Drømmen om en til i familien♡


Baker pepperkaker, Serinakaker, Sandnøtter, Dorthea lunds kager(oppskrift fra min avdøde farmor fra dk, det er småkaker med tynn smørdeigsbunn med marengstopp), kokosmakroner(farmors oppskrift fra dk, de er laget med marengs og kokosmel.

Bygger pepperkakehus.

Hjemmelaget konditor-snacks

Også lager jeg en rullade av Odensemarsipan med nougat inni og overtrekk av mørk sjokolade. Halve mandler og strø på toppen til pynt.

Marsinpankuler med nougat inni og sjokoladeovertrekk og rulla i strø og hakka nøtter

Havrekuler

Det er så koselig å bake og lage masse godt til jul:santa
 
Mayaflyfly-fikk ikke til å quote deg:confused013 Se svaret mitt over her:)
 
Åååh, er etter midnatt, så offisielt på cd8 nå:hilarious: Nei, nå er det god kveld, gitt:goodnight
 
Herregud, det må være litt av et syn, både deg og maskina:hilarious: Du er sånn :bored:, maskina er sånn:dead: sorry jeg ler, men:laughing002

Nei, han likte det ikke, og jeg trodde det skulle være midt i blinken for han. Hallo! Vi digger ringenes herre, har ikke tall på hvor mange ganger vi har sett de filmene+ hobbbiten(dog ikke like bra). Og Harry potter-filmene, da koser vi oss:happy119 men nei, spillet var ikke helt han, hva enn det betyr!?

Høres ut som det er spillet for deg og noe du koser deg glugg med:angel10 Skulle ønske jeg også likte gaming og fant glede i det:rolleyes:

Her er også Minecraft populært hos 8-åringen, han synes det er så gøy:happy: Bygd masse fint. Tilogmed en grav i en verden til bestefar. Min svigerfar døde i juli av kreft 61 år gammel, kun, dessverre. Så gaming kan i stor grad trøste også.

Haha, nesten i alle fall! Jeg pleier bli mest -_- sånn. (Skulle ønske jeg fikk opp hele emoji-utvalget på telefon, men.. akk. )

HP og Lotr ..! ♥️
Skulle jo tro det var midt i blinken. o_O neinei. Masse jeg ikke finner passende for meg, selv om jeg ikke synes det er direkte dårlige spill.

Fint å høre at spill kunne brukes sånn og ♥️ Spill er MYE mer enn å bare sitte klistret foran en skjerm. I psykisk helse; mange som bruker spill (og gjerne sosial gaming) for å føle seg bedre. Minsker gjerne ensomhet; samt, man kan dele ting med online-venner som er vanskelig å si irl. Jeg spiller et mobilspill, f.eks. og.. det handler ikke om spillet i seg selv, men at jeg er i en 'gruppe' med mange flotte mennesker fra hele verden, som jeg kan chatte med. ♥️
 
Wow, det var skikkelig lurt:happy119 Og høres jo mye bedre ut enn at de skal stikke av gjennom et vanlig gjerde og inn i hager:)

Ehm, nei, det er direkte utrivelig å må ta livet av de små stakkarne:oops:

Oh, om det har vært utelatt førhen, så er instinkter nok intakte:p selv min som kun har vært innekatt og hun kun er 7 mnd, hun tar pipp-pippen.

Er helt genialt!

Haha, uff.. katter er morsomme dyr, men det jaktinstinktet.. Også er det noe med hunnkatter; de later til å være eksepsjonelle jegere. Nå er sikkert hele gjengen gode jegere om de må. Men de fleste kattene har lært seg at de får mat inne. De eldste kommer i alle fall sjeldent inn med sånt. :)
 
Jeg er glad for at du denne gang er en aktiv forumsbruker, for du er virkelig ei herlig dame å følge, og ikke minst "skravle" med:joyful:

Også er det jo hyggelig at du også har mange barn, og at vi ligger ganske likt, slikt sett:happy: Dog er mine litt eldre enn dine, men våre tre første fikk vi tettere, enn han attpåskatten vi fikk sist:hilarious: Og jaggu prøver vi på flere i gjengen igjen:laughing002 Det er så hyggelig med en stor ungeflokk, så spørs om jeg noengang føler meg ferdig:smiley-ashamed005

Har blitt fort gravid med de andre barna jeg også, men har hatt å stor glede av å være med i termingrupper, er så mange hyggelige damer å dele gleder, sørger, spørsmål osv med. Selvom det er over nettet, så blir man jo personlig kjent fordet om:Heartred Og herlig som du sier, med en hel heiagjeng:Heartpink

Jaaah, jeg takker og bukker for julebilder, snille du:santa
Uff, har du hatt et vondt bekken med alle dine små? Det er helt grusomt:shy: Hadde bekkenløsning med nr 2 og nr 3, men ingenting med nr 1 og nr 4.
Få mannen satt i jobb, si:laughing002 Så du får pynta til jul:greet008


Veldig koselig!:joyful: Fikk bekkenproblemer i første svangerskap, ble litt bedre etter, men verre i andre svangerskap. Etter det har det verken blitt bedre eller verre, men holdt seg jevnt over dårlig både som gravid og ugravid:wideyed: Menmen- går jevnlig til behandling hos en flink fysio (har prøvde mange forskjellige før henne), og gjør øvelser etc. Det antas at jeg vil bli bedre 2-3år etter siste fødsel (når enn det blir:hilarious:), men for nå har jeg lært meg å leve med smertene og tilrettelegge dagene mine mest mulig- så godt det går:) Prøver å se muligheter istede for begrensinger, for hvis ikke blir man bare trist;)

Mannen har ikke bært ned julepynten enda- håper han gjør det ila dagen! :joyful: Jeg er KLAR for å si det sånn!

