Drømmedagboka

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Åpner dagbok her i stedet... trives mye bedre her inne :)
 
3pp med pergotime (tablettmåned)

07.februar: TR (veldig rar, og mye blankt slim)
08.februar: TR
09.februar: TR
10.februar: TR/spotting
11.februar:  Første dag med Pergotime, spotting. Fikk svar på HCG prøve fra forrige syklus.. negativ = Null EL.
12.februar: p + spotting
13.februar: p + spotting
14.februar: p
15.februar: p
16.februar:
17.februar:
18.februar:
19.februar:
20.februar:
21.februar:
22.februar:
23.februar:
24.februar: EL forrige syklus
25.februar:
26.februar:
27.februar:
28.februar:
29.februar:
01.mars:
02.mars:
03.mars:
04.mars:
05.mars:
06.mars:
07.mars:
08.mars:
09.mars: Egentlig IKM om EL kommer som forrige pergo-syklus
10.mars:
11.mars:
12.mars:
13.mars:
14.mars: Fikk TR forrige pergo-syklus
 
Snakket med gyn på telefon i går etter jobb for å høre ang blodprøvesvarene. Jeg tok blodprøve dagen etter jeg var der sist... etter hva som skulle ha vært EL. Den blodprøven viste Null EL... (den ble helt sikkert sammenlignet med den tatt syklusen etter)... På UL da var det ørtifjørti egg på vent.
Blodprøvene fra desembersyklusen, første syklus med Pergotime viste den El.. takk og lov... det vil jo ikke si at egget havnet i eggledern eller at det kom noe sted... men det skjedde noe ihvertfall.
Men da har jeg nok rett ved å si at pausemnd med pergotime har jeg nok ikke hatt EL, selv om pergotime virker syklusen etter også.
 
Så da driter jeg i neste pausemnd for å si det sånn... så da skal jeg egentlig inn til gyn igjen for videre utredning midten av mars... isj.. det er ikke lenge til altså.
 
Velkommen og grattis med dagbok. [:)]
 
Fint de har funnet ut at du hvertfall får el med pergo da. Håper det blir en pergo spire på deg snart!! [:)]
 
Bra at du hadde EL, det er et godt utgangspunkt hverrtfall![:D] Ikke lenge til videre utredning. Vet du hva de skal sjekke da?
 
ORIGINAL: Sola1979

Velkommen og grattis med dagbok. [:)]

Fint de har funnet ut at du hvertfall får el med pergo da. Håper det blir en pergo spire på deg snart!! [:)]

 
At jeg har El med Pergo vet de... hvor egget blir av kan man ikke vite... eggledere kan være tette f.eks.... men vi krysser fingre og står skikkelig på denne måneden og satser på full klaff.
 
3pp med pergotime (tablettmåned)

07.februar: TR (veldig rar, og mye blankt slim)
08.februar: TR
09.februar: TR
10.februar: TR/spotting
11.februar:  Første dag med Pergotime, spotting. Fikk svar på HCG prøve fra forrige syklus.. negativ = Null EL.
12.februar: p + spotting
13.februar: p + spotting
14.februar: p
15.februar: p
16.februar: -
17.februar: -
18.februar:
19.februar:  (mer og mer myk/bløt utflod... endel småsmerter i underlivet.. kanskje EL nærmer seg, noe øm også)
20.februar: -
21.februar: (02:30 cirka, egentlig 22.februar)
22.februar: - litt smerter men fortsatt ikke vanlig El slim.
23.februar: EL slim og stikkende smerte høyre side.
24.februar: EL slim og stikkende smerte høyre side. TYDELIG EL (samme som forrige Pergo-syklus)
25.februar:
26.februar:
27.februar:
28.februar:
29.februar:
01.mars:
02.mars:
03.mars:
04.mars:
05.mars:
06.mars:
07.mars:
08.mars:
09.mars: Egentlig IKM om EL kommer som forrige pergo-syklus
10.mars:
11.mars:
12.mars:
13.mars:
14.mars: Fikk TR forrige pergo-syklus
 
