Drømmedagboka

Litt bæck da [;)]

Syklus nr Firehundreogfjørtitrettito... uten pergotime...
Skal til gynekologen igjen torsdag 3.april:

13.mars: TR
14.mars:
15.mars:
16.mars:
17.mars:
18.mars:
19.mars:
20.mars:
21.mars:
22.mars:
23.mars:
24.mars:
25.mars:
26.mars:
27.mars:
28.mars:
29.mars:
30.mars: EL? kjentes kanskje slik ut... + samme dag som om jeg hadde tatt pergotime
31.mars:
1.april: ---ventetid igjen----
2.april: ---teller ned til IKM----
3.april: ----teller ned---- :) Gyn.time. Vente på sædprøve og så skal jeg ha kikhullsoperasjon... innen en måneds tid allerede kanskje... + såre brystvorter.
4.april: stølrar helt nederst i magen + såre brystvorter som jeg alltid har etter EL
5.april: stølrar helt nederst i magen + såre brystvorter som jeg alltid har etter EL
6.april: støl nederst i magen og øm øverst i skjeden ved sex.
7.april: stølheten har flyttet seg oppover i magen nærmere navlen.. jammen nysgjerrig på hva slags aktiviteter jeg driver med om dagen... som jeg ikke tåler.
8.april: litt støl nederst i magen fortsatt. Men også hatt vondt i selve magen i dag.
9.april: Fortsatt støl/stiv/rar nederst i magen. Er sulten og tørst og venter på TR, sånn at jeg kan begynne på ny pergotime-kur
10.april:
11.april:
12.april:
13.april: IKM (men går normalt 4-5 dager over tiden)
14.april:
15.april:
16.april:
17.april: Forventet TR
 
Litt bæck da [;)]

Syklus nr Firehundreogfjørtitrettito... uten pergotime...
Skal til gynekologen igjen torsdag 3.april:

13.mars: TR
14.mars:
15.mars:
16.mars:
17.mars:
18.mars:
19.mars:
20.mars:
21.mars:
22.mars:
23.mars:
24.mars:
25.mars:
26.mars:
27.mars:
28.mars:
29.mars:
30.mars: EL? kjentes kanskje slik ut... + samme dag som om jeg hadde tatt pergotime
31.mars:
1.april: ---ventetid igjen----
2.april: ---teller ned til IKM----
3.april: ----teller ned---- :) Gyn.time. Vente på sædprøve og så skal jeg ha kikhullsoperasjon... innen en måneds tid allerede kanskje... + såre brystvorter.
4.april: stølrar helt nederst i magen + såre brystvorter som jeg alltid har etter EL
5.april: stølrar helt nederst i magen + såre brystvorter som jeg alltid har etter EL
6.april: støl nederst i magen og øm øverst i skjeden ved sex.
7.april: stølheten har flyttet seg oppover i magen nærmere navlen.. jammen nysgjerrig på hva slags aktiviteter jeg driver med om dagen... som jeg ikke tåler.
8.april: litt støl nederst i magen fortsatt. Men også hatt vondt i selve magen i dag.
9.april: Fortsatt støl/stiv/rar nederst i magen. Er sulten og tørst og venter på TR, sånn at jeg kan begynne på ny pergotime-kur
10.april: Fortsatt støl/rar-stiv nederst i magen. Kjenner det når jeg setter meg... blææ... vil ikke at det skal være noe feil der nede :( . Neg g-test på ettermiddagen (Hvor dum kan man være?? Jeg tester jo ikke positivt før et par uker etter IKM..... men lever i håpet *rister oppgitt på hodet*)
11.april: Neg.g-test på morgenen... og jeg gjentar. Hvor DUM kan man være? Fortsatt støl i magen. Våknet av meg selv i 6-tiden... sovnet igjen og var drittrøtt når jeg skulle opp før halv åtte.
12.april:
13.april: IKM (men går normalt 4-5 dager over tiden)
14.april:
15.april:
16.april:
17.april: Forventet TR
 
Ny syklus:
 
14.april: TR
15.april:
16.april:
17.april:
18.april:
19.april:
20.april:
21.april:
22.april:
23.april:
24.april:
25.april:
26.april:
27.april:
28.april:
29.april:
30.april:
01.mai: EL
 
Kjedlig at TR kom TonjeJenta!! Håper denne pp gjer deg di etterlengta spira[:)]
 
Tonjejenta jeg håper at det ordner seg for deg snart på den ene eller andre måten. Ønsker deg lykke til med lapraskopi når den tiden kommer. Men det hadde jo vært fint om du ble gravid før den tiden da slik at du slapp utredning.
 
