ikke å la være helt fordi jeg syntes det er så kos, men har ikke i nærheten nok melk lengre. Men hvis du ikke vil amme i det hele tatt så tror jeg det skal gå seg til veldig raskt, hvis ikke kan du jo prøve å delamme i starten for å se hva du tenker og øke produksjonen etterhvert hvis du ønsker å slutte med tillegg.
Hmm, ja har ikke tenkt over at det er noen mellomting der, men delamming kan absolutt være aktuelt å prøve ja. Jeg har egt alltid sagt at jeg aldri vil amme, men jordmor på helsestasjon fortalte jo om veeeldig mange fordeler som gjorde meg litt mer åpen for det likevel. Så jo, der tror jeg faktisk du er inne på noe! Takk for innmari godt tips :Heartpink
Og innmari spennende at både el og tr har meldt seg igjen alt, er du med i ikm-gruppe? Eller oppdaterer du oss her i dagboka? Må jo få med meg hva som skjer de neste dagene nå :woot:
 
Okei da var det på tide med en liten update igjen!

Hverdagen begynner å falle på plass, lille snupp vokser for hver dag som går, studiet mitt er i gang og pappaen er i full jobb etter ferien, og jeg trives så godt i denne rollen! :Heartpink Må si det å studere på nett går overraskende bra enn så lenge, men har vært nøye fra start på gode rutiner med soving og mat for lille snupp så tror det har gjort at hun er veldig tilfreds og snill! Allerede 10 uker blir hun på fredag:wideyed: får se om det blir like lett når hun bikker et halvt år osv..

Ellers har jeg vært på rutinekontroll på sykehuset og der virket det som de har forstått at jeg trives godt med bebis, da de sa "da ses vi vel om ikke lenge" når vi dro... haha. Huff. Jeg er jo veldig sikker på en til, og mannen virker mer og mer ivrig også selv om han tenker litt mer klart og langsiktig. Noe jeg er glad for! Jeg tror nok 2 - maks 3 unger hadde passet oss midt i blinken i lengden. Men ønsker sårt to tette, og så kan heller nr. 3 komme litt etter hvert om det føles naturlig og riktig.

MEN, jeg har hele veien sagt at vi kan vente med nr 2 til snupp; 1. kan gå, 2. har begynt i barnehagen! Men så er jeg ikke så fryktelig glad i hormon prevensjon, og mannen liker ikke gummi:hilarious: Og vips så har jeg plutselig en super matlyst, tisser hele tiden, kvalm på kveldene osv... :bag: mannen tuller og tuller med at jeg er gravid, noe jeg tviler på. Før jeg ønsket å ta en test så hadde vi en seriøs samtale om at vi ønsker å vente med nr 2 litt, men at skjer det så skjer det, og da er frøet hjertelig velkommen, vi tar IKKE frivillig abort etter så mange år med prøving når vi har muligheten til å få 2 så tette, selv om det blir mye jobb. Vi skal dog ikke jors på å ha sex rundt EL osv, heller det motsatte.

Men nå er jeg da rundt 7-9 dpo, sitter og planlegger dåp osv. og så kjenner jeg en velkjent følelse. Det murrer!!!!! hvaaa:arghh::wideyed: Så jeg kjøpte en pakke med tester, sier til meg selv at jeg ikke skal bli skuffet om den er blank fordi det er for tidlig med en til enda, og ikke minst for tidlig for positiv test!!! Men her sitter jeg med test i hånda, streksyn (som aldri ble borte) og vil i hvert fall ikke spørre mannen. Han trenger ikke vite noe før en eventuell positiv test. Stakkars, han gikk igjennom nok alle de forrige månedene med prøving før den satt.

Tar selvfølgelig en ny i kveld eller i morgen, er jo veldig greit å vite om jeg er gravid eller ikke liksom:dead:
Vis vedlegget 387717
Hmm, ja har ikke tenkt over at det er noen mellomting der, men delamming kan absolutt være aktuelt å prøve ja. Jeg har egt alltid sagt at jeg aldri vil amme, men jordmor på helsestasjon fortalte jo om veeeldig mange fordeler som gjorde meg litt mer åpen for det likevel. Så jo, der tror jeg faktisk du er inne på noe! Takk for innmari godt tips :Heartpink
Og innmari spennende at både el og tr har meldt seg igjen alt, er du med i ikm-gruppe? Eller oppdaterer du oss her i dagboka? Må jo få med meg hva som skjer de neste dagene nå :woot:
Ja delamming er helt supert! Er jo selvfølgelig litt pga fordeler for både baby og meg at jeg ikke slutter helt med ammingen også! Sitter i skrivende stund og pumper for å få opp produksjonen bittelitt. Og hvis man vedlikeholder litt hver dag så har du muligheten til å fullamme senere om du vil når kroppen kommer seg og sånn. Men er en helsikkes jobb å gå fra delamming til fullamming, men enda værre å slutte helt og så angre eller prøve å få startet produksjonen igjen!

Jeg er ikke i noe ikm gruppe da vi eeeegentlig ikke prøver nå.. så lover å oppdatere her! Sist graviditet fikk mange vite det ekstremt tidlig pga hyperemisis og så mange ganger vi hadde mistet. Så hvis jeg er gravid nå, elle når jeg blir det har vi tenkt å holde det hemmelig så langt det går for absolutt alle, og da er jeg nødt til å dele detaljene med noen! :hilarious: Kan legge til at det murrer godt enda, både i mage og rygg:bag::angelic:
 
Ja delamming er helt supert! Er jo selvfølgelig litt pga fordeler for både baby og meg at jeg ikke slutter helt med ammingen også! Sitter i skrivende stund og pumper for å få opp produksjonen bittelitt. Og hvis man vedlikeholder litt hver dag så har du muligheten til å fullamme senere om du vil når kroppen kommer seg og sånn. Men er en helsikkes jobb å gå fra delamming til fullamming, men enda værre å slutte helt og så angre eller prøve å få startet produksjonen igjen!