3pp med pergotime (tablettmåned)

07.februar: TR (veldig rar, og mye blankt slim)
08.februar: TR
09.februar: TR
10.februar: TR/spotting
11.februar:  Første dag med Pergotime, spotting. Fikk svar på HCG prøve fra forrige syklus.. negativ = Null EL.
12.februar: p + spotting
13.februar: p + spotting
14.februar: p
15.februar: p
16.februar: -
17.februar: -
18.februar:
19.februar:  (mer og mer myk/bløt utflod... endel småsmerter i underlivet.. kanskje EL nærmer seg, noe øm også)
20.februar: -
21.februar: (02:30 cirka, egentlig 22.februar)
22.februar: - litt smerter men fortsatt ikke vanlig El slim.
23.februar: EL slim og stikkende smerte høyre side.
24.februar: TYDELIG EL . EL slim og stikkende smerte høyre side. (samme som forrige Pergo-syklus)
25.februar: -
26.februar: -
27.februar: Vet jeg hadde ømme brystvorter rundt her en gang.
28.februar: -
29.februar: -
01.mars: -
02.mars: -
03.mars: -
04.mars: -
05.mars: Forskjøla
06.mars: Syns alt er dritskummelt brått. Kommer til å ta en god og lang pause for min egen del etter denne syklusen.
07.mars: vente vente vente.... dritskummelt. Gleder meg til pause fra hele greia og nyte sommeren.
08.mars:
09.mars: IKM
10.mars:
11.mars:
12.mars:
13.mars:
14.mars: Fikk TR forrige pergo-syklus
 
TonjeJenta gratulerer med ny Dagbok, og velkommen in her[:)]
 
Hm...jeg likte ikk helt den siste blodprøven din at du ikke hadde eggløsning. Det er litt av hvert som skjer med deg kjønner jeg, at egget ikke kom i livmoren også det høres skummelt ut. Håper tiden går fort til du skal inn i midten av mars, det er nok på tide med en bedre utredning. Jeg håper at det blir fortgang i dette.
 
Ser fremimot å følge deg videre igjennom dagboken din, og jeg krysser fingrene for deg at dette skal gå bra til slutt
 
ORIGINAL: twinanne

TonjeJenta gratulerer med ny Dagbok, og velkommen in her[:)]

Hm...jeg likte ikk helt den siste blodprøven din at du ikke hadde eggløsning. Det er litt av hvert som skjer med deg kjønner jeg, at egget ikke kom i livmoren også det høres skummelt ut. Håper tiden går fort til du skal inn i midten av mars, det er nok på tide med en bedre utredning. Jeg håper at det blir fortgang i dette.

Ser fremimot å følge deg videre igjennom dagboken din, og jeg krysser fingrene for deg at dette skal gå bra til slutt

 
Takk for hilsen :)
 
Det er ikke noe moro at kroppen ikke klarer å få til EL på egenhånd. Og ettersom jeg ikke har hatt EL på årevis mest sannsynlig, har det vært svært lite aktivitet i egglederne, og ingen kan si at de faktisk er åpne. Ofte er svært sterke smerter ved EL mulig tegn på cyster o.l. på eggstokkene. Noe som kan være tilfellet. Vi vet jo ikke noen ting egentlig, unntatt at jeg har hatt EL når jeg har knasket pergotime, det er da enda noe.
 
Men nå er dette min siste prøvemåned på lenge, jeg har bestemt meg for å ta en lang pause. Dette har blitt altfor tøfft for meg, og jeg orker ikke ett år slik til... ikke på en god stund ihvertfall.
 
