Drømmen om en til i familien♡

Ja.. Følger med på barselopprøret - de har jo eget opprop mot dette (generelt sett fødsel og barsel), og satt opp en liste med krav, som burde være absolutt innafor å innfri. Det er ikke snakk om at 'alle kvinner burde få en personlig fotmassør under og etter fødsel', men ting som.. INNKALLELSE til 6u-ktr.. hos JORDMOR, og mer bemanning på fødeavdelingen...
Men kvinner skal jo bare tåle sånt..... -_-

Kan fort bli langt det :p skal se an på sykehuset, for.. hvis alt er greit og jeg er sprek, kan det jo hende jeg har lyst til å komme hjem.
Men det KAN også hende jeg har lyst til at gubben kan få være hjemme alene noen timer, sånn at huset ser ryddigere ut når jeg kommer hjem også... :p
Også er det litt det at, hvis jeg blør som bare helvete, så er det greit med fri tilgang på store "bleie-bind" og svære søppelbøtter ment for "biological hazardous material" (... Eller bare.. blod og gørr..).

Og ja. Finnes ikke en eneste retningslinje å finne. Eneste felles jeg finner er; "man bør ha antibiotika under fødselen". Men noen har hver 4t og noen hver 6t. Noen mener at 2t før forløsning er nok, andre mener minst 4t, for god effekt. Noen steder skriver de, og praksiserer, sjekk av ungen ofte de første to døgnene++, andre steder driter de i det.
Noen skriver at man ikke kan føde i vann. Noen skriver at smertelindring i vann er ok. Andre skriver at GBS ikke er noen hindring i det hele tatt.

.... Så, ja. Vanskelig å vite.

Jeg er så enig, det er det minste man kunne forlangt og skulle vært en selvfølge, mener nå jeg:shifty: Rart hva vi kvinner må.finne oss i, egentligo_O

Med rier kan den turen innover fort bli lang, ja:dead: Jeg er jo heldig slikt sett, at jeg forhåpentlig slipper unna det:p

Er nok bare meg som er rar der, da jeg ikke liker meg på sykehuset overhodet, men må bare pent bli der minst 2 døgn:p yes, man blør en del etter fødsel, for ikke å si jævlig mye etter en fødsel:oops: Så de bleiene fylles fort opp:eek:

Synes det er rart det ikke er felles retningslinjer for hvilke prosedyrer som skal gjennomføres når noen kommer inn med GBS?:wacky: gir ingen logisk mening for min del. Hva skal den fødende forholde seg til? Har du spurt på ditt sykehus?

Jeg er så enig, det er det minste man kunne forlangt og skulle vært en selvfølge, mener nå jeg:shifty: Rart hva vi kvinner må.finne oss i, egentligo_O

Med rier kan den turen innover fort bli lang, ja:dead: Jeg er jo heldig slikt sett, at jeg forhåpentlig slipper unna det:p

Er nok bare meg som er rar der, da jeg ikke liker meg på sykehuset overhodet, men må bare pent bli der minst 2 døgn:p yes, man blør en del etter fødsel, for ikke å si jævlig mye etter en fødsel:oops: Så de bleiene fylles fort opp:eek:

Synes det er rart det ikke er felles retningslinjer for hvilke prosedyrer som skal gjennomføres når noen kommer inn med GBS?:wacky: gir ingen logisk mening for min del. Hva skal den fødende forholde seg til? Har du spurt på ditt sykehus?

Kvinnehelse, vet du.. så lenge statistikken ser OK ut, så er det vel ikke så nøye med hvordan de EGENTLIG har det.

Ja, kan bli langt det. Med rier og.. ja, hvis man er sliten etter fødsel, så er en "svipptur" på to timer, med baby og alt styret på forhånd med dét... Ja, jeg må se det an altså.
Jeg er ikke SÅ fan av sykehus heller. Får være litt i fred, bare. Det er godt. Minuset er den crappy maten :P

Og ja.. men jeg mener å huske det gav seg mye fortere med nr2 enn nr1. Følte jeg blødde SORRY TMI koagler hele uka og masse masse blod. Med nr2 kunne jeg benytte vanlige (natt) bind på dag 2 allerede..

Og ja, enig, det gir ingen mening.. Skal prøve huske spørre jordmor på torsdag. Men hjernen min er helt suppe for tiden.. ><

Kvinnehelse, vet du.. så lenge statistikken ser OK ut, så er det vel ikke så nøye med hvordan de EGENTLIG har det.

