Emilie’s dagbok ❤️

Etter en fin og lang ferie så er jeg tilbake her inne med dere fine damer. Jeg har siden sist rukket å bli fru (beste dagen i mitt liv) og har prøvd så godt jeg kan å bare ha fokus på bryllup og tosomheten [emoji171]

Vi har likevel gått å ventet og ventet, sendt mail til klinikken uten at de har kunne gi oss noen svar, ventet og ventet, sendt enda en mail, ventet litt til, og ventet enda mer på telefonen fra Danmark.. Vi hadde planer om å ringe klinikken i løpet av denne uka å kjefte litt på de for dette har tatt mye lengre tid enn de først forespeilte oss og vi har fått svært lite info.

MEN i dag så ringte de fra Danmark!!!! Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg så at det var et Danskt nummer som ringte.
Vi har endelig fått egg!!! [emoji4][emoji173]️Legen kunne fortelle at de hadde hentet ut 8 fine egg. De skulle befrukte disse i dag og dyrke de videre til Blasto.[emoji4] På lørdag skulle vi få en mail om hvordan ståa til eggene er og på tirsdag neste uke skal vi forhåpentligvis ha en samtale med legen om medisinering av meg og når vi kan reise ned. Dette hadde jeg virkelig ikke sett for meg når jeg våknet i dag. Nå begynner jeg å se litt lys i tunellen [emoji173]️ Jeg er både i lykkerus og skikkelig spent. Håper virkelig eggene blir befruktet og deler seg som de skal Nå kan vi ikke gjøre annet enn å krysse fingrene . En ting er sikkert: dette blir en lang og nervepirrende uke[emoji86]
Gratuleremed gode nyheter! Dette skal gå veien :):dummy1::dummy:

Så bra du fikk mail, sent en søndag kveld! Dette blir så bra!

Ja, jeg ble så glad [emoji4] Håper virkelig det går på første ED-forsøk

Gratuleremed gode nyheter! Dette skal gå veien :):dummy1::dummy:

Se der ja!! Gratulerer! Nå er det deres tur:):hug013

Tusen takk for det [emoji4] Endelig skjer det noe her [emoji171] Skal snakke med legen på klinikken i dag og da får jeg forhåpentligvis litt mer informasjon på når jeg skal begynne på medisiner og når vi kan dra ned [emoji4]

I dag fikk jeg telefon fra legen som sa at jeg skulle ringe inn neste mens, starte på progynova på dag 3 og ta 1 tablett tre ganger til dagen. På dag 10-11 så skulle jeg på UL (det blir Hausken) for å sjekke at slimhinna var minst 6-7mm , sende klinikken mail om resultatet og deretter skulle vi komme ned 6-7 dager etter dette. Så nå er jeg veldig glad![emoji3] Håper sånn at det går på første ED-forsøk!

Ser ut (ut i fra syklusen min) at innsett blir i uke 40, noe som passer helt perfekt fordi jeg har ferie i uke 41 [emoji4] Så da kan jeg slappe av og ruge med god samvittighet[emoji4]

Så tenker jeg på hva kan jeg gjøre for å få enda bedre sjanser for at egget setter seg fast og blir der til termin?
jeg tenker litt på om jeg skal ta scratching? Noen som det har funket/ikke funket for?
Er det noen vitaminer eller mat jeg bør spise?
Hva er babyklister? Funker det?
Skal jeg gå på vivag sånn at ph-verdien er slik den skal være?
Noen som leser dette som har noen tips? [emoji4]

I dag fikk jeg telefon fra legen som sa at jeg skulle ringe inn neste mens, starte på progynova på dag 3 og ta 1 tablett tre ganger til dagen. På dag 10-11 så skulle jeg på UL (det blir Hausken) for å sjekke at slimhinna var minst 6-7mm , sende klinikken mail om resultatet og deretter skulle vi komme ned 6-7 dager etter dette. Så nå er jeg veldig glad![emoji3] Håper sånn at det går på første ED-forsøk!

Ser ut (ut i fra syklusen min) at innsett blir i uke 40, noe som passer helt perfekt fordi jeg har ferie i uke 41 [emoji4] Så da kan jeg slappe av og ruge med god samvittighet[emoji4]

Så tenker jeg på hva kan jeg gjøre for å få enda bedre sjanser for at egget setter seg fast og blir der til termin?
jeg tenker litt på om jeg skal ta scratching? Noen som det har funket/ikke funket for?
Er det noen vitaminer eller mat jeg bør spise?
Hva er babyklister? Funker det?
Skal jeg gå på vivag sånn at ph-verdien er slik den skal være?
Noen som leser dette som har noen tips? [emoji4]

Å , vil bare ønske deg så mye, mye lykke til!!

