En fersken spire og? - Mangojenta

4+1:nailbiting:

God morgen! Har gledet meg helt siden fredag til å teste i dag:p og det var ingen god start på morningen når det tok 100 år før det kom noe strek i det hele tatto_O jeg var dønn sikker på at det var over nå, men neida.. en liten treg strek kom opp til slutt:hilarious:

Har følt mye mindre murring det siste døgnet, så håper det tar seg litt opp i dag:) Ellers er formen veldig god, for utenom sure oppstøt som fører til oppkast før jeg sovner om kvelden:hungover: men bedre enn å ligge og brenne i brystet hele natten.

Tenk at det fortsatt er en dag til jeg er like langt som sist jeg fant ut om svanger skapet:eek: jaja… blir spennende å se nå da, krysser alt som kan krysses:Heartpink kjøper en ny pakke med tester mot neste helg tenker jeg, så får jeg heller overleve på El tester for å dempe behovet i mellomtiden hvis det trengs:shy:

første fra fredag og andre fra i dag
AFF15A18-EFE3-4862-8BE7-39B50A89A573.jpeg

5+1 :)

God søndag! Og allerede i gang med en ny uke i svangerskapet:p Dagene flyr, men likevel må jeg flere ganger tilbake og lese i dagboken da jeg nesten ikke føler meg gravid i det hele tatt. Litt tunge pupper og såre nipler, litt kvalm på kvelden og murring her og der. Følte jeg følte meg så sykt mye mer gravid sist, men det var kanskje adrenalin:hilarious: Denne gangen er jeg jo litt mer rolig.

Men må bare få sagt hvor utrolig taknemmelig jeg er for å være gravid igjen:Heartpink:Heartpink:Heartpink TENK at jeg skulle være så heldig å få oppleve det allerede igjen! Håper og håper at det er liv i magen rundt nå, og at lille spiren min blir i noen gode mnd til. Kom også på at natten før jeg testet positiv så drømte jeg at jeg testet positiv! :wideyed: Litt gøy å tenke på:)

På en måte lengter jeg etter kvalmen så jeg kan føle meg litt mer gravid, men samtidig kan den ikke komme før om 2 uker for da er jeg ferdig med eksamen:wtf:

OG FY SOM JEG GLEDER MEG TIL Å GÅ INN I JULEN GRAVID!!! :greet008 Og ikke minst fortelle om graviditeten til svigermor på nyttårsaften:Heartpink Har ikke bestilt en tul enda, men det optimale hadde vært enten rett før julaften eller i romjula.

Og har glemt å fortelle dere noe! Gjett om jeg fikk innkalling til den samtalen på sykehuset angående hva slags hjelp vi skal få videre rett etter jeg testet positiv. Hva gjør jeg med den? Kan jo ikke la vær å si noe og møte opp på en samtale om ivf 8 uker gravid:hilarious: Må kanskje ringe og si ifra, men si at jeg likevel ønsker timen ettersom jeg har mistet så mange ganger. Hva tenker dere?

God helg videre til alle gravide og prøvere! :)

Last edited:

God søndag! Og allerede i gang med en ny uke i svangerskapet:p Dagene flyr, men likevel må jeg flere ganger tilbake og lese i dagboken da jeg nesten ikke føler meg gravid i det hele tatt. Litt tunge pupper og såre nipler, litt kvalm på kvelden og murring her og der. Følte jeg følte meg så sykt mye mer gravid sist, men det var kanskje adrenalin:hilarious: Denne gangen er jeg jo litt mer rolig.

Men må bare få sagt hvor utrolig taknemmelig jeg er for å være gravid igjen:Heartpink:Heartpink:Heartpink TENK at jeg skulle være så heldig å få oppleve det allerede igjen! Håper og håper at det er liv i magen rundt nå, og at lille spiren min blir i noen gode mnd til. Kom også på at natten før jeg testet positiv så drømte jeg at jeg testet positiv! :wideyed: Litt gøy å tenke på:)

På en måte lengter jeg etter kvalmen så jeg kan føle meg litt mer gravid, men samtidig kan den ikke komme før om 2 uker for da er jeg ferdig med eksamen:wtf:

OG FY SOM JEG GLEDER MEG TIL Å GÅ INN I JULEN GRAVID!!! :greet008 Og ikke minst fortelle om graviditeten til svigermor på nyttårsaften:Heartpink Har ikke bestilt en tul enda, men det optimale hadde vært enten rett før julaften eller i romjula.

