Drømmer om nr. 2

Tusen takk :) Ja, det er nok litt ulik praksis. Jeg har jo fått time så sent siden jeg ventet så lenge med å bestille. Når jeg ringte ville hun først sette meg opp til andre kontroll hos jordmor, så måtte forklare at jeg ikke hadde fått tatt blodprøver enda :p Neste kontroll er uke 16, så spørs om jeg ikke egentlig skulle tatt blodprøver litt før...
Skal visst ta alle prøvene hos jordmor, samt ha med urinprøve. Aldri gjort dette før så rimelig fersk her;)
 
Skal visst ta alle prøvene hos jordmor, samt ha med urinprøve. Aldri gjort dette før så rimelig fersk her;)
Her tar vi prøvene hos lege, men tror urinprøver også tas hos jordmor. Men det er så mange år siden sist jeg var gravid, så føler jeg starter litt på scratch selv :p
 
Nei, hvem har vel tid til det ;) Satser på at det er høyst forbigående :p

Joda, det er det, ferdig snakka ;) Orker bare ikke sånt unødvendig tull ;) Hvorfor skal DET være er symptom liksom ? Fullstendig unødvendig :p
 
11+2

Usj, jeg har vært dårlig de siste dagene... Luktesansen kom tilbake når jeg ikke lenger var tett i nesen. Så nå lukter jeg ALT innen mils omkrets, og jeg sliter. Blir kvalm av nesten alle lukter :yuck:

Har kun hatt lyst på brødmat de siste to ukene, så har nok ikke fått i meg så mye næring. Det merket jeg i går kveld, da var alle lagrene tomme. Ble så sliten at alt gjorde vondt. Så i dag har jeg brød-forbud :) Spiste salat til lunsj, og frukt til mellommåltid. Og til middag fikk jeg endelig fiskeboller, som mannen hater. Og det var så godt. Nå ligger jeg og ruller fornøyd i sofaen. Jeg har fått i meg både fisk og grønnsaker, og det smakte godt :happy: Fiskefilet og diverse hadde sikkert vært sunnere, men det klarer jeg ikke tanken på akkurat nå :p
 
11+2

Usj, jeg har vært dårlig de siste dagene... Luktesansen kom tilbake når jeg ikke lenger var tett i nesen. Så nå lukter jeg ALT innen mils omkrets, og jeg sliter. Blir kvalm av nesten alle lukter :yuck:

Har kun hatt lyst på brødmat de siste to ukene, så har nok ikke fått i meg så mye næring. Det merket jeg i går kveld, da var alle lagrene tomme. Ble så sliten at alt gjorde vondt. Så i dag har jeg brød-forbud :) Spiste salat til lunsj, og frukt til mellommåltid. Og til middag fikk jeg endelig fiskeboller, som mannen hater. Og det var så godt. Nå ligger jeg og ruller fornøyd i sofaen. Jeg har fått i meg både fisk og grønnsaker, og det smakte godt :happy: Fiskefilet og diverse hadde sikkert vært sunnere, men det klarer jeg ikke tanken på akkurat nå :p
Lukter er grusomt.... man blir så dårlig av det :(

Fy søren nå fikk jeg lyst på fiskeboller. Det er kanskje det beste som finnes! ♡ bra du får i deg noe annet enn brød :) selvom brød er veldig godt :p
 
11+2
Usj, jeg har vært dårlig de siste dagene... Luktesansen kom tilbake når jeg ikke lenger var tett i nesen. Så nå lukter jeg ALT innen mils omkrets, og jeg sliter. Blir kvalm av nesten alle lukter :yuck:

Har kun hatt lyst på brødmat de siste to ukene, så har nok ikke fått i meg så mye næring. Det merket jeg i går kveld, da var alle lagrene tomme. Ble så sliten at alt gjorde vondt. Så i dag har jeg brød-forbud :) Spiste salat til lunsj, og frukt til mellommåltid. Og til middag fikk jeg endelig fiskeboller, som mannen hater. Og det var så godt. Nå ligger jeg og ruller fornøyd i sofaen. Jeg har fått i meg både fisk og grønnsaker, og det smakte godt :happy: Fiskefilet og diverse hadde sikkert vært sunnere, men det klarer jeg ikke tanken på akkurat nå :p

