Emilie’s dagbok ❤️

4+6:
Mindre farge på utflod i dag. Lite eller ingenting i kveld.
Fortsatt murringer og menssmerter (spesielt når jeg har sittet en stund og reiser meg og går noen meter)
Har begynt å få ømme bryst/brystvorter. Har liksom vært litt «tunge» til nå, men ikke ømme.
Trøtt store deler av dagen.
HCG-prøve tatt. Spent, nervøs og redd for å høre resultatet i morgen. Kanskje dette er den siste dagen jeg er gravid... Håper virkelig ikke det! Har på en måte fått litt håp og tro tilbake i dag [emoji173]️
 
Hvilepulsen ligger på rundt 70-76 når jeg ikke er gravid og faller ned til rundt 60 når jeg får mens. Håper jo at den synkende hvilepulsen ikke er en induksjon på at det har gått galt igjen. Er bare det at under SAen i oktober sank hvilepulsen noen dager før jeg fikk vite at HCG-en var dalene, så nå har jeg fått det for meg at det samme har skjedd igjen [emoji53] her er hvilepulsen fra oktober:
Vis vedlegget 252038
(Rosa prikker:HCG-tilskudd, 5.okt satt jeg inn egg, lysegrønn: Graviditetstester blir sterkere(graviditet), etter 4 dager med synkende hvilepuls (oransje strek) fikk jeg vite at HCG-en var synkende
Slik ser den ut nå:
Vis vedlegget 252039
Skjønner veldig godt at du ser på sammenhenger med når du mistet, jeg lette også etter forskjeller fra når jeg mistet. Men jeg bestemte meg for å ikke måle puls og følge med på den siden jeg hadde hørt fra så mange at man ikke kunne stole på det.

Jeg synes som sagt at 2-3 slag i minuttet ikke har noe å bety, da jeg vil si det er akkurat samme puls. Det skal ikke et sekund til med feilmåling på klokken når du teller engang før du teller 1 slag feil og kanskje 2.

Men om du absolutt vil se på forskjellene fra nå og sist, så økte pulsen din hele tiden, helt til den plutselig bare gikk ned. Denne gangen har den faktisk fra søndag (87 i puls) til mandag sunket til 84, men økt til 86 de to neste dagene og sunket til 83 igjen i dag. Så skal du se på de små forskjellene, så ser det ikke likt ut som i oktober heller.

Jeg skal ikke si at dette går veien, for det vet jeg jo ikke. Men ville ikke satt min lit på pulsmåling vertfall :)
Godt det er mindre farge på utfloden da :)
 
Krysser fingrene for gode nyheter for deg i dag [emoji173]️
 
Skjønner veldig godt at du ser på sammenhenger med når du mistet, jeg lette også etter forskjeller fra når jeg mistet. Men jeg bestemte meg for å ikke måle puls og følge med på den siden jeg hadde hørt fra så mange at man ikke kunne stole på det.

Jeg synes som sagt at 2-3 slag i minuttet ikke har noe å bety, da jeg vil si det er akkurat samme puls. Det skal ikke et sekund til med feilmåling på klokken når du teller engang før du teller 1 slag feil og kanskje 2.

Men om du absolutt vil se på forskjellene fra nå og sist, så økte pulsen din hele tiden, helt til den plutselig bare gikk ned. Denne gangen har den faktisk fra søndag (87 i puls) til mandag sunket til 84, men økt til 86 de to neste dagene og sunket til 83 igjen i dag. Så skal du se på de små forskjellene, så ser det ikke likt ut som i oktober heller.

Jeg skal ikke si at dette går veien, for det vet jeg jo ikke. Men ville ikke satt min lit på pulsmåling vertfall :)
Godt det er mindre farge på utfloden da :)

Det er helt sant! Jeg må slutte å se på hvilepulsen [emoji86]. Får angst av slikt! Tror jeg rett og slett prøver å finne tegn på at ting har gått galt, som en slags forsvarsmekanisme, slik at jeg ved en evt. skuffelse er forberedt på det verste.
 
