Drømmer om nr. 2

Haha! Vet ikke hvorfor jeg har fått en reinsdyr(?)-smiley i overskriften :joyful: Men det passer vel nå som det snart er jul :p
 
28+0

Wuhuu! 28 fullgåtte uker og jeg går inn i tredje og siste trimester :D Nå nærmer det seg med stormskritt!

Formen er særdeles god om dagen. Mentalt føler jeg meg helt på topp, i den tunge trøttheten og slitenheten jeg hadde for noen uker siden er borte. Jeg er likevel glad for at det snart er jul og noen dager fri, for kroppen min er ikke alltid like enig med min oppfatning av at jeg er superkvinne :p Bekkenet mitt stivner til noen ganger, men heldigvis ikke verre enn at jeg kan "gå det av meg". På kontroll nå på onsdag, hadde jeg i følge jordmor litt høy puls. Ble målt til 142/89, så ikke helt ille. Men likevel en del høyere enn det jeg har brukt å ligge på. Jeg tok i tillegg opp det at jeg plages mye med kynnere, da jeg bekymret meg litt for om det kan utvikle seg til rier. Jeg har hatt mye kynnere fra tidlig i svangerskapet, men de har ikke vært så sterke. I det siste har de økt på i både hyppighet og styrke, og fra mandag av begynte de også å gjøre litt vondt. Heldigvis fortalte jordmor at det skal ganske mye til før det utvikler seg til rier, men at det i verste tilfelle kan skje. I alle tilfeller mente hun at kroppen nok forteller meg at jeg må roe litt ned. Jeg jobber fortsatt 100 %, og med fullt kjør både på jobb og hjemme, kan det være at det blir litt for mye. Så jeg prøver å ta det litt roligere nå. Setter meg ned når jeg i det minste har mulighet til det ;)

Lille tulla i magen turner og koser seg spm bare det. Hun har snudd seg, og ligger klar med hodet ned :) Noen ganger kjennes det ut som at hun er på tur å presse seg ut gjennom blæra! Lurer på om det er det som er nedpress? Da kjennes det hvertfall ut som at hodet er halvveis ute mellom beina :p Og så sparker hun meg konstant i mellomgulvet. Etter noen timer med sånne spark, får jeg skikkelig halsbrannfølelse-vondt i magen. Grusomt! Men likevel godt å kjenne at hun lever inni der :)
 
30+4

Nå er jeg sliten! Måtte kaste inn håndkle i dag, og ta en egenmeldingsdag. Jeg jobber fortsatt fullt, men nå er jeg helt utslitt. Jeg sover ikke på natta, plages med halsbrann, og har mye kynnere hele dagen. Føler jeg får kynnere bare jeg puster litt for hardt :p Tror jeg skal ta meg en prat med sjefen om tiden framover. Jeg har ikke lyst til å sykemelde meg, og vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal klare å redusere noe den siste tiden uansett. Kalenderen min er fullstappet med møter og diverse helt fram til andre uka i februar. Og hver dag er det noen som vil ha et møte med meg, eller at jeg skal bli med på en prosess for å få ned sykefravær osv.. Haha, nesten ironisk. Sliter meg ut på å få ned sykefraværet til andre enheter, og ender med å bli sykemeldt selv :rolleyes: Nei, sånn kan vi ikke ha det. Vi har lyst ut stillingen min, og jeg håper vi går inn en vikar kjapt så jeg kan avlastes litt. Problemet er at tiden går så fort, og en ansettelsesprosess går ikke like fort. Så det spørs vel om det kommer inn noen nye før jeg går ut i permisjon.

Lille tulla i magen har det hvertfall fint :) Kjenner masse liv og røre hver dag, og jeg tror hun er skikkelig sterk. Kjente masse liv med storebror også, men aldri spark som var vonde. Med lillesøster skvetter jeg til flere ganger om dagen, kjennes ut som om noen stikker en kjepp i siden på meg innenfra. Mye nedpress, og jeg tror hun har lagt seg godt ned i bekkenet.