Haha så morsomt at du skriver det ! Jeg har også fått fullstendig avsmak på alt som har med fiskefilet å gjøre :p Lagde meg fiskegrateng her om dagen, men nå blir jeg kvalm bare jeg tenker på det, meen fiskeboller derimot ! Mmm ❤️ Det er noe dritt å bli kvalm av alle lukter.. Jeg kjøpte ny håndsåpe til badet igår, og den STINKER ! Klarer ikke bruke den :p
 
Haha så morsomt at du skriver det ! Jeg har også fått fullstendig avsmak på alt som har med fiskefilet å gjøre :p Lagde meg fiskegrateng her om dagen, men nå blir jeg kvalm bare jeg tenker på det, meen fiskeboller derimot ! Mmm ❤️ Det er noe dritt å bli kvalm av alle lukter.. Jeg kjøpte ny håndsåpe til badet igår, og den STINKER ! Klarer ikke bruke den :p
Haha, har faktisk også ny handsåpe til badet. Lukter honning og appelsinblomst, aka BLÆH!!! :wtf: Så den blir ikke så mye brukt :p
 
Haha, har faktisk også ny handsåpe til badet. Lukter honning og appelsinblomst, aka BLÆH!!! :wtf: Så den blir ikke så mye brukt :p

Hahah huff ! Det er søren ikke lett dette her :p Mannen rister bare på hodet hver gang jeg sier jeg har lyst på noe, for da MÅ jeg ha det, og nåde den som foreslår noe annet :p
 
11+6

:eek:
Snart 12 uker! Gikk jo fort på en håpløst treg måte :p

Og på slaget 12 kan det se ut som de verste symptomene er over. Pusset tennene i morrest (nesten) helt uten å brekke meg. To små brekk bare når jeg pusset bakerst på tunga. Første gang på 7 uker (!) jeg har fått en så grundig tannpuss :) På matfronten går det også litt bedre. Får i meg litt mer enn bare brød, selv om brødmat fortsatt er det foretrukne.

I helga har jeg spist godteri. Og sjokolade til kaffen nå nettopp smakte nydelig (sjokoladen, ikke kaffen :p) Sånn melkesjokolade med kvikk-lunsj. Må være noe med blandingen av salt og søtt - nam! :happy: Farlig, må passe meg så jeg ikke begynner å spise mye søtsaker framover.

Og så begynner jeg å kjenne etter spark. Jeg kjenner noe nederst i magen det jeg vet livmora er, men tror det er alt for tidlig å kjenne noe enda. Så foreløpig sier jeg det bare er luft ;)
 
Hahah huff ! Det er søren ikke lett dette her :p Mannen rister bare på hodet hver gang jeg sier jeg har lyst på noe, for da MÅ jeg ha det, og nåde den som foreslår noe annet :p
Får du sånne plutselige cravings du da? Jeg har ikke fått det enda, men håper jeg får det etterhvert. Er slitsomt, men litt sånn artig komisk. Og gøy å se tilbake på og le av etter at man har født ;)
 
Får du sånne plutselige cravings du da? Jeg har ikke fått det enda, men håper jeg får det etterhvert. Er slitsomt, men litt sånn artig komisk. Og gøy å se tilbake på og le av etter at man har født ;)

Jeg gjør tydeligvis det, og det værste er at det aldri er på samme tingen ! Her om dagen måtte jeg bare på butikken og kjøpe iste, og det vaar så godt :rolleyes: Hehe ja det er morsomt, men mest slitsomt for stakkars mannen som aldri kan velge hva vi skal spise lenger :p
 
