Drømmer om nr. 2

Så gøy å begynne å fortelle ! Fått noen fine reaksjoner? Håper du føler deg bedre snart. Føler meg litt bedre i dag, men vet det fort kan snu igjen , så får bare nyte det!
Ja, har egentlig bare fått fine reaksjoner. Veldig koselig når folk er oppriktig glade på mine vegne :)

Jeg har ikke vært dårlig på over en uke, sånn bortsett fra sliten på kveldene. Men nå er jeg ganske kvalm. Har kjøpt meg noen salte sukkertøy i håp om å stilne kvalmen litt :p Håper det bare er forbigående, har ikke lyst å bli dårlig nå. Er jo bare en drøy uke til jeg begynner i ny jobb.

Hehe, hadde det ikke vært for 4 uker i Spania tror jeg ikke jeg hadde glødet heller. Da hadde det heller vært sånn gusjegul blåfarge i ansiktet, som jeg får etter en lang vinter uten noe sol :p

Hodet mitt er bedre nå, men jeg er ganske kvalm. Og trøtt... Er vel typisk hvis jeg skal begynne å bli dårlig igjen etter over en uke med fin form :rolleyes:
Hehe, spania-sol hjelper vel på :p jeg er mest grå etter den flotte norske sommeren vi har hatt :p

Merkelig at du har blitt dårligere nå. Håper (og tror) det er forbigående :)

Hehe, spania-sol hjelper vel på :p jeg er mest grå etter den flotte norske sommeren vi har hatt :p

Ikke spes brun jeg heller. Syntes jeg blir for fort varm i sola om dagen ;)

Ja, er litt merkelig. Men jeg har jo ikke nådd 12 uker enda, og så lenge man er i første trimester kan vel formen gå opp og ned tenker jeg. Mannen har også fått influensa, så det kan jo rett og slett være at jeg er på tur å bli syk. Men jeg bruker jo ikke å bli kvalm når jeg er syk.... :p

Jaja. Spiller ingen trille så lenge lille sprelle har det fint :) Nå sitter jeg og knasker salte drops til den store gullmedaljen. Det hjelper litt ;)

Ja, er litt merkelig. Men jeg har jo ikke nådd 12 uker enda, og så lenge man er i første trimester kan vel formen gå opp og ned tenker jeg. Mannen har også fått influensa, så det kan jo rett og slett være at jeg er på tur å bli syk. Men jeg bruker jo ikke å bli kvalm når jeg er syk.... :p

Jaja. Spiller ingen trille så lenge lille sprelle har det fint :) Nå sitter jeg og knasker salte drops til den store gullmedaljen. Det hjelper litt ;)
Det er helt sant :) det er vel vanlig at formen varierer litt. Uff, håper du slipper influensa!

Salte drops er godt :) det fikk jeg også lyst på nå :p

10+4
Ååå, jeg har blitt så forkjølt :( Potte tett i hele hodet, det verker i kroppen og halsen er sår. Jeg har begynt å brekke meg helt plutselig. Lurer på om det er alt snørret som gjør det :yuck: Nesten så jeg føler meg ekstra syk nå som jeg er gravid :p

Mannen har det verre da... I går kveld sendte jeg han på legevakten for jeg var sikker på at han hadde fått UVI, og måtte få seg antibiotika. Det viste seg at han har fått nyrestein, som visstnok er "det mest smertefulle man kan oppleve" (i følge brosjyren han fikk med seg hjem). Stakkars :(

Jeg leste litt videre på den brosjyren... "Nyrestein rammer oftest i aldersgruppen 30-50 år." Jaja, jeg fyller jo ikke 30 før til vinteren....;) "Om lag 10 % av mennene rammes. 5 % av kvinnene. Ved graviditet er forekomsten 2-3 GANGER HØYERE!?" :eek: Hva?? Hjelp, tenk å få nyrestein når du er gravid. Jeg hadde vært sikker på at løpet var kjørt da. "Man er særlig utsatt i VARMERE STRØK!?" Herregud, jeg har jo nettopp vært i Syden! Og vi har den varmeste sensommeren sikkert siden tidenes morgen! "Videre dersom man har STILLESITTENDE ARBEID!?" Wæææ, jeg sitter jo hele dagen på et kontor med nesa dypt inn i en dataskjerm! Og på grunn av begynnende bekkenløsning får jeg ikke akkurat rørt meg så mye resten av dagen heller!

