Oy! Stakkars deg!! Huff hva enkelte må gå gjennom for å lage dette lille mennesket. Er nesten som en allergisk reaksjon på graviditetshormoner jo.9+0
God morgen! Her kommer en liten oppdatering fra noe som har vært en Berg og dal bane de siste ukene
2 dager etter sist ul hadde jeg en liten blødning, så dro litt akutt til privat gyn og ble satt frem til 8+1 lykkelig prøvde vi å nyte dagene videre men mot helga ble jeg bare dårligere og dårligere..
Mandag dro jeg til legen for råd om kvalmen da jeg ikke lenger fikk i meg noe som helst uten at det kom opp igjen.. legen skrev ut kvalmestillende men var mer interessert i at jeg måtte bestille jordmor osv.. senere på dagen ble jeg veldig svimmel, noe jeg hadde slitt med mye siste ukene. Hadde også besvimt et par ganger. Så jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å komme med en gang.
Derfra ble jeg innlagt på sykehuset og fikk beskjed om at det er alvorlig svangerskapskvalme. 2 netter på sykehus, mye væske og kvalmestillende. Og jeg føler meg som et nytt menneske selvfølgelig fortsatt litt kvalm, men jeg klarer faktisk å fungere litt om dagene! Så nå sitter jeg på sykehuset og venter på å dra hjem etter å ha satt inn noe som heter picc line, altså en litt mer permanent veneflon, så skal jeg inn hver 3. dag og få væske.
Kjenner det er utrolig godt å bli tatt på alvor og få hjelp og ikke minst fikk vi en ekstra ultralyd når jeg kom på sykehuset og ble satt 1 dag frem fra opprinnelig offentlig sykehus og to tilbake fra privat, så sier oss fornøyd med det enn så lenge. Lille knøttet beveget på seg og har hatt det helt fint under hele dette kaoset
Så nå blir det som sakt væske hver 3. dag enn så lenge, og så skal vi på privat ultralyd neste fredag som blir siste før jul. Da er jeg 10+1 så krysser fingrene! Og så blir det en ny offentlig helt i begynnelsen av januar! Kanskje det faktisk skal gå greit denne gangen
Bra du ble tatt på alvor og har fått og fortsetter å få hjelp!
Det blir verdt det til slutt!