Drømmen om en til i familien♡

Har idag tatt glukosebelastningstesten. I know, bedre sent enn aldri:hilarious: Siden jeg har polyhydramnion, så var det ekstra greit å få sjekket. 50% av de med polyhydramnion har svangerskapsdiabetes, men ikke alltid man finner ut hvorfor man har for mye fostervann:confused004

Jeg hadde fine verdier. 4,1 målt fastende, og 6,9 målt to timer etter den fæle appelsinsirupen:pukeSå jeg har ikke svangerskapsdiabetes. 14 dager igjen, kun to uker(!!!!) til vi får møte lilleskatten i magen:Heartblue:love7:binkybaby

Last edited:
35+4 idag og ble endelig tatt på alvor, og fikk komme inn til kontroll på A-hus idag..Jordmor kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke var blitt fulgt bedre opp, og at siste kontroll var 9.august?!

Jeg kom inn og lå i senga med CT-registrering og målt blodtrykk, så på venterommet igjen og vente på ultralyd.

Fikk sjekket lillegutt nøye på UL også, de mente veksten hans var 2.800g nå. Så estimert til litt over 3 kg om 11 dager:dummy: De estimerte også fostervannet til afi på 27/28%, altså polyhydramnion- for mye fostervann. Mitt tilfelle er komplisert ifht fare for totalruptur, og nå blitt enda mer komplisert:rolleyes:

Det er en stor fare for prematur vannavgang, og da er trykket gjerne så stort at navlestrengen faller med ut. Så fikk igjen beskjed om at går vannet, så må jeg legge meg rett ut å ringe ambulansen. De ønsker helst ikke at han blir prematur ved keisersnitt, men jeg skal inn på kontroll igjen på A-hus på onsdag:)

20210916_112248.jpg

Last edited:
20210915_195408.jpg

Har lest dagboka de i lang tid, men aldri lagt igjen et spor før nå.
Utrolig godt at du endelig blir tatt på alvor og fulgt godt opp ❤️ Håper du får får gå til 37+0 slik at lille ikke blir prematur, men at du ikke må gå så lenge at det blir risikofylt for deg og lille.
Blir spennende å følge med framover på om han kommer selv før tida eller om du får gå en liten stund til ❤️

35+4 idag og ble endelig tatt på alvor, og fikk komme inn til kontroll på A-hus idag..Jordmor kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke var blitt fulgt bedre opp, og at siste kontroll var 9.august?!

Jeg kom inn og lå i senga med CT-registrering og målt blodtrykk, så på venterommet igjen og vente på ultralyd.

Fikk sjekket lillegutt nøye på UL også, de mente veksten hans var 2.800g nå. Så estimert til litt over 3 kg om 11 dager:dummy: De estimerte også fostervannet til afi på 27/28%, altså polyhydramnion- for mye fostervann. Mitt tilfelle er komplisert ifht fare for totalruptur, og nå blitt enda mer komplisert:rolleyes:

Det er en stor fare for prematur vannavgang, og da er trykket gjerne så stort at navlestrengen faller med ut. Så fikk igjen beskjed om at går vannet, så må jeg legge meg rett ut å ringe ambulansen. De ønsker helst ikke at han blir prematur ved keisersnitt, men jeg skal inn på kontroll igjen på A-hus på onsdag:)

Vis vedlegget 366103
Godt at du endelig ble tatt på alvor og blir fulgt opp tett nå mot slutten! :) Helt merkelig at man må
‘skrike’ så høyt for å bli hørt- burde absolutt ikke vært sånn! Godt at du ikke gir opp! :joyful: Flink mamma du:Heartred

Vis vedlegget 366103

Hurra for du endelig ble tatt på alvor :Heartred

Har lest dagboka de i lang tid, men aldri lagt igjen et spor før nå.
Utrolig godt at du endelig blir tatt på alvor og fulgt godt opp ❤️ Håper du får får gå til 37+0 slik at lille ikke blir prematur, men at du ikke må gå så lenge at det blir risikofylt for deg og lille.
Blir spennende å følge med framover på om han kommer selv før tida eller om du får gå en liten stund til ❤️

Koselig du har fulgt med i dagboka mi ei stund:joyful: Og veldig trivelig du legger igjen et spor:happy::Heartred Takk, regner med de ikke ønsker å ta han ut før tidligst 37+1, når jeg er satt opp til PKS:rolleyes: Vi får se hva de mener på kontroll på onsdag:)

Godt at du endelig ble tatt på alvor og blir fulgt opp tett nå mot slutten! :) Helt merkelig at man må
‘skrike’ så høyt for å bli hørt- burde absolutt ikke vært sånn! Godt at du ikke gir opp! :joyful: Flink mamma du:Heartred

Ja, føles godt å endelig blir tatt på alvor, men ja, veldig rart man skal måtte kjempe sånn for å bli hørt:shifty: Og hvertfall når man har et risikosvangerskap:oops: Burde vært en selvfølge:banghead: Nårh, takk og i likeså, snupp:smiley-angelic003:Heartred

Screenshot_20210919-091652_Preggers.jpg
Screenshot_20210919-091727_Preglife.jpg

20210919_132055.jpg

Da er jeg kommet til nestsiste gravidoppdatering noengang:dummy::Heartblue:binkybaby

Begynner å bli tungt, men er ved godt mot- kun 8 dager igjen til PKS:blob9 Det går veldig fort til selveste bursdagen til sønnen vår er her:Heartred:binkybaby Mye kynnere, stor mage som er litt i veien og koselig romstering i magen:love017 Alt er klart til han kommer, mangler bare å sette fram vugga i stua til han:happy119 Holdt på i hele dag med husarbeid og unga, men vært en fin og koselig høstdag med ett par omganger UNO og kakao med krem:Heartred