Ja, kan bli langt det. Med rier og.. ja, hvis man er sliten etter fødsel, så er en "svipptur" på to timer, med baby og alt styret på forhånd med dét... Ja, jeg må se det an altså.
Jeg er ikke SÅ fan av sykehus heller. Får være litt i fred, bare. Det er godt. Minuset er den crappy maten :p

Og ja.. men jeg mener å huske det gav seg mye fortere med nr2 enn nr1. Følte jeg blødde SORRY TMI koagler hele uka og masse masse blod. Med nr2 kunne jeg benytte vanlige (natt) bind på dag 2 allerede..

Og ja, enig, det gir ingen mening.. Skal prøve huske spørre jordmor på torsdag. Men hjernen min er helt suppe for tiden.. ><

Kvinnehelse er blitt nedprioritert i helsesektoren i mange år:shifty: Forstå det, den som kano_O

Jeg hater sykehus, blir så stresset av å være der, på grensen til nervøs og føler et stort ubehag..sover og hviler minimalt når jeg er der:( Så vil mye heller hjem..

Jeg har alltid blødd sykt mye etter mine fødsler, og ja, det detter ut koagler på str med et eple i flere uker etterpå:confused: Utrolig nasty, rett og slett.. blødd mye mindre etter KS enn med mine vaginale fødsler. Så glad for det:hilarious:

Kvinnehelse er blitt nedprioritert i helsesektoren i mange år:shifty: Forstå det, den som kano_O

Jeg hater sykehus, blir så stresset av å være der, på grensen til nervøs og føler et stort ubehag..sover og hviler minimalt når jeg er der:( Så vil mye heller hjem..

Jeg har alltid blødd sykt mye etter mine fødsler, og ja, det detter ut koagler på str med et eple i flere uker etterpå:confused: Utrolig nasty, rett og slett.. blødd mye mindre etter KS enn med mine vaginale fødsler. Så glad for det:hilarious:

Jeg er ikke så veldig mye på sykehus. Var innlagt etter fødsel med nr1, og rett før+etter fødsel med nr2. That's it. Så, får føle på det når jeg er der. :P

Mener å huske jeg blødde mindre forrige gang faktisk.. Men må altså se an. :)

Jeg er ikke så veldig mye på sykehus. Var innlagt etter fødsel med nr1, og rett før+etter fødsel med nr2. That's it. Så, får føle på det når jeg er der. :p

Mener å huske jeg blødde mindre forrige gang faktisk.. Men må altså se an. :)

Man får ta det litt som det kommer:) Hadde jeg kunne dratt hjem noen timer etter KS, så hadde jeg gjort det, men vi er alle forskjellige.
Jo, men det kan godt hende du gjorde og det!?

Er idag 29+4 og var så koselig å se lillegutt på 3D:love017 Og SÅ lik de andre søskna sine:Heartred Han ligger innafor gjennomsnittet, eller noen få prosent over, og veier nå 1.539gram:Heartblue. Estimert vekt ved termin er 3.500- 4.000gram. Nå kommer han 3 uker før, så:) Jeg hadde en normal mengde fostervann, i øvre sjiktet. Fikk også sjekket tykkelsen på livmor i ks-arret og var rundt 8 mm, noe som også var meget bra og innafor normalen.

Siden jeg sliter så mye med nedpress og kynnere, så sjekket han også livmorhalsen min med den vaginale proben, og den viste en fin og lukket livmorhals på 4 cm:joyful: Alt fra 2,5 cm er veldig bra. Han mente grunnen til at jeg hadde mye nedpress nå var rett og slett at mini sitter i seteleie. Det gjorde broren hans også:hilarious:

Er så lettet og glad for å bli sjekket ordentlig:rolleyes: Var der en hel time:angel5

Han hadde dessverre ikke et målebånd, ellers ville han målt SF-målet mitt også, men han skulle skaffe seg et, så det lå klart:hilarious:

Screenshot_20210805-124514_Gallery.jpg

Screenshot_20210805-124505_Gallery.jpg

:Heartblue:love7:Heartred

Er idag 29+4 og var så koselig å se lillegutt på 3D:love017 Og SÅ lik de andre søskna sine:Heartred Han ligger innafor gjennomsnittet, eller noen få prosent over, og veier nå 1.539gram:Heartblue. Estimert vekt ved termin er 3.500- 4.000gram. Nå kommer han 3 uker før, så:) Jeg hadde en normal mengde fostervann, i øvre sjiktet. Fikk også sjekket tykkelsen på livmor i ks-arret og var rundt 8 mm, noe som også var meget bra og innafor normalen.