Er stuptrett for tiden, og har de villeste drømmene, så øyner et lite håp her.. Tok en test imorges 9dpo, men selvsagt blenda:hilarious: Har fått positiv 12dpo en gang med CB+, ellers rundt 14dpo, så er enda tidlig da. Bare håååååper så inderlig!!:rolleyes: Får bare smøre meg med mer tålmodighet her, på slutten av verdens lengste syklus noensinne (CD45 i dag).. Hvis det blir flere pp håper jeg virkelig at de er normale i lengden! :wacky:

Ha en flott dag, skjønne deg!:Heartred
 
Blir så rørt over og glad for at andre tydeligvis også setter pris på at vi har julepynta hagen:Heartred Haha ja, snart er det JUL, og koselig blir det:santa meeeen blir en del jobb før jeg kan senke julefreden 1.desember(jeg gjør alt av gaver, julevask og det meste av julebakst ferdig i nov). Har pakkekalendergaver klare, de skal dog pakkes inn og er til 4 unger.. så det blir 96 stk, det:hilarious: Haha, så litt jeg må sette igang med. Koser meg dog veldig med det. Så neste uke skal jeg få ordnet det:)
Sånn et det her også- jeg gjør ‘alt’ av juleforberedelser:) Men heldigvis elsker jeg det! Og tror de eldste barna blir med på en del i år- skal lage litt gaver&pynt sammen, bake og pynte! Gleder meg:joyful:
 
Haha, nesten i alle fall! Jeg pleier bli mest -_- sånn. (Skulle ønske jeg fikk opp hele emoji-utvalget på telefon, men.. akk. )

HP og Lotr ..! ♥️
Skulle jo tro det var midt i blinken. o_O neinei. Masse jeg ikke finner passende for meg, selv om jeg ikke synes det er direkte dårlige spill.

Fint å høre at spill kunne brukes sånn og ♥️ Spill er MYE mer enn å bare sitte klistret foran en skjerm. I psykisk helse; mange som bruker spill (og gjerne sosial gaming) for å føle seg bedre. Minsker gjerne ensomhet; samt, man kan dele ting med online-venner som er vanskelig å si irl. Jeg spiller et mobilspill, f.eks. og.. det handler ikke om spillet i seg selv, men at jeg er i en 'gruppe' med mange flotte mennesker fra hele verden, som jeg kan chatte med. ♥️


Yup, får dessverre ikke opp så mange smileys fra mob her inne:sour:

Joa, sånn er det vel for alle, at man finner noen spill mer interessante enn andre:)

Mhm, har skjønt det, at for mange er gaming veldig sosialt, når man spiller sammen med andre online spillere, så jeg ser absolutt den. Slik har jeg jobhatt det her inne siden 2007, blitt "kjent" med mange fine damer ila disse årene:Heartred
 
Er helt genialt!

Haha, uff.. katter er morsomme dyr, men det jaktinstinktet.. Også er det noe med hunnkatter; de later til å være eksepsjonelle jegere. Nå er sikkert hele gjengen gode jegere om de må. Men de fleste kattene har lært seg at de får mat inne. De eldste kommer i alle fall sjeldent inn med sånt. :)

Jeg har kun hatt hunnkatter, og de er meget ivrige og bra jegere. Hun ene katten som vi har nå(som er utekatt) tar heldigvis mange mus, fint nå som det er skikkelig museår;) Hun tar heldigvis ikke med seg maten inn.
 
Så mye koselig dere baker til jul. Ja det er masse god mat man spiser til jul.

Er du foresten dansk ? Siden du har en del oppskrift fra Danmark.

Ja, må ha god mat vettu:)

Yup, er opprinnelig fra DK, født der, men flytta til Norge med pappa da jeg var 14 år. Så bodd her i 21 år nå:rolleyes:
 
Veldig koselig!:joyful: Fikk bekkenproblemer i første svangerskap, ble litt bedre etter, men verre i andre svangerskap. Etter det har det verken blitt bedre eller verre, men holdt seg jevnt over dårlig både som gravid og ugravid:wideyed: Menmen- går jevnlig til behandling hos en flink fysio (har prøvde mange forskjellige før henne), og gjør øvelser etc. Det antas at jeg vil bli bedre 2-3år etter siste fødsel (når enn det blir:hilarious:), men for nå har jeg lært meg å leve med smertene og tilrettelegge dagene mine mest mulig- så godt det går:) Prøver å se muligheter istede for begrensinger, for hvis ikke blir man bare trist;)

Mannen har ikke bært ned julepynten enda- håper han gjør det ila dagen! :joyful: Jeg er KLAR for å si det sånn!