Jeg gjør tydeligvis det, og det værste er at det aldri er på samme tingen ! Her om dagen måtte jeg bare på butikken og kjøpe iste, og det vaar så godt :rolleyes: Hehe ja det er morsomt, men mest slitsomt for stakkars mannen som aldri kan velge hva vi skal spise lenger :p
Hehe, ja ser den. Vi har det litt på samme måte, bare motsatt... Mannen får heller ikke bestemme hva vi skal spise, men det er fordi det er utrolig lite mat som frister :p
 
Hehe, ja ser den. Vi har det litt på samme måte, bare motsatt... Mannen får heller ikke bestemme hva vi skal spise, men det er fordi det er utrolig lite mat som frister :p

Ja du må ikke snakke, rart hvor mye som plutselig ikke går ned i det hele tatt ! Mye jeg ellers elsker, men som jeg bare klir av tanken av nå :p
 
Gratulerer med snart 12 uker :D utrolig kjekt :) magen min har poppet litt ut i dag helt nederst. Veldig gøy. Men er vel lenge til det går an å kjenne noe enda.... men du vet kanskje hva du skal kjenne etter? :)
Flott at du endelig kan pusse tenner :)
 
Gratulerer med snart 12 uker :D utrolig kjekt :) magen min har poppet litt ut i dag helt nederst. Veldig gøy. Men er vel lenge til det går an å kjenne noe enda.... men du vet kanskje hva du skal kjenne etter? :)
Flott at du endelig kan pusse tenner :)
Ja, husker veldig godt følelsen av spark :) Men det kjennes veldig likt sånn luft-rumling, så i begynnelsen er det vanskelig å vite helt hva man kjenner. Men plutselig er det ingen tvil lenger :p Du kommer også til å skjønne det når det er det du kjenner ;)
 
12+0

Wuhuu! 12 uker og jeg trer gledelig inn i 2. trimester :D Det sies at de neste månedene blir svanerskapets beste. Da får man energi igjen, kvalmen forsvinner helt, magen vokser og man strååååler av gravidelykke :happy:

Vel... I går var en fantastisk dag, hvor jeg hadde energi til å bake brød og ta husarbeid, i tillegg til å leke ute ned guttungen og se en film men mannen på sene kvelden. I dag ligger jeg flatt ut! Jeg er så sliten, litt småkvalm, og brakk meg i dusjen fordi jeg tenkte på middagen vi spiste :meh:

Jeg har hatt siste dagen min i dag, i morgen begynner ny jobb. Har vært litt trist, for jeg har hatt flotte kollegaer som jeg har trivdes kjempegodt med. Skulle ønske jeg kunne ta de med meg videre :p Så jeg håper jeg bare føler meg mentalt sliten, og at gårdagen er sånn jeg egentlig får det de neste ukene :)
 
Hurra for 12 uker ! :D Guri, det har jo gått fort ? Så gøy :D Forhåpentligvis kan du snart begynne å bare nyte ! Det straffer seg vel å få energi.. Sånn er det her og, altfor tidlig opp på jobb idag og for mye å gjøre igår, så jeg er helt kaputt :p

Masse lykke til i ny jobb ! Det går så fint så :D
 
HURRA for 12+0! Tenk så deilig!! Gratulerer :D

Dumt du har vært dårlig i dag.. jeg tipper du brukte litt for mye energi i går og at du derfor er dårlig i dag. Jeg merker hvertfall det på meg selv. Var i besøk i går som gikk fint, men har vært desto dårlig i dag. Håper det stemmer for deg også og at formen bedrer seg på ordentlig nå! :)
 
Håper dere har rett og at jeg bare tok meg litt for hardt ut. Ser ikke så bra ut så langt, brakk meg masse i morrest. Selvfølgelig når jeg pusset tennene, for det gjør jeg jo... Men også bare sånn plutselig, mens jeg bare sto der :( Var like før jeg kastet opp! Men nå har jeg det bedre :)
 
Back
Topp