3pp med pergotime (tablettmåned)

07.februar: TR (veldig rar, og mye blankt slim)
08.februar: TR
09.februar: TR
10.februar: TR/spotting
11.februar:  Første dag med Pergotime, spotting. Fikk svar på HCG prøve fra forrige syklus.. negativ = Null EL.
12.februar: p + spotting
13.februar: p + spotting
14.februar: p
15.februar: p
16.februar: -
17.februar: -
18.februar:
19.februar:  (mer og mer myk/bløt utflod... endel småsmerter i underlivet.. kanskje EL nærmer seg, noe øm også)
20.februar: -
21.februar: (02:30 cirka, egentlig 22.februar)
22.februar: - litt smerter men fortsatt ikke vanlig El slim.
23.februar: EL slim og stikkende smerte høyre side.
24.februar: TYDELIG EL . EL slim og stikkende smerte høyre side. (samme som forrige Pergo-syklus)
25.februar: -
26.februar: -
27.februar: Vet jeg hadde ømme brystvorter rundt her en gang.
28.februar: -
29.februar: -
01.mars: -
02.mars: -
03.mars: -
04.mars: -
05.mars: Forskjøla
06.mars: Syns alt er dritskummelt brått. Kommer til å ta en god og lang pause for min egen del etter denne syklusen.
07.mars: vente vente vente.... dritskummelt. Gleder meg til pause fra hele greia og nyte sommeren.
08.mars: Hotelltur
09.mars: IKM - Hjem fra hotell, sår hals og dåååårlig.
10.mars: vente vente vente... 1 dag på overtid, forskjøla.
11.mars:
12.mars:
13.mars:
14.mars: Fikk TR forrige pergo-syklus
 
Uff, det er tøffe saker dette her. Slitsomt psykisk... Høres lurt ut med en pause, er viktig å lytte på de signalene kroppen gir.
Men håper veldig dere har lykkes og at du kan gå sommeren i møte som gravid!! [:)]
 
3pp med pergotime (tablettmåned)

07.februar: TR (veldig rar, og mye blankt slim)
08.februar: TR
09.februar: TR
10.februar: TR/spotting
11.februar:  Første dag med Pergotime, spotting. Fikk svar på HCG prøve fra forrige syklus.. negativ = Null EL.
12.februar: p + spotting
13.februar: p + spotting
14.februar: p
15.februar: p
16.februar: -
17.februar: -
18.februar:
19.februar:  (mer og mer myk/bløt utflod... endel småsmerter i underlivet.. kanskje EL nærmer seg, noe øm også)
20.februar: -
21.februar: (02:30 cirka, egentlig 22.februar)
22.februar: - litt smerter men fortsatt ikke vanlig El slim.
23.februar: EL slim og stikkende smerte høyre side.
24.februar: TYDELIG EL . EL slim og stikkende smerte høyre side. (samme som forrige Pergo-syklus)
25.februar: -
26.februar: -
27.februar: Vet jeg hadde ømme brystvorter rundt her en gang.
28.februar: -
29.februar: -
01.mars: -
02.mars: -
03.mars: -
04.mars: -
05.mars: Forskjøla
06.mars: Syns alt er dritskummelt brått. Kommer til å ta en god og lang pause for min egen del etter denne syklusen.
07.mars: vente vente vente.... dritskummelt. Gleder meg til pause fra hele greia og nyte sommeren.
08.mars: Hotelltur
09.mars: IKM - Hjem fra hotell, sår hals og dåååårlig.
10.mars: vente vente vente... 1 dag på overtid, forskjøla.
11.mars:  vente vente vente... 2 dager på overtid, forskjøla.
12.mars: vente vente vente... 3 dager på overtid, fortsatt forkjøla
13.mars:  4 dager på overtid og jeg har fått TR. En dag tidligere enn forrige Pergosyklus.
 
Da tar jeg meg en velfortjent ferie fra alt dette her. Vi legger nok det meste på hylla, har fortsatt ikke fått noe svømmeprøve da legen til sambo bare roter. Vi står på stedet hvil... har hatt to eggløsninger på ett år, og kun da med pergo. Hvor egget forsvinner etter det slipper er jeg smånysgjerrig på. Går ikke videre med utredning enda, litt usikker på hva som skjer fremover. Men jeg tror kanskje jeg trenger en pause. [>:]
 
Lykke til alle dere andre!
 
