Dong quai tråd (de som bruker det + info)

Jeg tok den med Damiana, og se hvor jeg er nå[:D][:D][:D] Prøvde 6pp uten klaff, første pp med DQ m/Damiana fikk vi positiv test[;)]
 
Her skal det seriøst kjøpes DQ på neste pp
 
og som jeg forstå så skal man ta det 1 dag i mens og til man får EL, bør man teste for el eller gå ut i fra at det kommer masse slim?
 
ORIGINAL: Chibi

Jeg lurer også på noe her og håper noen kan svare meg.. Jeg har en boks DQ i skapet, har ikke begynt på den enda.

Jeg har ikke hatt TR siden 12. mai! Altså 7 uker på overtid! Men negative tester! Testet i dag tidlig.. Har også hatt negative EL tester i en del dager nå.

Jeg lurer på om jeg kan begynne på DQ nå?

Jeg har alltid hatt sykluser på 28-32 dager, men nå er det eksakt 52 dager siden jeg hadde mens! Jeg syns det er litt skummelt [&o] Tror dere det kan hjelpe å begynne på DQ?
Eller skal jeg dra til legen og sjekke ut ting før jeg begynner på DQ?
Virker som dere har mye mer peiling på disse DQ greiene enn jeg har så håper jeg får svar [:)]


lurer på det jeg å så jeg dytter...
noen som vet?
 
Vet dere hva forskjellen på D. quai og Vitex er?
Og hva som eventuelt er best?
Og hvilke erfaringer dere har og har hørt?
 
snakk om service da...
bestilte dong quai/damiana på nettet i går..
og jammen så fikk jeg den i posten idag da..
 
inne her på denne tråde står det at man skal ta dq fra første dag i tr...men på boksen og det som fulgte med står det ingen ting om det..står at de taes som kosttilskudd..så kan vel begyne med de nå med engang da..trenger ikke vente på tr ...eller?
 
det står at man skal ta to til fire kapsler daglig...hvor mye tar dere?
 
klem solf
 
ORIGINAL: surra

får kjøpt den med damiana på urtesenteret der bestilte jeg den og betalte 169 for den hjemsendt[:)][:)]

 
Ska bestill den æ åsså.. håååpa den funka å æ bi gravid fort [:D]
 
Hva med bivirkninger da? Vet man nok om produktet slik at det ikke skader barnet? Uff, er engstelig for det jeg!!
 
ORIGINAL: kosejenta

man skal slutte å ta det når man får positiv test.

Man deler ikkje blodbane med barnet før nokre veker ut i svangerskapet så det går nok heilt fint!

 
Du BØR slutte å ta det når du får el. Det kan nemlig forårsake abort når du er blitt gravid, å det vil vi jo ikke[;)]
 
Er det noen som vet om leger eller gynekologer vet noe om, fraråder eller anbefaler dette?

Typisk at leger ikke støtter urtemedisin da! Har en boks Kvinde Dong Quai fra Solaray foran meg her, og TR kommer sakte men sikkert!!
 
ORIGINAL: *LilleMollå*

Er det noen som vet om leger eller gynekologer vet noe om, fraråder eller anbefaler dette?

Typisk at leger ikke støtter urtemedisin da! Har en boks Kvinde Dong Quai fra Aolaray foran meg her, og TR kommer sakte men sikkert!!


Aner ikke, men min akupunktør anbefaler det pga det er blodstyrkende og gir dermed mer blod til livmora[:)]
 
Det virket visst dessverre ikke for meg denne første pp med DQ[&o]
MEN jeg fikk da el-slim og el tidligere enn vanlig, så NOE skjedde[:)]


Er positiv og prøver igjen denne pp[:D]

Håper dere andre er heldigere enn meg på 1. forsøk med DQ[:)]
 
ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Det virket visst dessverre ikke for meg denne første pp med DQ[&o]
MEN jeg fikk da el-slim og el tidligere enn vanlig, så NOE skjedde[:)]


Er positiv og prøver igjen denne pp[:D]

Håper dere andre er heldigere enn meg på 1. forsøk med DQ[:)]

 
Det var dumt, men det virker som hormonene dine begynner å "sitte" på plass nå etter du begynte med DQ ettersom du hadde E.L. slim!! Lykke til neste periode!
 