Er stuptrett for tiden, og har de villeste drømmene, så øyner et lite håp her.. Tok en test imorges 9dpo, men selvsagt blenda:hilarious: Har fått positiv 12dpo en gang med CB+, ellers rundt 14dpo, så er enda tidlig da. Bare håååååper så inderlig!!:rolleyes: Får bare smøre meg med mer tålmodighet her, på slutten av verdens lengste syklus noensinne (CD45 i dag).. Hvis det blir flere pp håper jeg virkelig at de er normale i lengden! :wacky:

Ha en flott dag, skjønne deg!:Heartred

Uff, det høres utrolig heftig ut:( Kan ikke være lett, men som du sier, at du prøver å fokusere på det positive, for ellers blir det meste tungt:Heartred Jeg er der jeg også. Har en del kroniske smerter og sover svært lite pga PTSD grunnet en traumatisk barndom, men prøver å se det positive i alt:Heartpink Det letter mer enn man skulle tro. Lenge leve optimismen:rolleyes:

Gleder meg til bilder av et julepynta hjem:joyful:

Åååh, du har mange gode symptomer på spire nå:D Når jeg har vært gravid har jeg alltid hatt helt syke drømmer og vært stuuuptrøtt- som jeg håper for deg:Heartred

Ha en fin dag du også, søte du:Heartbigred
 
Sånn et det her også- jeg gjør ‘alt’ av juleforberedelser:) Men heldigvis elsker jeg det! Og tror de eldste barna blir med på en del i år- skal lage litt gaver&pynt sammen, bake og pynte! Gleder meg:joyful:

Jaaa, det er kjempekoselig:santa Sitter med julebrus og julemusikk mens jeg pakker inn julegaver+ julekalender:rendeer Blir å sette igang i løpet av neste uke:joyful:
 
Da er vi kommet til CD8 og om det er kort syklus, så blir det EL om en uke:wav
20201111_100946.jpg
 
Jeg har kun hatt hunnkatter, og de er meget ivrige og bra jegere. Hun ene katten som vi har nå(som er utekatt) tar heldigvis mange mus, fint nå som det er skikkelig museår;) Hun tar heldigvis ikke med seg maten inn.

Vi har også to katter; en hunnkatt og en hankatt. Hunnkatten er helt ram på å jage mus! :wideyed: Hannkatten får ikke fanget noen ting, han er så stor og tung :joyful: Morsomt å lese at hunnkatter ofte er bedre på jakt enn hannkattene.

Merker jeg får julestemning av å lese her inne - så her kommer jeg til å følge med :greet008
 
Vi har også to katter; en hunnkatt og en hankatt. Hunnkatten er helt ram på å jage mus! :wideyed: Hannkatten får ikke fanget noen ting, han er så stor og tung :joyful: Morsomt å lese at hunnkatter ofte er bedre på jakt enn hannkattene.

Merker jeg får julestemning av å lese her inne - så her kommer jeg til å følge med :greet008

Hahah, ja, er ganske rart det der:hilarious: Er som løvene i Afrika, at hunnløvene fanger maten:rolleyes::hilarious:

Hyggelig du vil følge med videre og ikke minst jeg er med til å spre julestemning:santa
 
Last edited:
Herregud, føler jeg har en del EL-smerter nå?:wideyed: kanskje ta en EL-test?:eek:
 
Last edited:
Testen var ganske sterk allerede:eek: Vel, håper den er svakere imorgen. For vil at mannen skal få tatt UL den 17.nov, før EL, så vi er sikre på at det ikke er kreft det er snakk om mht at ferritin(jern) er så forhøyet som det er. Det lå på 700, og normalverdier er til maks 300.
Kan være mange andre sykdommer også var bare i verste fall det var snakk om. Mannen har Hemokromatose i familien(det er arvelig). Så kan hende det er det, det dreier seg om.


Hva er hemokromatose?
Hemokromatose er en tilstand som kjennetegnes ved økt mengde jern i kroppen på grunn av unormalt høyt opptak fra tarmen. Overskudd av jern lagres i blodceller, spesielt makrofager, og i kroppens indre organer. Hyppigst finner man jernoverskudd i lever, bukspyttkjertel, ledd, hjerte, eggstokker/testikler. Hos en stor andel gjør dette ekstra jernet ingen skade, men hos noen kan det på lang sikt skade indre organer. I mange år medfører hemokromatose ingen plager, og blir ofte oppdaget tilfeldig ved blodprøver. Tilstanden har svært god prognose ved behandling, som består i jevnlig årelating.

Ferritin:
Nivåer over 1000 kan tyde på
  • Hemokromatose
  • Akutte sykdommer med omfattende celleskade
  • Alvorlig infeksjon
  • Kronisk leversykdom
  • Nyresvikt
  • Enkelte kreftsykdommer
Verdier mellom 400 og 1000 vil nesten alltid være uttrykk for sykdom, mest sannsynlig en av tilstandene i gruppene over. Videre undersøkelse og utredning er nødvendig.
 
Back
Topp