Oppdaget for nesten 2 uker siden at jeg har fått melk i puppene. Rart :p

Magen er sånn passe stor. Varierer litt fra dag til dag hvor hval jeg føler meg. Følte jeg vokste mye før jul, men på forrige sf-måling lå jeg rett under streken. Nå i jula føler jeg at magen har vokst lite, så er litt redd for at sf-målene har flater ut. Kontroll om en uke, så da får jeg svaret.

Vekta går jevnt opp, men tror ikke det er helt ille. Hadde en startvekt på 62,5, nå i ettermiddag lå jeg på 73,7. Veier meg vanligvis på morgenen uten klær, før frokost og etter dobesøk. Så jeg ligger kanskje noen desimaler under ettermiddagens tall :p

Jeg er klar for fødsel. Mentalt sett altså! Har ikke fått ordnet noe praktisk enda :nailbiting:. Kjøpte meg to amme-singleter på lørdag, det er det eneste. Men jeg har i det minste begynt å tenke på alt som skal kjøpes inn, så det er da en start :) Regner med vi tar det litt og litt i tiden framover.
 
37+0

Oi, oi! Her er det lenge siden jeg har skrevet, så nå er det på tide med en oppdatering :p

I dag er jeg endelig 37 fullgåtte uker, og lillemor regnes ikke som prematur om hun kommer nå. Veldig betryggende :)

Jeg har de siste 2 ukene vært 100 % sykemeldt, i en drøy uke før det var jeg 80 % sykemeldt. Har fått høyt blodtrykk, og blir fulgt godt opp som følge av det. Blodtrykket har siden kontroll 18. januar ligget like over grenseverdiene, så det er ikke kjempehøyt. Men likevel nok til at jeg har fått 3 turer inn på føden for ekstra sjekk av lillemor. Hun har det heldigvis bra :) Jeg har blitt kjempeflotte av de hyppige kontrollene, men samtidig er det veldig fint å se at helsevesenet tar alt dette veldig på alvor. Kontrollene på føden har også gjort sånn at vi har fått vekstberegning, ettersom høyt blodtrykk kan hemme veksten, og siden storebror var så liten når han ble født. To ultralyder så langt har vist at hun vokser veldig fint etter egen kurve, selv om hun ikke er så stor. Ved forrige ultralyd 11. februar, ble hun estimert til ca 3 kg til termin. Synes det høres helt perfekt ut :) Skal tilbake på ny beregning på fredag, da er jeg 37+5.

For en uke siden ble jeg satt på blodtrykksenkende medisiner, da det virket som blodtrykket hadde steget litt. Har hele tiden ligget på ca 140/100, forrige mandag lå det på ca 145-150/105. Fikk først mye vondt i hodet av medisinen, uten at blodtrykket gikk særlig mye ned, men det ser bedre ut nå. Måling i går morrest viste 130/70(!), og jeg har ikke lenger hodepine :happy: Jeg merker også generelt på formen at noe har skjedd, for plutselig har jeg overskudd igjen.

Nå koser jeg meg med redebygging. Har fått opp sprinkelsenga og stellekommode, og kjøpt inn stort sett det vi trenger av klær den første tiden. Har også pakket fødebagen denne uken :) De neste ukene blir det innkjøp av ammepute, bilstol og stellesaker. Gleder meg enormt til å kjøpe den første bleiepakken :p
 
Så gøy å lese en oppdatering fra deg. Nå er det ikke lenge igjen! Tenk det. Husker vi satt her med våre to streker og var nervøse.. Lykke til videre og håper formen holde seg noenlunde ok frem til mål:)
 
Så kjekt å lese at det går bra med deg og at blodtrykket er i bedring etter medisinene :D Blir godt å få kjøpt inn de siste tingene så alt er klart til mini kommer :D Veldig spennende tid nå :D
 
Så gøy å lese en oppdatering fra deg. Nå er det ikke lenge igjen! Tenk det. Husker vi satt her med våre to streker og var nervøse.. Lykke til videre og håper formen holde seg noenlunde ok frem til mål:)
Så kjekt å lese at det går bra med deg og at blodtrykket er i bedring etter medisinene :D Blir godt å få kjøpt inn de siste tingene så alt er klart til mini kommer :D Veldig spennende tid nå :D
Takk dere :Heartred