Så nå bøtter jeg nedpå med isbit-vann, for dehydrering er ofte årsaken til nyrestein. Å opprettholde væskebalansen er herved blitt alfa og omega. Ikke pokker at jeg skal få nyrestein! Paranoia much?? :p:p

Last edited:
Uff da... forkjølelse er noe drit...
Herregud stakkars mannen din da :o det høres helt grusomt ut. Tror ikke du har noe å bekymre deg over selv :) men gjør som du sier - drikk mye så slipper du hvertfall unna :) god bedring til dere begge!

Wææ her har jeg virkelig gått glipp av ting ser jeg ! Så hærlig med en liten sprellende reke ❤️ Gleder meg til det er mi tur :D Har du fått time til oul ?

Og ja, signerer Nienna ! Drikk mye, så går det så bra ;) Må innrømme litt fnising av det siste innlegget ditt da ;) Hihi

Uff da... forkjølelse er noe drit...
Herregud stakkars mannen din da :eek: det høres helt grusomt ut. Tror ikke du har noe å bekymre deg over selv :) men gjør som du sier - drikk mye så slipper du hvertfall unna :) god bedring til dere begge!
Nei, tror vel egentlig ikke jeg er i risikosonen. Men ble litt stressa når jeg leste det, så til slutt måtte jeg bare legge fra meg brosjyren :p Heldigvis går nyrestein over rimelig kjapt (varer fra noen minutter til noen dager), og nå har mannen akkurat klippet gresset. Så da er nok det verste over :)

Wææ her har jeg virkelig gått glipp av ting ser jeg ! Så hærlig med en liten sprellende reke ❤️ Gleder meg til det er mi tur :D Har du fått time til oul ?

Og ja, signerer Nienna ! Drikk mye, så går det så bra ;) Må innrømme litt fnising av det siste innlegget ditt da ;) Hihi
Ja, det var helt fantastisk å se lille sprelle :Heartred Du må bare begynne å glede deg ;) Har ikke fått time til ul enda, for jeg har ikke bestilt time til første kontroll enda :p Turte ikke før jeg hadde sett at det var liv... Men nå ser det jo ut som at jeg skal gå gravid en stund, så da får jeg vel bestille time til kontroll snart :) Gjør det på mandag tenker jeg...

Nei, tror vel egentlig ikke jeg er i risikosonen. Men ble litt stressa når jeg leste det, så til slutt måtte jeg bare legge fra meg brosjyren :p Heldigvis går nyrestein over rimelig kjapt (varer fra noen minutter til noen dager), og nå har mannen akkurat klippet gresset. Så da er nok det verste over :)
Klart man blir stresset. Skjønner deg godt! Godt det går over fort da :)

Ja, det var helt fantastisk å se lille sprelle :Heartred Du må bare begynne å glede deg ;) Har ikke fått time til ul enda, for jeg har ikke bestilt time til første kontroll enda :p Turte ikke før jeg hadde sett at det var liv... Men nå ser det jo ut som at jeg skal gå gravid en stund, så da får jeg vel bestille time til kontroll snart :) Gjør det på mandag tenker jeg...

Hihi ja det kan jeg bare tenke meg ❤️ Hehe nei da er vi to, du er jo litt lenger på vei enn meg da, så det begynner vel å bli på tide ;) Men skjønner du ville se den lille først ja, er litt sånn jeg også tenker :p

11+0
11 fullgåtte uker! Nå nærmer det seg 12 uker med stormskritt :D

Formen er skit, men det er nok ikke spira som gjør det :p Er faktisk hjemme fra jobb i dag, det er jeg vanligvis aldri. Fant ut at for en gangs skyld skal jeg gi kroppen tid til å bli helt frisk igjen. Så kan jeg heller gi alt på jobb de siste dagene jeg har igjen før jeg slutter.