Litt bæck da [;)]

Syklus nr Firehundreogfjørtitrettito... uten pergotime...
Skal til gynekologen igjen torsdag 3.april:

13.mars: TR
14.mars:
15.mars:
16.mars:
17.mars:
18.mars:
19.mars:
20.mars:
21.mars:
22.mars:
23.mars:
24.mars:
25.mars:
26.mars:
27.mars:
28.mars:
29.mars:
30.mars: EL? kjentes kanskje slik ut... + samme dag som om jeg hadde tatt pergotime
31.mars:
1.april: ---ventetid igjen----
2.april: ---teller ned til IKM----
3.april: ----teller ned---- :)
4.april:
5.april:
6.april:
7.april:
8.april:
9.april:
10.april:
11.april:
12.april:
13.april: IKM (men går normalt 4-5 dager over tiden)
 
Lykke til denne pp og hos legen, håper du får orden på syklusene dine... Har du tatt akupunktur??
 
ORIGINAL: Sola1979

Lykke til denne pp og hos legen, håper du får orden på syklusene dine... Har du tatt akupunktur??

 
Nei... er dritredd for nåler :P
 
 
ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Sola1979

Lykke til denne pp og hos legen, håper du får orden på syklusene dine... Har du tatt akupunktur??


Nei... er dritredd for nåler :P



Det er ikke farlig [8D] Faktisk, så sovner jeg nesten hver gang [:)]

Lykke til idag!
 
Litt bæck da [;)]

Syklus nr Firehundreogfjørtitrettito... uten pergotime...
Skal til gynekologen igjen torsdag 3.april:

13.mars: TR
14.mars:
15.mars:
16.mars:
17.mars:
18.mars:
19.mars:
20.mars:
21.mars:
22.mars:
23.mars:
24.mars:
25.mars:
26.mars:
27.mars:
28.mars:
29.mars:
30.mars: EL? kjentes kanskje slik ut... + samme dag som om jeg hadde tatt pergotime
31.mars:
1.april: ---ventetid igjen----
2.april: ---teller ned til IKM----
3.april: ----teller ned---- :) Gyn.time. Vente på sædprøve og så skal jeg ha kikhullsoperasjon... innen en måneds tid allerede kanskje...
4.april:
5.april:
6.april:
7.april:
8.april:
9.april:
10.april:
11.april:
12.april:
13.april: IKM (men går normalt 4-5 dager over tiden)
 
Litt bæck da [;)]

Syklus nr Firehundreogfjørtitrettito... uten pergotime...
Skal til gynekologen igjen torsdag 3.april:

13.mars: TR
14.mars:
15.mars:
16.mars:
17.mars:
18.mars:
19.mars:
20.mars:
21.mars:
22.mars:
23.mars:
24.mars:
25.mars:
26.mars:
27.mars:
28.mars:
29.mars:
30.mars: EL? kjentes kanskje slik ut... + samme dag som om jeg hadde tatt pergotime
31.mars:
1.april: ---ventetid igjen----
2.april: ---teller ned til IKM----
3.april: ----teller ned---- :) Gyn.time. Vente på sædprøve og så skal jeg ha kikhullsoperasjon... innen en måneds tid allerede kanskje... + såre brystvorter.
4.april: stølrar helt nederst i magen + såre brystvorter som jeg alltid har etter EL
5.april: stølrar helt nederst i magen + såre brystvorter som jeg alltid har etter EL
6.april: støl nederst i magen og øm øverst i skjeden ved sex.
7.april:
8.april:
9.april:
10.april:
11.april:
12.april:
13.april: IKM (men går normalt 4-5 dager over tiden)
 
Ikke greit å bare være et menneske i blandt.
 
Back
Topp