ORIGINAL: miss86

Kjedlig at TR kom TonjeJenta!! Håper denne pp gjer deg di etterlengta spira[:)]

 
Merkeligste TR jeg noen gang har hatt... Var på do med "magevondt" og da kom det vanlig begynnende TR, ordentlig rødt... kanskje ikke veldig mye, men normal begynnelse. Hadde ikke med meg bind/tampong så la papir i trusa... flere timer etterpå hadde det ikke kommet noe..... Og det var kun brun utflod. Og da enda flere timer senere har det ikke kommet noe mer... Rareste jeg har sett. Jeg har aldri spottet før mensen, og alltid startet ordentlig på mensen når den først kommer.... ikke noe sånn litt også pause og så fortsettelse....... Jeg skjønner ingenting....... [&:]
 
Hm. Det var da mystisk!![8|] Har du tatt deg ein test eller noko? Kan jo krysse fingrene for at det er noko anna[;)]
 
Positive El-tester og neg g-tester (og jeg vet at jeg ikke skiller ut HCG i urinen før rundt 6-8 uker ut i evt svangerskap.... så dødfødt å teste).

Og nå 24 timer senere kommer det litt blod til.

I går blødde jeg bare noen minutter før full stopp og kun brun utflod. I dag kom litt blod... etter 24 timer uten.... Rart jeg lurer?

Er snart 5mnd siden vi startet med utredning, så jeg er vel klar for neste step... Men skal ha en syklus til med pergotime før lapraskopi, men vanskelig å si når denne TR starter.... Sambo har vært å levert sædprøve i dag... men han er syk så den er kanskje dårligere kvalitet enn normalen. Så mulig vi må levere ny der også. *sukk*. Kommer små kjepper i hjulene på oss hele tiden [&:]

Takk for omtanken jenter [:D] *klem*
 
Gud for ein rar TR da[:-] Håper ting ordner seg etterkvart Tonje! Er så trasig når ting ikkje går som forventa[&o] Og håper at prøven til din kjære ikkje er så galen eg, for det om han har vært sjuk![:)]
 
Jeg tror sædprøven var grei jeg, for husk det tar 3 mnd å bygge opp sædcellene så jeg tror heller det kan bli dårligere senere og ikke denne gangen jeg, men dersom bare litt forkjølelse så er det ikke sikkert at dette har så stor innvrkning da, men du tenker kanskje på at feber - varme dreper svømmerene, da er d på riktig spor. Men jeg krysser fingrene for at det gikk bra jeg[:D]
 
Ny syklus:

14.april: TR ?? blødde friskt i 5min... tørket vekk og da kom det ingenting mer den dagen....litt brun utflod oppi der bare.
15.april: TR ?? Etter 24 timer kom det litt mer blod. Men har heller ikke brukt truseinnlegg eller noe i dag. Mer brunt...
16.april: Fortsatt litt blod i løpet av natten... jevnt men veldig lite egentlig. Magevondt natt til i dag og og på jobb på dagen. Uvel også.
17.april:
18.april:
19.april:
20.april:
21.april:
22.april:
23.april:
24.april:
25.april:
26.april:
27.april:
28.april:
29.april:
30.april:
01.mai: EL
 
ORIGINAL: twinanne

Jeg tror sædprøven var grei jeg, for husk det tar 3 mnd å bygge opp sædcellene så jeg tror heller det kan bli dårligere senere og ikke denne gangen jeg, men dersom bare litt forkjølelse så er det ikke sikkert at dette har så stor innvrkning da, men du tenker kanskje på at feber - varme dreper svømmerene, da er d på riktig spor. Men jeg krysser fingrene for at det gikk bra jeg[:D]

 
Får håpe det... men jeg tror nok han har hatt feber. Jeg har ihvertfall hørt at sykdom kan påvirke svømmerne.. men det blir spennende med svar på testen uansett[:)]. Når svar foreligger, altså om ca. 2 uker skal det da bestilles lapraskopi til meg, og det skal visstnok være lite ventetid.
 
Ny syklus:

14.april: TR ?? blødde friskt i 5min... tørket vekk og da kom det ingenting mer den dagen....litt brun utflod oppi der bare.
15.april: TR ?? Etter 24 timer kom det litt mer blod. Men har heller ikke brukt truseinnlegg eller noe i dag. Mer brunt...
16.april: Fortsatt litt blod i løpet av natten... jevnt men veldig lite egentlig. Magevondt natt til i dag og og på jobb på dagen. Uvel også.
17.april: TR. Ordentlig vondt i magen.
18.april: TR - Pergo 1 . Feber
19.april: TR - Pergo 2 . Halsbetennelse + mistet stemmen
20.april: Pergo 3
21.april: Pergo 4
22.april: Pergo 5
23.april:
24.april:
25.april:
26.april:
27.april:
28.april:
29.april:
30.april:
01.mai: EL
 
ORIGINAL: snuppis30

Heeeeeeeeeeeeeeeei TonjeJenta,
 
 
Hvordan går det med deg? Lenge siden jeg har sett deg her og jeg har savnet deg her [:(][:(][:(][:(]

 
Å så hyggelig melding å finne i dagboka mi :) Tusen takk.
Har vært litt syk i det siste... så blitt lite netting. Har strupekatarr eller noe sånt nå...
Men siste tablett med pergotime i dag... så EL på 1.mai *krysse fingre*
Stikker innom fra tid til annen vet du [:)] 
 
ORIGINAL: Line84

Hei TonjeJenta[:D]

Synd å se du var blitt syk[:(] Håper du kommer deg snart så du klar for litt sengevals rund el[;)]
Masse god bedring![:)]

 
Tusen takk :)
 
God bedring!!
 