Du har jo lett for å bli gravid, så jeg tror at med et godt egg, så blir dette kjempebra! ( no offence ment her )
Jeg stoler på det legene sa til meg: ikke bruk noe helsekost ved siden av behandlingen fordi noe av det kan virke inn og forstyrre den behandlingen som blir gitt.

Om effekten av scratchingen strides de lærde, så gjør det du føler blir rett for deg. Det skader i hvertfall ikke , slik jeg har skjønt det, så da er det kanskje grunn til å ta seg råd og tid til det om man har det?

Uansett, jeg krysser alle fingrene for deg du modige og standhaftige kvinne!

NÅ, endelig, skal det skje!!!

Ville bare si at jeg har lest dagboka di og ønsker deg så utrolig mye lykke til! Så spennende at det endelig skjer, og du er tøff!
Vet ikke om det er så mye du kan/bør gjøre, har i hvertfall ingen gode råd. Det viktigste er jo et egg av god kvalitet og det får du jo nå :happy: Håper på full klaff på første runde!:gen014

Å , vil bare ønske deg så mye, mye lykke til!!

Du har jo lett for å bli gravid, så jeg tror at med et godt egg, så blir dette kjempebra! ( no offence ment her )
Jeg stoler på det legene sa til meg: ikke bruk noe helsekost ved siden av behandlingen fordi noe av det kan virke inn og forstyrre den behandlingen som blir gitt.

Om effekten av scratchingen strides de lærde, så gjør det du føler blir rett for deg. Det skader i hvertfall ikke , slik jeg har skjønt det, så da er det kanskje grunn til å ta seg råd og tid til det om man har det?

Uansett, jeg krysser alle fingrene for deg du modige og standhaftige kvinne!

NÅ, endelig, skal det skje!!!

Åh, Gledeståre [emoji173]️ Du med dine gode ord [emoji8] Ja, jeg har jo lett for å bli gravid (heldigvis) [emoji4] Og det som har vært problemet har jo vært eggene som ikke vil utvikle seg skikkelig. Så jeg håper at det går denne gangen og at spira holder hele veien [emoji173]️ Ingenting jeg ønsker meg mer i hele verden enn et friskt barn [emoji171]. Tenker uansett å begynne på vitaminpakken som heter Gravid som inneholder folat og andre viktige vitaminer. Får kanskje ta en telefon til Hausken i løpet av uken å høre med dem hva de anbefaler i forhold til scratching[emoji848]

Ville bare si at jeg har lest dagboka di og ønsker deg så utrolig mye lykke til! Så spennende at det endelig skjer, og du er tøff!
Vet ikke om det er så mye du kan/bør gjøre, har i hvertfall ingen gode råd. Det viktigste er jo et egg av god kvalitet og det får du jo nå :happy: Håper på full klaff på første runde!:gen014

Tusen hjertelig takk for det [emoji173]️ Så kjekt at du tok deg tid til å lese hele dagboka mi [emoji4]
Nei, er jo ikke så mye man kan gjøre fra eller til. Når alt kommer til alt så er det jo egget som må gjøre jobben med å feste seg og utvikle seg. Hadde likevel vært fint om det hadde fantes en oppskrift på suksess [emoji4] hvor er du i prosessen? [emoji4]

Tusen hjertelig takk for det [emoji173]️ Så kjekt at du tok deg tid til å lese hele dagboka mi [emoji4]
Nei, er jo ikke så mye man kan gjøre fra eller til. Når alt kommer til alt så er det jo egget som må gjøre jobben med å feste seg og utvikle seg. Hadde likevel vært fint om det hadde fantes en oppskrift på suksess [emoji4] hvor er du i prosessen? [emoji4]

Det hadde jammen vært kjekt gitt!
Vi skal starte på andre forsøk om ca 10 dager. Første runde ble litt sjokkartet med mange (18) egg ut, men ingen som ble noe av til innsett.. Så håper veldig at resultatet blir annerledes neste gang!
Blir jo redd for at kvaliteten er veldig dårlig, og må innrømme at jeg ikke klarer å unngå at tankene svirrer på om vi til slutt ender opp med donasjon selv.. Skal uansett tenke positivt ei stund til altså, men fint å lese om dine erfaringer!

