mamat2prinsesser&4prinser
Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Ja.. Følger med på barselopprøret - de har jo eget opprop mot dette (generelt sett fødsel og barsel), og satt opp en liste med krav, som burde være absolutt innafor å innfri. Det er ikke snakk om at 'alle kvinner burde få en personlig fotmassør under og etter fødsel', men ting som.. INNKALLELSE til 6u-ktr.. hos JORDMOR, og mer bemanning på fødeavdelingen...
Men kvinner skal jo bare tåle sånt..... -_-
Kan fort bli langt det skal se an på sykehuset, for.. hvis alt er greit og jeg er sprek, kan det jo hende jeg har lyst til å komme hjem.
Men det KAN også hende jeg har lyst til at gubben kan få være hjemme alene noen timer, sånn at huset ser ryddigere ut når jeg kommer hjem også...
Også er det litt det at, hvis jeg blør som bare helvete, så er det greit med fri tilgang på store "bleie-bind" og svære søppelbøtter ment for "biological hazardous material" (... Eller bare.. blod og gørr..).
Og ja. Finnes ikke en eneste retningslinje å finne. Eneste felles jeg finner er; "man bør ha antibiotika under fødselen". Men noen har hver 4t og noen hver 6t. Noen mener at 2t før forløsning er nok, andre mener minst 4t, for god effekt. Noen steder skriver de, og praksiserer, sjekk av ungen ofte de første to døgnene++, andre steder driter de i det.
Noen skriver at man ikke kan føde i vann. Noen skriver at smertelindring i vann er ok. Andre skriver at GBS ikke er noen hindring i det hele tatt.
.... Så, ja. Vanskelig å vite.
Jeg er så enig, det er det minste man kunne forlangt og skulle vært en selvfølge, mener nå jeg Rart hva vi kvinner må.finne oss i, egentlig
Med rier kan den turen innover fort bli lang, ja Jeg er jo heldig slikt sett, at jeg forhåpentlig slipper unna det
Er nok bare meg som er rar der, da jeg ikke liker meg på sykehuset overhodet, men må bare pent bli der minst 2 døgn yes, man blør en del etter fødsel, for ikke å si jævlig mye etter en fødsel Så de bleiene fylles fort opp
Synes det er rart det ikke er felles retningslinjer for hvilke prosedyrer som skal gjennomføres når noen kommer inn med GBS? gir ingen logisk mening for min del. Hva skal den fødende forholde seg til? Har du spurt på ditt sykehus?