Siden jeg sliter så mye med nedpress og kynnere, så sjekket han også livmorhalsen min med den vaginale proben, og den viste en fin og lukket livmorhals på 4 cm:joyful: Alt fra 2,5 cm er veldig bra. Han mente grunnen til at jeg hadde mye nedpress nå var rett og slett at mini sitter i seteleie. Det gjorde broren hans også:hilarious:

Er så lettet og glad for å bli sjekket ordentlig:rolleyes: Var der en hel time:angel5

Han hadde dessverre ikke et målebånd, ellers ville han målt SF-målet mitt også, men han skulle skaffe seg et, så det lå klart:hilarious:

Vis vedlegget 362720
Vis vedlegget 362721

Ååh, fine gutten ❤️❤️

Og, herlig oppdatering! Godt at alt er bare bra :D

Fikk spurt JM ang gbs i dag, og da ville de jo helst ha et ekstra øye til ungen i de to døgnene man vanligvis ligger på sykehuset. (Men ellers, så var det kun det med AB som var prosedyren)

Åh, men da må du kanskje også bli der de første to døgnene!?:rolleyes: Men da har du iallefall fått svar på det du lurte på:happy:

Fine herlige nydelige lillebror. Godt å lese at alt er bare bra :Heartred

Ellers er alt klart til lillebror kommer ?

Last edited:

Vis vedlegget 362720
Vis vedlegget 362721

Fantastiske nyheter! Er så glad for deg:joyful:

Fine herlige nydelige lillebror. Godt å lese at alt er bare bra :Heartred

Ellers er alt klart til lillebror kommer ?

Takk:Heartred Synes også bildene ble fine, er gjerne vanskelig å få fine bilder når de ligger i seteleie, så fornøyd med bildene av han:Heartblue Er så utrolig letta over alt var bra med lille:rolleyes:

Nå er det meste i grunn klart til han kommer, ja:joyful: Mangler bare en andungen dyne i str 80x100, har en i str 65x80:) Fikk bestilt basen til bilstolen hans igår, så:happy: Også skal jeg få bestilt et elastisk sjal:rolleyes:

Screenshot_20210808-092529_Preggers.jpg

Screenshot_20210808-092423_Preglife.jpg

20210808_111402.jpg

Da er jeg jaggu meg kommet til uke 30+0:nailbiting: Kun 50 dager igjen til planlagt Keisersnitt:wideyed::rolleyes: Både gleder meg og gruer meg:p Gleder meg til å få lillegutt ved siden av meg å få han til å ta brystet- er så kos med amming:love7 Eller håper iallefall jeg kan amme denne gangen også:angel5

Er så spent på hvordan han ser ut? Har han lyst eller mørkt hår? Lange pianofingre som sin far, eller mer stutte fingre som mor si?:p I det hele tatt så bare gleder jeg med til å få han inntil meg, kjenne den mjuke ferske huden hans, lukte på den herlige nyfødtlukta hanss og bare kose masse med han:love017:Heartblue Kjenner tårene presser seg på og går virkelig opp for meg at nå er han straks her:sad010:Heartred

Formen er i grunn okei, litt svimmel til tider, og merker jeg trenger litt mer hvile enn til vanlig, men holder meg igang når jeg kjenner kroppen har ork til det:) Kjenner bekkenet skranter litt og det stikker ut i symfysen, men så lenge det ikke blir verre, så overlever jeg det også:p Tar Gaviscon mot magesyre hver kveld før jeg legger meg, det funker:joyful: Har hatt en del nedpress og er nok grunnet det at han sitter i seteleie:rolleyes: Ellers kjenner jeg godt at jeg begynner å bli tung i kroppen og at magen er en del i veien, men er skikkelig koselige å klappe og stryke på magen, så det nyter jeg stort og vet jeg kommer til å savne magen når den er borte:Heartred

Ha en strålende søndag videre, folkens:flower

Back
Topp