Ang sperm testen, så ble jo de spermiene som ble tatt prøve av, lagd for ca 3 mnd siden, så så fremt han ikke var syk da og så skal det ikke ha noe å si... Men sædkvalitet kan uansett variere da.
 
Lykke til!!
 
ORIGINAL: Sola1979

God bedring!!

Ang sperm testen, så ble jo de spermiene som ble tatt prøve av, lagd for ca 3 mnd siden, så så fremt han ikke var syk da og så skal det ikke ha noe å si... Men sædkvalitet kan uansett variere da.

Lykke til!!

 
Det jeg har hørt er... ettersom spermen ikke tåler varme så godt kan de da ødelegges mens man har feber, de er jo fortsatt oppbevart i tilknytning til kroppen. Men jeg vet ikke altså... bare det jeg har hørt. Blir spennende med svar til uka. [:D] Men.... når det svaret foreligger skal det bestilles lapraskopi til meg... yaiks... og det er visstnok ingen ventetid. Min gyn jobber på sykehuset til vanlig... så ... hun vet...[X(]
 
Ny syklus:

14.april: TR ?? blødde friskt i 5min... tørket vekk og da kom det ingenting mer den dagen....litt brun utflod oppi der bare.
15.april: TR ?? Etter 24 timer kom det litt mer blod. Men har heller ikke brukt truseinnlegg eller noe i dag. Mer brunt...
16.april: Fortsatt litt blod i løpet av natten... jevnt men veldig lite egentlig. Magevondt natt til i dag og og på jobb på dagen. Uvel også.
17.april: TR. Ordentlig vondt i magen.
18.april: TR - Pergo 1 . Feber
19.april: TR - Pergo 2 . Halsbetennelse + mistet stemmen
20.april: Pergo 3
21.april: Pergo 4
22.april: Pergo 5
23.april: - venter på EL -
24.april: - venter på EL -
25.april: - venter på EL - positiv EL test kl.23.30... men pergo gir positiv test over mange dager så....
26.april:
27.april: ikke noe tegn i dag..... ikke positiv El-test... bare nesten. Tror pergo som påvirker resultatet.
28.april: venter på EL. Litt EL-slim
29.april: Mer El-slim.
30.april:
01.mai: EL?
02.mai:
03.mai:
04.mai:
05.mai:
 
Ny syklus:

14.april: TR ?? blødde friskt i 5min... tørket vekk og da kom det ingenting mer den dagen....litt brun utflod oppi der bare.
15.april: TR ?? Etter 24 timer kom det litt mer blod. Men har heller ikke brukt truseinnlegg eller noe i dag. Mer brunt...
16.april: Fortsatt litt blod i løpet av natten... jevnt men veldig lite egentlig. Magevondt natt til i dag og og på jobb på dagen. Uvel også.
17.april: TR. Ordentlig vondt i magen.
18.april: TR - Pergo 1 . Feber
19.april: TR - Pergo 2 . Halsbetennelse + mistet stemmen
20.april: Pergo 3
21.april: Pergo 4
22.april: Pergo 5
23.april: - venter på EL -
24.april: - venter på EL -
25.april: - venter på EL - positiv EL test kl.23.30... men pergo gir positiv test over mange dager så....
26.april:
27.april: ikke noe tegn i dag..... ikke positiv El-test... bare nesten. Tror pergo som påvirker resultatet.
28.april: venter på EL. Litt EL-slim
29.april: Mer El-slim.
30.april: Mer El-slim.
01.mai:  Null EL-slim... hmm... Eggløsning nå eller i natt da. Livmortappen har og endret seg, mer lukket og hoven/lenger på ene siden av livmorstappen.. dritsnålt. Merket litt rart/ømt i magen.
02.mai: 1dpo mini-mini-mini-murring i magen.
03.mai: 2dpo tralla lalla... venter og venter.... Tar meg en tur ut i da jeg gitt.....
04.mai: 3dpo Venter ja. Hatt skikkelig såre brystvorter et par dager nå... litt tidlig iflg "normalen".. men... ellers alt som normalt [&:]
05.mai: 4dpo . Vært hos legen med betennelse i fingern. Skal spise antibiotika i 10 dager[>:]
06.mai: 5dpo Antibiotika og *venter*
07.mai: 6dpo
08.mai: 7dpo
09.mai: 8dpo
10.mai: 9dpo
11.mai: 10dpo
12.mai: 11dpo
13.mai: 12dpo
14.mai: 13dpo
15.mai: 14dpo IKM
15.mai: 15dpo
16.mai: 16dpo
17.mai: 17dpo
18.mai: 18dpo (på pergotime kommer TR 4-5 dager over tiden)
 
Back
Topp