Ser ut som jeg jublet litt for fort da... Kontroll i dag viste blodtrykk på 138/95, forrige onsdag lå det på 135/95. Så har ikke egentlig fått den effekten jeg håpte på :shifty: Venter på at jordmor skal ringe meg, vet ikke helt hva de på føden mener blodtrykket skal gå ned til før de er fornøyde. Undertrykket mitt er hvertfall fortsatt over grensa som er på 90... Føler meg litt laber igjen i dag, så det går nok litt opp og ned med formen dessverre. Men nå er det så kort tid igjen uansett, så jeg holder ut :) Fikk jo gjort unna det meste i helga når formen var bra, så da får bare resten bli som det blir :p
 
Takk dere :Heartred

Ser ut som jeg jublet litt for fort da... Kontroll i dag viste blodtrykk på 138/95, forrige onsdag lå det på 135/95. Så har ikke egentlig fått den effekten jeg håpte på :shifty: Venter på at jordmor skal ringe meg, vet ikke helt hva de på føden mener blodtrykket skal gå ned til før de er fornøyde. Undertrykket mitt er hvertfall fortsatt over grensa som er på 90... Føler meg litt laber igjen i dag, så det går nok litt opp og ned med formen dessverre. Men nå er det så kort tid igjen uansett, så jeg holder ut :) Fikk jo gjort unna det meste i helga når formen var bra, så da får bare resten bli som det blir :p
Utrolig nedtur da :( så irriterende! Spent på hva jordmor sier. Du må oppdatere når hun har ringt :)
 
Utrolig nedtur da :( så irriterende! Spent på hva jordmor sier. Du må oppdatere når hun har ringt :)
Nettopp oppdater i skravletråden. Må inn på føden i morgen for blodprøver og sjekk. Og er litt muggen fordi det kolliderer med klippetimen min :grumpy: Jeg som så sårt trenger en stuss :arghh:
 
Gratulerer då mye med lille jenta ❤️ Nysgjerrig som jeg er, hvordan går det med dere ? :)
 
Gratulerer då mye med lille jenta ❤️ Nysgjerrig som jeg er, hvordan går det med dere ? :)
Tusen takk :Heartred Det går kjempefint med oss. Over all forventning faktisk :D Foreløpig bare spiser, sover og bæsjer hun :p Har noen våkne øyeblikk også, hvor hun bare virker veldig tilfreds :) Så vi nyter tilværelsen som bare det :) Tenkte jeg skulle få skrevet fødehistorien min mens jeg enda har den friskt i minne, men dagene går liksom i ett for tiden. Så blir lite tid til lange innlegg på forumet :p

Hvordan går det med deg da? Ikke lenge til det er din tur nå ;)
 
Tusen takk :Heartred Det går kjempefint med oss. Over all forventning faktisk :D Foreløpig bare spiser, sover og bæsjer hun :p Har noen våkne øyeblikk også, hvor hun bare virker veldig tilfreds :) Så vi nyter tilværelsen som bare det :) Tenkte jeg skulle få skrevet fødehistorien min mens jeg enda har den friskt i minne, men dagene går liksom i ett for tiden. Så blir lite tid til lange innlegg på forumet :p

Hvordan går det med deg da? Ikke lenge til det er din tur nå ;)

Åå så godt å høre :D Kan tenke meg dere koser dere gløgg :) Hihi ja jeg er stadig innom og sniker å ser om du har oppdatert noe ;) Her går det bare bra, begynner å bli litt lei alle vondtene da, men nå er det bare 5 uker igjen til termin, så satser på det går superfort ;)
 
Tusen takk :Heartred Det går kjempefint med oss. Over all forventning faktisk :D Foreløpig bare spiser, sover og bæsjer hun :p Har noen våkne øyeblikk også, hvor hun bare virker veldig tilfreds :) Så vi nyter tilværelsen som bare det :) Tenkte jeg skulle få skrevet fødehistorien min mens jeg enda har den friskt i minne, men dagene går liksom i ett for tiden. Så blir lite tid til lange innlegg på forumet :p

Hvordan går det med deg da? Ikke lenge til det er din tur nå ;)
Å har hun endelig kommet! Gratulerer så mye. Regner med dere koser dere nå! Her går vi å venter. En uke til termin.
 