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndags kveld:greet025

Vaaaarm:angel10

20210919_204837.jpg

Vis vedlegget 366370 Vis vedlegget 366371
Vis vedlegget 366372

Da er jeg kommet til nestsiste gravidoppdatering noengang:dummy::Heartblue:binkybaby

Begynner å bli tungt, men er ved godt mot- kun 8 dager igjen til PKS:blob9 Det går veldig fort til selveste bursdagen til sønnen vår er her:Heartred:binkybaby Mye kynnere, stor mage som er litt i veien og koselig romstering i magen:love017 Alt er klart til han kommer, mangler bare å sette fram vugga i stua til han:happy119 Holdt på i hele dag med husarbeid og unga, men vært en fin og koselig høstdag med ett par omganger UNO og kakao med krem:Heartred

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndags kveld:greet025

Hjelpe meg - snart i mål og klar for å møte lillebror allerede :Heartblue Tiden går helt i fra meg her… lillefrøkna er jo ‘snart’ konfirmant allerede :p:p

Så spennende! Håper kontrollen på onsdag går fint og at ks blir som planlagt :)
Ønsker deg masse masse lykke til :Heartpink

Så må jeg bare spørre.. hva er en vintermelon? Det har jeg aldri hørt om :rolleyes::laughing002

Bare syv dager igjen så er dere klar for å møte lillebror :Heartblue
Og koselig at alt er klar til lillebror kommer. Legger du bilde av vuggen ? Om du selvsagt ønsker.

Hjelpe meg - snart i mål og klar for å møte lillebror allerede :Heartblue Tiden går helt i fra meg her… lillefrøkna er jo ‘snart’ konfirmant allerede :p:p

Så spennende! Håper kontrollen på onsdag går fint og at ks blir som planlagt :)
Ønsker deg masse masse lykke til :Heartpink

Så må jeg bare spørre.. hva er en vintermelon? Det har jeg aldri hørt om :rolleyes::laughing002

Hvor gammel er lille frøkna di blitt nå?:Heartpink Hvordan går det med dere? Går så fort den babytiden atte:wideyed: Vips, så er den over i en fei:nailbiting::( Så bare å nyte de dagene alt man bare kan, og ta masse bilder og videoer:rolleyes::Heartred

Tusen takk for det, spent på kontrollen imorgen selv også:rolleyes: Og tror og håper på at pks går som planlagt og alt går fint. De fraråder narkose, men som jeg sa, det er helt uaktuelt for meg å gjennomføre det uten.. Jeg greier det bare ikke:(

Hahah, aner ikke hva en vintermelon er jeg heller:hilarious::confused004

Bare syv dager igjen så er dere klar for å møte lillebror :Heartblue
Og koselig at alt er klar til lillebror kommer. Legger du bilde av vuggen ? Om du selvsagt ønsker.

Helt utrolig å tenke på at jeg skal ha pks om 6 dager:nailbiting::wideyed::dummy: Det går fort dit:p Og om en uke på denne tiden sitter jeg med et lite nurk i armene mine:Heartblue:binkybaby Joda, skal legge ut bilder, hare bare glemt det i farta:hilarious:

Legger ut litt av det som er kjøpt, eller som lillebror arver etter lillestorebror født i nov'18:binkybaby:Heartblue:dummy:

Screenshot_20210921-123258_Gallery.jpg

Barnevogn som han arver etter storebror. Kjøpt ny I 2018, 2019 modell. Emmaljunga Edge med duoS understell.

Screenshot_20210921-123112_Gallery.jpg

Bilstol Besafw izi go modular
Screenshot_20210921-123121_Gallery.jpg

Fødebag til lillebror
Screenshot_20210921-123043_Gallery.jpg
Screenshot_20210921-123039_Gallery.jpg

Prøver disse her før første gang, håper det blir en slager. Har også ergobaby omni 360 bæresele fra storebror.

Screenshot_20210921-123056_Gallery.jpg
babybay bedside crib. Arvet fra storebror født nov'2018.
Screenshot_20210921-123010_Gallery.jpg
vognpose fra RisaRosa, arvet etter storebror. Den er så deilig, mjuk og varm:)
Screenshot_20210921-123022_Gallery.jpg
babynest som skal i vuggen med lammeskinn:)
Screenshot_20210921-124309_Gallery.jpg

Vuggen pappa laget til eldstesnupp født i 2007:Heartred
Screenshot_20210921-123512_Gallery.jpg

Blir å bruke denne til bilstolen, den kan være både bakovervendt og franovervendt. Liker å ha barnet mot meg. Lettvint.

Last edited:
Også har vi kjøpt en ny Stokke tripp trapp til han her også. Lillestorebror har i Moss green. Vi bruker babysetet vi har fra lillestorebror.
Screenshot_20210921-123142_Gallery.jpg

Så mye fint!:joyful: Og omg- mindre enn 1 uke igjen jo! :wideyed: Tiden flyr virkelig altså! :rolleyes: Snart er han her!:joyful:

Jaaa, gleder meg til å ta det i bruk:love7

I know, helt insane, men nå er han her straks:nailbiting::wideyed::binkybaby

Så mye fint lillebror skal bruke når han kommer til verden.
Åh så koselig med hjemmelaget vugge. Liker hjemmelaget ting.

Åh vognen Emmaljungde Edge er drømmevognen min. Håper vi kan kjøpe den om jeg blir gravid en gang

Last edited:
Back
Topp