Og har glemt å fortelle dere noe! Gjett om jeg fikk innkalling til den samtalen på sykehuset angående hva slags hjelp vi skal få videre rett etter jeg testet positiv. Hva gjør jeg med den? Kan jo ikke la vær å si noe og møte opp på en samtale om ivf 8 uker gravid:hilarious: Må kanskje ringe og si ifra, men si at jeg likevel ønsker timen ettersom jeg har mistet så mange ganger. Hva tenker dere?

Spennede å følge med! :D Jeg er også 5+1 i dag!
Håper spirene våre holder seg der de er nå i noen måneder til :happy::happy093.

Synes du skal kontakte klinikken, fortell det som det er, men be om timen i og med at du har mistet.
Da er du i systemet :happy:
Er det noe jeg har erfart etter å ha vært i IVF-land, så er det at det er nok med ventetid i fertilitetshjelp-verdenen :p
Eventuelt, hvis de ikke vil ha timen med deg, så hør hvordan du kan løse det hvis du mister igjen, om du eventuelt kan komme på kort varsel eller noe (men vi satser jo på at du slipper :D )

Lykke til videre, krysser fingre og tær for at dette går hele veien! :D

Kanskje timen kan holdes slik at det kan bli en tul ut av den? Skader ikke å høre hvert fall, de har jo satt av timen til deg uansett:p

Last edited:
5+2

Veldig morsomt hvor forskjellige to svangerskap kan være. Sist var jeg kokvarm, øm i puppene og hadde sååå dårlig matlyst. Denne gangen er det korsryggen som får kjørt seg, av og på matlyst og er øm i kun niplene:wideyed: aldri opplevd før. Kanksje puppene vokste nok sist svangerskap og aldri gikk helt tilbake:p Men nå begynner det også å komme små bølger med kvalme inni mellom, så venter i spenning på når full dag kvalme skal møte opp:wtf: plis la det vente til neste uke i hvert fall.

Får besøk fra østlandet i helga og da kommer svigers innom også.. Og for å si det sånn.. svigermors største drøm er at vi skal bli gravide:hilarious: Har delt alle svangerskap med henne helt fra start, men håper på å dele når jeg er 12 uker på nyttår denne gangen.

Kanskje timek kan holdes slik at dey kan bli en tul ut av den? Skader ikke å høre hvert fall, de har jo satt av timen til deg uansett:p
Ja det er jo absolutt en mulighet! Men tenker likevel å vente til det bare er et par dager i forveien med å ringe, for man vet jo aldri hva som skjer innen da:bag: Krysser fingrene for at jeg er 8 uker og får se en liten bønne da:Heartpink

5+4:woot: Blir like overasket for hver dag som går uten blod, selv om forrige graviditet også var sånn. Men jeg har enda ikke fått det helt inn liksom, at jeg er gravid igjen:wideyed: Så uendelig takknemlig. Håper virkelig dette er gullspira vår:shy:

Korsryggen får virkelig kjørt seg om dagene, og jeg begynner å merke at det er umulig å holde samme kjøret som vanlig. Så gravid, det er jeg! Senest kl 18 MÅ jeg legge meg nedpå for å strekke ut og hvile kroppen. Er vel snart på tide å legge inn en daglig powernap også:p

I dag satt jeg og leste til eksamen og kjente plutselig at det rant nedentil:eek: og sammen med murringen jeg har hatt i dag, var jeg sikker på at det var fare på ferde. Men neida, her var det bare gode mengder utflod:bag: og kom brått på hvor merkelig jeg syntes det var å ha nærmest EL slim i flere måneder sist:hilarious:

Ellers er jeg så stolt over hvor rolig jeg klarer å holde meg denne gangen. Ingen flere g tester, ingen tul bestilt enda. Bare nyte og håpe:Heartpink

Så herlig så langt du har kommet! Snart 6 uker! :)
Og så fint at du klarer å ta det med ro og nyte❤

