[emoji259] Mai 2017 [emoji259]

Nå nermer det seg oppstart for flere av oss ser jeg. Jeg skal begynne med spray på mandag (17 april ). Skal bruke Suprecur denne gangen. Spent på hvordan kroppen liker denne. Jeg pleier bli veldig slapp og har mye hodepine.

Jeg skal også ta den sprayen, to dager etter deg! Jeg er så redd! Har lest pakningsvedlegget... veldig voldsomme bivirkninger jeg leser om[emoji33]
Jeg skulle ønske jeg klarte å glede meg til dette, slik jeg ser flere av dere gjør[emoji173]️
Hvordan kan jeg roe meg ned og ikke tenke at jeg kommer til å dø av dette??
 
Jeg har roet meg bittelitt ned nå;) Dette med spray: jeg starter på 5 dpo. Tenk om jeg er gravid? Hvordan forholde seg til dette?
 
Det hadde jeg ikke tenkt så masse på. Får du ikke blødning til vannelig tid så er det å ta en test, om den er positiv så slutter du på sprayen ned en gang. Er den negativ så er det bare å fortsette.
 
Fortsatt neg test etter hjemmeprøving. Drar en test for sikkerhets skyld om noen dager.

Forventet mens 19-21 april og oppstart elonva på cd2 - wiiiiiiiiii jeg er så spent :joyful:!!!

Jeg har meget stabil mens innenfor cd 28,29 eller 30, meeeeen når det er oppstart til forsøk, da bruker den være mellom 1-3 dager forsinket. Akkurat som spenningen bare tar overhånd og hele kroppen holder pusten.

Noen andre som har det sånn?

Tro om det blir sånn nå. Denne gangen har jeg det så travelt at jeg knapt har tid til å tenke på forsøk før ul. Blir superkjekt med en depotsprøyte sånn sett.
 
Fortsatt neg test etter hjemmeprøving. Drar en test for sikkerhets skyld om noen dager.

Forventet mens 19-21 april og oppstart elonva på cd2 - wiiiiiiiiii jeg er så spent :joyful:!!!

Jeg har meget stabil mens innenfor cd 28,29 eller 30, meeeeen når det er oppstart til forsøk, da bruker den være mellom 1-3 dager forsinket. Akkurat som spenningen bare tar overhånd og hele kroppen holder pusten.

Noen andre som har det sånn?

Tro om det blir sånn nå. Denne gangen har jeg det så travelt at jeg knapt har tid til å tenke på forsøk før ul. Blir superkjekt med en depotsprøyte sånn sett.

Da er du snart i gang jo :) Jeg skal på scratching i morgen, og får vel videre plan da. Spent :) men oppstart sprøyter blir tidligst tirsdag neste uke! Deilig å ha mye å gjøre, så går tiden raskere! Når har du første UL??
 
Jeg fant dette på nett:
Scratching/Priming av livmorslimhinnen (endometriet)

Flere nyere studier viser en økt graviditetssjanse ved IVF/ICSI behandling hvis man utfører en enkel prosedyre der man skraper i livmorslimhinnen i syklusen før IVF/ICSI-behandlingen.

Man mener at bakgrunnen for effekten er en aktivering av “immunapparatet” som skjer ved reparasjonsprosessen av den kontrollerte “skaden”. Dette medfører en økning av tilvekstfaktorer, hormoner og andre stoffer. Den nye “reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres. Dette medfører da økte sjanser for å bli gravid.

Det pågår adskillige vitenskapelige undersøkelser om hvordan dette skjer i detalj, men på bakgrunn av allerede foreliggende vitenskapelige undersøkelser/resultater tilbyr vi nå dette inngrepet, som første klinikk i Norge. Resultatene viser på dobbel sjanse til å bli gravid ved utført prosedyre.

Tilbudet er fremst til pasienter som gjennomgått IVF/ICSI/assistert befruktning der et embryo av utmerket kvalitet er satt tilbake men som likevel ikke leder til graviditet.

Prosedyren utføres på menstruasjons-syklusdag 21 (+/- 1 dag) i syklusen som er direkte før den syklus der det skal utføres IVF/ICSI/assistert befruktning. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade. Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå.

Man kan fint bruke enkle smertestillende som 1 gram Paracetamol (2*500mg) og 1 tablett Ibux 200 mg ca 45 minutter før behandlingen.
 
Sniker meg inn hit :) hadde første forsøk nå i april, men ble totalfrys pga overstimulering. Vi fikk 5 egg på frys så satser på at i hvert fall en av dem er gullegget. Ser ut til at det blir innsett i løpet av uke 20/21. Blir spennende å følge med på dere andre også :)
 
jeg kan og komme inn hit...går på synarela nå..gått siden 24 mars...oppstart sprøyter i morgen..så håper på egguttak og innsett første uka i mai
 
Kanskje en andre jenta kan forklare det til deg på norsk? Jeg er italiensk og ikke så flink på norsk. Hvis det er OK for deg jeg kan skrever på engelsk.

Du er flink i norsk :happy:. Kjempekjekt at du skriver på norsk syns jeg, det gjør ingenting at ikke alt er 100% korrekt, det er det ikke når jeg skriver heller :joyful:.
Det er jo nettopp sånn man blir bedre :happy:.
 
jeg kan og komme inn hit...går på synarela nå..gått siden 24 mars...oppstart sprøyter i morgen..så håper på egguttak og innsett første uka i mai

Da blir vi jo en liten gjeng her som ligger veldig likt i løypa! Uttak og innsett her og første uka i mai om alt går etter planen da.
 
Veldig gøy :) jeg tipper uttak blir 2.uken i mai her...men det spørs jo helt på åssen kroppen responderer! Å først må blødningen komme ;)

Jaaaaa, den der blødningen.....Er det ikke festlig, her gikk jeg hele ungdommen og hatet mensen og var uber-nøye med prevansjon! Nå veeeeeeenter jeg på tanta for hvert bidige innsett og prevensjon, ja det skal jeg aldri bruke igjen :p:joyful::joyful::joyful:!
 
Back
Topp