Jeg er ikke i noe ikm gruppe da vi eeeegentlig ikke prøver nå.. så lover å oppdatere her! Sist graviditet fikk mange vite det ekstremt tidlig pga hyperemisis og så mange ganger vi hadde mistet. Så hvis jeg er gravid nå, elle når jeg blir det har vi tenkt å holde det hemmelig så langt det går for absolutt alle, og da er jeg nødt til å dele detaljene med noen! :hilarious: Kan legge til at det murrer godt enda, både i mage og rygg:bag::angelic:
Høres utvilsomt som delamming er greia for meg også ja, blir nok til det! :D
Og herlig å høre at du kommer med updates :love2 Innmari spent, æææhhh!!
 
Høres utvilsomt som delamming er greia for meg også ja, blir nok til det! :D
Og herlig å høre at du kommer med updates :love2 Innmari spent, æææhhh!!
Ja! Selv var jeg veldig ivrig på å amme fullt, men delamming er definitivt gull! Har også en roligere og mer fornøyd baby fordi hun alltid får mat på etterspørsel i stedet for å måtte bysses når puppen er tom og vente til produksjonen øker. Sover bedre og lengre også. Rett og slett en mer fornøyd baby enn de 3 andre venninnene mine som også har fått siste halvåret som full ammer!

Jaaa, herligfred tenk om jeg er gravid! Tenk om jeg skal ha to barn!!! På en måte er jeg i ekstase og har så lyst at den skal bli en babystrek, men samtidig er det ekstremt skummelt!:shy:
 
Fantastisk å høre, takk for at du deler din erfaring :D
Ja gurimalla, skjønner at det blir en salig blanding av skrekkblandet fryd! Utrolig spennende dager i vente nå altså :Heartpink:happy093.
 
Oy så spennende plutselig!
Ville bare kommentere at selv om man fullammer kan man bli gravide, man er visst veldig fertile etter fødsel, og el kan komme selv om mensen ikke har starta. Og selv om man ammer. Så det er ikke en prevensjon i seg selv å amme.

Men så koselig oppdatering og at du trives så godt i mamma rollen ❤️
 
God morgen!
Må bare si at jeg nyyyyter tidlige morgener mens lille trille sover dupp, det er blå himmel og jeg kan nyte en kaffe til God morgen Norge:angelic: Dette er liksom min tid.

Men! Murringene fortsatte utover kvelden i går og kvalmen meldte seg da jeg la meg. Våkner med ømme pupper og skrubbsulten! Og ja! Jeg spiste opp hele lunsjen jeg hadde laget til i dag, da jeg var i telefonen med pappa i går:bag: merket ikke at alt var borte før han la på:hilarious:

Såå en ny test er tatt! Den er veldig lik på den i går, og det kan jo godt hende disse symptomene egentlig er tegn på at tanta er på vei, men nå koser vi oss i spenningen mens det varer:nailbiting::shy: er det dette de kaller husmors underholdning? Det er i hvert fall nooooe der, men om det er en alt for tidlig babystrek eller bare skygge vil tiden vise:nailbiting:

Edit; ekstremt flaut å dele bilder her inne når det er så jævlig dårlig kvalitet.. hahah.. men ja, hvis du ser noe så er du god!


Er jo bare nødt å ta en ny i kveld nå da… og for alt jeg vet kan jeg være alt mellom 8 og 10 dpo.. så den pakka med tester jeg skulle ha i en evighet ryker vel rimelig raskt de neste dagene:wtf:

Ha en nydelig dag!
1D299062-1534-4D5D-A56C-472CC2891E23.jpeg
 
En liten update i kvelden :shy: kjenner jeg er ekstreemt spent på testen i morgen tidlig da det har murret så kraftig i både nedre mage og korsrygg nå utpå ettermiddagen:nailbiting: at jeg måtte gå og legge meg, og nå har puppene blitt ømme og! I tillegg glemte jeg å si at jeg har hatt veldig mye helt blank utflod siste dagene. Enten kommer tanta tidlig eller så er jeg nødt til å teste positivt innen få dager!

Dette ble pluttselig så utrolig spennende :hilarious:
 
Ikke så mye å melde i dag:wtf: i følge ff er jeg bare 10 dpo, så kan jo fortsatt skje noe. På papiret er det blankere enn noen gang, og murret godt i går kveld også. Forstår ingenting. Hvis det var egget som festet seg ordentlig i går kan det jo ta et par dager før det er nok hcg til at det vises noe godt.

Bare merkelig om det er tanta som kommer, det gjør jo ingenting det, men har aldri hatt noen av disse symptomene før en vanlig mensen. Men men tiden vil vise!:shy: Klarer sikkert ikke å holde meg fra å ta en test i kveld, har 3 igjen så de må holde til eventuelt mensen kommer.
 
Herremin så spennende!! Du må love å fortsatt oppdatere oss etter hver test :nailbiting:
Huff ja! Blir jo nesten nedtur om tr kommer nå bare på grunn av spenningen:hilarious: murrer ikke like mye i dag, fortsatt litt, men tok seg jo veldig opp utover dagen i går så vi får se.
 
Back
Topp