Hei :) Jeg synes det er veldig koselig å se at du og flere andre jeg har fulgt med på er blitt gravide nesten samtidig nå :) :) :)
Jeg vet at de fleste av dere har prøvd lenge og gått mange ganger på store nedturer.
Jeg håper og krysser fingrene for at alle dere kommer i mål denne runden :) :)
Det kommer til å være både skummelt, vanskelig og tøft i starten, men når man er kommet et godt stykke på vei så går det nesten alltid bra :) Nå har dere sammenlagt hatt nok nedturer så det er tid for en stor opptur :) :) :)

Dipsy, -TP-, Mangojenta, Concon (Du må bytte navn til andregang på dagboka di :p)

Jeg ønsker dere alle det beste og håper det blir 4 små til sommeren nå :) :) :)
Mange klemmer fra meg, får nesten lyst på en til liten selv når jeg tenker på nyfødte :) :)

Håper det er greit med samme teksten til dere alle :) :)

Hei :) Jeg synes det er veldig koselig å se at du og flere andre jeg har fulgt med på er blitt gravide nesten samtidig nå :) :) :)
Jeg vet at de fleste av dere har prøvd lenge og gått mange ganger på store nedturer.
Jeg håper og krysser fingrene for at alle dere kommer i mål denne runden :) :)
Det kommer til å være både skummelt, vanskelig og tøft i starten, men når man er kommet et godt stykke på vei så går det nesten alltid bra :) Nå har dere sammenlagt hatt nok nedturer så det er tid for en stor opptur :) :) :)

Dipsy, -TP-, Mangojenta, Concon (Du må bytte navn til andregang på dagboka di :p)

Jeg ønsker dere alle det beste og håper det blir 4 små til sommeren nå :) :) :)
Mange klemmer fra meg, får nesten lyst på en til liten selv når jeg tenker på nyfødte :) :)

Håper det er greit med samme teksten til dere alle :) :)
Å herlighet for en koselig melding:Heartpink helt enig i at det er så stas at vi er gravide igjen, og er jo bare å hive seg på:hilarious:

6+1

Dagene fyker avgårde, men syntes fortsatt de kunne gått enda litt fortere:hilarious: Vil jo snart se lille på tul og bekrefte hjerteslag! Har enda ikke bestilt noe, men må jo ringe sykehuset angående timen jeg har om en uke, og høre om jeg fortsatt får lov å komme.

Kanskje legen til og med gir meg en liten tul da for å bekrefte hjerteslag hvis jeg er flink og ikke bestiller noe annet før det. Trøster meg med at det ikke er alt for mye å se så tidlig, og i mitt tilfelle hjelper det lite at alt ser bra ut så tidlig. Da er det koseligere å få en super koselig beskjed når jeg er litt lengre på vei.

Ellers har morgen kvalmen kommet:wideyed: Har vært litt av og på uggen de siste dagene, men i dag var det ekstremt når jeg stod opp. Hjalp heldigvis med litt frokost. Spent på om jeg rekker å fullføre eksamen før den værste kvalmen kommer. Puppene er også litt mer ømme, føler jeg må tisse oftere og jeg sover nå en liten time på ettermiddagen hver dag:Heartpink

Ellers er det ikke mye å melde annet enn at vi fortsatt nyter og håper:Heartpink:)

Det jeg sa tidligere om at kvalmen avtok etter frokost kan strykes rimelig fort:banghead: For her har det kommet for fullt:yuck: Hadde glemt hvor jævlig det er… neste helt lammende:hungover: kjenner det er tungt å tenke på at dette bare er starten, men håper jo det blir et lite mirakel av en gave i slutten denne gangen:dummy1:

6+4

Da har jeg endelig fått kontakt med sykehuset og hun jeg pratet med mente at det ikke skulle være noe problem å endre timen til en tidlig ultralyd. Så fikk beskjed om at hvis ikke jeg hører noe, skal jeg møte opp til timen som vanlig:) herregud tenk om vi får se lille regnbue babyen var på første gang på mandag:dummy1: og tenk om det faktisk går fint denne gangen!!:wideyed:

har vært så flink og klart å dra på meg en liten influensa 3 dager før eksamen og med full kvalme som står på. Så her går det i prostafen og dyna i sofaen. Og begynner heldigvis å bli bedre. Blir så godt å bli ferdig med eksamen i morgen og eventuelt se om det er liv i magen på mandag:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Back
Topp