Innom og sniker, og her var det jammen stille! Hvordan går det med dere? :D
 
Innom og sniker, og her var det jammen stille! Hvordan går det med dere? :D
Hei! Ja, dagboken blir liksom litt glemt nå som lille er født :p

Men vi har det helt strålende! Lillemor er drøye 4 måneder nå, og virker som en veldig fornøyd jente. Hun er kjempesterk, og har med all sannsynlighet ikke de samme utfordringene som storebror. Hun holdt hodet oppe allerede på sykehuset. Snudde seg første gang fra mage til rygg da hun var 7 uker gammel, og har gjort det med jevne mellomrom fra hun var 9 uker. Nå trener hun som besatt på å snu seg fra rygg til mage, men hun har ikke knekt koden enda :p Jobber med å sette seg opp hele tiden også.

Vi har nettopp kommet oss gjennom den forferdelige 3-månederskrisa/ 4. utviklingstrinn, og det har vært litt utfordrende. Men det er utrolig artig å se nå hvor mye hun har utviklet seg i løpet av denne "krisa".

Vi har også begynt så smått med smaksprøver på grøt, ettersom jeg ammet mer eller mindre hver time i 2-3 uker, så det var tydelig at hun trengte mer enn bare pupp :p

Vi nyter den nye tilværelsen, og vårt nye familiemedlem, og for hver dag som går blir det bare mer og mer fantastisk å bli kjent med denne sprudlende, lille gledessprederen :D

Emilie :Heartred

image.jpeg

Hvordan går det med deg da?
 
Hei! Ja, dagboken blir liksom litt glemt nå som lille er født :p

Men vi har det helt strålende! Lillemor er drøye 4 måneder nå, og virker som en veldig fornøyd jente. Hun er kjempesterk, og har med all sannsynlighet ikke de samme utfordringene som storebror. Hun holdt hodet oppe allerede på sykehuset. Snudde seg første gang fra mage til rygg da hun var 7 uker gammel, og har gjort det med jevne mellomrom fra hun var 9 uker. Nå trener hun som besatt på å snu seg fra rygg til mage, men hun har ikke knekt koden enda :p Jobber med å sette seg opp hele tiden også.

Vi har nettopp kommet oss gjennom den forferdelige 3-månederskrisa/ 4. utviklingstrinn, og det har vært litt utfordrende. Men det er utrolig artig å se nå hvor mye hun har utviklet seg i løpet av denne "krisa".

Vi har også begynt så smått med smaksprøver på grøt, ettersom jeg ammet mer eller mindre hver time i 2-3 uker, så det var tydelig at hun trengte mer enn bare pupp :p

Vi nyter den nye tilværelsen, og vårt nye familiemedlem, og for hver dag som går blir det bare mer og mer fantastisk å bli kjent med denne sprudlende, lille gledessprederen :D

Emilie :Heartred

Vis vedlegget 187507

Hvordan går det med deg da?

Neimen helledussan så skjønn :D Hehe ja dagboken er helt glemt her også, så har jo mistet helt "kontakten" med alle :p

Så godt å høre! Mini her også er supersterk, og har også vært det siden dag en. Både de på sykehuset og helsesøster har vært helt imponert :p Hehe, huff da, her ser det heldigvis ut som vi slipper unna den krisa, men han klør noe helt forferdelig i gommene, så her er det nok noen tenner på gang allerede!

De vokser så fort! Tenk det da, begynne med fast føde allerede, de er jo nettopp født jo :p Men det er jo en sjarm i hver eneste lille detalj i denne utviklingen ❤️

Her går det helt strålende! Fått verdens snilleste og enkleste baby! Sover om natten og sover om dagen, og er blid og fornøyd så og si hele tiden, så vi koser oss rett og slett glugg ihjel :) Har jo vert plaget med to brystbetennelser som har blitt abcsesser og litt sånn pjask, men nå håper jeg alt går på skinner fremover :) Vi leker også med tanken på to tette, så har ikk starta på noe prevensjon, så er ganske spent på hvordan ting utarter seg ;)
 
Back
Topp