Dong quai tråd (de som bruker det + info)

Cillia

Elsker forumet
Ser at det er så mange spørsmål om dong quai, så da lager jeg en tråd hvor vi kan diskutere om spørre hverandre. Også kan vi se om det virker[:D]
 
Hva er dong quai?
Dong quai er en kinesisk urterot som også kalles kvinnens ginseng. Den blir mye brukt i østen for å øke fruktbarheten. Den hjelper å få stabil menssyklus, og dermed kan den hjelpe eggløsning i gang til rett tid. Skal bare brukes mellom tr og el. Brukes det etter el, kan det ende i abort. Kjøpes på helsekost til ca 180 kroner. Anbefaler Solaray sin dong quai.
 
Egen erfaring:
Har prøvd flere måneder å bli gravid to ganger. Begge gangene begynte jeg på dong quai etter 3-4 mnd og ble gravid med en gang. Denne syklusen gikk jeg tom midt i el perioden. Da sank tempen og jeg mistet el slimet. Kjøpte nye, og da kom eggløsningen tilbake igjen. Bestevenninna mi prøvde 7 mnd før hun begynte på DQ, da ble hun gravid med en gang. Jeg tar den vanlige uten daminia, men den fra Solaray, ikke den andre mange selger. ( Den nevner ikke at den kan hjelpe å få stabil syklus).
 
Nå bruker jeg DQ denne måneden også, så det blir spennende å se om det funker denne gangen også[:D]
 
Så flott at du laget en egen tråd for dette!! [:)] Har prøvd å bli gravid siden februar nå, uten at det klaffet. Jeg begynte på DQ på søndag og er kjempespent på hvordan det vil gå!! Krysser fingrene for at det funker!![;)]
 
Jeg begynte også for noen dager siden, vet ikke hvor fort den "virker" jeg, men i dag fikk jeg plutselig masse ELslim - pleier sjelden å ha det!
Velger å se positivt på det, og at det skyldes DQ[;)] Kanskje vi får laget en flott spire denne pp[:)]

Men skal man slutte når man f.eks får ELslim, eller når man får positiv ELtest?
 
Hjelper dette med å "riste liv" i eggstokkene også?
Har ikke hatt eggløsning siden en SA i februar.
 
Sier meg ikke mye. Hva er det?

Har du noen erfaringer med disse tingene fra før?
 
ORIGINAL: catspire

Så flott at du laget en egen tråd for dette!! [:)] Har prøvd å bli gravid siden februar nå, uten at det klaffet. Jeg begynte på DQ på søndag og er kjempespent på hvordan det vil gå!! Krysser fingrene for at det funker!![;)]

Har prøvd like lenge vi da:)
 
ORIGINAL: litla

Det skal visst hjelpe ja!


Jeg har gått til anskaffelse av wild yam også[:)]

 
Wild yam er for overgangsalderen, ikke for å bli gravid [:)]
Fikk mail om det fra helsekosten i danmark.
 
Det er den jeg også bruker, og den jeg vil anbefale andre. Ja, det passer fint å begynne nå[;)]
 
ORIGINAL: Alyssa

Idag har jeg vært på helsekosten og kjøpt Dong Quai,fra Solaray.Skulle ha med Damiana men det hadde de ikke,så jeg kjøpte en som heter Qvinde-Dong Quai,kostet 191,-
Så da er det bare å sette i gang[:)]
Jeg fikk plutselig uventet mensen igår 4-7 dager tidligere enn vanlig.Men da passer det bra å begynne idag da eller?Hvis de skulle tas fra mens til EL?



Jeg tar også den du har kjøpt[:)]
 
Tar jeg feil eller er det ikke slik at man skal vente til TR er over, og så bruke den fram til EL? Leste et sted at den ikke skal brukes under menstruasjon, men gjelder ikke dette i "vårt" tilfelle? Her skal det værtfall prøves denne pp [:D]
 
Missray: Du kan starte når du får tr, trenger ikke vente til den er over[;)]
 
Kosejenta: Ja, prøver å ta to, to ganger daglig, hender jeg glemmer den ene gangen[8D]
 
Dong Quai hjelper også mot PMS!![:D][:D] har gått på det i et par mnd nå. vanligvis blir jeg VELDIG hormonell uken før TR(og jeg er ærlig nok til å innrømme det!!!), det kan min mann skrive under på. Etter at jeg begynte på DQ forsvant det helt. Merket det veldig godt da jeg gikk tom og glemte gang på gang å få kjøpt ny. Da så TR var på trappene var jeg usannsynlig hormonell!!Mer enn før jeg begynte med DQ faktisk. Begynte straks på DQ igjen og neste måned var jeg balansert som bare det!![:D][;)]

Om det bidrar til at jeg blir gravid en dag, noe jeg har tro på at jeg blir etthvert uansett, er det flott. Men uansett kommer jeg til å bruke det resten av livet! Merket INGEN bivirkninger! [:)][:)]
 
Tror virkelig Dong Quai gjør susen altså! Her i gården har jeg fått positiv el-test i dag - har aldri fått positiv el-test så tidlig i syklusen før; er bare på dag 12[:D] Weeeee!
 
dong quai

 
Noen som vet om disse kan kjøpes på nett ?[:D]
fikk lyst å prøve..[:)][:)][:)]
 
Jepp[;)]
 
Har bestilt, gleder meg til å prøve
 
får kjøpt den med damiana på urtesenteret der bestilte jeg den og betalte 169 for den hjemsendt[:)][:)]
 
Åjaa,syns jeg så det var utsolgt, men
 
Da fant jeg den!! har jo havna så langt bak i rekkene her så jeg må dytte den opp litt igjen!! [:)]
Begyner jo å nærme seg el nå, hvertfall for meg! Kjenner at noe er på gang! Men el-testene er neg enda. ifølge bv skal jeg ha el på onsdag, samme dag som vi skal ta over huset.... kanskje en lykkedag??[:D] Men jeg tror den kommer litt før.... Skader vel ikke med litt ekstra sengekos i uka som kommer....[:D]
 
Back
Topp