Last edited:
Min slimhinne var tynnere/dårligere/tregere etter scratching, så hos meg så det ikke ut til å fungere så bra. :bag:

Jeg krysser fingrene for gullembryo jeg, så blir det terminspire på deg nå! :D

Det hadde jammen vært kjekt gitt!
Vi skal starte på andre forsøk om ca 10 dager. Første runde ble litt sjokkartet med mange (18) egg ut, men ingen som ble noe av til innsett.. Så håper veldig at resultatet blir annerledes neste gang!
Blir jo redd for at kvaliteten er veldig dårlig, og må innrømme at jeg ikke klarer å unngå at tankene svirrer på om vi til slutt ender opp med donasjon selv.. Skal uansett tenke positivt ei stund til altså, men fint å lese om dine erfaringer!

Ja, måtte jo inn å lese din dagbok også [emoji171] Skikkelig kjip opplevelse du hadde med hele 18 egg ut og ingen som klarte seg til innsett. Håper at en ny protokoll/medisinering kan gi bedre resultat og en spire i magen . Krysser fingrene for at du får mange fine egg ut ved neste forsøk[emoji171] Skjønner tankegangen din, begynte å tenke i de baner selv etter noen forsøk. Men det var vanskelig å godta at det var det vi måtte i gjennom når det ikke gikk den ene eller andre veien. Du får jo heldigvis ut en del egg og da er det lettere å finne gullegget[emoji4], enn med meg som maks har fått ut 8 stk.

Min slimhinne var tynnere/dårligere/tregere etter scratching, så hos meg så det ikke ut til å fungere så bra. :bag:

Jeg krysser fingrene for gullembryo jeg, så blir det terminspire på deg nå! :D

Takk for at for at du deler din erfaring [emoji171] Har stort sett bare lest positive erfaringer med scratching og det var godt å lese at det ikke alltid er tilfelle. Leste inne på en side at scratching ble anbefalt pasienter som hadde hatt flere innsett med gode egg eller endometriose og jeg har verken hatt gode egg eller endometriose (så vidt jeg vet). Så kanskje det er kun et godt egg som skal til? [emoji848]

Takk for at for at du deler din erfaring [emoji171] Har stort sett bare lest positive erfaringer med scratching og det var godt å lese at det ikke alltid er tilfelle. Leste inne på en side at scratching ble anbefalt pasienter som hadde hatt flere innsett med gode egg eller endometriose og jeg har verken hatt gode egg eller endometriose (så vidt jeg vet). Så kanskje det er kun et godt egg som skal til? [emoji848]

Jeg tror mer det. :) Har du hatt utfordringer med tynn slimhinne?

Jeg tror mer det. :) Har du hatt utfordringer med tynn slimhinne?

Nei, har vært «veldig tykk og fin» i følge gynekologer. Så det er kanskje bare gullegget fra Danmark som skal til [emoji848]

Nei, har vært «veldig tykk og fin» i følge gynekologer. Så det er kanskje bare gullegget fra Danmark som skal til [emoji848]

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre altså, mange som lykkes etter scratching også. :)

Jeg tror likevel mer på effekten av gullegget ditt nå. :Heartred

Ja, måtte jo inn å lese din dagbok også [emoji171] Skikkelig kjip opplevelse du hadde med hele 18 egg ut og ingen som klarte seg til innsett. Håper at en ny protokoll/medisinering kan gi bedre resultat og en spire i magen . Krysser fingrene for at du får mange fine egg ut ved neste forsøk[emoji171] Skjønner tankegangen din, begynte å tenke i de baner selv etter noen forsøk. Men det var vanskelig å godta at det var det vi måtte i gjennom når det ikke gikk den ene eller andre veien. Du får jo heldigvis ut en del egg og da er det lettere å finne gullegget[emoji4], enn med meg som maks har fått ut 8 stk.

Ja, med mange egg burde det jo absolutt være håp om at gullegget dukker opp i «bunken» snart! Vanskelig å unngå at tankene går, men prøver å fokusere på at neste gang kan bli vår tur. Skjønner godt at eggdonor var vanskelig å godta, DERE ER TØFFE! Så nå håper jeg virkelig dere får lønn for strevet :Heartred

Så gode nyheter det var her inne nå! Glad på dine vegne og krysser alt jeg har for at dette går bra!!:)

Så gode nyheter det var her inne nå! Glad på dine vegne og krysser alt jeg har for at dette går bra!!:)

Tusen takk for det [emoji173]️ Håper virkelig det går nå

Da tror jeg eggløsning har vært og vi har lagt inn aksjer som vanlig. Ikke at jeg tror at noe skjer, men vi sløser aldri vekk en eggløsning. Dersom tanta kommer på besøk så ønsker jeg henne gjerne velkommen tidligere enn normalt, og skulle det skje et mirakel at hun ikke dukker opp så vil jeg ikke ha henne tilbake på ett godt år [emoji1]

Dagene og ukene går fort frem mot innsett nå [emoji4] Om en liten måned er jeg forhåpentligvis ruger

Back
Topp