TR kommer snart, så tenkte å begynne på det jeg også, men synes det er litt skummelt ettersom man skal slutte etter E.L. og det er ikke sikkert man merker. Det er jo ikke alle som har slim!!
 
ORIGINAL: SkattIMagenSnart

ORIGINAL: *LilleMollå*

Er det noen som vet om leger eller gynekologer vet noe om, fraråder eller anbefaler dette?

Typisk at leger ikke støtter urtemedisin da! Har en boks Kvinde Dong Quai fra Aolaray foran meg her, og TR kommer sakte men sikkert!!


Aner ikke, men min akupunktør anbefaler det pga det er blodstyrkende og gir dermed mer blod til livmora[:)]


Det var jo litt godt å høre!! Takk for svar!!
Går du til akupunktør pga menstruasjonsyklusen\graviditet kanskje?
 
Det virket visst dessverre ikke for meg denne første pp med DQ
MEN jeg fikk da el-slim og el tidligere enn vanlig, så NOE skjedde


Er positiv og prøver igjen denne pp

Håper dere andre er heldigere enn meg på 1. forsøk med DQ

_____________________________


Det var synd "skattimagensnart"! Men den sitter nok på neste runde skal du se!! [:)] Vi er SÅ positive!!
Jeg fikk skikkelig el-slim og deretter pos el-test, nå like før helga. Så vi har hatt litt ekstra sengekos og håper det har hjulpet!! [;)] har ikke hatt el-slim før så vidt jeg kan huske..... Er FRYKTELIG spent nå!!! Blir lenge å vente!
 
Vet denne tråden her gjelder noe annet men må bare si at Female som dem selger på helsekosten har jeg hørt noe av det samme om. Jeg har også forsøkt det selv. 2 ganger og ble da gravid med en gang (rakk ikke ta mange pillene), den ene gangen hadde vi vel forsøkt i 3/4 år uten resultat før jeg tok de. Var andre som hadde samme effekt som gjorde at jeg en gang forsøkte de.
 
ORIGINAL: *LilleMollå*

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

ORIGINAL: *LilleMollå*

Er det noen som vet om leger eller gynekologer vet noe om, fraråder eller anbefaler dette?

Typisk at leger ikke støtter urtemedisin da! Har en boks Kvinde Dong Quai fra Aolaray foran meg her, og TR kommer sakte men sikkert!!


Aner ikke, men min akupunktør anbefaler det pga det er blodstyrkende og gir dermed mer blod til livmora[:)]


Det var jo litt godt å høre!! Takk for svar!!
Går du til akupunktør pga menstruasjonsyklusen\graviditet kanskje?


Går til akupunktør pga vi har mistet flere ganger, og for at vi har prøvd en stund å bli gravide - styrker blod og livmor det han gjør også[:)]
Har visst hjulpet for mange, så da må man prøve alt man kan prøve på egenhånd først[:)]
 
ORIGINAL: catspire

Det virket visst dessverre ikke for meg denne første pp med DQ
MEN jeg fikk da el-slim og el tidligere enn vanlig, så NOE skjedde


Er positiv og prøver igjen denne pp

Håper dere andre er heldigere enn meg på 1. forsøk med DQ

_____________________________


Det var synd "skattimagensnart"! Men den sitter nok på neste runde skal du se!! [:)] Vi er SÅ positive!!
Jeg fikk skikkelig el-slim og deretter pos el-test, nå like før helga. Så vi har hatt litt ekstra sengekos og håper det har hjulpet!! [;)] har ikke hatt el-slim før så vidt jeg kan huske..... Er FRYKTELIG spent nå!!! Blir lenge å vente!


Jepp, nå må vi være superpositive framover - jeg er ganske så positiv for deg også[:D] Håper veldig at du sitter med to streker/kryss/"gravid" om et par uker! [:)]

Har bare hatt el-slim to ganger tidligere, men har virkelig troen på DQ, og at det gjør noe med kroppen[:)]
 
Det var trist å høre!! Da vet nok akupunktøren hva hun\han snakker om ang. Dong Quai.
Så det virker trygt!
Masse lykke til neste periode, det fortjener dere!!  
 
jeg har en som heter noe med domiano (?) eller noe sånt samtidig? Noen som har noe å si om den? Ska kjøpe den Cillia anbefaler i morgen tror jeg...
 
Hvordan går det med dere DQ-jentene?

Håper mange sitter med positiv test i hånda snart[:D]
 
Back
Topp