Det er helt sant! Jeg må slutte å se på hvilepulsen [emoji86]. Får angst av slikt! Tror jeg rett og slett prøver å finne tegn på at ting har gått galt, som en slags forsvarsmekanisme, slik at jeg ved en evt. skuffelse er forberedt på det verste.
Ja, det er nok helt normalt:Heartred
 
Da er dagen her hvor vi får svaret. Kjenner jeg er skikkelig redd, nervøs og engstelig. Jeg har en fornemmelse på at legen ringer å sier at det ikke gikk veien denne gangen heller, Men håper virkelig at jeg tar feil . Nå er det bare å vente og vente og vente på telefonen..
 
Da er dagen her hvor vi får svaret. Kjenner jeg er skikkelig redd, nervøs og engstelig. Jeg har en fornemmelse på at legen ringer å sier at det ikke gikk veien denne gangen heller, Men håper virkelig at jeg tar feil . Nå er det bare å vente og vente og vente på telefonen..

Sånne dårlige fornemmelser hadde jeg også hver gang jeg hadde innsettinger, både når det gikk bra og dårlig, så akkurat når det gjelder dette, så tror jeg frykten og bekymringene overkjører magefølelsen.
Man kan rett og slett ikke vite helt sikkert og man leter og leter etter bekreftelse på om det går bra eller dårlig når det eneste som er sikkert er at alt er bra så lenge man fortsatt er gravid når sola går ned bak horisonten etter en ny dag.

Det er så vondt....men det blir bedre når man kommer over i 2. Trimester for da føler man seg på tryggere grunn.

Krysser fingrene for riktig svar i dag!
 
Sånne dårlige fornemmelser hadde jeg også hver gang jeg hadde innsettinger, både når det gikk bra og dårlig, så akkurat når det gjelder dette, så tror jeg frykten og bekymringene overkjører magefølelsen.
Man kan rett og slett ikke vite helt sikkert og man leter og leter etter bekreftelse på om det går bra eller dårlig når det eneste som er sikkert er at alt er bra så lenge man fortsatt er gravid når sola går ned bak horisonten etter en ny dag.

Det er så vondt....men det blir bedre når man kommer over i 2. Trimester for da føler man seg på tryggere grunn.

Krysser fingrene for riktig svar i dag!

Det gjør jeg også [emoji173]️ Mannen min ringte meg i stad og da fikk jeg seriøst hjertebank (eller hjertestopp). Snakk om å være skjelven.. håper virkelig at vi får svaret i dag og at det er positivt [emoji173]️
 
Krysser fingrene for positivt svar :Heartred
 
Holder på å dø av utålmodighet.. Kan ikke legen bare ringe snart og få dette her overstått
Ikke ringt enda? Kanskje du skal ringe å høre i tilfelle det er glemt?
 
Ikke ringt enda? Kanskje du skal ringe å høre i tilfelle det er glemt?

Nå fikk jeg endelig en melding fra legen om at hun hadde ringt sykehuset, men labben hadde ikke prøven klar enda.. ...Så da er det bare til å fortsette å engste seg igjennom helga, for svaret kommer på mandag [emoji86]
Snakk om å bli satt på pinebenken..
 
Når jeg var i en slik situasjon fikk jeg nr til sykehuset og gynekologisk sengepost slik jeg selv kunne ringe gjennom helgen og kveldene, kanskje du kan få det?
 
Åååhh så slitsomt!! Håper helga går fort❤️
 
Så kjipt[emoji37][emoji53] Håper helga går superfort[emoji177]
 
Nei! Så kjedelig. Forferdelig å gå sånn og vente. Håper du kan få nr til sykehuset, som foreslått over her.
 
Nå fikk jeg endelig en melding fra legen om at hun hadde ringt sykehuset, men labben hadde ikke prøven klar enda.. ...Så da er det bare til å fortsette å engste seg igjennom helga, for svaret kommer på mandag [emoji86]
Snakk om å bli satt på pinebenken..
Men herlighet da, er det mulig at det kan ta så lang tid?:(
 
Back
Topp