I morrest var jeg skikkelig kvalm. Håper det var på grunn av forkjølelsen, men jeg kjente det var sånn sulten-kvalm, så er ikke sikkert. Krysser hvertfall fingrene for at jeg ikke begynner å få morgenkvalme nå hvertfall!

Og så kom jeg nettopp på at jeg må bestille time til svangerskapskontroll! Det holdt jeg på å glemme, så det skal jeg gjøre med en gang ;)

Sånn! Da er timen bestilt :) Første svangerskapskontroll blir onsdag 2/9 kl 8:30. Fullstendig upassende tidspunkt, men skal jo prøve å få tatt blodprøver ca uke 12, så da måtte det bare bli sånn. Så da må jeg fortelle nysjefen at jeg kommer for sent andre dagen i ny jobb fordi jeg skal på svangerskapskontroll... Oh joy :p

11+0

Formen er skit, men det er nok ikke spira som gjør det :p Er faktisk hjemme fra jobb i dag, det er jeg vanligvis aldri. Fant ut at for en gangs skyld skal jeg gi kroppen tid til å bli helt frisk igjen. Så kan jeg heller gi alt på jobb de siste dagene jeg har igjen før jeg slutter.

I morrest var jeg skikkelig kvalm. Håper det var på grunn av forkjølelsen, men jeg kjente det var sånn sulten-kvalm, så er ikke sikkert. Krysser hvertfall fingrene for at jeg ikke begynner å få morgenkvalme nå hvertfall!

Og så kom jeg nettopp på at jeg må bestille time til svangerskapskontroll! Det holdt jeg på å glemme, så det skal jeg gjøre med en gang ;)
Så deilig med 11 uker!!! Grattis :) jeg skal til jordmor på onsdag. Trodde ikke jeg skulle før etter uke 12, men de ville visst ta prøver nå. Tror det er litt ulik praksis. God bedring.

11+0

Woohoo!! GRATULERER!! Bare 1 uke igjen til 12+0 nå ♡

Flott at du er hjemme :) jeg går ofte på jobb for tidlig også blir jeg syk igjen. Det er jo bare tullete :) nå som vi er gravide får det være slutt på flink-pike-syndromet :)

Jeg har time til første kontroll om to uker :) gleder meg :)

11+0

Hurra :D En bitteliten uke igjen :D Huff, som jeg skulle skrevet det selv :p Er så pyton å være sultenkvalm ! Morgenkvalme har vi ikke tid til, rett og slett ;)

Flott at du er hjemme :) jeg går ofte på jobb for tidlig også blir jeg syk igjen. Det er jo bare tullete :) nå som vi er gravide får det være slutt på flink-pike-syndromet :)

Ja, fant ut at det tjener ingen at jeg går på jobb med crap form. De får klare seg uten meg i en dag. Faktisk må de klare seg uten meg hver dag når jeg slutter, så da blir det litt sånn øvelse på det. Hehe :p Jeg lå i senga til halv 1 i dag, og kjenner at formen er mye bedre enn den var i helga og i morrest. Så da blir det jobb igjen i morgen :)

Artig med kontroll. Nå er det på ordentlig :D

Så deilig med 11 uker!!! Grattis :) jeg skal til jordmor på onsdag. Trodde ikke jeg skulle før etter uke 12, men de ville visst ta prøver nå. Tror det er litt ulik praksis. God bedring.
Tusen takk :) Ja, det er nok litt ulik praksis. Jeg har jo fått time så sent siden jeg ventet så lenge med å bestille. Når jeg ringte ville hun først sette meg opp til andre kontroll hos jordmor, så måtte forklare at jeg ikke hadde fått tatt blodprøver enda :p Neste kontroll er uke 16, så spørs om jeg ikke egentlig skulle tatt blodprøver litt før...

Back
Topp